X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבריאות הודיע על עיכוב במתן תשובות לנבדקים בקורונה בגלל בעיית מחשוב במוצ"ש יתקיים הדיון הכלכלי בנושא התוכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק
▪  ▪  ▪
בדיקות קורונה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

התפשטות הקורונה בישראל: על-פי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו (יום שבת, 28.3.20), זינק מספר החולים בנגיף ל-3,460 בני אדם, עלייה של 425 נדבקים ביממה האחרונה. מתוכם 50 במצב קשה, 39 מהם מונשמים, 73 במצב בינוני והיתר במצב קל. מספר המתים בישראל עומד על 12. 89 בני אדם החלימו ושוחחרו.
בתוך-כך התברר, חל עיכוב במתן תשובות לנבדקים בקורונה בגלל בעיית מחשוב. ממשרד הבריאות נמסר כי התקלה התגלתה הלילה, וכי "עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על-ידי מד"א, צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה".
ביום שישי קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שורת דיונים מקצועיים בעניין המשך הצעדים להתמודדות עם משבר הקורונה בנושאי ההצטיידות והרכש וכן היערכות לקראת הסגר מלא. נתניהו הנחה להיערך להידוק משמעותי של הגבלות התנועה באופן שיצמצם אף יותר את מספר השוהים מחוץ לבית כדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה. החל ממחר יצטרפו 650 חיילים ו-1,000 פקחים של משרדי ממשלה שונים ואכיפת ההנחיות ויתגברו את כוחות המשטרה בשטח.
כמו-כן, משרד האוצר יגבש מתווה לצמצום נוסף של העבודה במשק. ראש הממשלה הנחה להגביר את האכיפה ברשתות המזון ובפארמים כדי להבטיח שמירת מרחק, חיטוי והקפדה על הוראות משרד הבריאות. התוכניות החדשות להידוק הגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים במהלך 48 השעות הקרובות. במוצ"ש יתקיים הדיון הכלכלי בנושא התוכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק.

תאריך:  28/03/2020   |   עודכן:  28/03/2020
+ארה"ב: מספר המתים עלה ל-1,892
01:35 29/03/20  |  עידן יוסף

בארצות הברית מספר הנדבקים ממשיך לעלות, ועומד כעת על כ-113,000 בני אדם, ומספר המתים הוא 1,892.

+ר"ע ר"ג: אין לנו סמכות לבנות חומה ביננו לב"ב
00:54 29/03/20  |  עידן יוסף

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כתב לתושבים מודאגים שביקשו לבנות חומה בין עירם לשכנתם: "אין טעם לפנות בלי הפסקה בדרישה לבנות חומה או גדר הפרדה מול בני ברק. אין לנו סמכות לכך ובטח לא זמן לבנייה של חומה".

+המשטרה בחרה שלא לפזר לוויה של ראש ישיבה
00:51 29/03/20  |  עידן יוסף

בבני ברק שהם החלה בשעה האחרונה הלוויתו של הרב צבי שינקר, ראש ישיבת "בית דוד". כמה מאות משתתפים, רובם מהפלג הירושלמי הקיצוני. המשטרה לא הצליחה לפנות באופן שקט את הנוכחים, ולאחר הידברות סוכם כי המשתתפים ילכו כבודדים לאורך ציר התנועה מחוץ לבית הקברות.

+אבוט: בדיקת קורונה בתוך 5 דקות
00:41 29/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יצרנית הציוד הרפואי האמריקנית קיבלה אישור חירום מה-FDA ותתחיל לייצר בשבוע הקרוב 50 אלף ערכות בדיקה ביום  ▪  הערכות לבדיקה מולקולרית הן קטנות במיוחד ויכולות לשמש צוותים רפואיים גם מחוץ לבתי חולים

ערכת הבדיקה החדשה של אבוט
+הסתיימה ללא תוצאות ישיבת הסיוע הפיננסי
23:52 28/03/20  |  עידן יוסף

הסתיימה ללא תוצאות ישיבת ראש הממשלה נתניהו עם בכירי המערכת הפיננסית על תוכנית סיוע רחבה למשק. שר האוצר כחלון ביקש להגדיל את המענקים המתוכננים לעצמאים שכעת עומדים על עד 12 אלף שקלים בשתי פעימות. הדיון בעניין צפוי להימשך מחר.

+באר שבע: 4 דיירות בבתי אבות נדבקו בקורונה
23:02 28/03/20  |  עידן יוסף

חולה נוספת אובחנה בבית האבות "נווה שבא" במרכז בבאר שבע. שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בעיר נדבקו בקורונה. כזכור, אברהם ארושס בן 93 מבית האבות משען בבאר שבע מת כתוצאה מן הנגיף (חדשות 13).

+ח"כ כמאל מריח צפויה להישאר בחוסן לישראל
22:16 28/03/20  |  עידן יוסף

חברת הכנסת עדיר כמאל מריח צפויה להישאר בחוסן לישראל, למרות התנגדותה לכניסה לממשלה בהנהגת נתניהו. גנץ התחייב לפעול לביטול חוק קמיניץ (כבר סוכם) המחמיר ענישה על בנייה לא חוקית במגזר הערבי ולתיקון חוק הלאום (וואלה).

+רופא המתנגד לחיסונים קרא להפר הוראות משרד הבריאות
21:59 28/03/20  |  עידן יוסף

רופא שמוּכּר כמתנגד לחיסונים הפיץ בימים האחרונים סרטונים ברשת, ובהם הוא פונה בפניו למצלמה, מציג את עצמו ומציע לחולי קורונה שלא להיות בבידוד. הוא מסביר כי אין בכך טעם רפואי, וכי עליהם לצאת מבתיהם. הרופא מוכר למשרד הבריאות כמי שמתנגד לחיסונים. בעבר רשיונו הותלה לזמן מוגבל. משרד הבריאות עירב את המשטרה מאחר שמדובר בעבירה פלילית של סיכון הציבור. הסרטונים הוסרו לפי שעה מהרשת (כאן חדשות).

+ספרד: עובד לא חיוני יעבוד מהבית
21:56 28/03/20  |  עידן יוסף

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הודיע כי כל העובדים הלא-חיוניים יחויבו לעבוד מהבית במהלך השבועיים הקרובים, במטרה לצמצם את התפשטות הנגיף.

+נתניהו החל דיון על התוכנית הכלכלית הרחבה למשק
21:50 28/03/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו ובכירי המערכת הפיננסית החלו לפני זמן קצר בדיון טלפוני על התוכנית הכלכלית הרחבה למשק.

+נתניהו ניחם את ראש ממשלת איטליה
21:17 28/03/20  |  עידן יוסף

לשכת רה"מ: נתניהו שוחח אמש בטלפון עם ראש ממשלת איטליה קונטה, והביע צער ותנחומים בשם ממשלת ישראל על האסון הגדול שפוקד את איטליה.

+עלה ל-3,460 מספר החולים בישראל; 69 במצב קשה
21:14 28/03/20  |  עידן יוסף

מניין הנדבקים בישראל עלה ל-3,460 - עלייה של כ-150 חולים. מספר החולים במצב קשה הוא 69, מהם 43 מונשמים. 81 חולים במצב בינוני. 89 החלימו ושוחררו. אין שינוי במספר המתים מקורונה, והוא נותר 12.

+תייר ישראלי מת באיטליה
20:44 28/03/20  |  עידן יוסף

תייר ישראלי מת בבית חולים באיטליה מהקורונה. התייר (82) שהה יחד עם רעייתו בשיט בסבונה שליד טורינו. לאחר שהתגלה כחולה קורונה אושפז בבית חולים ולאחר מספר ימים מת.
קונסול ישראל ברומא, איתן אברהם, ליווה את האזרח ומשפחתו מהרגע בו נודע כי האזרח חלה, וממשיך לעמוד בקשר ולסייע למשפחתו.

+"מה שקורה בבני ברק זה כמו איטליה"
20:43 28/03/20  |  עידן יוסף

רופא בבית חולים גדול במרכז הארץ: "מה שקורה בבני ברק זה כמו איטליה. כמעט כל חרדי שמגיע לבדיקה נמצא נגוע בקורונה. יש משפחות שיש בהן 100% הדבקה. משרד הבריאות צריך לעבור שם דלת-דלת ולהוציא את החולים מהבתים".
לאור הנתונים שפורסמו אתמול, המצביעים על מספר גדול מאוד של חולים בבני ברק ובירושלים: במשרד הבריאות שוקלים לבודד קבוצות תושבים מהערים הללו בבית מלון. אחת הסיבות לכך היא שחלקם גרים בשכונות צפופות ובבתים קטנים ואינם יכולים לקיים את הנחיות הבידוד ולכן יש מספר גדול של חולים (חדשות 12).

+שמונה טעויות זוהו בהזנת בדיקות
20:31 28/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הופסק הדיווח מכל המעבדות  ▪  ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות אמר כי התגלו נתונים סותרים, וההנחיה היא לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש  ▪  החשש: אנשים שנמצאו חיוביים לנגיף סווגו כשליליים

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+טראמפ שוקל הסגר על כמה מדינות בארה"ב
20:03 28/03/20  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אומר שהוא שוקל הטלת הסגר על ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט.

+בגלל הקורונה - רוסיה סוגרת גבולותיה מ-30 במרס
18:58 28/03/20  |  

ממשלת רוסיה הודיעה, בגלל מגיפת הקורונה, על סגירת גבולות המדינה החל מיום 30.03.20. טיסות בינלאומיות ממנה ואליה הופסקו לפני כמה שבועות. ההגבלות החדשות יחולו בכל המעברים לכלי רכב, רכבות והולכי הרגל וכן על גבולותיה הימיים. ממשלת רוסיה הודיעה עוד, כי המגבלות לא יחולו על דיפלומטים רוסים, שיורשו לנוע ברחבי רוסיה, וכן על נהגי משאיות משא, שיתמקדו בנסיבות שנוצרו בהובלת מזון ומוצרים חיוניים. עד כה נדבקו בקורונה ברוסיה 1,264 בני אדם.

פוטין. סגירה הרמטית [צילום: AP]
+ספרד - 832 מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה
14:37 28/03/20  |  

832 בני אדם מתו בספרד מנגיף הקורונה ביממה האחרונה. כך דיווחו הרשויות בספרד. נתון זה מעיד על החמרה נוספת במדינה זו בתמותה מהנגיף. מניין המתים הכולל בספרד מסתכם ב-5,690. ביממה האחרונה אובחנו עוד 8,189 חולים. מניין הנדבקים בספרד עומד עתה על 72,248.

+יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: קיים חוסר סדר בשטח
14:34 28/03/20  |  

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביכוכימאים ועובדי המעבדות, הלינה על הביקורת נגדם. המעבדות הרפואיות עושות עבודה מצוינת, מקצועית ומהימנה, מסרה בתגובה לטענות על עיכובים וליקויים בתוצאות הבדיקות. "הבעיה היא בחוסר הסדר בשטח. בין היתר, בפער בין הנתונים המתפרסמים של היקף הדיגום המטופלים, לבין הגעתן למעבדות. כל דגימה, מרגע הגעתה לכל אחת מהמעבדות הרפואיות, בשעות הפעילות, נבדקת תוך 6 שעות, ומועברת התשובה מהמעבדות למשרד הבריאות, לפי הפרוטוקול. יש לבדוק את השרשרת ואת המסלול כולו, מרגע לקיחת הדגימה, עד הגעתה למעבדה, ואופן מסירת התשובה על ידי משרד הבריאות".

+מגפת הקורונה בעיני אנשי הדת המוסלמים
12:28 28/03/20  |  אדי כהן   |   לרשימה המלאה

אנשי דת מוסלמים רבים, שלהם מיליוני עוקבים ביוטיוב וברשתות החברתיות, רואים במגיפת הקורונה עונש שמיימי לכופרים ולמוסלמים כאחד על סטייתם מדרך הישר, והזדמנות לחזור בתשובה ולעבוד את אללה

מתפללים במסגד בעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+מגפת הקורונה וההבטחה המודרנית
12:23 28/03/20  |  גרשון הכהן   |   לרשימה המלאה

כשהביע ראש הממשלה נתניהו תקווה לסיום משבר הקורונה ואמר כי "כולם צריכים להתפלל לבורא עולם", קטעה אותו המראיינת במילים הבאות: "בעזרת מכון ויצמן... בית המקדש המודרני של הציונות נמצא במכון ויצמן". בחילופי דברים אלה נעוץ היסוד להבנת משבר הקורונה כטלטלה לתקוות האדם המודרני: בחשיפת הפער שבין הבטחת המדינה המודרנית להתנהלות יעילה תוך ראיית הנולד אף נוכח איומים קשים לבין האקראיות וההפתעה

בדקיות קורונה בישראל [צילום: פלאש 90]
+רה"מ הנחה להיערך לקראת סגר מלא
11:17 28/03/20  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להיערך להידוק משמעותי של הגבלות התנועה באופן שיצמצם אף יותר את מספר השוהים מחוץ לבית. משרד האוצר יגבש מתווה לצמצום נוסף של העבודה במשק. כמו-כן, ראש הממשלה הנחה להגביר את האכיפה ברשתות המזון ובפארמים כדי להבטיח שמירת מרחק, חיטוי והקפדה על הוראות משרד הבריאות. התוכניות החדשות להידוק הגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים במהלך 48 השעות הקרובות. במוצ"ש יתקיים הדיון הכלכלי בנושא התוכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק.

+הקרן הלאומית למדע תממן מחקרים על בלימת הקורונה
10:45 28/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המענקים ניתנים לתקופה של שנה עד שנתיים  ▪  סכום מענק המחקר המירבי יהיה 720,000 שקלים לכל התקופה

קידום מהיר של מחקרים בסיסיים ויישומיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הקורונה פוגעת גם בביטחון המדינה
08:25 28/03/20  |  פרופ' אפרים ענבר, ד"ר ערן לרמן   |   לרשימה המלאה

מערכים בצה"ל הסובלים באופן קבוע ממחסור בכוח אדם, מאבדים חיילים אשר חלו או נמצאים בבידוד  ▪  הצורך להזרים סכומי עתק למשק, לא יאפשר לממן את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל  ▪  החוסן הלאומי נפגע מן הפוליטיקאים ומתחזק מן האזרחים  ▪  ישראל תוכל להפוך את המשבר להזדמנות בתחומי הטכנולוגיה

האם יש די כוח אדם [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
המוטיבציה האירנית לא ירדה [צילום: וחיד סאלמי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניין הנדבקים בישראל עלה ל-3,460
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הנתון של מס' הנדבקים הוא קשקוש
חשדנית  |  28/03/20 14:11
 
- יש חכמים מימך שחושבים אחרת
עוד סתם אחד   |  28/03/20 17:29
2
ביל גייטס התפטר ממיקרוסופט
חשדנית  |  28/03/20 14:32
3
תרופהלקורונה
huck  |  29/03/20 02:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
המענקים ניתנים לתקופה של שנה עד שנתיים    סכום מענק המחקר המירבי יהיה 720,000 שקלים לכל התקופה
פרופ' אפרים ענבר, ד"ר ערן לרמן
מערכים בצה"ל הסובלים באופן קבוע ממחסור בכוח אדם, מאבדים חיילים אשר חלו או נמצאים בבידוד    הצורך להזרים סכומי עתק למשק, לא יאפשר לממן את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל    החוסן הלאומי נפגע מן הפוליטיקאים ומתחזק מן האזרחים    ישראל תוכל להפוך את המשבר להזדמנות בתחומי הטכנולוגיה
עומר מואב
הוצאה גבוהה על צריכה פרטית וציבורית, היא במידה מועטה או רבה על חשבון משאבים שמופנים להשקעה    כאשר משק מייצר קרוב למלוא כושר הייצור, הצריכה היא כמעט במלואה על חשבון ההשקעה
יואב יצחק
ראש הממשלה: אם לא נראה שינוי בשיעור הנדבקים ביומיים הקרובים לא יהיה מנוס מהטלת הסגר    הממשלה קיבלה במשאל טלפוני שורה של החלטות במסגרת תקנות שעת חירום, בהן: דמי אבטלה לבני 67 ומעלה    דיונים פליליים דחופים בבתי דין צבאיים יתקיימו בוידאו    שחרור מוקדם של אסירים מבתי הסוהר
דן מרגלית
אי-אפשר לצפות שאמסלם ידבק בדבריו הנאצלים של הפילוסוף וולטיר כי הוא מתעב את דברי יריבו אבל ייהרג על זכותו להשמיעם, לא עד כדי כך, אבל משהו מזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il