X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה עתירה נגד הגדלת מימון המפלגות

חובות כבדים לעבודה, מרצ והחרדים

בג"ץ אישר את הגדלת המימון ב-31% לקראת הבחירות הקרובות יהדות התורה, העבודה ומרצ חשפו את חובותיהן משתי מערכות הבחירות האחרונות: 15-8 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
ברגע האחרון לפני הפיזור [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה על הסף (יום ג', 4.2.20) עתירה לבג"ץ נגד הגדלת מימון המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-23. פסק הדין חושף נתונים על חובותיהן הכבדים של העבודה, מרצ ויהדות התורה, אשר לדבריהן היו מונעים מהן לנהל את מערכת הבחירות הנוכחית בלא הגדלת המימון.
מימון המפלגות ניתן ביחידות שסכום כל אחת מהן הוא 1.388 מיליון שקל; הסכום נקבע בידי ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה. כל סיעה בכנסת היוצאת מקבלת מימון בגובה יחידת מימון כפול מספר חבריה, וניתנות מקדמות הן לסיעות הקיימות והן למפלגות חדשות. הסיעות הקיימות יכולות לקבל מהמדינה הלוואה כנגד המימון העתידי.
חוק מימון המפלגות עבר שני תיקונים בשל המצב חסר התקדים של שלוש מערכות בחירות בתוך שנה. הכנסת ה-21 אישרה תיקון לפיו החזר המקדמות שניתנו לפני הבחירות באפריל 2019 יידחה וייעשה בצורה שתקל על הסיעות, וזאת משום שהן סברו שיהיו להן לפחות שלוש שנים להחזיר אותן. אולם פיזור הכנסת ה-22 החמיר את מצבן של חלק מן הסיעות ולא אפשר ליישם את התיקון הקודם. לפיכך, אישרה הכנסת - בליל ההחלטה על פיזורה - תיקון ולפיו במקום יחידת מימון אחת יינתנו 1.31 יחידות, כל סיעה תקבל תוספת של 700,000 שקל וגם המקדמות יוגדלו ב-31%.
חמישה עותרים טענו, כי בחקיקה זו נפלו פגמים מהותיים, ובהם: הגדלת המימון שלא באמצעות הוועדה הציבורית, פגיעה בעקרון השוויון בין מפלגות ותיקות וחדשות, היא אושרה ללא דיון של ממש והיא מתמרצת את המפלגות להוציא כספים על חשבון המדינה. יהדות התורה, העבודה ומרצ הגישו תגובה משותפת, בה חשפו את חובותיהן בגין שתי מערכות הבחירות הקודמות: 15.1 מיליון שקל ליהדות התורה, 13.5 מיליון שקל לעבודה ו-8 מיליון שקל למרצ.
בפסק דינו אומר עמית, כי העתירה הוגשה בשיהוי - חמישה שבועות לאחר החקיקה - בעוד בענייני בחירות יש לפעול במהירות מירבית. השיהוי מוביל לכך שמדובר במעשה עשוי, שכן מפלגות רבות כבר קיבלו את המקדמות והן פועלות בהתחשב בהן. התשתית המשפטית של העתירה אינה מספקת, שכן העותרים התבססו רק על דברי היועץ המשפטי של הוועדה המיוחדת, עו"ד גור בליי, אשר הציף בפני חבריה את הקשיים הטמונים בתיקון.
החקיקה אומנם נעשתה בחיפזון, ממשיך עמית, אך זאת בשל העובדה שהועברה סמוך לפיזור הכנסת; עיון בפרוטוקולים של הדיונים בוועדה המיוחדת מעלה שלא נפל פגם המצדיק את ביטולו של התיקון - שהוא חקיקה ראשית. אכן קיים קושי בכך שהתיקון נעשה בלא להיוועץ בוועדה הציבורית, אך בהתחשב בכל הנסיבות ובכך שהחוק אושר ברוב של 90 ח"כים - אין הדבר מצדיק את פסילתו. בג"ץ רשם לפניו את הודעתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לפיה ינחה את ועדות הכנסת להקפיד לשתף את הוועדה הציבורית בדיונים על המימון.
השופטים דפנה ברק-ארז ויוסף אלרון הסכימו עם עמית. את העותרים ייצגו עוה"ד ישראל שדה וזרח רוזנבלום, את הכנסת ייצגה עו"ד אביטל סומפולינסקי, ואת המדינה - עוה"ד יונתן ברמן וסיגל אבנון.

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
+טבריה: ליברמן ערך חוג בית לתומכי רון קובי
00:11 05/02/20  |  עידן יוסף

אביגדור ליברמן ערך הערב חוג בית בטבריה לתומכיו של רון קובי, לאחר שבבחירות קודמות התמודדו שניהם ותקפו זה את זה במילים חריפות.

+עוצמה יהודית תוקפת את הודעת נתניהו לפיה ריבונות תוחל רק לאחר הבחירות
22:28 04/02/20  |  עידן יוסף

רשימת עוצמה יהודית בתגובה להודעת ראש הממשלה נתניהו: "ההצהרה לפיה הריבונות תוחל 'רק לאחר הבחירות' מלמדת כי המשמעות האמיתית של התוכנית היא הסכמת הימין למשא-ומתן על ארץ ישראל, מסירת שטחים והקמת מדינה פלשתינית שפוגעת בזכותה הבלעדית של עם ישראל על הארץ ומסכנת את תושבי ראש העין וכפר סבא". עוד נמסר כי: "למרבה הצער, המהלך האופרטיבי היחיד שבתוכנית הוא הקפאת ההתיישבות לארבעת השנים הקרובות עד שהפלשתינים יואילו בטובם למסור את החלטתם לתוכנית. אנו דורשים מנתניהו להעלות את החסינות להחלטה בממשלה עוד השבוע. אנו מכבדים את הנשיא טראמפ אך מתנגדים נחרצות לתכתיבים אמריקניים על זכותנו בארץ ישראל".

+נתניהו: חייבים ניצחון למימוש תוכנית המאה
19:53 04/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה תקף את יו"ר כחול לבן וטען כי כפף את מימושה להסכמה של הפלשתינים, של האו"ם, של האיחוד האירופי, של אחמד טיבי ושל איימן עודה

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובות כבדים לעבודה, מרצ והחרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמנואל בן-סבו
כשהשנאה למועמד זה או אחר תפנה מקומה, נתחיל לערוך את טבלת הבעד והנגד החברתי, הביטחוני, המדיני, הכלכלי, הערכי, כשהשנאה תפנה מקומה פתאום נבין, אנו הבוחרים, שלמכנה המשותף יש כוח עוצמתי משלו
איציק וולף
ח"כ משה ארבל ומפלגת ש"ס עתרו לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לאסור קיום אירועי שבתרבות ברשויות מקומיות עד לבחירות    "כר פורה לביצוע תעמולת בחירות אסורה הפוגעת בשוויון המועמדים"
איתמר לוין
זיכויו הצפוי של טראמפ ימשיך להדהד במערכת הבחירות לנשיאות, ההופכת כעת להיות בעלת חשיבות עקרונית רבה לעתידה של ארה"ב - טוען דן בלץ בוושינגטון פוסט
פרופ' זוהר בן-אשר
אז פתאום ההבטחה של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו שמיד נקום ונספח נדחית עד להודעה חדשה או לנצח ועכשיו דווקא הסיכוי שגנץ וכחול-לבן יבקשו לאשר בכנסת את כל תוכניתו של טראמפ, על כל מרכיביה, הופכת לסיוט התורן
איתן קלינסקי
לבנימין נתניהו אצה הדרך    הוא מודע לכך, שאפילו טירוף של סיפוח השטחים מהיום למחר ובוודאי לפני הבחירות אינו נראה אפילו לאמריקנים    כל השותפים האמריקנים הפעילים במסע הטירוף מביעים את החשש רגע לפני הצלילה בתהום המדמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il