X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסק דין בבית המשפט העליון מגלה:

כשלים בתיק עבירות מין בילדה

המדינה הסכימה שלא להרשיע שלושה נערים שביצעו עבירות מין בילדה בת 12.5; השופטים הם שיזמו את זימון הילדה לעדות בטיעונים לעונש; המחוזי דחה זמן רב מדי את גזירת העונש
▪  ▪  ▪
יפה-כ"ץ. ביקשו עדכון [צילום: ליאב פלד]

פסק דין של בית המשפט העליון חושף (יום ד', 18.3.20) מחדלים בטיפול בתיק עבירות מין שביצעו שלושה נערים בני 15 במשך יומיים רצופים בילדה בת 12.5.
השלושה הודו בכך שביולי 2016 ביצעו שוב ושוב מעשי סדום בילדה, כינו אותה "זונה" ולאחר מכן ביקשו את סליחתה כדי שלא תתלונן במשטרה. כתב האישום נגדם הוגש באפריל 2017, וזמן קצר לאחר מכן הם הודו בכתב אישום מתוקן בשלישית. הדיון בטיעונים לעונש נדחה במשך שנתיים לבקשת שירות המבחן, אשר לבסוף המליץ שלא להרשיע אותם ולהסתפק בענישה ללא הרשעה.
בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הצטרפה המדינה להמלצת שירות המבחן. אולם הנשיאה רויטל יפה-כ"ץ והשופטים אהרון משניות וגילת שלו ביקשו מיוזמתם לקבל עידכון על מצבה של הקורבן, ורק אז פנתה אליה הפרקליטות והיא הביעה את רצונה להעיד (לאחר שקודם לכן מנעה אמה הכנת תסקיר נפגע קורבן עבירה). היא סיפרה, כי הנערים הפיצו עליה שמועות פוגעניות במשך חצי שנה, וכי מצבה הנפשי והגופני הידרדר קשות למשך מספר שנים.
בספטמבר שעבר החליט המחוזי להרשיע את השלושה וגזר עליהם צו מבחן לשנה, פיצוי של 7,000 שקל כל אחד וקנס על תנאי בסך 10,000 שקל לכל אחד. השלושה ערערו לבית המשפט העליון על ההחלטה להרשיעם, ורק בערעור הודתה המדינה, כי עמדתה במחוזי הייתה שגויה וכי אין מקום להימנע מההרשעה:
"לאחר עיון בגזר דינו של בית המשפט קמא ולאחר עיון בתסקירי שירות המבחן העדכניים ... סבורה המשיבה, כי בהסכמתה בבית המשפט המחוזי לאי הרשעתם של המערערים התמקדה יתר על המידה בפריזמה הצרה, הנוגעת למערערים עצמם, תוך שלא נתנה ביטוי לאינטרס הציבורי הרחב הכולל שיקולים רוחביים נוספים, וכי גזר דינו של בית המשפט קמא משרת את האינטרס הציבורי טוב יותר מעמדתה [המקורית] של המשיבה".
השופט יוסף אלרון דחה את הערעור, בהדגישו את חומרת מעשיהם של הנערים: "מעשיהם החמורים של המערערים והנזק המשמעותי שגרמו למתלוננת מצדיקים ענישה מוחשית אשר תיתן את אותותיה ותרתיע את הרבים". גם אלרון מדגיש את חשיבות עדותה של המתלוננת, אשר כאמור נשמעה רק ביוזמת בית המשפט ולא ביוזמת הפרקליטות: "על עונשם של המערערים לגלם, ולו במועט, ובמקרה זה לטעמי אכן במעט את הפגיעה הקשה שגרמו לה - ולא יעלה הדעת שכלל לא יורשעו בגין מעשיהם".
לצד זאת מעיר אלרון לבית המשפט המחוזי, על הסכמתו לדחות שוב ושוב את גזר הדין לצורך התסקירים. "כאשר חומרת המעשים המיוחסת לנאשם הקטין מקשה, כשלעצמה, על הימנעות מהרשעתו בעבירות שביצע - ספק אם יש מקום להיעתר לבקשותיו החוזרות ונשנות של שירות המבחן לדחיית מועד הדיון בטיעונים לעונש במטרה לבחון אם לנקוט דרכי טיפול בתור חלופה להרשעה. במקרים אלו מוטב להביא לסיומו המהיר של ההליך וליישום ההמלצות הטיפוליות בעניינו של הנאשם הקטין כחלק מעונשו.
"...לעיתים ההתמקדות בשיקומו של העבריין והדחיות החוזרות ונשנות לבקשת שירות המבחן באשר להליכים הטיפוליים - אשר במקרה שלפנינו נמשכו כשנתיים - יש בהן כדי להשכיח את הפגיעה הקשה בקורבן, את מקומו בהליך הפלילי, ואת עוצמת הפגיעה בו אשר מלווה אותו בהווה ואשר תלווה אותו לאורך כל חייו".
השופטים נעם סולברג ואלכס שטיין הסכימו עם אלרון. את הנערים ייצגו עוה"ד ליאור חיימוביץ, אמיר ברק ונועם בונדר, ואת המדינה - עו"ד חיים שוייצר.

תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  18/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלים בתיק עבירות מין בילדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שימו לב לאיכות המערכת
פלג א  |  18/03/20 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מינץ דן לבדו בערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל פסק בוררות וקיבל אותו    חיות קובעת: מדובר בתיק אשר חייב להידון בפני הרכב של שלושה שופטים
איתמר לוין
בית הדין הארצי דחה את ערעורי המדינה ושופרסל על הרשעת הרשת וזיכוי מנהלים בה מאשמת העסקת עובדים למעלה מ-12 שעות ביממה    האירועים התרחשו ב-2013, כתב האישום הוגש ב-2014
איתמר לוין
אלירן ירדני הואשם בתקיפה אך זוכה לחלוטין לאחר שנקבע שפעל בהגנה עצמית    ביהמ"ש: הראיות לזיכוי היו בפני המדינה והיא התעלמה מהן, ואף סירבה לזמן עד שמסר גרסה לטובת ירדני
איתמר לוין
הפרקליטות ביקשה לקבוע מועד לסיום הדיון בעניינה של המורה המבוקשת באוסטרליה על פדופיליה    השופטת לומפ: לא ראיתי מעולם בקשה כזו - הדומה לבקשה לגזר דין עוד לפני פסק הדין
איתמר לוין
הדיין - ששמו לא נמסר - השתתף בחיבור בחינת דיינות בה השתתף בנו ואף בדק אותה    טען שרק בדיעבד נודע לו על השתתפות בנו בבחינה ושהחליט לא לדווח כדי שבחינתו לא תיפסל
רשימות נוספות
הוקפאה ועדת הבדיקה למח"ש  /  איתמר לוין
בקשה לפסילת בורר בשל דבריו  /  יצחק דנון
מנדלבליט בניגוד עניינים במח"ש  /  איתמר לוין
מה עושים עם המשטרה  /  איתמר לוין
האם מנדלבליט מושפע מפרשת הרפז  /  איתמר לוין
בחזרה לאלכסנדר המילטון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il