X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשוד המרכזי: אליהו כהן, שהיה חבר בארגון העובדים ומקורב לחיים כץ הפרקליטות: כהן קיבל שוחד מספקית מזון, פעל לטובת כץ בין עובדי החברה וקיבל ממנו מינוי בביטוח הלאומי
▪  ▪  ▪
שימועים לשלושה עובדים [צילום אילוסטרציה: תע"א]

שלושה מעובדי התעשיה האוירית זומנו לשימועים (יום ה', 23.4.20), בפרשת השחיתות בה נסגר התיק נגד השר חיים כץ, שהיה בשנים 2015-1983 יו"ר ארגון העובדים בחברה. כץ אינו עומד לדין גם על העבירות האחרות שיוחסו לו, לאחר שוועדת הכנסת החליטה להעניק לו חסינות.
השלושה הם: חבר הוועד אליהו כהן - החשוד המרכזי; שמעון פריתס, ממלא-מקום מנהל מפעל בתע"א; ואמג'ד ביראני, מנה תפעול בחברה. הם חשודים (איש לפי חלקו) בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושחיתות ואיום.
על-פי כתב החשדות, כהן עבד כעוזר מנהל אבטחת איכות במפעל של תע"א וכיהן 28 שנים בוועד העובדים. מתוקף חברותו בוועד, היה כהן בעל השפעה על קידום עובדים. בנוסף לכך, משנת 2015 כיהן כהן כיו"ר וועדת הזנה והיה בין מקבלי ההחלטות בשיתוף עם ההנהלה בנוגע להעסקת ספקי המזון. כהן היה בעל השפעה ועוצמה גם עקב קשריו הקרובים עם כץ.
כהן חשוד, כי ניצל את כוחו והשפעתו על-מנת לדרוש ולקבל שוחד בדמות מוצרי מזון מחברת נורקייט וספקיה, לשימושו האישי ולחלוקה למקורביו. בנוסף חשוד כהן, כי קיבל במרמה ותוך הפרת אמונים, החזרים כספיים מתע"א בגין מצג כוזב על הוצאות במסגרת נסיעות עבודה לחו"ל בהיקף של 14,000 שקל.
כהן חשוד גם בסיוע לקבלת דבר במרמה וביצוע מעשה מרמה והפרת אמונים, בכך שהתערב לטובת חברת א.ב שירותי תעופה (המספקת שירותי צביעה וניקיון למטוסים), אשר עם בעליה היה כהן בקשרים קרובים, בקבלת מכרז באחד ממפעלי תע"א בהיקף של 500,000 דולר. כהן חשוד, כי הורה לפריתס לגלות לחברה מידע שיסייע לה לזכות במכרז ופריתס העביר את המידע. פריתס, חברת א.ב וביראני חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
עוד חשוד כהן, כי הפעיל לחצים פסולים על עובד בתע"א על-מנת שיתייצב ויצביע בבחירות ליו"ר ארגון העובדים, למרות שידע, כי אותו עובד מטפל באשתו החולה במחלה קשה. בנוסף לכך חשוד כהן בעבירה של שחיתות ואיום לפי חוק בחירות לגופים ציבוריים. מתוקף תפקידו כחבר ועד וכמקורב לכץ, טוענת הפרקליטות, השפיע כהן על עובדי המפעל בו עבד להתפקד לליכוד, להצביע לכץ בבחירות המקדימות ולהצביע לליכוד.
בשנת 2016 פנה כהן לגורמים בלשכתו של כץ, שהיה אז שר הרווחה, ודרש למנותו לתפקידים שהיו בסמכותו של כץ, נאמר בכתב החשדות. כהן קשר בין פועלו לטובת כץ בתקופת הבחירות לבין דרישתו להתמנות לתפקידים אלו. כהן מונה על-ידי כץ לחבר ועדת המשנה לענייני נכות בביטוח הלאומי.

תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימועים בחשד לשחיתות בארגון עובדי תע"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק ביאזי קיבל 100,000 שקל מאדריכל במזרח העיר ומ"מאכער" שפעל בעירייה, תמורת מידע על הטיפול בעבירות בנייה של לקוחותיהם
אלי ציפורי
אמר בדיון בדירקטוריון ש"חלק מהנתונים שהתקבלו מהלוגים (בקידוח ים 3) היו בעייתיים"    בדיווח הרשמי לבורסה, שעל בסיסו גייסה החברה עשרות מיליונים, לא נכתב דבר על הבעיות; אשכנזי בעדותו: "אני טענתי שיש בעיות?"
איתמר לוין, יצחק דנון
נסים מזרחי, ממלא-מקום היועץ המשפטי של המועצה - שהיא חברה ממשלתית - מעלה טענות קשות כלפי עופר מרום: ניסה לקבל שכר שלא הגיע לו, נוטל לעצמו מגשי אירוח יוקרתיים, גרם למועצה לשלם תמורת הפלאפון של בתו, קלט וניסה לקלוט קרובי משפחה שלו ומקורבים לשר אלי כהן    המועצה: כזבים והמצאות של עובד שפוטר משום שנכשל בתפקידו
עידן יוסף
רופאים וסטודנטים שסיימו לימודי רפואה שילמו עשרות אלפי שקלים למתווך, כדי שיקדם את ענייניהם במערכת הבריאות בנושאי הסמכות, בחינות ושיבוצים במוסדות רפואה    המתווך, הפעיל הפוליטי באדר סרחאן, חשוד במתן שוחד בין היתר ליועץ הנשיא    חשד שהסתייע ביועץ שר הדתות
איתמר לוין
ועדת הכנסת שגתה בהחלטתה, משום שהחסינות המהותית לא נועדה לאפשר ביצוע עבירות. אבל אין זה אומר שעל בית המשפט העליון להתערב - משום שזו תהיה פגיעה חמורה בהפרדת הרשויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il