הרווח הנקי של חברת
אלקטרה מוצרי צריכה בשנת 2019 עלה לכ-184.8 מיליון שקל לעומת כ-8 מיליון שקל בשנת 2018 - זינוק חד של 2207.5%. הרווח הנקי בשנת 2018 כלל הפסד מפעילות שהופסקה בסך של כ-37 מיליון שקל בתחום ייבוא מוצרי HUAWEI.
הכנסות החברה בשנת 2019 עלו בכ-4.2% לכ-2.75 מיליארד שקל לעומת כ-2.63 מיליארד שקל בשנת 2018. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מגידול במחזור ההכנסות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במחזור ההכנסות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום המזגנים.
הרווח הגולמי בשנת 2019 עלה בכ-6.3% לכ-693.7 מיליון שקל (כ-25.2% מהמכירות) לעומת כ-652.7 מיליון שקל בשנת 2018 (כ-24.8% מהמכירות). הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים.
הרווח התפעולי בשנת 2019 טיפס לכ-263.3 מיליון שקל לעומת כ-106 מיליון שקל בשנת 2018. הגידול מיוחס לשיפור ברווח הגולמי, כאמור, לירידה בהוצאות מכירה ושיווק, וכן להכנסות אחרות, נטו בסך כ-110 מיליון שקל שנרשמו בתקופת הדוח (לעומת הכנסות אחרות בסך כ-12.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד) שעיקרן, הכנסה בגין ביטול התחייבות חוזה מכביד המשויך למגזר תקשורת סלולרית.
הרווח הנקי של אלקטרה מוצרי צריכה ברבעון הרביעי של שנת 2019 טיפס לכ-15.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - . ברבעון הרביעי לשנת 2019 נרשמו הוצאות מיסים בסך 4.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות מיסים בסך 9.4 מיליון שקל שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלו בכ-4% לכ-667.4 מיליון שקל לעומת כ-641.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלה בכ-18.5% לכ-169 מיליון שקל (כ-25.3% מההכנסות), לעומת כ-142.7 מיליון שקל (כ-22.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי מקורה במגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום פעילות המזגנים ובתחום סחר מותגים, וכן במגזר קמעונאות חשמל.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלה לכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול, כאמור, ברווח הגולמי, לצד קיטון בהוצאות מכירה ושיווק, ולמרות שברבעון המקביל אשתקד נרשמו הכנסות אחרות, נטו, בסך 7.2 מיליון שקל לעומת הוצאות אחרות בסך 0.8 מיליון שקל שנרשמו ברבעון הרביעי של 2019.
הרווח הנקי מפעילויות נמשכות ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלה בכ-59% לכ-15.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל לאישור הדוחות - הדוח השנתי והדוח של הרבעון הרביעי של השנה - אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 30 מיליון שקל. הדיבידנד נוסף לדיבידנד בהיקף של 47 מיליון שקל שחילקה החברה בשנת 2019. הסך הכולל של הדיבידנד שעליו הכריזה החברה מתחילת שנת 2019 מסתכם בכ-77 מיליון שקל. בנוסף, אישר דירקטוריון החברה הרחבה של תוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה לעד 100 מיליון שקל.