X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

החלה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ביחד עם צוותי המו"מ במטרה להקים ממשלת חרום לאומית. כך נמסר בהודעה משותפת לשתי המפלגות. לפגישה מצטרפים אבי ליכט וח"כ אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי. יורם טרובוביץ׳ ושלום שלמה משתתפים באמצעות ה"זום".

תאריך:  14/04/2020   |   עודכן:  14/04/2020
+כחול לבן: אפשרות לשינוי חוקי היסוד מחרתיים
17:54 14/04/20  |  עידן יוסף

בכחול לבן אומרים כי אם ייחתם ההסכם מחר, הם ינסו לקדם שינוי של חוקי היסוד לצורך השבעת הממשלה כבר ביום חמישי (כאן חדשות).

+אין הסכם להקמת ממשלה; הצדדים ייפגשו בצאת החג
16:07 14/04/20  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יחד עם צוותי המשא ומתן. סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית.

+הסכם נתניהו גנץ עלול להיפסל בבג"ץ
15:43 14/04/20  |  יוסי דר

הימנעותו המתמשכת של בג"ץ מלהכריע בשאלת כשירותו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בשל כתב האישום שהוגש נגדו - הימנעות זו מניחה עתה לפתחו של בג"ץ שאלה קשה שבעתיים להכרעה. בג"ץ, שבדרך כלל לא מתקשה לרבע מעגלים כשמתעורר הצורך לכך, ייאלץ הפעם לקמט כהוגן את מצחו כדי להתמודד עם הסוגיה שתונח על שולחנו.
במה דברים אמורים:
סעיף הרוטציה המתגבש בהסכם שבין נתניהו לגנץ אומר, כפי שפורסם, שאם נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה מסיבות משפטיות הכנסת תתפזר והולכים לבחירות.
בג"ץ מבחין כמובן במילכוד המקופל בסעיף האמור. שכן - אם בג"ץ יפסול את נתניהו, ייחשב בג"ץ עצמו כמי ששלח את הציבור לבחירות רביעיות. וכדי להימנע מבחירות רביעיות על בג"ץ לקבוע שנתניהו יכול להרכיב ממשלה למרות כתב האישום שהוגש נגדו. במילים אחרות, אם בג"ץ יקבע שנתניהו יכול להרכיב ממשלה למרות כתב האישום, ייראה הדבר כאילו קביעה זו הוכתבה לבג"ץ ע"י ההסכם שבין נתניהו וגנץ.
אין ספק: שתי האפשרויות הללו קשות לבג"ץ כשאול, והן בבחינת מלכודת ממש. ובכן, כיצד יוצאים מהפלונטר? לא מן הנמנע שבג"ץ - במקום להיכנס למלכודת - יבחר לתקוף את ההסכם עצמו ולקבוע שהוא חסר תוקף.
נקדים ונציין, שסמכותו של בג"ץ להתערב בהסכמים פוליטיים וקואליציוניים נקבעה לפני שנים - כמפורט בהרחבה בעתירה שהגיש יוסי ז'רז'בסקי (בג"ץ 1635/90).
נשאלת עתה השאלה, מה פגם יכול בג"ץ למצוא בסעיף הנ"ל בהסכם נתניהו גנץ. השאלה המיידית העולה על הדעת היא האם יש תוקף חוקי להסכם הקובע שעקב בעיה אישית של נתניהו - ראוי לפזר את הכנסת, ומה שיותר קשה: האם בשל בעייתו האישית של נתניהו ראוי לשלוח את המדינה והציבור לבחירות.
האם הדבר עולה בקנה אחד עם תקנת הציבור?
הנה-כי-כן, בשל שירבוב עניינו האישי של נתניהו אל תוך ההסכם - עלול בג"ץ לקבוע, שהסעיף הנ"ל בהסכם בטל וחסר תוקף חוקי מהטעם שהוא נוגד את תקנת הציבור.

נתניהו-גנץ. ההסכם יבוטל? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+יו"ר מועצת יש"ע: "לוודא שהאינטרסים של ההתיישבות ישמרו בממשלה הבאה"
14:44 14/04/20  |  מירב ארד

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "כפי שפורסם, בימים האחרונים פעלה מועצת יש"ע רבות כדי לסייע להקמת ממשלה אחראית שתתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל. יחד עם זאת, אנו דורשים לוודא כי האינטרסים של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יישמרו ותימשך תנופת הפיתוח ברחבי האזור. אנו דורשים כי שותפינו לדרך, שעובדים כעת על קווי היסוד לממשלה, ידאגו שנושאים אלו, יחד עם החלת הריבונות, יהיו חלק אינטגרלי בסיכומים על הקמת הממשלה".

+יונית לוי, בן-ישראל, גבי ברבש
12:43 14/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היא פשוט לא הניחה לבן-ישראל לפתח אפילו רעיון מבהיר אחד  ▪  גם ויתרה על דיאלוג דרמטי ועוין בינו לבין ברבש  ▪  הוא סולק מהמסך כפי שבא

לוי. לא הניחה [צילום: מיכל פתאל / פלאש 90]
+קורונה בציון עובר
12:10 14/04/20  |  אסתר שניאורסון-גרי   |   לרשימה המלאה

נאשם מבלפור אשם בכול! אין ולו מילה אחת של שבח כפי שפרסמו למשל עיתוני חוץ, בהם נכתב כי מדינת ישראל מטפלת באופן הטוב ביותר במגיפת הקורונה

נתניהו. מודל לחיקוי [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+חילוקי דעות מהותיים בין נתניהו לגנץ
11:22 14/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתניהו וגנץ נועדו במעון רה"מ בירושלים  ▪  בין הצדדים קיימים חילוקי דעות מהותיים בגינם מתעכבת החתימה על הסכם  ▪  גנץ: מתחייב להמשיך ולפעול למען אחדות ופיוס בעם

גנץ במכוניתו לאחר הפגישה עם נתניהו
+בכיר בימינה: אופוזיציה אינה מילה גסה
09:47 14/04/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל הבית היהודי, אחת ממפלגות רשימת ימינה, צייץ בטוויטר: "גם בבוקר הזה, אופוזיציה היא לא מילה גסה".

+יעלון: גנץ מעל באמון
09:39 14/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ משה יעלון (יש עתיד) מאשים את יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בכך שהוא עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״ץ. יעלון כתב: "בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה".

+הליכוד: רה"מ עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי
08:37 14/04/20  |  עידן יוסף

הליכוד: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חרום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
לפני יותר משבועיים הוא צוטט בטורו של העיתונאי יוסי ורטר בהארץ כמי שסבור כי ביבי יעשה הכל למנוע את העמדתו לדין, ותוצאות מעשיו חמורים מכל מלחמה אליה עלולה ישראל להיקלע    ביבי שתק
טל בן-יעקב
אם יוצאים מנקודת הנחה כי שני הצדדים מבינים שממשלת אחדות זו האופציה הסבירה ביותר להקמת ממשלה, אפשר לחשוב שלכאורה אין זה משנה מי יקבל את המנדט, אך כל צד מבין שקבלתו מהווה מינוף משמעותי על הצד השני במשא-ומתן המסתמן
דן מרגלית
לך בשדות וקרא לבוגי וליאיר לפיד ולאביגדור ליברמן וחזור לאריח הראשון    הגש כבר את ההצעה המונעת מעבריין עם שלושה אישומים (והגדול עוד בדרך), מלהיות ראש הממשלה
איתמר לוין
כאשר הכדור יעבור לידי חברי הכנסת, ריבלין יהיה מחויב להעניק את המנדט למי שיקבל רוב    התערבות של בג"ץ במצב הזה תהיה רמיסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות וזלזול בוטה ברצונו הברור של הבוחר
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו דורש פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לקבוע שאינו יכול להרכיב ממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו    נתניהו דורש תיקון בסעיף לפיו יוכל למנות שר מטעמו כחבר בוועדה וחבר כנסת נוסף שיהיה בתיאום עם גנץ    בכחול לבן מאיימים בקידום חוקים נגד נתניהו ובחוקים לביטול הסטטוס-קוו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il