X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מוצרים חדשים / מבזקים
מדבקת מאיה תשדרג את מסכות הפנים ותגן על הצוותים הרפואיים בבתי-החולים
▪  ▪  ▪
מסכה המפחיתה הדבקות [צילום: משרד הביטחון]

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת במשרד הביטחון הד"ר דני גולד, החליט לאמץ את הפיתוח של פרופ' איל זוסמן מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון - מדבקת מאיה - מדבקה המוצמדת למסכת הפנים והופכת אותה ליעילה יותר במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. הסבת הפיתוח נעשתה בליווי המרכז הרפואי לגליל בנהריה. המסכה עשויה להפחית את מקרי ההידבקות ותאפשר רציפות תפקודית של הצוותים הרפואיים.
הפרופסור איל זוסמן, ראש מעבדת הננו-הנדסה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פיתח עם צוות המעבדה את המדבקה. המדבקה המיוצרת בהדפסת תלת-ממד, מורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי - הרכב המשפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות למסכה.
משרד הבריאות נתן אישור ראשוני למדבקה ובימים הקרובים יחל ניסוי במרכז הרפואי לגליל לבדיקת הסתגלות הצוות הרפואי למדבקה.

תאריך:  30/03/2020   |   עודכן:  30/03/2020
+עיריית תל אביב נצבעה בצבעי מד"א
00:36 31/03/20  |  איציק וולף

בניין עיריית תל אביב- יפו הואר בסמל מגן דוד אדום כאות הוקרת תודה והזדהות עם עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום הפועלים יומם ולילה להצלת חיי אדם ולמאבק בנגיף הקורונה.

0
+מתחם נייד לבדיקות קורונה יפעל מהבוקר בבני ברק
23:55 30/03/20  |  איציק וולף

המתחם הנייד של מד"א לבדיקות קורונה צפוי להגיע מחר בבוקר לבני ברק. החל מהבוקר (יום ג', 31.3.20) בשעה 9 בבוקר יחל לפעול מתחם 'היבדק וסע' נייד של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות ברחוב לח"י 2 בבני ברק.
צוותי מד"א פועלים בשעות אלו לסיים את ההכנות ויהיו ערוכים החל ממחר בבוקר לדגום תושבים אשר חשים תסמינים כמו חום, שיעול או קוצר נשימה, ואשר חייגו למוקד 101 של מד"א וקיבלו זימון.
נבדקים שאין ברשותם רכב פרטי יוכלו להיעזר באמבולנסים המיוחדים של מגן דוד אדום, שיסיעו אותם למתחם ויחזירו אותם הביתה מיד לאחר ביצוע הדגימה.

+מה מצבנו בחזית הקורונה
23:42 30/03/20  |  אהוד ברק   |   לרשימה המלאה

אנחנו על מסלול נכון. יותר בדרך אל סינגפור וקוריאה הדרומית מאשר אל איטליה. הכל בעירבון מוגבל עדיין - תלוי בהתנהגותנו

[צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
+אושרה הקצאת מאות חיילים לתגבור משטרת ישראל
23:25 30/03/20  |  איציק וולף

הממשלה אישרה את הצעת ההחלטה להקצות חיילים לסיוע למשטרת ישראל בתגבור הנוכחות והאכיפה במרחב הציבורי. על פי הצעת ההחלטה יוקצו 700 עד 1,400 חיילים לצורך סיוע למשטרה. החיילים לא יבצעו פעולות שיטור ולא ישאו נשק.

+הממשלה אישרה החרגה: 3 תפילות במניין מצומצם בכותל
23:20 30/03/20  |  איציק וולף

ממשלת ישראל אישרה שתי החרגות לאיסור קיום מניינים גם בשטחים פתוחים. על-פי החלטת הממשלה, תתאפשר תפילה במניין של 10 אנשים בשלוש התפילות ביממה סמוך לכותל המערבי. זאת, על-מנת שלא תיפסק התפילה במניין בכותל.
עוד אושר לתחנת הרדיו החרדית קול ברמה לקיים מניין של עשרה אנשים בשלוש התפילות מחוץ לאולפנים על-מנת שתוכל להעביר את התפילות בשידור חי לתועלת המאזינים הדתיים.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בקצב הזה העקומה תשתטח
23:04 30/03/20  |  אהוד ברק   |   לרשימה המלאה

המצב רציני ומחייב המשך הסגר בפועל לשבועיים-שלושה הקרובים, ובעיקר העמקת הבידוד בקהילה החרדית, אבל איננו בדרך לקטסטרופה לאומית, ולא יהיו פה לא עשרת אלפים ולא אלף מתים. ניתן לקוות שגם לא 100

עד סוף חוה"מ שיטוח העקומה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+בתוך שבועיים - 1,000 חולים קשה בישראל
22:32 30/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת חוקרים ממכון רקח לפיסיקה עקבה אחרי נתוני התחלואה בקורונה בישראל וצופה כי עד ל-9 באפריל יהיו בישראל 500 חולים קשה, ועד ל-14 באפריל המספר יעלה עד ל-1,000 חולים במצב קשה

התאמה בין הנדבקים לחולים קשה [צילום: פלאש 90]
+התחדשו הירידות החדות במחירי הנפט
21:53 30/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מחיר הנפט מטקסס יורד אל מתחת ל-20 דולר לחבית - לראשונה מזה 18 שנים  ▪  הברנט יורד אל מתחת ל-26 דולר  ▪  עליות של כ-2% בבורסות בניו-יורק לאחר יום חיובי בבורסות אירופה

בית זיקוק בטקסס [צילום: גרגורי בול, AP]
+מספר חולי הקורונה בישראל: 4,349
21:46 30/03/20  |  איציק וולף

מספר חולי הקורונה הנוכחי בישראל עומד על 4,695. 4,349 מהם במצב קל, 90 במצב בינוני ו-99 במצב קשה.

+יו"ר ועדת הכספים: התוכנית הכלכלית - יריקה בפרצוף
21:27 30/03/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) טען כי התוכנית הכלכלית שהוצגה הערב על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל ידי שר האוצר, משה כחלון, היא יריקה בפרצופם של העסקים הקטנים והבינוניים שיקרסו כתוצאה ממדיניות הממשלה ובסיום המשבר ימצאו את עצמם שבורים, ללא יכולת ביצוע.
"לאחר דיונים מרתוניים בוועדת הכספים עם כל גורמי הממשלה, וכשרואים את התכנית שהוצגה היום, ברור לנו שזו לא תכנית כלכלית אלא תכנית ההתנתקות של הממשלה מהאזרח הקטן, משלם המיסים, העובד והמייצר כאן. אם עסקים קטנים לא יקבלו זריקה של אשראי ומענקים במהלך המשבר, לא יהיה את מי לפצות בסופו, הם פשוט ייחנקו למוות בלי מכונת הנשמה", טען.
לדבריו, ראש הממשלה ושר האוצר הוציאו היום בפועל צו סגירה לענפים שלמים במשק. ענף המסעדות, האירועים וענפי התיירות השונים ימותו לאיטם וכלכלת ישראל עוד תבכה שנים רבות כשתנסה להקים אותם מחדש.
"ניכר שהתכנית מנותקת מהשטח, מאופי העבודה של המגזר העסקי ומהצרכים האמיתיים. מדובר בתכנית כותרות ותו לא", טען והוסיף כי הוא קורא לממשלה, לראש הממשלה ושר האוצר להפנים את גודל האירוע, להפעיל את חוק מס רכוש וקרן הפיצויים כך שתיתן פיצוי מיידי לעסקים ולהרחיב את חבילת הפיצוי כך שתיתן פיצוי מיידי ושוטף לעסקים הקטנים והבינוניים במנותק מהליכים בירוקרטיים מתישים.

+נאסרה תפילה גם במרחב הפתוח;
תצומצם ל-15% הפעילות העסקית
19:21 30/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשלה צפויה לאשר הלילה תקנות חירום חדשות ולהדק עוד את הסגר  ▪  תיאסר תפילה במניין גם במרחב הציבורי ותיאסר התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם בני משפחה אחת  ▪  ראש הממשלה הודיע על החמרת האכיפה במקומות שבהם יש הפרות משמעותיות של הנחיות משרד הבריאות  ▪  כל מעסיק יוכל לאפשר רק ל-15% מעובדיו להגיע למקום העבודה  ▪  מענק לעצמאים בסך של עד 7,000 ישולם בשתי פעימות

נתניהו. "ליל הסדר הופך לליל הסגר"
המגזר הפרטי במשבר חריף [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
+15.28% מתובעי האבטחה החדשים - בני זוג
19:03 30/03/20  |  איציק וולף

15.28% מתובעי דמי האבטלה בתקופת הקורונה הם משפחות בהן שני בני הזוג איבדו את עבודתם. כך דיווח (יום ב', 30.3.20) מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר לוועדה המיוחדת לענייני עבודה ורווחה. על-פי נתוני הביטוח הלאומי, מדובר ב 44,318 משפחות. שפיגלר הוסיף כי התוספות לקצבאות ולמענקים בחודשים מרץ ואפריל יעלו 7 מיליארד שקלים.
יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן, דרשה להקפיא את כלל תשלומי האזרחים למוסד לביטוח הלאומי. "לא ייתכן שמצד אחד המדינה מושיטה סיוע ומצד שני ממשיכה לגבות כספים מאוכלוסיות שחרב עליהן עולמן בעקבות המשבר. יש להעלות את שיעור דמי האבטלה המשולמים; רשת הביטחון המסופקת לאזרחים אינה מספקת, בשל הפגיעה בפרנסה ועלייה בהוצאות הנובעות מהמשבר. נדרוש חקיקת בזק בכנסת על-מנת לבצע שינויים בתקנות הביטוח הלאומי שיטיבו עם האזרחים. הממשלה יודעת להעביר חוקים ביום אחד כשהיא רוצה", אמרה.

ח"כ תומא סלימאן. לעצור התשלומים לביטוח הלאומי [צילום: הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה]
+משרד הפנים ישכן חולים ומבודדים מהמגזר החרדי והערבי במלוניות
18:14 30/03/20  |  איציק וולף

משרד הפנים יעביר חולי קורונה ומבודדי בית מן המגזרים החרדי והערבי למלוניות לצורך מניעת המשך ההידבקות בנגיף. כבר אתמול הושכרו בתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק לשם העברת מבודדים.
בישיבה שהתקיימה היום בהשתתפות ראש הממשלה, שר הפנים, שר הבריאות, שר הביטחון, שר האוצר וגורמי מקצוע הוחלט כי יודגש הטיפול באוכלוסיות מוחלשות וכי משרד הפנים יעבוד בתיאום עם הרשויות המקומיות.
"אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות. המטרה- להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים. במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה״, אמר השר דרעי.

+תחזית בלהות למדינות העניות
17:48 30/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יכולתן של מדינות עניות להתמודד עם הקורונה היא מועטה מאוד, והעולם העשיר אינו ממהר לסייע - למרות שהאינטרס שלו הוא שהנגיף לא יישאר בשום מקום בעולם

הודו. אין סיכוי לריחוק חברתי [צילום: מניש סווראפ, AP]
+פרטי חולים יועברו לרשויות המקומיות
17:40 30/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לאחר שראשי רשויות מקומיות פנו למשרד הפנים בדרישה להעברת מידע על חולי קורונה שהתגלו ברשויות המקומיות השונות הודיעו משרדי הממשלה כי משרד הבריאות יעביר את פרטי חולי הקורונה ואת פרטי המבודדים למשרד הפנים, ומשם יועברו הנתונים לכלל הרשויות בישראל תוך שמירה על חיסיון מידע ועל צנעת הפרט

כיום - פער של כמה ימים בין ההודעות [צילום: פלאש 90]
משרד הפנים יעביר את המידע [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+ההסתדרות: רשות הכבאות מנצלת את הקורונה
17:05 30/03/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

טוענת שהנהלת הרשות משתמשת במגיפה כתירוץ לפגוע בהתארגנות העובדים  ▪  יוצאת נגד ההוראה לגלח את הזקנים והדרישה להתקין את יישומון "המגן"

[צילום: רועי עלימה, פלאש 90]
+התאגיד מעבה את מערך ההנגשה למהדורות החדשות עבור בעלי מוגבלויות
16:54 30/03/20  |  עידן יוסף

חטיבת הדיגיטל של 'כאן' מרחיבה את מערך ההנגשה של שידורי החדשות לצופים עם מוגבלות. מהערב, מהדורת החדשות תונגש ביוטיוב של כאן חדשות לאוכלוסיות נוספות המתקשות לעקוב אחרי השידור. המהלך ייצא לפועל בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן, וזאת ברקע משבר הקורונה המתמשך ולנוכח הצורך במתן עדכוני חדשות שוטפים למגוון רחב של אוכלוסיות בחברה הישראלית.
מהשבוע, יוגדל מערך ההנגשה של כאן חדשות ביוטיוב, המשדר מדי ערב את "חדשות הערב". השידור ילווה בשפת הסימנים כאשר מתורגמן שיופיע על חצי מסך (במקום על שטח מצומצם בתחתית המסך כיום), וזאת כדי להגדיל את הנראות של התוכן החדשותי המונגש. בנוסף, המהדורה תועבר בפישוט קולי, שיתבטא בדיבור איטי ובשימוש בשפה פשוטה יותר. בכך תונגש לראשונה גם לצופים עם מוגבלות קוגנטיבית ולאוכלוסיות נוספות, כגון עולים חדשים וצופים מבוגרים. הפישוט הקולי יתבצע ע"י המכון הקוגניטיבי הישראלי של אגודת עמי. השידורים המונגשים ניתנים לצפייה בערוץ היוטיוב של כאן חדשות.

+שוחרר נהג האוטובוס ממז' י-ם שהחלים מקורונה
16:50 30/03/20  |  עידן יוסף

חודש אחרי שחלה בקורונה, אושפז במצב קשה מורדם ומונשם, ואף הופצה שמועת כזב כאילו מת - שוחרר מבית החולים פדה פוריה נהג ההסעות ממזרח ירושלים. הוא נדבק אחרי שבא במגע עם קבוצת צליינים יווניים. בשבועיים האחרונים מצבו הוגדר קל, והיום אחרי שבשתי בדיקות שונות יצא שלילי לקורונה ושוחרר לביתו (חדשות 12).

+נתיבי ישראל תזרים כמיליארד שקל למשק
16:46 30/03/20  |  עידן יוסף

חברת נתיבי ישראל תזרים למשק כמיליארד שקלים - בשחרור ערבויות לקבלנים, האצת מיזמים והקדמת תשלומים לספקים. בנוסף הוגשה למשרד אוצר תכנית האצה רחבה של מיזמים בהיקף 5 מיליארד שקלים.

+הוועדה המסדרת תדון בשינוי חקיקה להצבעת מבודדים
16:40 30/03/20  |  עידן יוסף

החוק כיום אינו מאפשר הצבעה של חברי כנסת של אממשכן הכנסת. אולם תיקון בזק לחקיקה שבו תדון בקרוב הוועדה המסדרת צפוי לאפשר זאת. מדובר בתיקון זמני שיתאפשר רק לחברי כנסת שנבצר מהם להגיע למשכן בשל היותם חולים או נדרשים לבידוד, ולא בשל מניעות אחרות. כמו כן, יהיה התיקון תקף רק לתקופת המשבר, כהוראת שעה.

+דרעי דורש: לסגור את כל מקוואות הגברים
16:04 30/03/20  |  עידן יוסף

שר הפנים אריה דרעי פנה לשר לבטחון הפנים ומפכ״ל המשטרה בבקשה לסגור לאלתר את כל מקוואות הגברים הרשמיים והמאולתרים. ״מקוואות אלו עוברים על החוק ומפיקים את הנחיות הממשלה בנושא, שכן הם עלולים לגרום למקרי הידבקות רבים וחלילה אף למקרי מוות״, כתב.

+משרד הבריאות דורש ביטול יציאה לתפילות ולחופות
15:47 30/03/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות דורש לצמצם עוד יותר את הסעיפים שמאפשרים לצאת מהבית ולאסור יציאה לקיום תפילות (גם בשטח פתוח) וחתונות (גלי צה"ל).

+קוראים לזה תבהלה, אבל זאת סתם פאניקה
15:39 30/03/20  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה

כשמכניסים אותנו לפאניקה, תוך הסברים מבולבלים, אנחנו יושבים בבית ומגיעים למסקנות שגויות, לפעמים  ▪  במצב של פאניקה מקבלים כל אמירה בלי מחשבה

נכנסים לפאניקה [צילום: פלאש 90]
+דוח משרד החוץ: עלייה באנטישמיות ברחבי העולם בגלל הקורונה
15:34 30/03/20  |  מירב ארד

דוח שהוכן במשרד החוץ קובע כי ישנה עלייה באנטישמיות ברחבי העולם בגלל הקורונה. סגן ומ"מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל מסר בתגובה: ""הסתה כלפי היהודים בעולם עולה מדרגה משנה לשנה, אנו דורשים מממשלות בכל המדינות בעולם להעלות הילוך במאבק באנטישמיות. יהודים חיים בפחד ומסתירים את זהותם. האחריות להגנת היהודים מוטלת על ראשי המדינות".

+רשות ני"ע אישרה הקלות נוספות לגופים המפוקחים
15:05 30/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההקלות: פרסום הבהרה לעניין ביצוע עסקות החלף במניות, הקלות למנהלי קרנות נאמנות והקלות לבעלי רישיון  ▪  יו"ר רשות ני"ע: "אנו עוקבים אחר הנעשה בשווקים, עומדים בקשר ישיר ורציף עם כלל הגופים והחברות הציבוריות כדי לבחון כל העת, מתן מענה שיאפשר גמישות פיננסית

ענת גואטה [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
+"העבירו לציבור מסרים ברורים"
15:03 30/03/20  |  גלית יצחק-אוגנוב   |   לרשימה המלאה

בבית-הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית דורשים ממקבלי ההחלטות בעניין הקורונה: "סייעו לצוותים הרפואיים ולציבור להתמודד עם אי-הוודאות על-ידי שקיפות והעברת מסרים ברורים, המבוססים על נתונים ולא על פחד"

מנצחים את הקורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סין מול ארה"ב
14:52 30/03/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

סין מחזיקה במרבית החוב הלאומי האמריקני  ▪  ארה"ב היא השוק העיקרי למרבית התוצרת של סין  ▪  האיום ההדדי פשוט: מחד אתם חייבים לנו כסף, שלמו  ▪  מאידך-גיסא, אנחנו יכולים להפסיק לקנות מכם, ואז תראו מה יקרה

דובר שר החוץ הסיני, גנג שואנג [צילום: אנדי וונג/AP]
+סיכום עם הרשתות: 3 מסכות ב-10 ש"ח
14:36 30/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הרשתות שהתחייבו למשרד הכלכלה למחירים הם רמי לוי, שופרסל, BE, וסופרפארם  ▪  מפעל פאג פתרונות בע"מ ישודרג לייצור מסכות לשימוש הציבור  ▪  ייצור מסכות ראשון צפוי כבר השבוע

מסיכות חדשות בתוך שבוע [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+המאבק בקורונה מחייב מנהיגות בינלאומית
14:07 30/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניקולס ברנס מזכיר כיצד דונלד טראמפ החליש את המוסדות שבאמצעותם הנהיגה ארה"ב את העולם מאז 1945  ▪  ההתמודדות עם הנגיף - הן במישור הבריאותי המיידי והן במישור הכלכלי - מחייבת תיאום בין בכירי המנהיגים בעולם, כמו גם שיתוף פעולה ברמות השטח  ▪  ברנס מציג ב-Foreign Affairs תוכנית פעולה תלת-ראשית

אי אפשר בלי ארה"ב [צילום: אלכס ברנדון, AP]
שיחת מנהיגי G20 בשבוע שעבר [צילום: AP]
+לא תעלו אותנו על קרחון צף ותשלחו אותנו לים
13:47 30/03/20  |  רות רזניק   |   לרשימה המלאה

במדינות מתוקנות שר הבריאות היה מגיש את התפטרותו המיידית. ביפן, היה אולי השר האחראי לבריאות הציבור, גם מבצע חרקירי בנשיאת אחריותו האישית לנושא

חוסר אחריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"11,000 מכונות הנשמה ולא כולן יגיעו עד שיא המגיפה"
13:24 30/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

"נערכים להנשים 5,000 בני אדם"  ▪ הוסיפה: "קנינו 5000 מכונות הנשמה נוספות כגיבוי. האתגר הגדול הוא שההזמנות יגיעו בזמן מקביל לצפי המונשמים"

מכונת הנשמה. נערכים לתרחיש של 5,000 מונשמים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
ח"כ שלח. נתונים מדאיגים [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
+גנץ מקיים פגישות עם חברי מפלגתו בעניין חלוקת התיקים
13:08 30/03/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ ‏בני גנץ, מקיים סבב פגישות בכנסת עם חברי הכנסת במפלגתו לקראת חלוקת התיקים בממשלה. בידי גנץ תיקים רבים לחלוקה, ובעיקרם שרים ושגני שרים. חברת הכנסת פנינה תמנו, שערקה מיש עתיד, תשמש ככל הנראה כשרת העלייה והקליטה.

גנץ. שיחות לחלוקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חייבי בידוד ובריאים רשאים
לצאת להתארח בבתי מלון
13:07 30/03/20  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

היציאה לבית מלון מותרת לחייבי בידוד וגם לבריאים במטרה לאפשר להם להתגונן מפני מגיפת הקורונה  ▪  בתקנות החירום אין שום איסור להתארח ו/או להפעיל בית מלון

בתי מלון באילת [צילום: יגאל יששכרוב]
+העיר אילת סגורה לכניסת תושבי חוץ
13:01 30/03/20  |  עידן יוסף

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי, הורה על סגירת הכניסות לעיר. זאת בעקבות מקרים של חולי קורונה המבקשים לשהות בבידוד ליד החוף בבתים ששכרו.

+האם מתחיל סיבוב הפרסה
12:56 30/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אבל התבהלה אליה הטיל ביבי את כל אזרחי ישראל תפחת. שימו לב, הבעיה לא תיעלם, אבל הפאניקה תדעך

ירידה בבהלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+עימותים במאה שערים מול קיצונים
12:48 30/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארבעה חרדים קיצוניים נעצרו במהלך העימותים עם המשטרה  ▪  25 דוחות בסך 5,000 שקל נרשמו בגין התקהלות אסורה וחמישה דוחות בגין חריגה מהתחום המותר בשהייה  ▪  סכום הקנסות המצטבר עד כה - 127,500 שקל

אכיפה משטרתית במאה שערים
+מספר אחד בבידוד
12:42 30/03/20  |  עמוס שנער   |   לרשימה המלאה

בזמן שרבים מאיתנו מצויים בבידוד וכל השאר מוגבלים בצאתם מביתם יושב לו אברה מנגיסטו בבידוד אמתי המגחיך את מושג הבידוד שנכפה על רבים מאיתנו בעקבות הנגיף החדש

בני משפחתו של אברה מנגיסטו [צילום: צפריר אביוב/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
ניקולס ברנס מזכיר כיצד דונלד טראמפ החליש את המוסדות שבאמצעותם הנהיגה ארה"ב את העולם מאז 1945    ההתמודדות עם הנגיף - הן במישור הבריאותי המיידי והן במישור הכלכלי - מחייבת תיאום בין בכירי המנהיגים בעולם, כמו גם שיתוף פעולה ברמות השטח    ברנס מציג ב-Foreign Affairs תוכנית פעולה תלת-ראשית
רות רזניק
במדינות מתוקנות שר הבריאות היה מגיש את התפטרותו המיידית. ביפן, היה אולי השר האחראי לבריאות הציבור, גם מבצע חרקירי בנשיאת אחריותו האישית לנושא
מירב ארד
"נערכים להנשים 5,000 בני אדם"   הוסיפה: "קנינו 5000 מכונות הנשמה נוספות כגיבוי. האתגר הגדול הוא שההזמנות יגיעו בזמן מקביל לצפי המונשמים"
יואב יצחק
היציאה לבית מלון מותרת לחייבי בידוד וגם לבריאים במטרה לאפשר להם להתגונן מפני מגיפת הקורונה    בתקנות החירום אין שום איסור להתארח ו/או להפעיל בית מלון
דן מרגלית
אבל התבהלה אליה הטיל ביבי את כל אזרחי ישראל תפחת. שימו לב, הבעיה לא תיעלם, אבל הפאניקה תדעך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il