X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים
בהמשך היום צפויה הכרזה על מצב חרום ללא הגבלת זמן פתיחת משפט נתניהו תידחה, גם בשל מספר האנשים האמורים להיות נוכחים באולם
▪  ▪  ▪
אוחנה. רק עניינים דחופים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מערכת בתי המשפט עומדת לעבור למצב חרום, בו יידחו הרוב המוחלט של הדיונים. ההערכה היא, כי מצב זה יימשך ללא הגבלת זמן - ובין היתר תידחה פתיחת משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האמור להיפתח מחרתיים (יום ג', 17.3.20). פתיחת משפט נתניהו מצויה ממילא בסימן שאלה, שכן באולם צפויים להיות נוכחים לפחות 25 איש (ללא עיתונאים) - בעוד משרד הבריאות מגביל כעת התכנסויות לעשרה בני אדם.
שר המשפטים, אמיר אוחנה, הכריז לפנות בוקר (יום א', 15.3.20) על מצב חרום ליממה, ובשעות הבאות יוחלט על המשך הצעדים. הכרזה זו נועדה להתאים את מערכת בתי המשפט לצמצום בפעילות בכל התחומים, ולאפשר למערכת לקבל בהמשך היום החלטה לגבי הימים הבאים. מאחר שכל יתר הצעדים - ובראשם סגירת בתי הספר וענף הבילוי והפנאי - אינם מוגבלים בזמן, סביר להניח שכך ייעשה גם בבתי המשפט, שלעיתים הם הומי אדם וצפופים במיוחד.
לשכתו של אוחנה - אשר תוקף בחריפות את הגשת כתב האישום נגד נתניהו - ציינה, כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה. אם יוארך מצב החרום, יוכל מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל, לקבוע סוגים נוספים של עניינים שיידונו.
היום יתקיימו דיונים רק בעניינים הבאים: מעצרים ושחרורים; עתירות נגד מעצר מינהלי; עתירות דחופות לבג"ץ; עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום; סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים. בלשכות ההוצאה לפועל יידונו עניינים דחופים בלבד:
בקשת חייב לבטל פקודת מאסר, בקשת חייב לעכב או לבטל פינוי, בקשה לביטול מימוש כספים, בקשת זוכה לנקיטת הליך דחוף לפני המצאת אזהרה, בקשת זוכה לעכב יציאה מהארץ, בקשת חייב לבטל עיכוב או הגבלת יציאה מהארץ, ביטול הגבלת חייב מקבל דרכון. ימי החרום לא יבואו במניין הימים המוקצבים להגשת כתבי בי דין.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
משרד התחבורה: הימנעו מנסיעות לא חיוניות בתחבורה הציבורית    שירות קווי לילה הופסק, והופסקה פעילות קווי תחבורה ציבורית אל מקומות הבילוי    קשישים ללא רב-קו עלולים להיתקע וכך גם נוסעים שיאבדו את כרטיסיהם מיום שלישי הקרוב
איתמר לוין
פגיעה קשה מדי במשק היא לא פחות חמורה מאשר התפשטות של הקורונה, ולכן הצעדים הנוכחיים הם אולי המירב שניתן לעשות    גנץ מועל באמון הציבור כאשר אינו מצטרף מיד לממשלת חרום    ומה יקרה למשפט נתניהו?
עידן יוסף
אמצעי מעקב טכנולוגיים מיוחדים יעקבו אחר חולים החייבים בבידוד למרות הפגיעה בפרטיות    לא יותר מ-10 אנשים במרחב אחד, ושמירה על מרחק של שני מטרים    הגנים ומקומות הבילוי ייסגרו מהבוקר    הבנקים והמרכולים יפעלו כרגיל    נמשכים הדיונים לגבי פעילות התחבורה הציבורית    נתניהו: "יכולים לנצח את הנגיף אבל זה מחייב שגרת חיים חדשה"
עידן יוסף
מלוניות ההבראה (מתקני בידוד משותפים) ייפתחו בהקדם האפשרי    השר בנט: ״מלאי החרום של ישראל מלאים ומצוידים למגוון התרחישים״
יואב יצחק
הסכנה לתחלואה מנגיף הקורונה גדולה מאוד    דא-עקא, הסכנה הגדולה יותר היא מהנגיף הביורוקרטי שהשתלט על ישראל    היועמ"ש מנדלבליט מקשה על הממשלה להטיל תקנות שעת חירום נוכח היותה ממשלת מעבר    הטיפול הרפואי בחולים ובנדבקים ובמבודדים מתעכב, שכן: א) משרד הבריאות מחייב אישור מוקדם לכל בדיקת קורונה; ב) המשרד מונע שימוש בתוצרי בדיקות דם מחולים ו/או מאזרחים בהסגר עקב החשש לאי-חוקיות משפטית    התוצאה: מסוכל ומראש פיתוח מהיר של תרופות או חיסונים במעבדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il