X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סוף הדרך של ראש עיריית טבריה

בג"ץ אישר: רון קובי מודח

עמית: אומנם גם חברי האופוזיציה במועצת העיר נושאים באחריות לכך שהתקציב ל-2020 לא אושר, אך האחריות העיקרית היא של קובי - משום שלא עשה מאמץ נוסף בארכה שהעניק לו דרעי
▪  ▪  ▪
קובי. לא מחדל טכני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הודח מתפקידו. בג"ץ דחה (יום ב', 17.2.20) את עתירתו של קובי נגד החלטת השר זאב אלקין להדיחו, לאחר שמועצתה העירייה לא אישרה את התקציב לשנת 2020.
קובי עומד בראש סיעה בת שישה מבין 15 חברי מועצת העיר, כך שאין לו רוב בה. הוא טען, כי חברי האופוזיציה החליטו מראש להביא להדחתו, וכי שר הפנים, אריה דרעי, פעל נגדו משום שהחליט להפעיל עסקים ותחבורה בטבריה בשבתות. לאור טענה זו, הסכים דרעי להעביר את סמכותו בנושא לידי אלקין.
השופט יצחק עמית אומר כי אין יסוד לטענתו של קובי ולפיה שר אחר היה מחליט אחרת, כמו שאין יסוד לטענתו לפיה לא ניתן להדיחו בממשלת מעבר. הסוגיה המרכזית היא החלטתו של אלקין להדיח את קובי, כפי שהמליץ מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לאחר השימוע שערך לקובי. החוק קובע, כי במקרה של אי-אישור תקציב - מועצת העיר מפוזרת אוטומטית, והשר יכול לבחור בין הדחת ראש העירייה לבין הותרו על-כנו לצד ועדה ממונה.
עמית קובע, כי החלטתו של אלקין מוצדקת לאור העובדה, שקובי לא עשה מאמץ נוסף להעביר את התקציב. מועצת העירייה סירבה לאשר את התקציב ב-3.9.19, ודרעי העניק לקובי ארכה עד סופו של אותו חודש כדי לאשרו - אך קובי לא עשה דבר ובעיקר לא כינס שוב את המועצה. קובי אומנם טען, כי תוצאותיה של ישיבה כזאת היו ידועות מראש - אך עמית אומר כי לא פעם מסכימה מועצת עיר לאשר תקציב ברגע האחרון, כדי להימנע מפיזורה-שלה.
"אי כינוס הישיבה לקראת סוף תקופת ההארכה אינו מחדל פרוצדורלי או טכני, וכי בפועלו כך מנע העותר את אפשרותם של חברי המועצה למצות את יכולתם לאשר את התקציב", אומר עמית. הוא לומד מן ההתפתחויות שאירעו לאחר מכן, כי "קיום ישיבת תקציב סמוך לתום תקופה הארכה הוא בעל חשיבות גדולה, וייתכן כי אם ידעו חברי האופוזיציה שזוהי 'ההזדמנות האחרונה', היו הם מצביעים לאישור התקציב" - כמות שהוא או בתיקונים.
לדברי עמית, ניתן להבין את טענתו של קובי נגד השיקולים הפוליטיים של חברי האופוזיציה, ובנסיבות אלו היה אלקין צריך לבדוק בקפדנות את הסיבות לאי-אישור התקציב (וכאמור, הוא יכול היה להדיח רק את המועצה ולהותיר את קובי). אולם הגורם המכריע הוא מחדלו של קובי לנסות ולהביא לאישור התקציב - ולכן הוא נושא באחריות, למרות שגם לאופוזיציה חלק באשמה זו.
השופט נעם סולברג מוסיף: "היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".
השופט אלכס שטיין הסכים עם עמית וסולברג. את המדינה ייצג עו"ד לירון הופפלד, ואת חברי האופוזיציה בטבריה - עוה"ד אופיר הלל, מוטי בר-לב ועומר אליהו.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
יצחק דנון
רשות שמורות הטבע מבקשת לבטל את דרישת התשלום בסך 5.5 מיליון שקל ששלחה לה עיריית נהריה, בטענה שגן לאומי פטור מתשלומים כאלו
יצחק דנון
המועצה המקומית תובעת את בנק מוניציפל ואת רואי החשבון והמבקר הפנימי שלה, בטענה לרשלנות שאפשרה לחשב לשעבר לגנוב 4.5 מיליון שקל
איציק וולף
חוות דעת משפטית של משרד הפנים קובעת כי ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים, פעל לכאורה בניגוד לחוק ולפסיקה כשהזמין חברה פרטית למדידת שטחי בתים תוך הפקרת ניסוח החוזה לידי הספק שכלל בו מנגנון תשלום וערעורים שהעמיד את הספק בניגוד עניינים    הספק טען שהוא אמור לקבל פטור ממכרז וראש המועצה הזמין ממנו שירותים ב-750 אלף שקל ללא מכרז    "ראויה התייחסות ישירה של המועצה לתוצאות האופרטיביות של אי-החוקיות הנטענת"
יצחק דנון
מאיר אהרונסון טוען שהעירייה לא שילמה לו תמורת 16 השנים בהן שימש כמנהל המוזאונים העירוניים, במקביל לתפקידו במוזאון לאמנות ישראל
איציק וולף
ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים נכשל כבר פעמיים באישור תקציב המועצה    ניסה לזמן ישיבה מיוחדת לאישור התקציב בהתראה של יומיים    החוק קובע שנדרשים לפחות 10 ימים התראה    משרד הפנים התערב והדיון באישור התקציב נדחה ל-28 בינואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il