X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית רמת גן ישלם 280,000 שקל

שאמה-הכהן יפצה על לשון הרע

המחוזי דחה את ערעורו של כרמל שאמה-הכהן על חיובו לפצות את יריבו הפוליטי משה רווח, בו הטיח האשמות חסרות שחר שבח: פרסום בזדון של שקרים איננו "חובה על-פי דין"
▪  ▪  ▪
שאמה-הכהן. השמצות ללא בסיס [צילום: עידן יוסף]
שאמה-הכהן השמיץ קשות
איתמר לוין
שגריר ישראל ב-OECD חויב בתשלום 280,000 שקל לממלא-מקום ראש עיריית רמת גן, בשל שורה של הכפשות קשות נגדו כאשר כיהן במועצת העיר * המשיך בהכפשות גם במהלך המשפט
לרשימה המלאה

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, יפצה ב-280,000 שקל את משה רווח, שהיה ממלא-מקום ראש העירייה בקדנציה הקודמת. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (יום א', 5.4.20) את ערעורו של פסק דינה של שופטת השלום ריבה ניב.
בישיבת הפתיחה של מועצת העיר בנובמבר 2013, התפרץ שאמה-הכהן מיד בתחילת הדיון על מינויו של רווח לסגנו בשכר ולממלא מקומו של ראש העירייה דאז, ישראל זינגר, שגבר על הכהן-שאמה באותן בחירות. הוא טען, כי רווח נפסל בידי השב"כ להיות עוזרו של נתן שרנסקי כאשר שימש כשר, הוא ניסה לקבל במרמה הנחה בארנונה על בית הוריו וביקש טובות הנאה מהקבלן סמי מנע.
עוד קשר שאמה-הכהן את רווח למעשים פליליים, בטענה שהיה קשור לאישומים נגד אביו, ואף רמז שיש לו חלק בפשיעה המאורגנת. שאמה-הכהן המשיך ורמז, כי רווח היה מעורב ב"פירוק עצמות" וקישר בינו לבין שלומי עוז המנוח, שהסתבך בפלילים. לבסוף טען שאמה-הכהן, כי רווח זייף את קורות החיים של אמו כאשר התקבלה לעבודה בעירייה. שאמה-הכהן חזר בפייסבוק על מקצת מן הדברים. ניב קבעה שכל הדברים היו חסרי שחר (ראו קישור משמאל).
בערעור במחוזי קבעו השופטים יהודית שבח ויונה אטדגי, כי לשאמה-הכהן לא עומדת ההגנה לה טען - הסעיף בחוק המקנה הגנה מפני אמירות בפני רשות מוסמכת. לטענתו, דינה של מועצת עיר כדין בית משפט ולכן כל דבריו שם מוגנים בצורה מוחלטת. שבח אומרת כי יש לפרש בצמצום הגנה זו - על "פרסום שהמפרסם חייב לעשות על-פי דין או על-פי הוראה של רשות המוסמכת לכך כדין".
שבח אומרת: "המערער [שאמה-הכהן] שניסה להכשיל את מועמדותו של המשיב [רווח] לשמש בתפקיד סגן ראש העיר, וזו זכותו, רשאי היה להביע את דעתו על המשיב, ולפרוש בפני הנוכחים את עמדתו בדבר חסרונותיו והיעדר כישוריו, אף עובדות רלוונטיות, אך לא היה 'חייב על-פי דין' לספר אודותיו שקרים פוגעניים.
"עם כל הכבוד, פרסום בזדון של דברי בלע וההיגד 'חובה על-פי דין' - סותרים זה את זה, ודאי אינם יכולים לדור בכפיפה אחת. אין ניתן להעלות על הדעת דין כלשהו המחייב אדם לומר דברי שקר. המערער גם לא הצביע על 'הוראה כלשהי של רשות מוסמכת' שחייבה אותו לספר אודות המשיב דברים לא נכונים, גם לא הפנה לשום היתר, שהתיר לו לפרסם את שפרסם".
שבח מדגישה: "אין לקבל כי כל אימת שיציג אדם מועמדות לתפקיד, יוכל יריבו לפרסם על-אודותיו אמירות והשמצות, בלא בסיס עובדתי באשר הוא, משל אין דין ואין דיין. על-רקע ההידרדרות בחומרת ההתבטאויות בשיח הציבורי, וכשאנו עדים להשתלחויות נטולות רסן, פוגעניות, שאין להן קשר מהותי לאמת, גם לא תרומה לדיון ולשיח, וכשלפנינו סעיף חוק שלשונו ברורה ומצומצמת הפורשת את החסינות רק על פרסומים שלפי דין ולפי היתר, אין מקום לטעמי לנקיטת פרשנות מרחיבה ומקלה, היוצקת אל החוק תוכן לא רצוי, שלא נדרש מלשון החוק, גם לא מתכליתו, ואין מקום להפוך את ישיבות המועצה, אף שנתכנסו כדין, לבמה להטלת רפש בחסות החוק".
השופטת שלומית יעקובוביץ סברה בדעת מיעוט, ששאמה-הכהן נהנה מהגנתו של אותו סעיף ושיש להקטין במחצית את הפיצוי בו חויב. כל השופטים קבעו שיש לדחות את ערעורו על הפרסומים בפייסבוק. שאמה-הכהן חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את שאמה-הכהן ייצג עו"ד בועז בן-צור, ואת רווח - עו"ד אהוד מחרז.

תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאמה-הכהן יפצה על לשון הרע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה מסתבר, שאמה??
חלם בריבוע  |  6/04/20 20:04
 
- מעניין לאיזו מאפיה שייך שאמה ? ל"ת
יהודה דרורי  |  6/04/20 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
האם המאמצת התעללתה בילד בצורה קשה וממושכת בשנות ה-90 ותשלם 290 אלף שקל    העירייה התעלמה מדוחות חוזרים ונשנים על המתרחש ותשלם 140,000 שקל
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק ביאזי קיבל 100,000 שקל מאדריכל במזרח העיר ומ"מאכער" שפעל בעירייה, תמורת מידע על הטיפול בעבירות בנייה של לקוחותיהם
איתמר לוין
אורן מלכה, שהיה הממונה על המועצה הדתית וסגן ראש העירייה, יישלח לעבודות שירות    יודה בגביית תשלום על אירועים פרטיים במבנה עירוני ובשימוש ברכב המועצה לצרכים פרטיים
איתמר לוין
עמית: אומנם גם חברי האופוזיציה במועצת העיר נושאים באחריות לכך שהתקציב ל-2020 לא אושר, אך האחריות העיקרית היא של קובי - משום שלא עשה מאמץ נוסף בארכה שהעניק לו דרעי
יצחק דנון
רשות שמורות הטבע מבקשת לבטל את דרישת התשלום בסך 5.5 מיליון שקל ששלחה לה עיריית נהריה, בטענה שגן לאומי פטור מתשלומים כאלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il