X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
ד"ר אליהו לביא מטפל ברפואה משלימה כ-20 שנה, מאבחן באמצעות אירידיולוגיה ובעל קליניקה פרטית בירושלים, נותן לנו כמה עצות לזיהוי וטיפול בבעיות במערכת העיכול
▪  ▪  ▪
[צילום: depositphotos]

מערכת העיכול מתחילה בפה ומסתיימת בפי הטבעת. זו מערכת מורכבת ממספר איברים וכל הפרעה קטנה בפעילותה עלולה לגרום לבעיית כאבי בטן, עצירות כרונית או עצירות זמנית, שלשולים, גזים, תחושת נפיחות וכאב בטן.
אנשים רבים חוששים לפנות לבדיקה ולטיפול, ובעיקר חשים מבוכה ואי נעימות מול אי-סדירויות כמו גזים, עצירות, צרבות וכאבי בטן. למערכת העיכול תפקידים רבים וחשובים אשר בזכותם היא מכונה "המוח השני" של הגוף. כאשר משהו משתבש באחת ממערכות הגוף, מערכת העיכול נכנסת לפעולה ושולחת איתותים שונים שמטרתם להביא לידיעתכם כי קיימת בעיה.
כיצד נדע אם מערכת העיכול שלנו פועלת כראוי? תשומת לב לגופנו ולתסמינים שיכולים להופיע, יגבירו את תחושת המודעות הפנימית, ויאפשרו לנו לחיות חיים בריאים יותר. שלשולים, הקאות וכאבי בטן הם הסימנים המובהקים ביותר לכך כי אנו סובלים מהפרעות בעיכול. עם זאת, היות שלמערכת העיכול תפקיד חשוב במיצוי הרכיבים התזונתיים החיוניים שבמזון, אין זה מפתיע כי בזמנים בה פעילותה איננה תקינה, גופנו יסבול מתסמינים נוספים מעבר לכאב הבטן המוכר ולביקורים התכופים בשירותים.
תהליך העיכול והבליעה מתחילים בלוע ובוושט. צרבות, כאב וקושי בבליעה צריכים לעורר חשד להפרעה משמעותית בוושט או במערכת העיכול. שינויים במשקל, ובייחוד ירידה משמעותית במשקל, אף הוא צריך להדליק נורה אדומה. הופעה של דם בצואה הדבר יכול להצביע על בעיה במערכת העיכול, ומחייב המשך בירור רפואי.
בעיות עיכול הפכו למטרד נפוץ ביותר בחברה המערבית, ואלה נובעות בדרך-כלל מכמה סיבות עיקריות:
תזונה לקויה: תזונה מתועשת רוויה בסוכר ובפחמימות פשוטות, צריכת ממתיקים מלאכותיים, צריכת קפאין ואלכוהול, הימנעות מצריכת סיבים תזונתיים. צריכת כמות קלוריות גדולה מדי;
אורח חיים לא בריא: עישון, אורח חיים יושבני ופאסיבי, מחסור בשעות שינה, חשיפה לרמות גבוהות יותר של סטרס ביום-יום;
אלרגיה ורגישות למזון: רגישויות יכולות להיגרם עקב חוסר בלקטוז האחראי על פירוק סוכר החלב או משום שמערכת החיסון מזהה את המזון בטעות כחומר מסוכן ולכן פועלת נגדו;
זיהומים ויראליים: זיהומים הפוגעים במערכת העיכול ומובילים למחלות רבות כמו תת-פעילות של בלוטת התריס, סוכרת או בקע סרעפתי;
תרופות: נטילת תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות, אנטיביוטיקה המשמידה את החיידקים הידידותיים במעיים, הורמונים סינתטיים וחומרים משלשלים העלולים כולם לפגוע בפעילותה התקינה של מערכת העיכול.
אבחון הפרעות במערכת העיכול:
לאבחון בעיות במערכת העיכול יש דרכים רבות. הדרך הנכונה והראשונית היא פנייה ואבחון דרך רופא המשפחה והמשך טיפול בהתאם להמלצתו. אם הרופא לא מצא שום ממצא חריג בבדיקות, והסימפטומים עדיין קיימים, ישנה האופציה לפנות לאבחון וטיפול ברפואה המשלימה.
ד"ר אליהו לביא מטפל ברפואה משלימה כ-20 שנה, מאבחן באמצעות אירידיולוגיה ובעל קליניקה פרטית בירושלים, נותן לנו כמה עצות לזיהוי וטיפול בבעיות במערכת העיכול.
  • אם קיימת תחושת רעב מציק זמן קצר יחסית אחרי הארוחה אז ישנו סיכוי לקיום רגישות בקיבה הצמח קמומיל או ליקוריץ יכול לעזור במצבים כאלה;
  • אם ישנה החמרה בתקופות לחוצות או מתוחות, בחליטות זרעי שומר ופסיפלורה הן פתרון מצוין למצב;
  • הרגשת כבדות במהלך או בסיום הארוחה אפשרי להיעזר באנזימי עיכול. ניתן להשיג בבתי טבע וליטול לפי ההוראות בקופסא;
  • ישנם מאכלים יותר מועדים למי שסובל מחומציות יתר וגורמים לצרבות. והם: חציל, עגבנייה, מאכלים חריפים, מטוגנים, פירות הדר וקפה עם קפאין. עדיף להימנע מהם;
  • אם היציאות בדרך-כלל "משחתיות", יש סבירות שיש לך רגישות לסוכר החלב (לקטוז), לכן נסה שבועיים ללא מוצרי חלב. כמו-כן, יש סיכוי שאתה סובל ממעי רגיז וכאן יש צורך בטיפול חזק יותר;
  • אם ישנו דימום ביציאה אז או שיש טחורים. אז יש צורך בטיפול חזק להעלים את הטחורים אחת ולתמיד. כן גם במצבים הקשים ביותר בהם ניתוח לא הצליח אפשר באבחון וטיפול מתאים להעלים את הטחורים. או שיש לך דלקת במעי ואז טיפול ראשוני ללא אכילת גלוטן ופחמימות מלאות יסייעו למצב. בכל מקרה, אם קיים דימום, אז יש צורך לפנות לרופא לשלול אפשרות של ח"ו גידול. ובכלל אני ממליץ לכל מי שהגיע לגיל 50 לפנות לבדיקת קולונוסקופיה (בדיקה פנימית במעיים).
ד"ר אליהו לביא מוסיף על חשיבות האבחון הנכון, ברפואה הטבעית ישנו מענה מצוין לבעיות העיכול על כל גווניהם. באבחון דרך גלגל העין אפשר לאבחן במדויק את מקור הבעיה. מערך הטיפול משתנה לפי מה שאובחן. על-מנת לטפל מן היסוד במחלות הקשורות במערכת העיכול מומלץ לעבור אבחון יסודי ומדויק ולבנות תוכנית טיפול מתאימה, כדי להקל את הסימפטומים של בעיות העיכול וליהנות מבטן שקטה ורגועה.

תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il