X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משבר הקורונה יצר הזדמנות לרש"פ להגביר את פעילותה במזרח ירושלים בניגוד להסכמי אוסלו ישראל חייבת לתת מענה שלטוני הולם לצרכי תושבי מזרח ירושלים בנושא הקורונה כדי לשמור על ריבונותה במלואה
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

הרש"פ מנצלת את משבר מגיפת הקורונה כדי להגביר את פעילותה במזרח ירושלים שאסורה על-פי הסכם אוסלו.
השר לענייני ירושלים ברש"פ, פאדי אלהדמי, פירסם ב-20 במרץ הודעה רשמית כי הממשלה הפלשתינית ברמאללה, על-פי הנחיותיהם של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ושל ראש הממשלה מוחמד א-שתייה, מיהרה מאז תחילת משבר הקורונה להגיש את כל הסיוע הדרוש לתושבי מזרח ירושלים האמצעות משרדי הממשלה השונים למרות הקשיים שמערימה ישראל על כך.
אלהדמי גינה את מעצרם של צעירים במזרח ירושלים שנעצרו על-ידי משטרת ישראל בגלל שעסקו בפעילות חיטוי כדי למנוע את התפשטות וירוס הקורונה. הוא גם גינה את פעילות המשטרה שהטילה מגבלות על-כניסת מתפללים מוסלמים למסגד אל-אקצה בעוד שהתירה את כניסתם של "מתנחלים ישראלים" לרחבת הר-הבית. אלהדמי הזהיר כי שלטונות ישראל מתחמקים מהתפקיד שלהם כ"כוח כובש" לדאוג לתושבי מזרח ירושלים על-פי החוק הבינלאומי אך באותה העת הם מונעים יוזמות מקומיות לסייע לפלשתינים במזרח העיר. "הרש"פ מוכנה לשאת בכל האחריות במזרח ירושלים מכיוון שהיא בירת המדינה הפלשתינית" אמר אלהדמי.
גורמים בתנועת פתח אומרים כי הרש"פ מודאגת מאוד מהפעילות המשטרתית הישראלית בכפר עיסאוויה בצפון ירושלים ובכפר סילואן והכוונה לספח את מעלה אדומים. לכן, הרש"פ החליטה לנצל את משבר מגיפת הקורונה כדי להראות שהיא בעלת הבית במזרח ירושלים הדואגת לאזרחים הערבים ולא עיריית ירושלים או ממשלת ישראל.
הפעילות של הרש"פ במזרח ירושלים הוגברה באמצעות פאדי אלהדמי השר לענייני ירושלים ברש"פ, עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ ופעילי פתח בכירים שמפעילים בין היתר את צעירי תנועת פתח בעיר.
כמו-כן, בלשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פועלת יחידה המקשרת בין יו"ר הרש"פ לבין המוסדות הפלשתינים במזרח ירושלים, היחידה הנקראת "יחידת אלקודס בארמון הנשיאות הפלשתינית" פועלת יותר משנתייים ובראשה עומד מועתצם תיים.
על-פי גורמים בפתח במזרח ירושלים, קבוצה של צעירי פתח הנקראת "נח'וות שבאב אלקודס", פנתה בסוף השבוע לסופרמרקטים במזרח העיר ולספקי מזון גדולים בדרישה שלא לנצל את משבר הקורונה ולהעלות מחירים בעיקר נוכח העובדה שרבים מתושבי מזרח העיר איבדו את מקומות עבודתם.
כמו-כן היא הפנתה קריאה לבעלי הדירות להפחית את גביית דמי השכירות למחצית הסכום החודשי שהם גובים כדי להקל על השוכרים. הקבוצה פירסמה ברשת הווטסאפ מספר טלפון חירום שאליו יכולות לפנות משפחות במזרח ירושלים הזקוקות לעזרה בגלל מגיפת הקורונה.
בהוראת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הופעלה בימים האחרונים תנועת הנוער של פתח במזרח העיר לבצע פעילות חיטוי של מוסדות ציבור במזרח ירושלים בכמה כפרים ושכונות ובהר-הבית עצמו. בין היתר התבצעה פעילות חיטוי במסגד אל-אקצה, במתחם שער הרחמים ובאולמות התפילה ב"אוורות שלמה", וגם במסגדים נוספים, כנסיות ובתי ספר במזרח העיר. כמו-כן עשו צעירים של פתח פעולות חיטוי של חנויות בעיר העתיקה בירושלים.
משטרת ירושלים עצרה את נאצר קוס, מזכ"ל פתח בעיר העתיקה בירושלים וראש "מועדות האסיר הפלשתיני" וכמה צעירים שעסקו בפעילות החיטוי במזרח העיר.
לדברי גורמים בפתח,משבר מגיפת הקורונה יצר וואקום שלטוני במזרח ירושלים שעיריית ירושלים ומשרד הבריאות הישראלי מתקשים להשתלט עליו ובאופן טבעי הרש"פ מנצלת זאת כדי להגביר את פעילותה במזרח ירושלים.
המודיעין הפלשתיני בראשותו של הגנרל מאג'ד פרג' מנצל את הוואקום הזה ומסייע לשר לענייני ירושלים פאדי אלהדמי ולמושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' להגביר את הפעילות במזרח העיר,
עדנאן ע'ית' הינו בן טיפוחיו של הגנרל מאג'ד פרג' והוא ששיכנע את מחמוד עבאס למנותו לתפקיד מושל המחוז לאור פעילותו במשבר המגנומטרים בהר-הבית ביולי 2017.
הגנרל מאג'ד פרג' אחראי על התיאום הביטחוני עם השב"כ הישראלי אך בכל הקשר למזרח ירושלים הוא מבצע בדקדקנות את הנחיותיו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, אשר בעקבות ההכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל ופרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ עושה הכל כדי להראות שלישראל אין שליטה או ריבונות במזרח ירושלים.
צה"ל הטיל באחרונה צווי הגבלה על עדנאן ע'ית' האוסר עליו לצאת מתחומי ירושלים כדי שלא יוכל לתאם פעילות עם גורמי הרש"פ ברמאללה וגם לקיים קשרים עם שאדי מטור, מזכ"ל תנועת הפתח במזרח ירושלים.
המלחמה של ישראל בפעילות הרש"פ במזרח ירושלים בתקופת מגיפת הקורונה איננה יכולה להיעשות רק באמצעות משטרת ישראל והשב"כ, הפעילות הביטחונית איננה מספקת כדי להוכיח כי ישראל היא הריבון.
ממשלת ישראל ועיריית ירושלים חייבות לפעול בכל הרמות האזרחיות במזרח העיר כדי לתת מענה הולם לצרכי התושבים הפלשתינים, יש סכנה שהוואקום השלטוני שנוצר בשטח יילך ויתרחב ולתוכו תיכנס הרש"פ אשר טוענת כי על-פי החוק הבינלאומי היא הריבון במזרח ירושלים ולא ישראל.

תאריך:  22/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
+סוריה סוגרת את כל מעברי הגבול מלבנון
01:03 23/03/20  |  עידן יוסף

סוריה: שר הפנים הודיע על סגירת כל מעברי הגבול לנכנסים מלבנון, כולל בפני אזרחים סורים. איסור זה אינו כולל רכבי מטען, שיוכלו להיכנס לאחר שנהגיהם יעבדו בדיקות רפואיות במעברי הגבול.

+65 אנשים שהגיעו ארצה מארה"ב התבררו כחולים
23:38 22/03/20  |  עידן יוסף

בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 אנשים שהגיעו מארה״ב עם חשש לנשיאת נגיף הקורונה. בתום בדיקה רפואית, 65 מהשוהים התגלו הערב (א׳) כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הם יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא. 41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי שמונה מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות, תתקבל החלטה בהתאם.

+ישראייר תוציא ישראלים מעוד כמה מדינות
23:31 22/03/20  |  עידן יוסף

חברת "ישראייר" הודיעה שתוציא טיסות נוספות להשבת ישראלים מכמה מקומות בעולם - בודפשט, בוקרשט, בריסל, וילנה, טביליסי, מדריד, פראג, קייב ואחת הערים בקפריסין.

+דיווח: הרווי וינשטיין נדבק בקורונה
23:30 22/03/20  |  עידן יוסף

דיווחים בארצות הברית: המפיק ההוליוודי הרווי וינשטיין, שהורשע בגין מעשי אונס ותקיפה מינית, נדבק בנגיף בבית הכלא והועבר לבידוד.

+טורקיה: מניין המתים מהנגיף עלה ל-30
23:29 22/03/20  |  עידן יוסף

טורקיה: מספר הנדבקים עלה בכ-30% ועומד על 1,256. מספר מקרי המוות בעקבות ההידבקות בנגיף עומד על 30.

+ירדן: העוצר עשוי להימשך שבועות
23:28 22/03/20  |  עידן יוסף

שר ההסברה הירדני, אמג'ד אלעדאילה, הבהיר כי העוצר במדינה עשוי להימשך שבועות. כמו כן, ציין כי מספר הנדבקים בממלכה עלה ל-112.

+גרמניה אוסרת התגודדות של יותר משני אנשים
23:00 22/03/20  |  עידן יוסף

גרמניה מרחיבה את ההגבלות שיחולו בכל אזוריה: ייאסר מפגש עם אנשים שהם לא חלק מהמשפחה הגרעינית או המתגוררים באותו בית. כמו כן נאסרו מפגשים של יותר משני אנשים.

+קושי טכני מונע השארת שעון החורף
22:54 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות יוזמת השרים דרעי וליצמן לדחות את הפעלת שעון הקיץ והחלטת היועץ מנדלבליט עקרונית: דחיית שעון הקיץ בספק  ▪  תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים, ומניעת החילוף תצריך עבודה ממושכת

בן-שב. ראש המל"ל יקבע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
היום יסתיים מאוחר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+התקינו את "המגן" בטלפון שלכם
22:34 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הישומון הרשמי של משרד הבריאות יאפשר מעקב אחר המסלולים שבהם עברתם ויתריע בפניכם האם חלפתם במסלול שבו שהה חולה קורונה

בן גוריון בחוף ת"א. תרגיל לנסות בבית [צילום: עודד בלילטי/AP]
+עלה ל-19 מספר החולים בצה"ל
21:52 22/03/20  |  עידן יוסף

חולה מספר 502 היא משרתת קבע בצה״ל, בת 21 ממרכז הארץ. מצבה החולה קל והיא החולה מס' 17 בצה״ל. חולה מספר 993 היא חיילת בת 20 ממרכז הארץ. מצבה קל והיא החולה ה-18 בצבא. החולה ה-19 (מספר 855) הוא משרת קבע בצה״ל, בן 27 ממרכז הארץ. מצבו קל. חיל-הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה שממצאיה יפורסמו בהמשך. לאנשים שהיו עמם במגע נמסרה הודעה. אנשים נוספים שהיו עמם במגע מאותרים כעת.

+כנסת בצל קורונה: כך זה יעבוד
21:42 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד שישה ח"כים במליאה  ▪  מתחמי המתנה עם מסך צפייה בשידורי המליאה  ▪  ארבע ועדות יוקמו, והנוכחים יפוצלו לחדרים שונים  ▪  מאמצים לפתור את מגבלת הח"כים הנתונים בבידוד

קוראים לשמש דוגמא [צילום: עדינה ולמן, הכנסת]
+מספר חולי הקורונה בישראל חצה את רף האלף
21:13 22/03/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן: 1,071 חולי קורונה בישראל; 18 חולים במצב קשה, 30 במצב בינוני.

+מספר המתים בצרפת זינק מ-112 ל-674
21:08 22/03/20  |  עידן יוסף

הקורונה בצרפת: 1,559 אנשים נוספים נדבקו בנגיף, ו-112 מקרי מוות חדשים היום, בכך מספר הנגועים עולה ל-16,018, ומספר המתים בצרפת עולה ל-674 הרוגים.

+צבא ארה"ב מקים בתי"ח בניו-יורק
20:53 22/03/20  |  עידן יוסף

צבא ארה"ב נכנס לפעילות מואצת ברחובות ניו-יורק (יום א'). כוחות הצבא מוזרמים לרחבי ניו-יורק. מאות משאיות וכלים כבדים של המדינה המוכה בנגיף הקורונה מוזרמים לצרכי שיטור ואבטחה, ולצורך הקמת בתי חולים ארעיים לאלפי החולים. על-פי החשש, כמחצית מכלל הנדבקים בקורונה הם בניו-יורק.

+נתניהו: סירוב לפיד יגרור לבחירות וימנע הצלת חיים
20:07 22/03/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, בעקבות הראיון של ח"כ יאיר לפיד לערוץ 13 (ציטוט):
כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה והם רוצים להדיח את יושב-ראש הכנסת. יאיר לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב-ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו.
הגענו להסכמה שאהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב-ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. אחרת הממשלה לא יכולה לתפקד. אז ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב-ראש הכנסת. זאת לא אחדות.
לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל״ד להעביר חוקים אירניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה. הסירוב של כחול לבן לאחדות בהכרח יגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות.

+מסתמן: שעון החורף יוארך בחודש
19:23 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות ביקש את ההארכה משר הפנים כדי למעט הסתובבות ילדים בחוץ  ▪  מוקדם להעריך את ההשפעות שיהיו לדחיית החלפת השעון על המשק, אולם כבר כעת ברור שהדבר יקל על הורים לילדים קטנים

דרעי וליצמן [צילום: פלאש 90]
+המשטרה וצה"ל יחלקו הערים לרבעים
19:00 22/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אושרה פקודת המבצע הארצית להטלת סגר מלא על מדינת ישראל לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה  ▪  בתרחיש של סגר תוגבל משמעותית התנועה של הציבור והמשטרה תפעל בשיטה מבוזרת של חלוקת הכח לישובים ובתוך הישובים תוך פילוח לתאי שטח קטנים יותר

שוטרים יאכפו ההנחיות. היום במאה שערים [צילום: דוברות משטרת ישראל]
כוחות משטרה יבודדו היישובים [צילום: דוברות המשטרה]
+צוותי רפואה פלשתינים עברו הכשרת קורונה בשיבא
18:48 22/03/20  |  איציק וולף

הדרכה מקצועית התקיימה היום במרכז הרפואי שיבא בתל השומר לצוותי רפואה פלשתינים, בהובלת מתאמת הבריאות במנהל האזרחי, דליה בסה יחד עם פרופ׳ אלחנן בר-און, מנהל המרכז הישראלי לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי.
גורמי הרפואה במשרד הבריאות הפלשתיני סקרו בפני השניים את הפעילות הנרחבת שהובילו בעיר יריחו להתמודדות עם הנגיף, לרבות ביקור במתחמי הבידוד שהוקמו בעיר ובבית החולים שבו אותר ואושפז חולה הקורונה הפלשתיני הראשון. בהמשך, העבירו בר-און ובסה לצוותי הרפואה הפלשתינים הדרכה ללמידה מקצועית על הנגיף, על התמגנות הצוותים הרפואיים ועל שיטות לבדיקת מטופלים שנחשדים כנשאים של הנגיף. כמו-כן, פרופ׳ בר-און ייעץ לרופאים בנושא ניהול מתחמי הבידוד בבתי החולים, כמו גם הציע דרכים יעילות למניעת הידבקות צוותי הרפואה שעובדים במתחמים אלו.
בנוסף, בסוף השבוע האחרון הועברו לשטחי הרשות הפלשתינית, בתיאום של המנהל האזרחי, כ-1,000 ערכות מיגון ומעל ל-100 ערכות בדיקה לזיהוי הנגיף.

[צילום: דוברות מתפ"ש]
+עימותים בין שוטרים לחרדים בפיזור התכנסות במאה שערים
18:34 22/03/20  |  איציק וולף

עימותים פרצו בשעות הצהריים בשכונת מאה שערים לאחר שהשוטרים ביקשו לאכוף את הנחיות משרד הבריאות, לנוכח התקהלות אנשים במקום. השוטרים נתקלו בהתנגדות שכללה יידויי אבנים וקללות, וכתוצאה מכך נפצע שוטר וקיבל טיפול רפואי.
המשטרה עצרה שלושה חשודים שסירבו לציית להנחיה לפזר את ההתקהלות ואשר חשודים גם בהפרת הסדר הציבורי. לכל אחד מהם רשמו השוטרים דוחות אכיפה בסך 5,000 שקלים. כלל בתי העסק בהם ביקרו השוטרים, הקפידו על קיום ההוראות כלשונם.
עד כה נרשמו בישראל 47 דוחות, מרביתם בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-18 בתי עסק שהפרו את ההנחיות.

[צילום: דוברות משטרת ישראל]
+החל מהיום: בדיקות קורונה גם בבי"ח זיו
18:16 22/03/20  |  איציק וולף

החל מהיום (יום א', 22.3.20) ניתן לבצע בדיקות קורונה גם במרכז הרפואי זיו בצפת. זאת, לאחר שהבוקר נפתחה מעבדה מיוחדת שתספק את השירותים הנדרשים.
מרכזת תחום למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי זיו ומנהלת את המעבדה לאבחון נגיף הקורונה, הילה בן עמרם אמרה כי החשיבות של ביצוע הבדיקות במרכז הרפואי זיו היא עליונה. "אנו מעניקים שירות לאוכלוסייה מאוד גדולה. פתיחת המעבדה תסייע לנו להעניק מענה מהיר למטופלים המגיעים אלינו ולאנשים המאושפזים. אנו מבינים את החשיבות הקיימת בזיהוי מהיר ובבידוד מטופלים המאומתים כחולי קורונה. צוות המעבדה מגויס כולו למשימה הזו וזמין לעבוד במשמרות גם במהלך סופי השבוע. בשלב הראשוני אנו ערוכים לביצוע של 50 בדיקות ביום. בקרוב נבצע אף מאות בדיקות ביום, בהתאם למה שנדרש. אם יהיה צורך, נכשיר עובדים נוספים על-מנת להעניק מענה מדויק ומהיר ככל שניתן ולכל מי שצריך", אמרה.

[צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו]
+אל-על תטיס ישראלים נוספים מהודו, אוסטרליה, ברזיל וקוסטה ריקה
17:27 22/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+לעשות הכל למניעת אבטלה בארה"ב
16:20 22/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיתון קורא לממשל ולקונגרס לפעול בכל החזיתות במקביל: להעניק הלוואות או מחיקת חובות לעסקים קטנים שיתחייבו שלא לפטר עובדים, לשלוח צ'ק לכל אמריקני ולהרחיב את הכיסוי בדמי האבטלה  ▪  ההסתייגות היחידה של העיתון: לא למהר לשפוך כסף לחברות הגדולות, שהוציאו עשרות מיליארדים על רכישת מניותיהן

ניו-יורק, 20 במארס [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
סן פרנציסקו, 21 במארס [צילום: ג'ף צ'יו, AP]
+שר החינוך באולפני הלמידה מרחוק: "נשקיע משאבים כדי שהלמידה תהיה איכותית"
15:51 22/03/20  |  מירב ארד

שר החינוך רפי פרץ סייר (יום א') באולפני מט"ח אשר משמשים כחלק ממערך הלמידה מרחוק של משרד החינוך. השר פרץ אמר במהלך הסיור: "נמשיך להשקיע משאבים רבים כדי שהלמידה הזו תהיה איכותית, טובה המסייעת לשמור על שגרה של תלמידי ישראל. אני קורא לתלמידים, כנסו למערכת שעות, תשכילו, תלמדו, יש פה כלי מאוד מושקע שהוכן עבורכם. הוא יסייע לכם לעבור את התקופה הזו".

0
+האנרכיסטים ממשיכים בשגרה
15:48 22/03/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה

בכל שעה מתייצב עיתונאי או "לשעבר", כדי לגנות את המשטרה  ▪  פתאום שלטון החוק כבר לא חשוב

שמירה על החוק [צילום: דוברות המשטרה]
+בתוך 48 שעות: תכנית לניהול המשק
15:38 22/03/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים התייעצות כלכלית עם הצוות הכלכלי בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד האוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמים נוספים.
בדיון הנחה ראש הממשלה כי על הצוות הכלכלי להגיש תוך 48 שעות תכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. תוכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת.

+אגף הרכב עובר למתכונת חרום במענה טלפוני ומקוון
15:35 22/03/20  |  עידן יוסף

אגף הרכב במשרד התחבורה יתן מענה לבעלי עסקים ובעלי מקצועות חיוניים בענף הרכב באופן מצומצם ובנושאי חרום, ובאמצעות ערוצים דיגיטליים. התייחסות תינתן בתוך 48 שעות (בהתאם לסוג הבקשה) באמצעות הטלפון או הדואר האלקטרוני של המשרד. המענה יינתן בנושאים של יבוא רכב ומוצרי תעבורה, מוסכים ומכוני רישוי, מפעלי סחר ויצור מוצרי תעבורה ורכב, שמאים ובוחנים, בעלי מקצוע והסמכתם ושחרור חלקי חילוף לכלי רכב בנמלי הים, בנתב״ג ובדואר ישראל.

+ובא המלאך
15:01 22/03/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

אלוהים מאס בנו, שכן כל הזדמנות שהוא נתן לנו, הציג בפנינו, ממש דחף אלינו, נדחתה בבוז ובשאט נפש כאילו לא הייתה  ▪  אנחנו היינו עסוקים, לנו היו עיסוקים חשובים יותר, ריגושים מרגשים יותר, מיידיים יותר, שלא הצריכו מאמץ או מחשבה

עונש משמיים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+אובחן נדבק נוסף במועצה קרית יערים; מניין הנדבקים עלה ל-26
14:58 22/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+שר הבריאות סוגר את מוסדות חסידות תולדות אברהם יצחק
14:35 22/03/20  |  עידן יוסף

בעקבות פניית מומחים ורופאים וכן שר הבריאות יעקב ליצמן לראשי חסידות תולדות אברהם יצחק, שבשבת התעלמה מההוראות - ניתנה כעת הוראה ברורה לסגור את תלמודי התורה והמוסדות של החסידות בירושלים, בית שמש וביתר, עד לאחר הפסח.

+רה"מ הפלשתיני: החל מ-22:00 ייאסר על אזרחים לצאת מהבתים
14:30 22/03/20  |  מירב ארד

רה"מ הפלשתיני מוחמד אשתייה הודיע כי מהשעה 22:00 ייאסר על אזרחים לצאת מבתיהם. חל איסור גורף על מעבר בין המחוזות השונים בגדה, ובין הכפרים למרכזי הערים. ייסגרו משרדי הממשלה למעט משרדי הבריאות, הכלכלה והרווחה.

+עדות נישואים תתאפשר בווטסאפ
14:24 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת יאפשרו מסירת עדות על רווקות בני זוג לפני חתונה ללא צורך בהתייצבות במקרים בהם רשמי הנישואים או העדים נמצאים בבידוד  ▪  עדות רווקות תהיה נצורה למשך חצי שנה ככל שהחופה נדחתה

חתונה בגן ציבורי באפרת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+דאגה ברוכה
14:23 22/03/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

תודה לאגודת הסופרים  ▪  יש בכך לא רק ביטוי לאחווה בכלל ולאחוות רעים בפרט, אלא גם מעשה שיש בו אבחנה ברוכה בין שיח היודע להביע דאגה לבין שיח מעודד חרדה ופחד

ימי בידוד
+אושרה העברת קשישים לפינוי מקום לחולים
14:08 22/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית המשפט דחה את בקשתם של חלק מן המאושפזים בבית החולים הגריאטרי מלב"ן למנוע את העברתם לצורך אשפוז חולי קורונה: קבלת ההחלטה הייתה תקינה ויש תחליפים הולמים עבורם

בסמכות משרד הבריאות [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+הרב-קו יסייע לאתר שהייה בקרבת חולה
14:07 22/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היסטוריית כרטיסי הרב-קו יסייעו לאבחן אם נסעתם בתחבורה הציבורית עם חולה קורונה  ▪  עיקבו אחרי פרסומי משרד הבריאות  ▪  לא בטוחים שהייתם על אותו הקו? התקשרו למוקד המידע ובידקו  ▪  השירות - גם לבעלי כרטיס אנונימי

רב-קורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש”פ מגבירה פעילותה במזרח י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
ארי בוסל
אלוהים מאס בנו, שכן כל הזדמנות שהוא נתן לנו, הציג בפנינו, ממש דחף אלינו, נדחתה בבוז ובשאט נפש כאילו לא הייתה    אנחנו היינו עסוקים, לנו היו עיסוקים חשובים יותר, ריגושים מרגשים יותר, מיידיים יותר, שלא הצריכו מאמץ או מחשבה
מירב ארד
עידן יוסף
הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת יאפשרו מסירת עדות על רווקות בני זוג לפני חתונה ללא צורך בהתייצבות במקרים בהם רשמי הנישואים או העדים נמצאים בבידוד    עדות רווקות תהיה נצורה למשך חצי שנה ככל שהחופה נדחתה
יצחק מאיר
תודה לאגודת הסופרים    יש בכך לא רק ביטוי לאחווה בכלל ולאחוות רעים בפרט, אלא גם מעשה שיש בו אבחנה ברוכה בין שיח היודע להביע דאגה לבין שיח מעודד חרדה ופחד
איתמר לוין
בית המשפט דחה את בקשתם של חלק מן המאושפזים בבית החולים הגריאטרי מלב"ן למנוע את העברתם לצורך אשפוז חולי קורונה: קבלת ההחלטה הייתה תקינה ויש תחליפים הולמים עבורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il