X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אברהם הימן קיבל את ערעור המדינה לגבי יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל אינהורן; דחה את ערעורו של עופר גולן הארבעה חשודים בהטרדתו של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000
▪  ▪  ▪
הימן. התנהגות חמורה ועבירה חמורה [צילום: בוצ'צ'ו]

המשטרה רשאית לבצע חיפוש בפלאפונים של כל ארבעת מקורבי ראש הממשלה, החשודים בהטרדתו של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000. כך קובע (יום ה', 20.2.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אברהם הימן.
יונתן אוריך (יועצו של נתניהו), עופר גולן (דובר משפחת נתניהו), יוסי שלום וישראל אינהורן חשודים שהטרידו את פילבר. המשטרה חושדת, כי אוריך וגולן שלחו את שלום ואינהורן לקרוא בכריזה ליד ביתו של פילבר. הארבעה נחקרו בסוף חודש אוקטובר והחוקרים ביקשו וקיבלו מהם את הפלאפונים לצורך עיון בהם. לאחר מכן טענו הארבעה, כי החיפוש המקורי, המכונה "מאולתר", היה שלא כחוק, שכן לא נאמר להם שהם יכולים לסרב למסור את המכשירים.
בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון, כי במצב כזה יש לבחון בצורה דו-שלבית את הפגמים שנפלו בהתנהלות המשטרה. תחילה יש לבחון מהי הזיקה בין החיפוש האסור לבין היסוד העובדתי של הבקשה המאוחרת לחיפוש נוסף. רק אם נמצא שאין זיקה ישירה שכזאת, על בית המשפט לדון באיזון הפגיעה בין זכויותיו של החשוד לבין צרכי החקירה, ולאשר את החיפוש המאוחר אם הפגיעה אינה חמורה דיה כדי למנוע זאת.
העליון קבע, כי במקרה הנוכחי הפגיעה חמורה במיוחד, ויש למנוע מן המשטרה את החיפוש המאוחר. אולם, הוא החזיר את הדיון לשופט השלום עלאא מסארווה, כדי שיקבע עובדתית האם אכן הבקשה המאוחרת מבוססת על עובדות שהתגלו בחיפוש הבלתי חוקי. מסארווה קבע, כי לגבי אוריך, שלום ואינהורן - אין כל אפשרות להפריד בין הראיות החוקיות לבין הראיות הבלתי חוקיות שהושגו בחיפוש המאולתר. לעומת זאת, בעניינו של גולן הוא מצא שלמשטרה היו די ראיות לכאורה נגדו, עוד לפני החיפוש, ובית המשפט היה מאשר בקשה זו על-פי אותן ראיות מקוריות.
הימן אומר כעת, כי בית המשפט אינו צריך לבחון מה היה הלך הרוח של החוקרים, אלא מהן הראיות עליהן ביססו את בקשתם המאוחרת לצווי חיפוש. הוא מציין, כי עיין בצורה מעמיקה בחומרי החקירה, כדי לקבוע האם ניתן היה לקבל במקור את הצווים בלא להסתמך על המידע שהופק שלא כדין, ומסקנתו חיובית. הימן מאמץ את מסקנתו של מסארווה לגבי גולן, וקובע שגם לגבי אוריך, שלום ואינהורן - היו ראיות לכאורה עוד לפני החיפוש הבלתי-חוקי; ולא הייתה זיקה בין מה שאמרו בחקירתם הראשונה לבין החומר שהופק בצורה בלתי חוקית.
בשולי הדברים מדגיש הימן: "אין בהחלטה זו ולו בשמץ כדי לקעקע את העיקרון הברור והנחרץ לפיו חיפוש במכשיר טלפון חכם, שהוא למעשה מחשב, ייעשה אך ורק באמצעות צו שיפוטי, ואין בתוצאתה של החלטה זו להפחית מחומרת התנהגותם הבעייתית של החוקרים במקרה זה". לצד זאת הוא מציין את חומרתה של עבירת הטרדת עד ואת הצורך למצות עד תום את החקירה בחשד זה.
הימן עיכב את ביצוע ההחלטה עד 26.2.20, וסביר להניח שכל ארבעת החשודים יבקשו לערער לבית המשפט העליון, כך שהחיפוש יידחה לפחות עד להכרעה בבקשה זו.

תאריך:  21/02/2020   |   עודכן:  21/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי התיר לחפש בפלאפונים של יועצי נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חבורה של בולשביקים אפלים
שמחה חן  |  21/02/20 13:23
2
פשוט להודות ואז לא יגעו בטלפון ל"ת
הטרדת עד? קנס  |  22/02/20 12:08
3
תגובה
צנחן  |  22/02/20 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
תמוה מדוע אין מנדלבליט מורה על חקירה בתיק הצוללות המצריות    גם לא מובן מדוע אין בירור באשר ל-16 מיליון שקלח שקיבל ביבי מהחברה של בן דודו אשר מוכרת ציוד למספנה הגרמנית הבונה צוללות הן לישראל, הן למצרים
עמוס שנער
אין ספק שללא האישומים נגד נתניהו, הוא היה מנצח בבחירות כבר בסבב הראשון    לכן, צריך למקד את ההסברה בעניין האישומים ולא רק בהפחדות מפני ממשלה עם עודה וטיבי (מה שלא עבד לנתניהו בניסיונותיו הקודמים, לא יעבוד לו גם עתה    ההפך, הוא עשוי לעצבן ערבים נוספים שלא הצביעו עד כה בבחירות ולגרום לכך שגם הם ינהרו בהמוניהם לקלפיות)
דן מרגלית
ביבי צודק שמנהיג הפלשתינים אינו כזה. כיצד ביבי יודע? מעצמו הוא יודע. כי גם הוא, כמו אבו מאזן, נשבע בשם השלום אך אינו רוצה בו. "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"?
ד"ר חיים משגב
נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אהרון פרקש מינה בעיתוי זה לפני הבחירות שלושה שופטים לתיק נתניהו, על-אף שהמשפט לא יחל, מטבע הדברים, אלא לאחר הבחירות    "אינני מאמין במקריות. כאשר דברים קורים, מישהו רצה שהם יקרו"    ומי שעשוי להרוויח ממינוי השופטים עכשיו הוא היועמ"ש מנדלבליט, שמעשיו יטושטשו
אלי ציפורי
המבקר לשעבר יוסף שפירא ואנשיו שיתפו פעולה עם אנשי פרטנר נגד נתניהו, פילבר ובזק    פרסמו דוח על בזק עם שורה של קביעות שגויות שהיו למעשה טענות מצד פרטנר    אנשי פרטנר ניהלו קמפיין נגד פילבר, נתניהו ומשרד התקשורת, בין היתר כדי לחלץ את ההשקעה הכושלת של המיליארדר חיים סבן בפרטנר; פרטנר סירבה להגיב; משרד המבקר לא הגיב לגוף הטענות וסירב למסור אם אנשי המבקר נפגשו עם חיים סבן ויד ימינו אדם צ'זנוף: "דוחים מכל וכל ניסיון להטיל דופי בעבודת צוותי הביקורת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il