X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשב הכללי השלים גיוס אג"ח בשווקים הבינלאומיים, מתוכו 1 מיליארד דולר לטווח של 100 שנה מדובר לא רק בטווח ההנפקה הארוך ביותר של המדינה אי-פעם, אלא גם בהנפקה הגדולה ביותר בתולדות המדינה במסגרתה הונפקו גם 2 מיליארד דולר לטווח של 10 שנים ו-2 מיליארד דולר לטווח של 30 שנה בהנפקה נרשמו הביקושים הגבוהים עד כה בהיסטוריית המדינה של מעל 25 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
חזקיהו. מספר מצומצם של מדינות הנפיקו לטווח זה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, השלים (יום ג', 31.3.20) הנפקה של אג"ח בדולר לממשלת ישראל בריביות אטרקטיביות. מדובר בעלויות גיוס נמוכות באופן יחסי להנפקות של המדינה במטבע דולר בשנים קודמות ומעט יותר גבוהות מאלו שהיו בחודש ינואר האחרון, אז נרשמו העלויות הנמוכות ביותר אי-פעם. האיגרות הונפקו לשלושה טווחים: 10 שנים בהיקף של 2 מיליארד דולר בקופון של 2.75%, 30 שנה בהיקף של 2 מיליארד דולר בקופון של 3.875% וטווח נוסף ל-100 שנה בהיקף של 1 מיליארד דולר בקופון של 4.5%.
לאור תוכנית הסיוע הממשלתית הנרחבת להתמודדות עם משבר הקורונה בישראל, החשב הכללי החליט מוקדם יותר היום על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים. ההחלטה לביצוע ההנפקה התקבלה לאחר התייעצויות נרחבות שהתקיימו בתקופה האחרונה שהצביעו על ביקוש גובר לאג"ח של מדינת ישראל. לראייה, נראו הביקושים הגבוהים ביותר בהנפקת אג"ח במטבע חוץ שהסתכמו מעל 25 מיליארד דולר, פי 5 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים תמכו בהנפקת איגרת לטווח של 100 שנה, זו בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל. בכך מצטרפת ישראל למועדון מצומצם של מדינות בעולם אשר הנפיקו לטווח זה.
הביקוש המרשים התאפשר גם בזכות הימצאותם של משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגופים אשר מחזיקים באגרות החוב של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק למעלה מ-400 משקיעים שונים מכ-40 מדינות, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, גרמניה ועוד. בין היתר, נרשמו ביקושים רבים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים ומדינות נוספות.
הבנקים ששימשו כחתמים בהנפקה הם: Barclays, BofA Securities, Citibank, Goldman Sachs
החשב הכללי, רוני חזקיהו: "הנפקת האג"ח הגדולה בהיסטוריה של המדינה מעידה על אמון המשקיעים הגדולים והאיכותיים בעולם באיתנות כלכלת ישראל, במיוחד על-רקע התמודדות המדינה עם משבר הקורונה. ההנפקה לטווח של 100 שנה הינה עדות לחוזקה הפיננסי של המדינה ולביסוס המדינה בשווקים הבינלאומיים. ההנפקה תהווה נדבך חשוב במימון פעילות הממשלה בתקופה הקרובה".
סגן בכיר לחשב הכללי, גיל כהן: "היכולת של מדינת ישראל לבצע את ההנפקה המוצלחת בתולדותיה במהירות שיא ועל-רקע התנודתיות הגבוהה בשווקים הפיננסיים הינה תוצאה ישירה של עוצמת הכלכלה והקשר השוטף עם המשקיעים ברחבי העולם בשנים האחרונות. ההנפקה מצביעה על אפשרויות המימון המגוונות של המדינה ועל יכולתה התמידית לממן את פעילותה".

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
+כשמר גיהינום פגש את גברת קורונה
13:33 01/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

למגפת הקורונה יש השפעות גלוית וסמויות רבות, כאלה הנראות בעין, הפוגעות בגוף, בכיס, בשגרה, ויש את ההשפעות ההרסניות, קטלניות, קשות מנשוא, הפוגעות בנפש, השורטות את הנשמה

לא מביינים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו: להעביר לבידוד כל המגיעים מחו"ל
13:33 01/04/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו״ל לבידוד במלוניות או במתקנים אחרים שיוסבו לכך, ובהשגחה. מימוש ההחלטה - מיד. ההנחיה ניתנה בעקבות פרסום על-כך שהחוזרים מחו"ל לא נבדקו בנתב"ג ולא הופרדו.
עוד קבע נתניהו כי ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה, בהתאם לדרישות שהוגדרו על-ידי משרד הבריאות, יישקל ביצוען של הבדיקות גם ביחס לכלל השבים מחו״ל. הוא הנחה את משרד האוצר להקצות תקציב מיידי לעניין.
שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה את משרד הביטחון וצה"ל לקיים עבודת מטה מהירה במטרה להבין את המשמעויות של הנחיית רה"מ בעניין ישראלים השבים מחו"ל, ולהיערך ליישומה.

נתניהו. בידוד, בהשגחה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כ-70 חולים מבני ברק מפונים למלוניות קורונה
13:18 01/04/20  |  עידן יוסף

מד"א ופיקוד העורף נערכים כעת לפינוי של כ-70 חולי קורונה תושבי בני ברק. החולים יוסעו מבתיהם ע"י אמבולנסים של מד"א אל אצטדיון רמת-גן ומשם חיילי פיקוד העורף יקחו אותם למלוניות קורונה (חדשות 12).

+עובדת בלשכת שר התיירות חלתה בקורונה
13:13 01/04/20  |  עידן יוסף

הבוקר התקבלה תוצאת בדיקת קורונה חיובית לעובדת בלשכת שר התיירות. השר יריב לוין לא היה בקרבתה של העובדת, ולכן לא יידרש לבידוד. לוין מנהל את כל ענייני משרדו ושיחות המשא ומתן הקואליציוני מביתו. עובדי המשרד אשר היו במגע עם העובדת ייכנסו לבידוד.

+ח"כים: לקצץ בשכר הח"כים והבכירים במגזר הציבורי
13:11 01/04/20  |  עידן יוסף

חברי הכנסת שרן השכל, אורית פרקש הכהן, מתן כהנא ויוליה מלינובסקי העבירו בקשה דחופה ליו״ר ועדת הכספים הזמנית, ח״כ עודד פורר, לקיים דיון בנחיצותו של קיצוץ רוחבי בגובה 25%% בשכרם של כל בכירי השירות הציבורי למשך חודשיים עם אפשרות להארכה. "לא יכול להיות שמשפחות יתקשו לקנות מוצרים לפסח, וח״כים ובכירים נוספים יקבלו שכר מלא", מסרה שרן.
דרישת הקיצוץ נוגעת לשכרם של שרים וח"כים, שופטים והרבנים הראשיים, ראשי ערים ומועצות, הדרגים הבכירים של משרדי ממשלה, וכן על כלל עובדי המגזר הציבורי המקבלים שכר מקופת המדינה וששכרם פי 3 מהשכר החציוני במשק, למעט חריגים כגון חיילים, שוטרים ועובדי מערכת הבריאות.
כן קראו לקיצוץ רוחבי בפנסיות של כל מקבלי הפנסיות התקציביות מהמדינה ברף הגבוה, העולות על 15,000 שקל בחודש.

+בני ברק: לוויה במניין מצומצם לספרי תורה שנשרפו
12:59 01/04/20  |  עידן יוסף

הלווית שלושת ספרי התורה שנשרפו באש בישיבת 'תורת יעקב' בבני ברק תצא בשעה 13.30 מהישיבה בקרית הרצוג ותעבור דרך רחוב חזון אי"ש לבית הקברות. לפי הוראת משרד הבריאות ובהנחיית המשטרה ילוו מניין אנשים שנבחרו על ידי הישיבה והציבור ישתתף וילווה את ספרי התורה ממרפסות הבתים ברחוב חזון אי"ש (הקו החרדי).

+15 מקרי קורונה חדשים התגלו ברש"פ
12:57 01/04/20  |  עידן יוסף

הרשות הפלשתינית: התגלו עוד 15 חולי קורונה חדשים - עובדי מפעל עופות בירושלים. מניין החולים הפלשתינים עלה ל-134.

+בקרוב: פטור מארנונה לעסקים
12:52 01/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הפנים: בקרוב יוסדר הפטור מארנונה לעסקים בהיקף של 3 מיליארד שקל, אנו קוראים לרשויות לפעול להקלות כך שהתשלומים יהיו מדורגים בהמשך השנה. כרגע ישנם פערים קטנים בין הרשויות לאוצר, אשר מבקש להשית אחוז קטן מהשיפוי על הרשויות  ▪  60 רשויות לא הגדירו את העובדים הסוציאליים כעובדים חיוניים בניגוד להוראת המשרד

מליאת הוועדה עם מנכ"ל משרד הפנים [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+הסכמה על צעדי הקורונה בשירותי הכבאות
12:44 01/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כבאים יוכלו לגדל זקנים מטעמי דת ובריאות  ▪  לא יחויבו להתקין את יישומן "המגן"  ▪  יעברו לעבוד במתכונת של ארבע משמרות  ▪  יתקיים מו"מ אם שינוי המשמרות יוביל לפגיעה בשכרם

אורך הזקן יוגבל [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+התערבות גסה
12:31 01/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - זימון, הכוח משחית, חיסול, זוכרים וללא סמכות  ▪  בריאות שלמה ובשורות טובות  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')

אדלשטיין. מגיע לו צל"ש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ]
+איסתא צופה: 9 מלש"ח ירידה בגלל הקורונה
12:23 01/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת התיירות והנדל"ן סיימה את שנת 2019 ברווח נקי של 83.16 מיליון שקל - עלייה של 17% לעומת 2018  ▪  צופה ירידה של 7 מיליון שקלים ברווחי מגזר התיירות ברבעון הראשון של 2020 וירידה קלה יותר בתחומי הנדל"ן

[צילום: איתמר לוין]
+פורדיס: קנסות למשתתפי משחק כדורגל
12:19 01/04/20  |  עידן יוסף

אמש, במהלך פעילות יזומה, הגיעו שוטרים למגרש קט רגל בפורדיס וזיהו שם התקהלות אסורה של תושבים ששיחקו כדורגל. המשחק הופסק בו במקום וכלל המשתתפים קיבלו דוחות בסך 500 שקל כל אחד בגין הפרת ההנחיות, וביניהם זוהה תושב המקום שקיבל דוח בסך 5,000 שקל לאחר שהפר את הבידוד בו שהה, שיחק עם חבריו ובכך גרם לסיכון חייהם.

+תזכורת
12:10 01/04/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

צריכים הכל להיזהר  ▪  בכל גיל רעדה, בכל גיל זהירות, בכל גיל שמירה מוקפדת, בכל גיל אמונה ביכולת של הפלא הזה ששמו החיים להדוף את התרעלה

שמירה מוקפדת [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+שירות התעסוקה: יותר ממיליון דורשי עבודה
11:56 01/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ביממה האחרונה נרשמו 35,668 דורשי עבודה חדשים  ▪  מתחילת המשבר נרשמו 843,945 בני אדם נוספים בשירות התעסוקה  ▪  על-פי נתוני הביטוח הלאומי, מחצית ממגישי הבקשות לדמי אבטלה הם בני פחות מ-35

35 אלף דורשי עבודה חדשים ביממה [צילום: שירות התעסוקה]
ביטוח לאומי. דמי אבטלה לצעירים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כך נערכה רשות התקשוב להמשך פעילות משרדי הממשלה מהבית
11:42 01/04/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

ראיון עם שחר ברכה, מ"מ ראש רשות התקשוב, שמספר על ההיערכות של הרשות להמשכיות תפקודית של הממשלה והמשך מתן שירותים לאזרחים

עבודה מהבית [צילום: פלאש 90]
+מתקן לאומי לחניית מטוסים יוקם בסמוך לשדה התעופה עובדה
11:29 01/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התעשיה האוירית וחברת איירפארק חתמו על מזכר הבנות להקמה והפעלה למתקן בעל קיבולת של 500 מטוסים שיענה על הצורך שהתעורר עקב המשבר החמור בענף התעופה

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד [צילום: דוברות תע"א]
שנה למנכ"ל, וסמנכ"ל השקעות בקבוצת איי.אי.אס החזקות, מר יאיר ביטון, בעל השליטה, ויו"ר דירקטוריון בקבוצת איי.אי.אס החזקות, מר חיים גייר [צילום: דוברות תע"א]
+החוקר שזיכה את העטלף
11:06 01/04/20  |  חיים זלקאי   |   לרשימה המלאה

פרופסור כרמי קורין, חוקר עטלפים מאוניברסיטת בן-גוריון, מגיב להאשמות לפיהן היונק המעופף אחראי להעברת נגיף הקורונה למין האנושי

מלמד עליהם סנגוריה [צילום: ד"ר ינס ריידל]
+"דורשים דמי אבטלה כמו שכירים, אין לנו דם אחר"
10:52 01/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תקף את סגן הממונה על התקציבים בעקבות אמירתו כי המענקים לעצמאים יהיו חייבים במס  ▪  היו"ר ח"כ שלח: "תשנו את התקנות"  ▪  ח"כ לוי: "השתגעתם לגמרי יד אחת נותנת ויד אחת לוקחת. תעצרו את המס הזה ל-3 חודשים"  ▪  נשיא לשכת יועצי המס: תוכנית האוצר תביא את המגזר העסקי לחורבן ואנרכיה

ערוץ הכנסת
עו"ד כהן. מפקירים את העצמאים [צילום: יח"צ]
+בימי הנגיף האלה, זוטות
10:29 01/04/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

מה שמדכא יותר מכל הוא שבשיחות האלה מתגלה כי האמון במשבר  ▪  האמון במה שהיה, במשבר  ▪  האמון במה שיהיה, במשבר  ▪  האמון במה שמתרחש, במשבר

נשארים החברים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מרכז בדיקות קורונה מיוחד יוקם במזרח ירושלים
10:18 01/04/20  |  מירב ארד

לבקשת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אישר מנכ"ל משרד הבריאות, כי יוקם מרכז בדיקות יעודי, 'דרייב-אין' לבדיקות קורונה, במזרח ירושלים. מיקום המתחם יקבע בשעות הקרובות והקמתו תחל לאלתר. הבדיקות צפויות להתחיל מחר, ויעשו עי מד"א בסיוע עיריית ירושלים. המטרה - לעשות כל מאמץ כדי להגביר את כמות הבדיקות במזרח העיר.

+אשדוד: מתחם דרייב אין נייד לבדיקות קורונה יוצב בעיר
10:17 01/04/20  |  מירב ארד

באשדוד יוצב היום (יום ד') מתחם דרייב אין נייד לבדיקות קורונה, ברחבת החניה בחוף לידו (מתחם השוק), בין השעות 11:00-19:00. במתחם יבוצעו כ-500 בדיקות לתושבים שקיבלו מראש את אישור משרד הבריאות (בעיקר למבודדים).

+משהב"ט ירכוש 35 מיליון מסיכות ממפעל שיאון בשדרות
10:16 01/04/20  |  מירב ארד

בימים האחרונים חתם מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, על הזמנות בהיקף של מיליוני ש"ח מחברת "שיאון" משדרות. שיאון תספק למשרד הבריאות כ-30 מיליון מסכות כירורגיות (3 שכבות), מהן-11 מיליון עד לסוף חודש אפריל וכ-5.5 מיליון מסכות מסוג N95. פתיחת קו הייצור למסכות המתקדמות התאפשרה לאחר שבימים האחרונים הובאה לארץ, בסיוע משרד הביטחון, מכונה מיוחדת, היחידה מסוגה בישראל. כמו כן תייצר שיאון מאות אלפי סרבלים חסיני מים וחלוקים לצוותים הרפואיים.

+ביוזמת דרעי: ערכת לימוד ומשחק לילדי המגזר החרדי בנגב
10:05 01/04/20  |  מירב ארד

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בראשות השר דרעי והרשות לפיתוח הנגב ישלחו ערכות לימוד ומשחק לילדי המגזר החרדי בנגב. הערכות יגיעו לבתים והן כוללות ציורים, וידאו ותכנים המותאמים למקובל בחברה החרדית. ערכת הלימוד והמשחק כוללת 50 דמויות מעוררות השראה, חידות מאתגרות נושאות פרסים ומשימות ברמות קושי שונות.

ערכת העשרה לילדי המגזר החרדי בנגב [צילום: דוברות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל]
+רשות המיסים: גיל הכניסה למענקים לעצמאים יירד לגיל 23
09:54 01/04/20  |  מירב ארד

בעקבות פניית יו"ר ועדת הכספים ח"כ עודד פורר הודיעה (יום ד') המשנה למנהל רשות המיסים כי גיל הכניסה למענקים לעצמאים יירד מגיל 28 לגיל 23. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, ברך על ההחלטה.

דוברות הכנסת
+התנהלות פיננסית בצל הקורונה - כך תעשו זאת נכון
09:12 01/04/20  |  קרין מאיר   |   לרשימה המלאה

ערכו מיפוי הכנסות והוצאות צפויות, התחייבויות, תשלומים, שיקים דחויים וכו'  ▪  צרו לעצמכם תמונת מצב בהירה וברורה ככל האפשר  ▪  אם מדובר בשני בני זוג מומלץ לשבת לתכנן ביחד

לקנות נכון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+מניין המתים מקורונה עלה ל-21
09:02 01/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הקורבן האחרון היא אישה בת 98 עם מחלות רקע שנפטרה במהלך הלילה בבית החולים סורוקה בב"ש  ▪  מניין החולים עלה ל-5,591, בהם 97 במצב קשה ו-76 מונשמים

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+BTB מציעה: ערוץ נוסף להלוואות בערבות המדינה
09:00 01/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

BTB לתיווך באשראי מציעה לממשלה פלטפורמה נוספת למתן הלוואות לעסקים קטנים שתחזק את התחרות בתחום האשראי ותסייע לציבור לצמצם חלק מן ההפסדים ואף תביא לצמיחה של עסקים

[צילום: פלאש 90]
+כאשר הנגיף מחסל חברות
08:31 01/04/20  |  עו"ד אבנר כהן, עו"ד אלעד עפארי   |   לרשימה המלאה

משבר הקורונה צפוי להביא לקריסתן של חברות לא-מעטות. שאלות ותשובות לעובדים אשר ייקלעו שלא בטובתם למצב זה

רחוב דיזנגוף בתל אביב
+מכתב גלוי ליאיר לפיד
08:23 01/04/20  |  ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי   |   לרשימה המלאה

ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו

לפיד. גלה מנהיגות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תירוצים של קורונה לשליטים סמכותניים
08:04 01/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ויקטור אורבן קיבל סמכויות כמעט בלתי מוגבלות בהונגריה  ▪  ממשלת ירדן מאיימת לעצור מי שיפיצו "שמועות ובדיות"  ▪  בבוליביה נדחו הבחירות לנשיאות  ▪  צבא צ'ילה נשלח לכיכרות בהן התכנסו מפגינים  ▪  ואפילו בארה"ב ובבריטניה נשמעים קולות נגד הסמכויות הרחבות שנוטלות לעצמן הממשלות  ▪  ניו-יורק טיימס עם תמונת המצב של דמוקרטיה בצל מגיפה

בריטניה. "סמכויות הנרי השמיני"
הונגריה. צווי ויקטור אורבן [צילום: הקטור פוסטינה, AP]
+בדיקת הקורונה שנערכה לרמטכ"ל נמצאה תקינה
08:01 01/04/20  |  מירב ארד

הבדיקה לזיהוי נגיף הקורונה שבוצעה אמש לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, נמצאה תקינה. הבדיקה נדרשה לאחר שהתברר שכוכבי היה בסביבת חולה מאומת. הרמטכ״ל חש בטוב וימשיך על-פי הנהלים להיות בבידוד עד סוף השבוע. תוצאות הבדיקות של ראש אגף המבצעים ומפקד פיקוד העורף תתקבלנה בהמשך.

כוכבי. בדיקה תקינה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בתי"ח שדה הוקמו בלואיזיאנה; מרכז הכנסים של ניו אורלינס הפך לבי"ח
00:59 01/04/20  |  עידן יוסף

הנשיא טראמפ אומר כי שני בתי חולים שדה צבאיים עם 500 מיטות הוקמו בלואיזיאנה בנוסף לחיל-ההנדסה, שהפך את מרכז הכנסים של ניו אורלינס לבית חולים מאולתר עם 3,000 מיטות.

+שני חולי קורונה נוספים התגלו בעזה
23:48 31/03/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות בעזה: התגלו עוד שני חולי קורונה. המספר הכולל - 12 חולים. מספר הבדיקות ברצועה נמוך וממילא מספר הנדבקים שהתגלו.

+הטבלת כלים תתאפשר במקרים חריגים
23:40 31/03/20  |  עידן יוסף

המשרד לשירותי דת הנחה את המועצות הדתיות לאפשר הטבלה של כלים, ובלבד שהדבר ייעשה בתיאום מראש ובידי אדם אחד. כמו כן הורה המשרד לרוקן את בורות המים של מקוואות הגברים.
עוד הודיע המשרד כי בימים אלה לא ניתן לקיים חופות בשל במגבלות, אך עדיין מתאפשר רישום נישואים.

+ארה"ב שוקלת הקלה בעיצומים על אירן
23:08 31/03/20  |  עידן יוסף

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, אמר כי ארצו שוקלת להקל בעיצומים על אירן וכמה מדינות נוספות שבהן ונצואלה, כדי לסייע להן להיאבק בנגיף הקורונה. כך על-פי דיווח ברויטרס. העיצומים היום אינם כוללים איסור על העברת ציוד רפואי, אך הדבר יישקל לנוכח פנייה שהגיעה מן האו"ם.

+לונדון: בן 13 מת מקורונה
23:07 31/03/20  |  עידן יוסף

המגיפה אינה פוסחת על צעירים. נער בן 13 שחלה בלונדון, מת כתוצאה מנגיף הקורונה. לנער, איסמעיל מוחמד עבדול וואהב, לא היו מחלות רקע.

+נשיא מועצת גדולי התורה: אין לארח בליל הסדר
23:05 31/03/20  |  עידן יוסף

נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין, בהוראה לציבור החרדי: תפילה במניין וקריאת התורה בימים אלו - עבירה, אסור לארח או להתארח בליל הסדר.

+פלאפון תאפשר גלישה ללא הגבלה בישומוני שיחות
22:53 31/03/20  |  עידן יוסף

חברת פלאפון תאפשר ללקוחותיה בכל המסלולים, גלישה ללא הגבלה ביישומוני זום ZOOM וסקייפ Skype.לחברה חבילות גלישה רבות אשר מאפשרות שימוש חופשי בחחשומוני וואטסאפ, אינסטגרם, וייז ועוד. ההטבה תינתן באופן אוטומטי ולא צורך בפנייה לשירות וללא צורך בהרשמה מוקדמת ותהיה בתוקף עד ה- 30.4.

+החשכ"ל הודיע על ביצוע הנפקת אג"ח ממשלתי במטבע דולר
22:41 31/03/20  |  עידן יוסף

החשב הכללי, רוני חזקיהו, החליט על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל במטבע הדולר לטווחים של 10, 30 ו-100 שנה. גיוס חוב בשווקים הבינלאומיים צפוי להתבצע ביממה הקרובה. ההחלטה התקבלה לאחר קיום התייעצויות נרחבות עם גופים פיננסיים זרים מתוך הבנה כי ישנו ביקוש גבוה של המשקיעים הגדולים בעולם לחוב של מדינת ישראל.
מדינת ישראל הנפיקה בפעם האחרונה בשוק הדולר בינואר 2020, כאשר סכום ההנפקה עמד על 3 מיליארד דולר לטווחים של 10 ו-30 שנה. ההנפקה האחרונה במטבע האירו התבצעה בינואר 2019 כאשר המדינה הנפיקה סכום של 2.5 מיליארד יורו לטווחים של 10 ו-30 שנה.
הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים בהנפקה הם: Barclays, BofA Securities, Citibank, Goldman Sachs. מדינת ישראל מדורגת: A1 Positive/AA- Stable/A+ Stable על ידי Fitch/S&P/Moody's

+סמכות האיכון של השב"כ תוארך בחודש
22:24 31/03/20  |  עידן יוסף

הממשלה תאריך הלילה ב-30 יום נוספים את סמכות השב"כ לבצע איכונים ולקבל פרטי שיחות (חדשות 12).

+לא צפויות הקלות לפני סיום ימי הפסח
21:38 31/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"די ביום אחד כמו פורים או בהתלקחות מקומית אחת, כדי להכשיל את כל מאמצינו" - הזהיר בן-שבת  ▪  המדיניות: חזרה זהירה, איטית ומדורגת לשגרה, בלימת המגיפה ומניעת התפשטות הנגיף

בן-שבת. חייבים להמשיך בהגבלות [צילום: פלאש 90]
לקיחת בדגימה לבדיקת קורונה מתושב בנ"ב [צילום: אריאל שליט/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
"די ביום אחד כמו פורים או בהתלקחות מקומית אחת, כדי להכשיל את כל מאמצינו" - הזהיר בן-שבת    המדיניות: חזרה זהירה, איטית ומדורגת לשגרה, בלימת המגיפה ומניעת התפשטות הנגיף
אפרים הלפרין
מסכות ולא של פורים, וההכנות לפנדמיה/אסכולות    המסכה, כמו המרחק (2 מטר), מקטינים את הסיכון שא' יעביר את המחלה לב', וכאמור היא בעיקר מגנה על הסביבה מפני עוטה המסכה ופחות בכיוון השני
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
עידן יוסף
ועדת הכנסת לענייני השב"כ אישררה את הסמכת השב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה    הגבלות על שמירת המידע שייאסף והשימוש בו ובהן איסור על שימוש בתכני שיחות    הוועדה תעקוב אחר המידע שנמסר למשרד הבריאות אחת לשישה ימים בחודש הקרוב    דורשת מהממשלה למצוא חלופות או להסביר מדוע אין חלופה אחרת
איציק וולף
ח"כ אורי מקלב טוען שהתקשורת מבליטה מקרים חריגים של הימנעות מציות להנחיות משרד הבריאות שהיו במגזר החרדי למרות שהיו מקרי אי-ציות גם במגזר הכללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il