מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, יאיר שלם, הורה (יום ד', 22.4.20) להפסיק את שידור התשדיר הפרסומי להסתדרות הלאומית בשבתות. לדבריו, עובדת שידור הפרסומת בשבת ובחג הפסח בערוצי הטלוויזיה השונים נעלמה מעיניו, נעשתה בשוגג ללא כל כוונה לפגוע ביום השבת ומנוגדת לערכי הארגון.
בכך נענה שלם לפניית עו"ד יגאל נמני, ב"כ פורום השבת הציבורית, שהעיר את תשומת לבו לנושא וביקש ממנו לאמץ את מדיניות אי-הפרסום בימי המנוחה, שבה נוהגת לשכת הפרסום הממשלתית. במכתבו לנמני כתב שלם: "מיד עם קבלת פנייתך הוריתי ולאלתר לחדול משידור הפרסומת במהלך יום השבת".
שלם הדגיש כי להסתדרות הלאומית אין, לא הייתה ולא תהיה כל כוונה לפגוע בקדושת יום השבת: "נהפוך הוא, ההסתדרות הלאומית מקפידה בכל 85 שנות קיומה על שמירת צביון השבת והימנעות מכל פעולה שיש לפגוע ברגשות הציבור. עיקרון זה קבוע בחוקתה של ההסתדרות הלאומית בפרק א' לחוקת ההסתדרות סעיף 3(8): 'מתוך הוקרה לדת ישראל ומתוך רצון שלא לפגוע ברגשות הציבור הדתי, נמנעת ההסתדרות מפעולה העלולה לפגוע ברגשות אלו'. ברצוני להודות לך ולחברי פורום השבת הציבורית על פועלכם ועל הפניית תשומת ליבנו לסוגיה חשובה זו".
מכתבו זה של מנכ"ל ההסתדרות הלאומית מגלה כי חברות וארגונים שומרי שבת מוצאים כי ערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים משדרים בשבת פרסומות ותשדירים מטעמם, שלא על דעתם. כך למשל, הורו חברות בלדי, רשת חצי חינם, הבורסה, אופטיקה הלפרין, סוגת ואחרות לחדול מסעות פרסום מטעמן בשבת.
בפורום השבת הציבורית מברכים את ההסתדרות הלאומית על החלטתה לכבד את מסורת ישראל ואת ציבור שומרי השבת המאוגדים תחתיה. בפורום אומרים כי יגבירו את הקריאה להעדיף לקנות לא רק במקומות שסגורים בשבת, אלא גם אף להימנע מסיוע לחילול השבת של חברות כמו שטראוס ותנובה, שביד אחת מחזיקות כשרות מהודרת וביד השנייה משתמשות בכספי שומרי השבת לחלל את השבת בפרסומות בערוצים המסחריים.