X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביג הודיעה כי תעניק זיכוי לשוכרים בגין שכר הדירה ודמי הניהול על הימים שבהם נסגרו הקניונים הסגורים על-פי הנחיית הרשויות בשל משבר הקורונה בשבוע הקרוב תתבצע בדיקת עומסים בקניונים הפתוחים וייתכן זיכוי בהתאם לאחוז מפדיון החנויות שכר הדירה לאפריל של כל השוכרים מלבד הפארם והסופרמרקטים ייגבה באחוזים מהפדיון חשש לקריסה כלכלית של חלק מהשוכרים בקניוני ביג
▪  ▪  ▪
[צילום: אשדוד נט]

קניוני ביג סיימו את שנת 2019 ברווח נקי של 612.69 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של 186.6 מיליון שקל בשנת 2018 - גידול של 228.3%.
בסוף שנת 2019 החזיקה ביג ב-79 נכסים בישראל, בארצות הברית ובסרביה. מדובר ב-59 מרכזים מסחריים מניבים, 6 מרכזים מסחריים בפיתוח ובעלות על 7 קרקעות.
הנכסים המניבים משתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף של כ-1.204 מיליון מ"ר. בישראל, פועלת החברה ברכישה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים בעצמה, באמצעות חברות מאוחדות, חברות כלולות וחברות בשליטה משותפת. בבעלות החברה 26 מרכזים מסחריים מניבים בשטח בנוי כולל של כ-364 אלף מ"ר, וכן חמשה מרכזי מסחר בפיתוח וארבע קרקעות לפיתוח עתידי.
בארה"ב פועלת החברה באמצעות ביג USA המחזיקה במישרין ובעקיפין בכ-27 מרכזים מסחריים פתוחים. הנכסים משתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף של כ-694 אלף מ"ר.
לקבוצה פעילות בסרביה באמצעות חברת ביג CEE שבה מחזיקה החברה כ-78%.
ביג CEE היא הבעלים של מרכזים מסחריים מניבים, בארבע ערים נובי-סאד, בלגראד (שלושה מרכזים), פאנצ'בו, ואינדג'יה הכוללים שטחי מסחר בשטח של כ-146 אלפי מ"ר. נכון למועד הדוח, שיעור התפוסה בנכסים עומד על 98%.
משבר הקורונה, שבמסגרתו נוקטות מדינות רבות ובהן ישראל וארצות הברית, הגבלות על תנועת אזרחים ועל מסחר, לא פוסח על קניוני ביג. החברה דיווחה כי תעניק זיכוי בגין שכר דירה שנגבה בחודש מרס, בקניונים הסגורים שבבת ים, בית שמש טבריה וירכא. מדובר בזיכוי מלא שיינתן עבור הימים שבהם הקניונים נסגרו על-פי הנחיית הרשויות.
במרכזי ביג הפתוחים, תתבצע בדיקת עומסים בסוף החודש ובמקרה הצורך יינתן זיכוי בהתאם לאחוז מפדיון הקבוע בחוזה. "ככל שעסקים יידרשו לסגור את החנויות גם במרכזים הפתוחים בהתאם להחלטת הרשויות, יזוכו השוכרים, בדומה לקניונים הסגורים, בחלק יחסי בגין הימים
בהם החנויות היו סגורות", נמסר בהודעה לבורסה.
בנוסף, החברה לא תפעל לגבות את שכר הדירה הבסיסי של חודש אפריל כקבוע בהסכם אלא תגבה שכר דירה כאחוזים מהפדיון בלבד, כל שוכר לפי האחוז הקבוע בחוזהו. היוצאים מן הכלל יהיו בתי המרקחת והסופרמרקטים שישלמו כרגיל. דמי ניהול ישולמו לפי חלק יחסי של ימי העבודה בפועל על-פי הנחיות הרשויות. ככל שהפדיון בחודש אפריל יהיה מתחת ל-70% מממוצע הפדיון של אותו שוכר לאורך 2019 תשקול ביג מתן הקלה נוספת באופן פרטני.
"המשך התפשטות הנגיף והבהלה הציבורית, לצד התקנות התברואתיות אשר הוציא משרד הבריאות בדבר איסור התקהלות, עלולים להחריף את הירידה האמורה בתנועת הקונים, ולגרום בהתאם לירידה בפדיונות השוכרים של החברה, באופן אשר עלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות לחברה בעתיד ולהישרדותם של חלק מהשוכרים. נכון לשלב זה אין ביכולת החברה לכמת את השפעות האירועים הללו, אם יתרחשו, על פעילותה העסקית בעתיד", לשון הדיווח לבורסה.

תאריך:  29/03/2020   |   עודכן:  29/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי קניוני ביג זינקו ב-228.3%: 613 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת צמרות טוענת, כי יונתן חודאדאד הסתיר ממנה את התנגדות השכנים החרדים להקמת הפרויקט אם הוא לא ייועד רק לחרדים; תובעת 13 מיליון שקל
מירב ארד
שי באב"ד בכנסת: "המשימה של משרד הבריאות היא לעצור את הנגיף, המטרה שלנו היא לדאוג למשק"    הוסיף: "העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו הכי קשה, לכן דחיית התשלומים עבורם היא הכי גדולה. אנחנו מודעים לבעיה, שמה שנתנו לעסק עד כה לא מספיק"
איתמר לוין
אוריאל אביטן מואשם באונס צעירה באילת באוקטובר 2018, כאשר לטענת המדינה הוא איים עליה באקדח השירות שלו כדי למנוע ממנה להתנגד למעשיו
מירב ארד
שר הביטחון הגיש לנתניהו תוונית לאומית במסגרת מציע מתווה ליציאה מהסגר על הציבור בישראל
איתמר לוין
השופטת רחל ברקאי: לא מדובר ב"קו שירות" החייב לקבל רישיון ממשרד התחבורה, אלא ב"הסעה מיוחדת" אותה רשאית העירייה להפעיל; נעשה מאמץ שלא לפגוע בציבור הדתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il