X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבחירות לכנסת נפתחות השבוע

ההצבעה בחו"ל תתחיל ביום ג'

5,000 בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית באחת מ-96 הנציגויות הישראליות בחו"ל האם תימשך מגמת הירידה באחוז ההצבעה שנרשמה בין הבחירות לכנסת ה-21 לבחירות לכנסת ה-22?
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בעוד קצת יותר מ-48 שעות, ביום שלישי בשעה 22:00 שעון ישראל, תיפתח ההצבעה לכנסת ה-23 בנציגויות ישראל בחו"ל. הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ב-96 נציגויות, 5000 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע בהן למפלגה המועדפת עליהם בישראל.
הנציגות הראשונה בה תתחיל ההצבעה, תהיה בשגרירות ישראל בניו-זילנד - בוולינגטון.
הבחירות בנציגויות ימשכו כ-32 שעות עד מועד סגירת הקלפיות בחוף המערבי בארה"ב, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, ביום חמישי, ה-20 בפברואר 2020 בשעה 06:00.
מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי כחלק מהפקת הלקחים שהתבצעה תוך פרק זמן קצר, עם תום מערכת הבחירות לכנסת ה-22, פותחה בעזרת המרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית ואגף הצבעות מיוחדות, תיבת קלפי חדשה עבור הנציגויות בחו"ל. יתרונה של הקלפי היא מידותיה הקטנות. ב-90% מהנציגויות בחו"ל ישתמשו בקלפי חדשה זו (הקלפי הגדולה "הרגילה" - לטובת הנציגות הישראלית בניו-יורק. הקלפי הבינונית - לטובת הנציגות בלונדון, והקלפי עם המידות "הקטנות" - לטובת 90% מכלל הנציגויות הישראליות בעולם).
זכאי ההצבעה בחו"ל הם עובדי המדינה המשרתים בחו"ל, נציגי קרן היסוד, נציגי ההסתדרות הציונית ונציגי הקרן הקיימת לישראל.
ההכנות לביצוע הבחירות בנציגויות הדיפלומטיות והקונסוליות של ישראל בחו"ל נעשות בסיוע שליחי המדינה והמוסדות הלאומיים המשמשים כאחראי קלפיות בנציגויות. קיים שיתוף פעולה בין משרד החוץ וועדת הבחירות המרכזית על תפעול הבחירות בנציגויות, והובלת הקלפיות אל וחזרה לארץ.
בבחירות לכנסת ה-21 הצביעו 76% מתוך 5075 בעלי זכות ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל. בבחירות לכנסת ה-22 ירד אחוז הבוחרים ועמד על 69% מבעלי זכות ההצבעה.
במשרד החוץ יאויש חדר מצב כדי לתת מענה לקונסולים בחו"ל על סוגיות הקשורות בתפעול חדר הבחירות בחו"ל. בקונסוליה בניו-יורק אמורים להצביע כ-800 בעלי זכות הצבעה, לכן במקום יוצבו שתי קלפיות. ניו-יורק היא הנציגות בה מרוכז המספר הגדול של בעלי זכות ההצבעה.
בנציגות ישראל בקיגאלי, בירת אוגנדה ובביאונדה, בירת קמרון, יהיו 4 בעלי זכות הצבעה בכל אחת מהן, והן הנציגויות בהן יהיה מספר הבוחרים הקטן ביותר. עם סיום ההצבעה בחו"ל, יוחזרו הקלפיות לישראל ויועברו באופן מאובטח לכנסת.

תאריך:  16/02/2020   |   עודכן:  16/02/2020
+גנץ נדרש להסיר פרסום מהפייסבוק ונקנס
23:53 16/02/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, הורה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להסיר רשומה מהפייסבוק, שבה מוצגת תמונה של חיילי צה"ל שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים. החלטת הנדל קובעת כי מדובר בפרסום לצורכי תעמולה המנוגד לחוק. השופט חייב את יו"ר כחול לבן בהוצאות המשפט של העותרת על סך 4,000 ש"ח.

+ח"כ שטרן: "לא אהבתי חלק מהדברים שעשה לפיד"
22:50 16/02/20  |  

ח"כ אלעזר שטרן לרדיו 'קול ברמה': "לא אהבתי ולא הסכמתי עם חלק מהדברים שעשה לפיד. בלעתי רוק כשאמרו לי 'ממשלה חילונית' אני לא מאמין בזה ולא אהבתי את הקמפיין הזה".

+בכיר בליכוד: נענינו להפסיק את הקמפיין נגד ימינה
20:59 16/02/20  |  עידן יוסף

‏גורם בסביבת רה"מ אומר שיו"ר ימינה השר נפתלי בנט העביר לנתניהו מסרים בימים האחרונים, שבהם ביקש ממנו להפסיק את העימותים בין המפלגות. בכיר בקמפיין הליכוד אומר כי הליכוד נענה לבקשה ואמר "נפסיק את המתקפות בגוש ונמקד אותן בגנץ" (כאן חדשות).

+הליכוד הציג תוכנית כלכלית מחומשת
20:34 16/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתוכנית שהציגו נתניהו וניר ברקת הפחתה במחירי המזון והדיור, הקמת ארבעה בתי חולים ותמיכה בעסקים קטנים על-ידי הקפאת הארנונה למשך חמש שנים  ▪  "יש פה בחירה ברורה בין מצליחנים לבין לוזרים - כלכלה חופשית או כלכלת הסתדרות"

ברקת ונתניהו. "נהיה בין 5 המדינות המתקדמות" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יהדות התורה: גנץ חסר עמוד שדרה ונגרר לתעמולה אנטי חרדית
15:04 16/02/20  |  עידן יוסף

ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וח”כ משה גפני, אומרים כי "בליץ הראיונות של בני גנץ אמש מוכיח כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי, חסר עמוד שדרה שנגרר לתעמולה אנטי חרדית המבוססת על סטריאוטיפים והסתה כנגד מסורת ישראל שאין לה כל בסיס וצדק. כל זאת למרות שגנץ הודיע באחרונה שמצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות". עובדה זו מוכיחה לדבריהם כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרצ וליברמן.

+ליצמן וגפני נגד גנץ: "אדם ללא ניסיון פוליטי שנגרר לתעמולה אנטי חרדית"
14:59 16/02/20  |  מירב ארד

ראשי יהדות התורה השר ליצמן וח"כ גפני תוקפים בחריפות את בני גנץ: "בליץ הראיונות של בני גנץ אמש מוכיח כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי. אדם חסר עמוד שדרה, שנגרר לתעמולה אנטי חרדית שמבוססת על סטריאוטיפים והסתה נגד מסורת ישראל - שאין לה כל בסיס וצדק. כל זאת למרות שגנץ הודיע באחרונה שמצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות. "עובדה זו מוכיחה כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן".

+אוזני הביביסטים
14:44 16/02/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי צודק שמנהיג הפלשתינים אינו כזה. כיצד ביבי יודע? מעצמו הוא יודע. כי גם הוא, כמו אבו מאזן, נשבע בשם השלום אך אינו רוצה בו. "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"?

נתניהו. לא אכפת לו [צילום: שלומי כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות הצבעה
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
ביבי צודק שמנהיג הפלשתינים אינו כזה. כיצד ביבי יודע? מעצמו הוא יודע. כי גם הוא, כמו אבו מאזן, נשבע בשם השלום אך אינו רוצה בו. "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"?
מירב ארד
בליכוד מדגישים כי מדובר בצעד חשוב נוסף בדרך להשגת 61 מנדטים ובמטרה למנוע בזבוז קולות מיותר מגוש הימין.
עידן יוסף
יו״ר הרשימה המשותפת איימן עודה: ״יהיו 61 מושבים בלי ליברמן לנו ולשמאל״    ליברמן: "אם נתניהו יפרוש - יהיה פשוט מאוד להרכיב קואליציה. מקווה מאוד שיפרוש"    הליכוד: "יצא המרצע מן השק. ליברמן הולך סופית עם השמאל יחד עם גנץ ואחמד טיבי"
איציק וולף
סקר דעת קהל שהתפרסם היום חושף שדבר לא השתנה במפה הפוליטית    ליברמן נותר לשון המאזניים ואין הכרעה בין הגושים    74% סבורים לסבב רביעי של בחירות בסבירות בינונית עד גבוהה
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו אומר כי גם בעבר ישב בקואליציה אחת עם מפלגות שמאל וכי גם נתניהו וחלק מהליכוד נוטים שמאלה    מסביר כי הצטרפותה של מרצ למפלגת העבודה מאפשרת ישיבה יחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il