X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו 345 ש מטרופולין. בצמרת התלונות [צילום: אברהם שטרן]
דוח פניות הציבור על התחבורה הציבורית:
הקווים עם הכי הרבה תלונות
קו 345 של חברת מטרופולין הוא הקו עם המספר הגבוה ביותר של תלונות ציבור חברת מטרופולין מככבת לרעה בדוח תלונות הציבור נתיב אקספרס וקווים מקבלת קנסות יותר מאגד ומדן
   עידן יוסף
ציון בלתי מספיק למטרופולין, דן, אפיקים ואגד תעבורה

   עידן יוסף
דוח הבקרה: דן ומטרופולין בתחתית הרשימה

   איתמר לוין
"מטרופולין עושה דין לעצמה"

שיפור ניכר בשירות לציבור
דוח פניות הציבור שמפרסם משרד התחבורה אינו הראשון, אך הוא המקיף ביותר שפורסם עד כה. לאחר שנים רבות של מענה לא נאות, טיפול מזלזל, תלונות שנפלו בין הכסאות או הלכו לאיבוד וסחבת של חודשים ארוכים - ניכר שיפור ניכר באופן שבו מטפלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בתלונות הנוסעים, ומוטב מאוחר מלעולם לא.
יש לברך על שינוי הגישה ובד בבד לצפות לעוד שיפור הטיפול בתלונות, ויש עדיים מה לשפר. כך לדוגמה, על המשרד לשפר את הפירוט במענה ללקוח. לדוגמה, ככל שנמצאה הפרה - יש לפרט לנוסע שהתלונן מה ההפרה ומה גובה העיצום שהוטל בגינה.
שיפור נוסף שניתן לעשות אומנם יעמיס עבודה על המשרד, אך הוא מחויב המציאות אם ברצוננו לקבל תמונת מצב אמיתית על תלונות הציבור וצרכיו. כיום יכול נוסע להתלונן למשרד התחבורה או לפנות ישירות למפעיל. כאשר הפנייה נעשית למפעיל השירות, הוא אינו מחויב לעדכן את משרד התחבורה על התלונה, וכך תלונות אלה אינן נכנסות לסטטיסטיקה ולפעמים גם אינן מטופלות באופן הראוי. יש להביא למצב שבו אחת משתיים - או שכל תלונה למפעיל תועבר ישירות למשרד התחבורה, או שמשרד התחבורה יקבל העתק הן מהתלונה למפעיל והן מאופן הטיפול בה, על-מנת שיוכל לפקח אחר הפרת נהלים וכדומה.

פרסום ראשון ב-News1: קו 345 של חברת מטרופולין (קרית מלאכי-ת"א) הוא הקו עם מספר התלונות הגבוה ביותר. אחריו קווים 380 ו-567 של מטרופולין, קו 143 של אגד תעבורה, קו 462 של חברת קווים, קווים 370 ו-149 של מטרופולין, קו 419 של אגד, קו 142 של אגד תעבורה וקו 24 של מטרופולין.
ממצאים אלה ואחרים מופיעים בדוח פניות הציבור לשנת 2019 של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שהוכן בסיוע חברת היעוץ מרטנס הופמן.
חברת מטרופולין, כך עולה, מככבת בתלונות הנוסעים. למרות שאינה המפעיל השני בגודלו, מגיעה מטרופולין למקום השני אחרי אגד, שהוא המפעיל הגדול ביותר, ומגיעה ל-17% מכלל הפניות, שהן כ-6,000 פניות. לשם השוואה, נגד אגד הוגשו כ-11,000 פניות המהוות כשליש מסך הפניות (32%).
הקווים של חברת מטרופולין מהווים 6 מ-10 הקווים עם מסר הפניות הגבוה ביותר ביחס לנסיעות. גם באיחורים, קווי מטרופולין מהווים 6 מ-10 הקווים עם מספר התלונות הגדול ביותר. שיפורים לגבי קווים שבעבר היו לגביהם תלונות רבות נרשמו באגד ובחברת קווים.
פילוח הממצאים לנושאי הפניות מלמד, כי יותר ממחצית (52%) מהפניות שמתקבלות הן חריגות מנהליות. מתוך כ-26,000 ממצאי חריגות מנהליות, כ-13,500 הם חריגות מלוחות זמנים - 775 מהם בנושא אי-ביצוע נסיעה (כ-10,500) ו-23% בנושא איחורים והקדמות (כ-3,000). זו ירידה משנת 2018, אז התקבלו כ-16,800 ממצאי חריגות לו"ז.
הגברת אכיפת התשלום על נסיעות בשנת 2019 הביאה לעלייה בקנסות על אי-תשלום, ואלה גררו איתם עלייה משמעותית במספר הערעורים על הקנסות. בשנת 2019 שלח הציבור כ-7,000 ערעורים, פי שלושה מהשנה הקודמת.
בחלוקה לפי מפעילים, החברות שנמצאות בצמרת המפעילים שנקנסו בעקבות תלונות הנוסעים הן נתיב אקספרס ורמה [בגולן] (58%), ואחריהן נסיעות ותיירות (55%), קווים (51%) [היחידה מבין המפעילים הגדולים], דן בדרום (50%), ג'י.בי.טורס (50%), שאמ (50%) ודן באר שבע (49%). שיעור הקנסות באגד ובדן שעמד על כ-40%.
קיצור משמעותי במענה לפונה - מ-60 ל-10 ימים
בשנת 2019 התקבלו בצוות פניות הציבור הציבור כ-7,300 פניות בנושאי רישוי. עיקר הבקשות קשורות לשינוי מסלול: חברת אגד - קו 968 (55 פניות), קו 556 (29 פניות); חברת דן: קו 292 (52 פניות), קו 45 (32 פניות); חברת אפיקים: קו 253 (30 פניות). כמו-כן הוגשו בקשות בקווים שונים להוספת תדירות ולהוספת תחנה.
אופן הטיפול בפניות הציבור שופר משמעותית. במהלך שנת 2019 משך הטיפול בפניות ציבור התקצר משמעותית. בעוד בשנת 2018 משך הזמן הממוצע למענה על פנייה עמד על כחודשיים, ולפעמים הגיע לחצי שנה ויותר, בשנת 2019 פונה מקבל מענה על פנייתו בממוצע בתוך כעשרה ימים בלבד. הקיצור המשמעותי נובע בעיקר הודות לכניסתה לעבודה של מערכת הבקרה האלקטרונית על לוחות הזמנים אשר הפכה למיותר את הצורך להמתין להכרעת ועדת האכיפה טרם המענה לפונה. סיבה נוספת לקיצור המשמעותי היא שיפור תהליכים בתוך הרשות, בדגש על ממשק העבודה בין מחלקת פניות הציבור ובין הגורמים הממונים והמקצועיים במשרד התחבורה. זאת על-מנת שמשך המענה המקצועי לפניות ציבור מגורמי משרד יקוצר אף הוא.

תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  09/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעקבות נוסע שנדבק ונסע ברכבת מנמל התעופה לעכו תוך סיכון הנוסעים והעובדים, דורשת יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי גם להוציא הנחיות לנוסעים, לחטא רכבות לפני נסיעות ולהתקין מתקני חיטוי
אלי אלון
בחלק מתחנות האוטובוסים המרכזיות בערים השונות נסגרו ונסגרות בשנים האחרונות קופות כרטיסים ועמדות מודיעין, במטרה "להתייעלות וחיסכון"    הנוסעים מתבקשים לפנות למוקדים טלפוניים ואפליקציות למיניהן כדי לקבל שירותים    הדבר פוגע ומקשה על נוסעים לא מעטים ובעיקר מבוגרים שאינם שולטים ברזי הטכנולוגיה
עידן יוסף
פורסמה הנחיה חדשה למפעילי התחבורה הציבורית: שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע בהם ישיבת נוסעים    באוטובוסים הבין-עירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה    החברות ייערכו בתוכניות חרום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד    סמוטריץ': ייתכן שתהיה חוסר נעימות זמנית, אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר
יאיר דקל
לא נעים להכיר כמה נהגי אוטובוס בחברות הציבוריות    אני, שאני ישבן אוטובוסים (נוסע מתמיד), ראיתי לא פעם את בריוני הנהגים
עידן יוסף
תחנות תל אביב לא תחזורנה לפעילות תקינה בסופי השבוע, לאחר שרכבת ישראל חזרה בה מהצהרתה בשל "הרצון להתקדם בהסבת מסילות איילון להנעה חשמלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il