X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנוחין. הוביל מצד הממשל [אלברטו פזאלי, AP]
שומר ומקונל. הובילו מצד הסנאט [צילום: AP]
הסיוע לנזקי הקורונה - הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית

הושגה הסכמה על חבילת הסיוע הענקית בארה"ב

היקף החבילה יתקרב ל-2 טריליון דולר - 10% מהתוצר האמריקני וכמעט פי שלושה מחבילת הסיוע שהופעלה ב-2008 המרכיבים העיקריים: סיוע מיידי במזומן לרוב המכריע של תושבי ארה"ב; הלוואות למדינות, לערים ולחברות; סיוע למימון משכורות בעסקים קטנים ובינוניים; תקציבים לבתי חולים ולהרחבת דמי האבטלה
▪  ▪  ▪

הקונגרס והבית הלבן הגיעו להסכמה (יום ד', 25.3.20) על פרטי חבילת הסיוע למשק האמריקני בעקבות הקורונה. תוכנית הסיוע תהיה בהיקף של קרוב ל-2 טריליון דולר - 10% מהתוצר האמריקני וכמעט פי שלושה מזו שהופעלה במשבר הפיננסי של 2008. היא מצריכה חקיקה בשני בתי הקונגרס, וזו צפויה להיעשות במהירות רבה, כך שניתן יהיה להפעיל את התוכנית בימים הקרובים. לא נמסר כיצד תמומן התוכנית, לנוכח העובדה שכבר צפוי השנה גרעון של טריליון דולר בתקציב הפדרלי.
ההסכם הושג לאחר חצות (שעון וושינגטון), בתום יומיים של דיונים מרתוניים בגבעת הקפיטול. מצד הממשל ניהלו את המו"מ שר האוצר, סטיב מנוחין, והממונה על ענייני חקיקה בבית הלבן, אריק יולנד. המובילים מצד הסנאט היו מנהיגי הרוב הרפובליקני והמיעוט הדמוקרטי, מיץ' מקונל וצ'אק שומר. גם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי מהמפלגה הדמוקרטית, הייתה בתמונת המו"מ.
המרכיבים העיקריים של התוכנית:
  • 500 מיליארד דולר למתן סיוע מיידי במזומן של 1,200 דולר למבוגר ו-500 דולר לילד. התבחינים טרם פורסמו, אך נראה שכמעט כל אמריקני יקבל סיוע.
  • 500 מיליארד דולר כהלוואות למדינות ולערים כדי להתמודד עם המגיפה ולסייע לעסקים, וכן ישירות לחברות.
  • 367 מיליארד דולר לעסקים קטנים ובינוניים למימון המשכורות לעובדים החולים ולאלה שבבידוד.
  • 200 מיליארד דולר כתוספת לתקציב דמי האבטלה, כך שניתן יהיה לתת 600 דולר לשבוע לכל מובטל (זמני או קבוע) במשך ארבעה חודשים.
  • 150 מיליארד דולר לקרנות סיוע מדינתיות ומקומיות.
  • 130 מיליארד דולר לבתי חולים כדי לממן את הבדיקות והאשפוז של חולי קורונה.
  • 50 מיליארד דולר לחברות התעופה לנוסעים.
  • 17 מיליארד דולר לחברות החיוניות לביטחון המדינה.
  • 8 מיליארד דולר לחברות התעופה למטענים.
הבורסות במזרח נסחרו בעליות שערים ניכרות, בעקבות הזינוק אמש בוול סטריט. בורסת טוקיו סיימה את המסחר בזינוק של 8%, בעקבות ההודעה על דחיית האולימפיאדה לשנה הבאה - אשר הסירה גורם משמעותי של אי-ודאות. בורסת סידני עלתה ב-5%. בסינגפור נרשמות עליות של 3%, ובטייוואן - של 3.9%.
הבורסה בתל אביב עברה לירידות שערים לאחר פרסום התקנות החדשות להגבלת הפעילות הכלכלית והיציאה מהבתים. בשעה זו (16:30) יורדים מדד ת"א-35 ב-1% ומדד ת"א-125 ב-0.5%. בבורסות באירופה נרשמות עליות של 0.5% בלונדון ושל 0.4% בפריז (שכבר עלתה במהלך המסחר ב-6%), לעומת ירידה של 1.5%. בפרנקפורט. המסחר בניו-יורק נפתח במגמה מעורבת, עם תנודות של עד 1% לשני הכיוונים במדדים העיקריים. וול סטריט כבר תמחרה את הציפיות לחבילת הסיוע: הדאו-ג'ונס זינק אתמול ביותר מ-11% - העלייה היומית הגבוהה ביותר מאז 1933.

תאריך:  25/03/2020   |   עודכן:  25/03/2020
+עלייה של 90% בשימוש בשירותי הממשלה המקוונים
20:18 25/03/20  |  עידן יוסף

רשות התקשוב הממשלתי ואגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרדי הממשלה מדווחים עליה ניכרת בשימוש במרבית השירותים, ובהם רישום ללשכת התעסוקה, הפעלת תעודת זהות ביומטרית, דיווח ותשלום מקדמות מס הכנסה ודוחות מע"מ ותביעה לדמי אבטלה. באתר המידע הממשלתי gov.il ניכרת עלייה של כ-90% בכניסות (4,330,517 כניסות) בשבועיים האחרונים אל מול התקופה המקבילה בחודש הקודם. כמו-כן עבור אותה תקופה ניכרת עלייה של 118% בכניסתם של משתמשים חדשים לאתר.
האזור האישי mygov מאפשר קבלת מידע אישי וביצוע פעולות באופן פשוט ומהיר. כיום רשומים כ-700 אלף אזרחים לאזור האישי, וקצב הרישום הוכפל ומונה כ-2,500 נרשמים בכל יום.
על-מנת לתמוך ולסייע לאזרחים הנדרשים לסיוע טכני בשימוש בשירותים דיגיטליים או בשאלות כלליות על שירותי הממשלה, מפעילה הרשות את מוקד המענה הממשלתי המרכזי 1299. המוקד מטפל בימים אלו בכ-4,000 פניות ביום ותוגבר.

+הר"י: חולה לא יונשם על-בסיס גיל
19:38 25/03/20  |  עידן יוסף

ההסתדרות הרפואית קבעה: רופא לא יקבל החלטה את מי להנשים על בסיס גיל.

+מנכ"ל משרד הבריאות: להחמיר את ההגבלות
19:35 25/03/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב דוחק בראש הממשלה להחמיר עוד יותר את ההגבלות - ובהקדם, וזאת למרות כניסתן לתוקף של ההנחיות החדשות. נתניהו צפוי למסור בשעה 20:15 הצהרה לתקשורת.

+מגמה מעורבת בבורסות ניו-יורק
19:33 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עליות בבורסה המרכזית, ירידה קלה בנסדא"ק  ▪  הסנאט אמור לאשר הלילה את חבילת הסיוע בסך 2 טריליון דולר  ▪  זינוק של 24% במניית בואינג

בואינג. המקס חוזר? [צילום: טד וורן, AP]
+רוסיה: שני מקרי מוות ראשונים
19:32 25/03/20  |  עידן יוסף

קורונה ברוסיה: הרשויות מדווחות על שני מקרי מוות ראשונים.

+מועצת העיתונות דורשת חופש תנועה לעיתונאים
19:28 25/03/20  |  עידן יוסף

מועצת העיתונות והתקשורת קוראת לקבוע באופן ברור כי בכל הוראת חרום המתייחסת למאבק מול מגפת הקורונה, תותר תנועה חופשית של עיתונאים וצלמים. כל זאת, כדי לאפשר להם לבצע את שליחותם המקצועית ולהביא לציבור את כל המידע החיוני והרלוונטי עתה לבריאותו, התנהלותו וגיבוש עמדותיו - בימים קשים אלה, עוד יותר מאשר בימים כתיקונם.
לדברי המועצה, "לא תהיה דמוקרטיה מלאה בישראל ללא תקשורת חופשית גם בימי חירום של משבר משולש - בריאותי כלכלי וממשלי. המועצה מביעה הערכה לעיתונאים, לצוותים המגיעים לשטח ולאולפני השידור וקוראת למערכות לוודא מתן מיגון מלא לצוותים".

+האיכרים: למצות יכולת החקלאות המקומית טרם פתיחת השוק לייבוא
19:26 25/03/20  |  עידן יוסף

חמישה ארגונים חקלאיים בענפי הפירות, העופות, הדגים, הירקות וחקלאי ישראל, פנו לשר החקלאות צחי הנגבי במכתב בקשה דחוף, עקב הצטברות סחורה טרייה של חקלאות אצל החקלאים, שלא לייבא מוצרי מזון חקלאיים עד לבדיקה מקיפה של המלאי הקיים בישראל, במטרה שלא למוטט משקים חקלאיים בארץ.

+מניין המתים בעולם חצה את ה-20,000
19:22 25/03/20  |  עידן יוסף

מניין המתים מקורונה המדווחים בעולם חצה את ה-20,000.

+הריחוק בין ברדוגו לוילנסקי כמעט פוצץ את השידור
19:20 25/03/20  |  עידן יוסף

יעקב ברדוגו וירון וילנסקי העבירו שידור בנפרד בתוכנית הערב בגלי צה"ל (25.3.20). אולם המרחק ביניהם יצר קצר בתקשורת. וילנסקי התקשה לנהל את השידור ושבר את הכלים, אך בהמשך התוכנית התפייסו השניים וקיימו שידור משותף.

וילנסקי וברדוגו בימי טרום קורונה [צילום: פייסבוק]
+ראש הממשלה שוקל החמרת צעדי הסגר
18:59 25/03/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה ‏נתניהו צפוי להודיע הערב על החמרות דרמטיות בסגר כבר לפני סוף השבוע הקרוב. מתקרבים מאוד לסגר מלא (חדשות 13).

+נמאסתם, כולכם. פשוט נמאסתם
18:56 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מיליוני ישראלים חוששים לבריאותם ולחייהם של עצמם, קרוביהם וחבריהם. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד תיראה פרנסתם אחרי המגיפה. ואתם, כולכם, מכל המפלגות ומכל הדעות, מתעסקים במריבות פוליטיות קטנוניות. ההיסטוריה מלמדת, כי המחיר עלול להיות איום

כולכם אשמים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרס האמון [צילום: עדינה ולמן, הכנסת]
+שתיקת הכבישים: תנועה דלילה בצירים הראשיים
18:45 25/03/20  |  עידן יוסף

חברת נתיבי ישראל מדווחת על תנועת מכוניות דלילה בצירים המרכזיים שלרוב פקוקים בשעות אלה. החברה בחרה להקרין את הססמה "נוהגים באחריות, נשארים בבית" על השלטים הדיגיטליים בכבישים.

+מספר הנוסעים באוטובוס הוגבל ל-20
18:39 25/03/20  |  עידן יוסף

משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית להגביל את מספר הנוסעים השוהים בו-זמנית באוטובוס אחד ל-20. ככל שיורדים נוסעים במהלך הנסיעה יוכל הנהג לשוב ולהעלות נוסעים.

+טיב טעם: אם המשבר יחריף - ייתכן מחסור בסחורות
18:32 25/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רשת טיב טעם מעריכה שאם משבר קורונה יחריף עלולות להיות השפעות שליליות בדמות מחסור בחומרי גלם וסחורות, בעיות בשינוע סחורות ומחסור בכוח אדם  ▪  הרווח השנתי של הרשת: 18.1 מיליון שקלים

אין יכולת לכמת את ההשפעה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+כי"ל: להאיץ ההחלטה על שדה בריר
18:31 25/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כימיקלים לישראל הודיעה כי לנוכח משבר הקורונה היא פועלת לקידום הדיונים עם הממשלה על-מנת להאיץ את קבלת ההחלטה בנושא מכרה הפוספטים שדה בריר  ▪  פעילות החברה בספרד הופסקה, אך בסין פועלים מפעליה בתפוקה מלאה

"להאיץ את קבלת ההחלטה" [צילום: צילום מסך]
+מקרה מוות ראשון ברשות הפלשתינית
18:18 25/03/20  |  עידן יוסף

‏הרשות הפלשתינית מדווחת על מקרה מוות ראשון בשטחה מקורונה - אישה בשנות ה-60 לחייה.

+אנגלה מרקל נמצאה שלילית לנגיף
18:14 25/03/20  |  עידן יוסף

‏דובר ממשלת גרמניה מסר שגם הבדיקה השנייה לגילוי נגיף קורונה אצל אנגלה מרקל נמצאה שלילית.

+הידרדרות במצבו של חולה בן 45
18:00 25/03/20  |  עידן יוסף

במהלך השעות האחרונות חלה הידרדרות במצבו של החולה בן ה-45 שמאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח וולפסון. החולה ללא מחלות רקע ועישון. הוא חובר למכונת 'אקמו' המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני, במטרה לייצבו.

+רח"ל ו-FEMA מקימות מנגנון משותף למאבק בקורונה
17:56 25/03/20  |  עידן יוסף

רשות החירום הלאומית (רח"ל) סיכמה בשיחת ועידה עם מקבילתה האמריקנית FEMA (הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חרום) על הקמת צוותי עבודה משותפים בנושאים הקשורים להתמודדות עם נגיף קורונה והשפעותיו.
בשיחה נדונו עצירת ההתפשטות, חיסון למחלה, הכלת המבודדים, סיוע לאוכלוסיית הגיל השלישי, קרבה רגשית במצב של ריחוק חברתי, התמודדות עם הרציפות התפקודית של המשק, חזרה לשגרה ושיקום חברתי וכלכלי. נציגי שתי המדינות החליפו מידע על הפערים והאתגרים העומדים בפניהם. במהלך השיחה הוחלט במשותף על אבני הדרך ונושאי שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל, אופן החלפת ידע ומידע, עדכונים הדדיים ובניית מנגנון לשיח שוטף. הפעילות חולקה לקבוצות מתמחות, שיעבדו בצורה שוטפת, ויעדכנו מדי כמה ימים את הפורום הרחב של המומחים על התקדמותן.
מהצד הישראלי הוביל את השיחה ראש חטיבת שיתוף פעולה וסיוע ברח"ל, קובי וימיסברג, ולצדו מנהל המחלקה הבינלאומית של משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, וראש מחלקת מדיניות חוץ במל"ל, ד"ר אבנר גולוב. מהצד האמריקני השתתפו נציגי המשרד לביטחון המולדת, משרד הבריאות והמרכז לבקרת מחלות (CDC).

+חברת כנסת מהרשימה המשותפת פונתה לטיפול
17:30 25/03/20  |  עידן יוסף

חברת הכנסת סונדוס סאלח מהרשימה המשותפת נבדקה במרפאת הכנסת ונמצאה עם חום ותחושת חולשה. היא התבקשה לצאת מהכנסת ונשלחה לקבלת טיפול רפואי. לא ברור האם חלתה בקורונה.

+135 תיקים פליליים נפתחו בעקבות הפרת בידוד
17:22 25/03/20  |  עידן יוסף

עד כה נפתחו 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 36 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו-כן, נרשמו 163 דוחות כדלקמן: הפרת חובת בידוד - 50 דוחות, הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד - 6 דוחות, סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה - 79 דוחות, וכן 28 דוחות נוספים נגד מפעיל מקום/עסק בניגוד לתקנות החרום.
עד כה ביקרו השוטרים כ-32,000 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בשווקים, במרכזי הקניות וכיו"ב, כשרובם המוחלט של בעלי העסקים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. נוסף למאמצי הסברה משמעותיים המתבצעים בשטח, המשטרה סגרה עד כה 55 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.

שוטרים בפעילות מבצעית
+עשרות שוטרים וקצינים הוכנסו לבידוד בעקבות מגע עם חולה
17:20 25/03/20  |  עידן יוסף

‏שוטר משמר הגבול אובחן כחולה קורונה ובעקבות זאת עשרות קצינים ושוטרים הוכנסו לבידוד (כאן חדשות).

+אשקלון: קנס 5,000 שקל לאדם שהפר בידוד
17:19 25/03/20  |  עידן יוסף

באשקלון סגרה המשטרה עסק ובו מספר מבלים יושבים סביב השולחן וצורכים משקאות משכרים, ובכך מפרים את צו בריאות העם. צו סגירה ל-24 יום הוצא לבעל העסק לאחר שימוע שערך לו מפקד התחנה. המשטרה גם איתרה מבודד בית, שאמור היה לשהות בבידוד, אך יצא לסידורים. האיש הוחזר על ידי השוטרים אל ביתו ונרשם לו דוח קנס בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת תנאי בידוד, סיכון שלום הציבור ובריאותו.

שוטר ליד העסק הסגור באשקלון
+רכבת ישראל תפסיק את פעילותה; עבודות התשתית יתגברו
16:58 25/03/20  |  עידן יוסף

בהתאם להחלטת הממשלה, הורה שר התחבורה על צמצום משמעותי בתחבורה הציבורית, כולל סגירת הרכבת ממחר בבוקר. כמו-כן, סוכם עם האוצר על סכום של מאות מיליוני שקלים, שרכבת ישראל תשקיע בעת הזאת בהאצה של מיזם החישמול ומיזמים תשתיתיים נוספים כדי לנצל את התקופה של סגירת הרכבת על הצד הטוב ביותר.
השר בצלאל סמוטריץ': "אזרחי ישראל, זהו משבר כפי שלא היה מאז הקמתה של מדינת ישראל. בריאות הציבור היא שעומדת לנגד עינינו. הישארו בבית ובע"ה נצליח לעבור את התקופה המורכבת הזו עם מינימום פגיעות בנפש".

+החלה תפילה עולמית למיגור המגיפה
16:46 25/03/20  |  עידן יוסף

מיליוני יהודים מהארץ ומהעולם משתתפים בתפילה המשותפת הגדולה ביותר שנערכה אי-פעם במטרה לעצור את גזירת נגיף הקורונה. לפיכך, כל עם ישראל בארץ ובתפוצות מתאחד יחדיו ומתפלל יחדיו באופן מקוון, במטרה לעצור את המגיפה ולרפואה עולמית, איש-איש בביתו וכלל עם ישראל - יחדיו.
התפילה מתקיימת בהובלת הרבנים הראשיים לישראל דוד לאו ויצחק יוסף, ומשתתפים בה רבנים בכירים וראשי קהילות יהודיות בארץ ובעולם, בהם: רבה הראשי של צרפת הרב חיים קורסיה, הרב הראשי לרומא- איטליה רוקארדו די סגני, הרב הראשי לבייג'ינג - סין שמעון פרונדליך, רב קהילת ישורון ניו-יורק הרב הסקל לוקשטיין, רבה של ריו דז'אנרו- ברזיל, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, הרב אבי ברמן מנכ"ל OU ישראל, הרב משה האוור- מנכ"ל מיועד של ה-OU רב קהילת בני יעקב שער ציון בולטימור ארה״ב, הרב שלום באום- רב קהילת כתר תורה טינאק ניו ג’רזי, הרב אריה מטנקי, רב דק"ק כ.י.נ.ס (שיקגו) וראש ביה"ס האקדמיה היהודית ע״ש איידה קראון, הרב אלעזר מסקין, רב קהילת YICC בלוס אנגלס, ארה"ב, הרב השי בילט רב קהילה ישראל הצעיר דוואודמיר, ניו-יורק, ארה"ב, הרב מנחם גנק, ראש הכשרות של ה-OU ורב קהילת שומרי אמונה, באנגלווד, ניו ג’רזי ארה"ב, הרב אפרים גולדברג, רב קהילת בוקה רטון, פלורידה ארה״ב, הרב דניאל קורובקין, יו"ר ה-RCA באמריקה ורב קהילת בית אברהם יוסף בטורונטו, קנדה.

+המשטרה פיזרה פיקניק בפארק בדיר אל אסד
16:30 25/03/20  |  עידן יוסף

בפארק בכפר דיר אל אסד פיזרו שוטרים פיקניק שבמהלכו ישבו אזרחים ועישנו בצוותא נרגילות. השוטרים הודיעו למבלים כי אם לא יצייתו ייקנסו ב-5,000 שקל.

+חברה פיננסית ישראלית חוותה מתקפת דיג קולי
16:17 25/03/20  |  עידן יוסף

במערך הסייבר הלאומי (CERT) התקבלה אינדיקציה כי חברה ישראלית מתחום הפיננסים חוותה ניסיונות תקיפה תוך ניצול של המעבר לעבודה מהבית בעקבות משבר נגיף הקורונה, להשגת גישה לרשת הארגונית. על-פי הדיווח, עובדי החברה קיבלנו טלפונים מתוקפים אשר התחזו לאנשי תמיכה טכנית, וביקשו מהם שם משתמש וסיסמה להתחברות מרחוק באמצעות VPN.

+ממחר בערב: חיילים ברחובות ישראל
15:27 25/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

650 חיילים יצוותו לשוטרים כדי לסייע להם באכיפת התקנות  ▪  מחסומי משטרה יוצבו בכניסות לשכונות גדולות ולערים  ▪  קנסות יוטלו על אזרחים המגיעים לחוף הים ולגני משחקים ועל בתי עסק פתוחים

: שוטרים וחיילי מג"ב בירושלים העתיקה [צילום: מחמוד עיליאן/AP]
רחבת הבימה בת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+פורד מסבה את קווי הייצור שלה למכשור רפואי
15:23 25/03/20  |  מירב ארד

חברת הרכב פורד מתגייסת למאמץ אל מול נגיף הקורונה ומסבה קווי יצור על-מנת לספק ציוד רפואי מתקדם באופן מיידי. פורד עובדת עם M3 בכדי לייצר מכשירי הנשמה מטוהרי אויר – השתיים יעצבו יחדיו מיכשור המבוסס על יכולות של שתי החברות בכדי לספק את הביקוש. בנוסף בוחנת פורד את יצור של מכשירי ההנשמה במפעליה .
פורד ו- GE HEALTHCARE עובדות ביחד בכדי להגביר את היצור גירסה פשוטה יותר של מודל מכשיר הנשמה קיים של GE. ביחד עם UAW ירכיבו בקווי היצור של פורד למעלה מ-100 אלף מגיני פנים מפלסטיק בכדי לענות על המחסור הקריטי. בתוך כך, תשתמש פורד ביכולות הדפסה תלת ממדיות לצורך יצור את החלקים הרלוונטיים.

[צילום: יח"צ פורד]
+שיבא: חולה בקורונה יולדה בניתוח קיסרי
15:09 25/03/20  |  עידן יוסף

למרכז הרפואי שיבא הגיעה הלילה יולדת בשבוע ה-36 להריונה. עם הגעתה עלה חשד לקורונה עקב תסמינים אופייניים והיא טופלה ע"י צוותים ממוגנים. בשל מצבה הקליני והשבוע המתקדם של הריונה, החליט הצוות הרפואי לילדה לאלתר בניתוח קיסרי. היולדת מורדמת ומונשמת. משחזרה תשובת המעבדה החיובית לקורונה, הועברה היולדת להמשך טיפול ביחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה. הוולד במצב טוב הועבר להשגחה בחדר לחץ שלילי בטיפול נמרץ ילדים עד אשר תתקבל תשובה לגבי נשאותו את הנגיף.

+הדסה פתחה בייצור אלכוג'ל
15:07 25/03/20  |  עידן יוסף

לאור המחסור באלכוהול ג׳ל, פתחה הדסה בייצור נרחב של "הדסול" - אלכוהול רפואי לחיטוי הידיים המיוצר בבית החולים. עד כה יצרו למעלה מ-20,000 בקבוקים עבור בתי החולים הציבוריים והממשלתיים (חדשות 12).

+בנט: "מערכת הביטחון עושה הכל להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה"
14:43 25/03/20  |  מירב ארד

שר הביטחון בנט: ״היום יש לנו 3,000 מכונות הנשמה. חצי מהן תפוסות. חסרות לנו המון מכונות הנשמה. היעד הוא 10,000 מכונות. נתתי הוראה לפתוח את הימ״חים. לא יהיה מצב שאזרחים ימותו ויהיו מכונות הנשמה בימ״חים. ברגעים אלה מערכת הביטחון עושה הכל להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה״

+דוח המבקר - קריאת השכמה לשימור ההיי-טק הישראלי
14:34 25/03/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

מבקר המדינה מצביע בדוח שפרסם (יום ב', 23.3.20) על העדר הגיוון התעסוקתי, הירידה היחסית בהשקעות הממשלה והמחסור בהשקעות המקומיות בהיי-טק הישראלי  ▪  האם גם הפעם הוא יונח על המדף הכי גבוה?

המבקר הציף את הנתונים ונתן המלצות – עכשיו צריך ליישם. [צילום: דין לווינס/AP]
+הגבלת הפעילות: מהיום ב-17:00
14:14 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היציאה מהבתים מוגבלת בעיקר לעבודה, להצטיידות במזון ותרופות ולקבלת טיפול רפואי  ▪  התחבורה הציבורית תופעל למקומות עבודה חיוניים  ▪  כמעט כל החנויות ייסגרו  ▪  תפילות - רק במקומות פתוחים

התחבורה תצומצם מאוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+כנפיים: סיכוי נמוך מאוד להשלמת מכירת 3 מטוסים
14:01 25/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת כנפיים אחזקות, השולטת בחברת התעופה אל-על, הודיעה לבורסה כי קיבלה פניות מחוכרים מהותיים בבקשה לדחיית תשלום דמי חכירת המטוסים  ▪  מעריכה כי קיים סיכוי נמוך מאוד להשלמת עסקה למכירת שלושה מטוסים שעליה דווח בפברואר

[צילום: משה שי, פלאש מ9]
+הרבנים הראשיים: לסגור את בתי הכנסת
13:59 25/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דורשים להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיים מניינים בחוץ עד 10 מתפללים  ▪  מתירים להוציא את ספר התורה החוצה  ▪  וממליצים למתפללים ביחידות לכוון תפילתם לשעת תפילת הציבור

מניין אחרון בבית הכנסת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+למה להמליץ על מדיניות להגדלת הביקושים
13:56 25/03/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

המיתון היום אינו תוצאה של ירידה בביקושים, המיתון הצפוי הוא בגלל מגבלות שהוטלו על פעילות כלכלית  ▪  איך הרחבת ביקושים של הממשלה או הרחבה מוניטרית של הבנק המרכזי יכולים לעזור לעסק שקורס בגלל שפשוט אסור לו לפעול?

עסקים קורסים [צילום: כריס פיזלו, AP]
+טראמפ וביידן מסתגלים לקורונה
13:13 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שני המחנות נאלצים להסתדר בשלב זה בלי עצרות ואירועי התרמה, ועובדים בעיקר באינטרנט  ▪  כל צד מקווה שהמשבר יפעל לטובתו בחודש נובמבר, מנתח וושינגטון פוסט

בלי מגע אנושי [צילום: צ'רלי רידל, AP]
+משפט הקופים נוסח ישראל
13:09 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

קראתי את דרעי וחזרתי להיסטוריה כפי שהתרחשה לפני 95 שנים  ▪  המורה סקופס, שזו הייתה שנתו הראשונה בעבודה, סיפר לתלמידים על תורתו של דרווין כי האדם הוא התפתחות של הקוף. הוחלט להעמידו לדין

דרעי. מגייסים את אלוהים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דיווח בבריטניה: הנסיך צ'ארלס חלה בקורונה
12:45 25/03/20  |  מירב ארד

דיווחים בבריטניה: יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס בן ה-71 חלה בקורונה. הוא הועבר לבידוד

+הפסק מתפורר: אסור להשתמש בזום בליל הסדר
12:23 25/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רבנים שחתימתם צורפה למכתב רבנים שהתיר שימוש בישומון "זום" לצורך עריכת ליל הסדר לזקנים בודדים מושכים את חתימתם ומבהירים כי היה מדובר בדיון הלכתי ולא בפסיקה  ▪  מכון צומת: אין היתר לעניין - זה מדרון חלקלק ומסוכן

ליל הסדר - כהלכתו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+קורונה בהרחבה, כמו לס ושקד
12:21 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לא לטפל בקורונה? בוודאי שכן  ▪  בהרבה מאמץ וכסף ותיקון במערכת הבריאות הרעועה, שביבי זנח בכל 11 שנות שלטונו הרצוף

משמעות חמורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+במלחמה נגד מגיפות אין כל חדש
12:07 25/03/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

בשנת 1916 פרצו מגפות רבות בצבא העותומני בעיקר בגלל תנאי סניטציה קשים  ▪  המגיפה השתוללה והחולים הופנו לבית הספר לשיחים בבאר שבע שהוסב לבית החולים כדי לטפל במגיפה  ▪  פעם הסבו בתי ספר לבתי חולים היום בתי מלון

בי"ס לילדי השייחים [צילום: יורם דורי]
+אין לממשלה מקור כספי שאינו הציבור הרחב
11:17 25/03/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

אין לממשלה מקור כספי שאינו הציבור הרחב, והממשלה לא יכולה באמת להבחין בין מי נפגע יותר ומי פחות, ובמציאות שאנחנו נמצאים בה, המשאבים המוגבלים צריכים להיות מופנים להצלת בני אדם ולמניעת קטסטרופה מקרו כלכלית

הפסד כספי אדיר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שר הביטחון יקיים בשעה 13:00 מסיבת עיתונאים
10:56 25/03/20  |  מירב ארד

שר הביטחון, נפתלי בנט, יקיים (יום ד׳) בשעה 13:00 מסיבת עיתונאים בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, במהלכה ישיב על שאלות הציבור וכלי התקשורת.

+gang of four
10:35 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי כולא אותנו בבתים רכוב על נגיף שהוא אכן בעיה, אבל אינו עילה גיטימית להשמיד את הדמוקרטיה

הטלת תבהלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צוואה בימי קורונה
10:05 25/03/20  |  בן-ציון ציטרין   |   לרשימה המלאה

בימים של סגר מרצון, כאשר המשפחה הגרעינית נמצאת בדירה, ובראש מתרוצצות מחשבות, גם קשות, זו הזדמנות ראויה לעשות חושבים בעניין הפרוצדורה המשפטית הנדרשת ליום שאחרי

עריכת צוואה [צילום: פלאש 90]
+אוטובוסים במינימום; סמוטריץ': "השכל הישר ניצח"
09:58 25/03/20  |  עידן יוסף

אחרי שעות רבות של דיון מעמיק ויסודי בממשלה ומחוצה לה, שבו נשמעו כל הדעות ונשקלו כל השיקולים הוחלט בממשלה לקבל את עמדתו של שר התחבורה שלא לסגור את התחבורה הציבורית לעת הזו, אלא רק לצמצם אותה כדי למזער ככל הניתן את סכנת ההידבקות תוך שמירה על השירות למי שחייב להשתמש בו.
השר בצלאל סמוטריץ' ברך על ההחלטה: "אני שמח שהשכל הישר ניצח. כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד - בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים - נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית. לא ניתן לקבוע כי אנשים ימשיכו לעבוד, אך לא לאפשר להם להגיע למקום העבודה.
התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי וסמוטריץ' קרא לציבור שלא להשתמש בה, אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות".
לדבריו, אם יוחלט בהמשך על סגירת המשק, ניתן יהיה לסגור את התחבורה הציבורית כליל רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לצורך של האוכלוסיות החלשות להצטיידות במצרכי מזון ובמוצרי יסוד.

תחנת הרכבת הקלה בשכונת עין כרם בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+המרפסות
09:31 25/03/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

בלבד שבתוך הלבד, לבדד ישכון  ▪  בימי מגפת הקורונה, המרפסות הפכו לקירות הלב, לבמה המרכזית, שרים, מוחאים כפיים, מביעים סולידריות, מתפללים, מרפסת לכל, חילונים ודתיים, מאמינים וחופשיים, עולים וותיקים, ילדים ומבוגרים, יהודים ומיעוטים, כל הארץ מרפסות מרפסות

סיפור הביחד [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-2,030
09:07 25/03/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן (יום ד', 25.3.20) כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-2,030 בני אדם, ביניהם 37 במצב קשה. 58 החלימו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושגה הסכמה על חבילת הסיוע הענקית בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
התקנות המחייבות טרם פורסמו רשמית    טיוטת התקנות קובעת שיש להישאר בבתים למעט לצורכי עבודה, הצטיידות וצרכים חיוניים    התחבורה הציבורית תצומצם במידה רבה, אך בשלב זה לא תבוטל    עונשי מאסר וקנסות למי שיפרו את התקנות
עידן יוסף
לנוכח הריחוק הנדרש מזקנים, מוציאים רבנים ספרדיים פסק הלכה לפיו מותר לקיים ליל סדר מרחוק באמצעות הישומון "זום"    הסיבות העיקריות: ההיתר ימנע מהם דיכאון ומחשבות אובדניות, יסייע לקירוב בנים הרחוקים מהמסורת ומאחר שמדובר במצב חרום אין חשש שהיתר ינוצל לזמנים אחרים
עידן יוסף
ועדת הכספים הזמנית אישרה: כחצי מיליארד שקל ערבות מדינה שיעמידו הלוואות של 4 מיליארד שקל לעסקים הקטנים והבינוניים    יו"ר הוועדה דורש מהממשלה: הציגו תוכנית סיוע כוללת למשק עד ליום חמישי
איתמר לוין
ועדת המשנה למודיעין תדון השבוע בשימוש באמצעים אלו לאיתור מי שעלולים להיות חולי קורונה, המדינה תעדכן את בג"ץ בשבוע הבא ובינתיים יימשך השימוש באמצעים אלו
איתמר לוין
היציאה מן הבתים - בעיקר לעבודה חיונית, להצטיידות במזון ותרופות ולקבלת שירותי רפואה ורווחה    התחבורה הציבורית מופסקת כליל    שירותי משלוחים - רק למוצרי מזון, תרופות ומוצרים חיוניים    תפילות וטקסים דתיים - רק במרחב הפתוח ולכל היותר עשרה בני אדם    מותרת יציאה מן הבתים לצורכי התרעננות בטווח של 100 מטרים בלבד
רשימות נוספות
מקרה מוות שלישי מקורונה  /  עידן יוסף
"לעצור הוצאת נהגי האוטובוס לחל"ת"  /  עידן יוסף
בת 67 מתה מקורונה בוולפסון  /  איציק וולף
עסקים יגוועו, אחרים ייוולדו  /  איתמר לוין
ילדים יוצרים שימור  /  יורם דורי
הקורונה משנה את הערים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il