X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
ועדת הפרס: "תרומתו ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים"
▪  ▪  ▪
הרב יעקב אריאל [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

חתן פרס ישראל בתחום ספרות תורנית הוא הרב יעקב אריאל, לשעבר רב העיר רמת גן. הוא נבחר על-ידי ועדת הפרס בראשותו של הרב הפרופסור אברהם שטינברג, כשלצדו החברים הפרופסור אביעד הכהן והד"ר חנה קטן.
בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות. תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים".
שר החינוך, רפי פרץ, בישר לרב על זכייתו ובירך אותו.
קורות חייו של הרב אריאל
הרב יעקב אריאל עוסק כבר קרוב לשישים שנה בעשייה רב-גונית בהפצת תורת ארץ ישראל בחינוך, בחקלאות, בפסיקה ההלכתית בתחומי הרפואה החקלאות הצבא והחברה במדינת ישראל.
הוא החל את דרכו בחינוך תלמידים בישיבת "בית יהודה", עמד בראשה כחמש-עשרה שנה מתחילת דרכה משנת תשכ"ד עד תשל"ט, ובמקביל שימש כרב היישוב החקלאי כפר מימון-תושיה.
שם באה לידי ביטוי הנהגתו הציבורית במתן מענה לשאלות מורכבות בנושא הישוב ובנושאים חברתיים, ובמקביל שאלות מורכבות הנוגעות למשק החקלאי.
בתקופה זו יצר קשרים עם מושבי הנגב הסמוכים כשזכה להשיא זוגות צעירים בקיבוצים ובמושבים באזור.
בשנת תשל"ט נקרא על-ידי ראשי מרכז ישיבות בני-עקיבא לעמוד בראשות ישיבת ההסדר בעיר ימית ועמד בראשה עד פינוי חבל ימית. הוא המשיך בהנהגת הישיבה גם לאחר הקמתה מחדש בנווה-דקלים שבגוש-קטיף, והמשיך להגיע כמעט מדי יום מביתו בכפר מימון לנווה-דקלים, עד התמנותו כרב העיר רמת גן בשנת תש"ן.
בשנים אלו גם עודד והמריץ את הקמת מכון "התורה והארץ" בגוש-קטיף שייעודו מחקר מדעי ליישום והסברה של המצוות התלויות בארץ.
בתקופות אלו הוא שירת בשירות מילואים פעיל כרב חטיבתי בשריון ובחי"ר במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל.
מאז שהתמנה כרב העיר רמת גן התרחבה מאוד השפעתו הציבורית של הרב כשהוא עומד בנשיאות מוסדות רבים עימם הוא גם עומד בקשר סדיר של העברת שיעורים ומתן עצה בתחומים השונים.
במקביל לעיסוקיו השונים המשיך בכתיבה תורנית פורייה של מאמרי הגות, פרשנות ופסיקת הלכה בכל התחומים האקטואליים בחיי הפרט והציבור במדינת ישראל, חלקם יצאו לאור שוב בספריו.
בוועדה אומרים כי גדלותו של הרב בתורה על כל חלקיה והיותו פוסק הלכה בתחומים רבים אישיים וציבוריים, יחד עם אישיותו הנעימה ומאירת הפנים, הפכו אותו לאחד מאנשי הרוח החשובים והמשפיעים במדינת ישראל.
ראשי ישיבת רמת גן, הרבנים יהושע שפירא ובן ציון אלגאזי, יחד עם מנהל הישיבה ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי, שיגרו הערב ברכה מיוחדת לנשיא הישיבה הרב יעקב אריאל. "אנו מבקשים לברך את הרב, נשיא ומייסד הישיבה, מעומקא דליבא על היבחרו לקבלת פרס ישראל לספרות תורנית. אנו מברכים את עם ישראל שזוכה להוקיר ולהכיר טובה על עשרות שנים של הובלה תורנית, על העמקה ולימוד המשמשים אות ומופת לרבבות בני תורה ורבנים בארץ ובעולם, על עשרות שנות פסיקה עמוקה וישרה ומעורבות עמוקה בהנהגה התורנית בעם ישראל כולו. כאן בישיבתנו זכינו ורבנו עומד בנשיאות הישיבה ומרביץ בה את תורתו המיוחדת כבר למעלה מחצי יובל, הרב העמיד וממשיך להעמיד דורות של תלמידי חכמים היונקים מתורתו הייחודית ומתייעצים איתו רבות".

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  05/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל לספרות תורנית לרב יעקב אריאל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בושה וחרפה שפרופ' אביעד הכהן
יצחק יצחק  |  6/02/20 19:04
 
- סוטים עקב תרבותם המנוולת
בן נאמן  |  8/02/20 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
איציק וולף
פרס ישראל יוענק לפרופ' זמיר על טיפוח והשבחה של זני עגבניות וגידולים אחרים    פיתח אוכלוסייה של עגבניות תרבותיות שמכילות קטעי דנ"א ממיני בר של עגבנייה המקנים עמידות לעקות כמו יובש ומלח ועמידות כנגד מחלות צמחים.
רות רפאלי ביקשה לשלול את פרס ישראל שניתן לפני 27 שנים לפרופ' ראובן פוירשטיין שנפטר לפני חמש שנים - בטענה שספר על ילדי מרוקו, שכתב לפני 56 שנים, פוגע בה
עידן יוסף
בבנייני האומה בירושלים התקיים טקס הענקת פרסי ישראל    הטקס במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החינוך, סגן יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש עיריית ירושלים
איתמר לוין
עורך הדין המזוהה עם השמאל דרש בבג"ץ שוויון לנשים בוועדות המעניקות את פרס ישראל, ועמד על העתירה גם לאחר שהובהר לו שהשנה הן מהוות 45% מחברי הוועדות והעתירה הפכה לתיאורטית
עידן יוסף
זוכה פרס ישראל בתחום חקר לשונות היהודים וספרותיהם, חקר התרבות העממית - הפרופסור אהרן ממן    "מגדולי המלומדים בחקר הלשון העברית ולשונות היהודיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il