X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האנליסטים צופים כי הצעדים שנועדו להתמודד עם מגפת הקורונה העולמית יביאו לקיטון של 5.6% בתוצר הריאלי של כלכלת ישראל בשנת 2020. עם זאת, בשנת 2021 הצמיחה תעמוד על 5% במצב של נורמליזציה של המשבר הבריאותי בישראל ובעולם צופים כי לאחר 2021 הצמיחה בישראל תעמוד על 3% בממוצע ושיעור האבטלה יוותר על 10%
▪  ▪  ▪

ברת דירוג האשראי הבינלאומית Fitch אישררה היום את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה. על-פי החברה, דירוג האשראי של ישראל מאזן בין חשבונות חיצוניים חזקים, כלכלה מגוונת בעלת ערך מוסף גבוה וחוסן מוסדי, לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר שעודנו גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים מתמשכים.
האנליסטים צופים כי הצעדים שנועדו להתמודד עם מגפת הקורונה העולמית יביאו לקיטון של 5.6% בתוצר הריאלי של כלכלת ישראל בשנת 2020. עם זאת, בשנת 2021 הצמיחה תעמוד על 5% במצב של נורמליזציה של המשבר הבריאותי בישראל ובעולם, אך מוסיפים כי קיימים סיכונים מהותיים לאור אי-הוודאות סביב היקף ומשך התפרצות הנגיף. כמו-כן הם צופים כי לאחר שנת 2021 הצמיחה בישראל תעמוד על 3% בממוצע וצופים כי שיעור האבטלה יוותר על 10% בסוף שנת 2020.
בהודעת החברה צוין כי המצב הפיסקלי של ישראל עודנו מהווה נקודת חולשה ביחס למדינות המדורגות 'A'. בהתאם לתחזיות, גירעון הממשלה יעלה על 10% מהתוצר בשנת 2020, כאשר יחס חוב-תוצר יגדל ויעמוד על 77% לעומת 60% בסוף השנה הקודמת, הרבה מעל הנתון החציוני של המדינות המדורגות 'A' שעומד על 56%. עם זאת נכתב כי ישראל התמידה בהורדת נטל החוב, אך המשמעת הפיסקלית התרופפה בשנים האחרונות ומטילה ספק ביכולת ובנכונות הרשויות להתמודד כראוי עם המגמה של העלייה בחוב.
על-פי ההודעה, חלקו של החוב החיצוני הינו נמוך (8% מהתוצר), ומדינת ישראל נהנית מגמישות מימונית גבוהה. למדינה שוק מקומי עמוק ונזיל הנתמך על-ידי תוכנית רכישות האג"ח של בנק ישראל בסך 50 מיליארד ש"ח, גישה טובה לשווקי ההון הבינלאומיים, תוכנית פעילה של מכירת אגרות חוב ליהודי התפוצות וכן תוכנית ערבויות ממשלת ארה"ב במקרה של זעזוע בשווקים.
החברה מציינת כי החשבונות החיצוניים של ישראל נותרו חזקים. לישראל עודף בחשבון השוטף בכל שנה מאז 2003, והציפייה היא שהעודף בחשבון השוטף ימשיך ב-2020-2021. החולשה במאזן הסחר מאוזנת אל מול הצמיחה הגבוהה של ייצוא השירותים. רזרבות מטבע החוץ הגיעו לרמה של 126 מיליארד דולר במרס 2020. פיץ' טוענת כי מעמדה של ישראל כמלווה נטו בשנת 2019 ירדה מעט ל 44% מהתוצר, אך נותרה ברמה גבוהה משמעותית מהרמה החציונית של מדינות המדורגות 'A' ואף 'AA'.
האנליסטים מציינים כי ישראל עדיין פועלת ללא תקציב רשמי בשל היעדר ממשלה ובמגבלת הוצאה של 1/12 בכל חודש. הקשיים המתמשכים בהרכבת ממשלה מאז הבחירות באפריל 2019 הובילו לדחיית כל צעד פיסקלי. עם זאת, למרות היעדר ממשלה, הכנסת הצביעה על גידול של 50 מיליארד שקל בתקציב כדי לממן צעדים ספציפיים שפורסמו על-ידי הממשלה, בנוסף ל-40 מיליארד שקל תוספת לגירעון מעל זה שתוכנן תחת התקציב ההמשכי ומגבלת 1/12. בהתאם החברה צופה כי הגירעון יוותר גבוה בשנת 2021 ויעמוד על 4.5% מהתוצר. בהודעה מציינת החברה כי בהסכם הקואליציוני נקבע כי תקציב לשנים 2020 ו- 2021 יועבר בתוך שלושה חודשים, מה שאמור להצביע על סדרי העדיפות התקציביים של הממשלה לאחר משבר הבריאות, אם כי הקואליציה נראית שבירה.
בנוסף, צופים האנליסטים של Fitch כי דירוג האשראי של ישראל ימשיך להיות מוגבל על-ידי סיכונים פוליטיים וביטחוניים, אולם פרופיל הדירוג שלה הוכיח חסינות אל מול עימותים תקופתיים וזעזועים פוליטיים. נכון לעכשיו המתיחות האזורית נראית שקטה לאור משבר הבריאות העולמי אך ככל הנראה תתפרץ מחדש. לטענתם, חוסר היציבות בסוריה וסיכונים גיאו-פוליטיים נוספים שבמרכזם אירן, ממשיכים להוות סיכונים לישראל. פיץ' מניחה כי לא תהיה פריצת דרך כלשהי בתהליך השלום.
על-פי החברה, המוסדות ומערכת החינוך המפותחים של ישראל, למרות פערים באיכות בין קבוצות דמוגרפיות, הביאו ליצירת כלכלה מפותחת ומגוונת עם מגזר היי-טק חדשני. מדד הפיתוח האנושי והתוצר לנפש הינם גבוהים מהחציון של מדינות הייחוס.
ב-Fitch מעריכים כי התקדמות מחודשת משמעותית בהפחתת יחס החוב הממשלתי לתוצר או הקלה מתמשכת בסיכונים הפוליטיים והביטחוניים יביאו לשיפור בפרופיל הדירוג של מדינת ישראל. לעומת זאת, דירוג האשראי של המדינה עלול להיפגע אם התמודדות עם מגמת העלייה ביחס החוב הציבורי לתוצר תיכשל, או במצב של הרעה משמעותית בסיכון הפוליטי והביטחוני.
שר האוצר, משה כחלון: "אשרור דירוג האשראי של ישראל מעיד על האמון הרב של המערכת הכלכלית העולמית כי מדינת ישראל תצלח את המשבר העולמי בעקבות נגיף הקורונה. מדובר במהלך שנותן תקווה לאזרחי ישראל כי המשק הישראלי ישוב לאיתנותו הכלכלית כפי שהיה ערב המשבר"
החשב הכללי, רוני חזקיהו: "אשרור הדירוג בתקופה של משבר עולמי חסר תקדים מלמד על אמון החברה בכלכלת ישראל ומדגיש את החשיבות בשמירה על משמעת פיסקלית בעודנו מתמודדים עם השלכות הקורונה בישראל."

תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
Fitch אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מבהיר: "אתם מכניסים פה סעיפים שמאפשרים לכהן כראש ממשלה, לא רק מי שנאשם בפלילים, אלא אפילו עבריין מורשע, אתם תאפשרו לו להמשיך לכהן כראש ממשלה"    "אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה"    ח"כ שלח: הסכם של שני גנבים שיושבים לסגור ביניהם הסכם ולקחו עורך דין"   ח"כ גינזבורג השיב: "הגיעה העת לקבל את הכרעת הבוחר שקבע שזוהי הכנסת וזו הממשלה שצריכה לקום"
גלית יצחק-אוגנוב
למרות כאבי הראש העזים, אייל בן ה-43 נמנע מלהגיע לבית-החולים    התוצאה: דימום מוחי שהוביל כמעט למוות    הרופים הצילו את חייו בדקה ה-90
מירב ארד
הצוותים השבים: מנהל בית הספר, סגן מנהל, מזכירה, הנהלת חשבונות ואב הבית בלבד    הצוותים יערכו, בין היתר, לקראת חזרתה של מערכת החינוך באופן מדורג לשגרת לימודים, היערכות לקראת בתי הספר של הקיץ, קידום הלמידה מרחוק וביצוע של רישום תלמידים לקראת שנת הלימודים הבאה
מירב ארד
טרם ידוע מי יחליף את פרופ' גמזו    משרד הבריאות מקדם פיילוט להבאת עד 2,000 עובדים זרים כפתרון למחסור החמור בכוח אדם בבתי האבות    נציגי בתי האבות טענו לתמונת מצב מוטעית והציגו מצוקה קשה של מחסור בציוד
מירב ארד
ביום שני בערב, ליל יום הזיכרון בשעה 19:55 ידליק החניך בחלון ביתו נר ויעלה פוסט ברשתות החברתיות תחת ההשטאג "נרות_בחלונות" עם תמונתו של הנרצח וסיפור חייו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il