משרת סמנכ"ל משרד ראש הממשלה למבצעים ונכסים לא אוישה במשך שלוש שנים, מאז הושעה ולבסוף פרש
עזרא סיידוף - איש אמונו של ראש הממשלה,
בנימין נתניהו - בשל חלקו בפרשת הארוחות של
שרה נתניהו. כך מגלה (יום ב', 4.5.20)
מבקר המדינה. רק בדצמבר 2018 אויש התפקיד, אך בצורה זמנית ובמינוי בפועל.
מצב חמור עוד יותר נמצא במשרת הסמנכ"ל למינהל, אשר כלל אינה מאוישת מזה שלוש שנים, למרות שאנגלמן מגדיר אותה כ" משרה חיונית לתפקוד מלא ויעיל של המשרד". אי-איוש התפקיד מונע ממשרד רה"מ לקבל מנציבות שירות המדינה סמכויות ביצוע וניהול בתחום ניהול ההון האנושי, במסגרת הרפורמה לניהול ההון האנושי בשירות המדינה.
אף שכבר בשנת 2016 הועלו קשיים בניהול הרכש במשרד רה"מ ומנכ"ל המשרד דאז החליט להקים יחידת רכש מרכזית, רק בשנת 2019 הציג המשרד לנש"ם את המבנה הארגוני של יחידת הרכש המרכזית, ורק בפברואר השנה פרסם המשרד מכרז לאיוש משרת מנהל היחידה.
במשך השנים הטילו הנהלות המשרד את הטיפול בנושאים שונים הנוגעים לתהליך הרכש על מנהלת אגף תקציבים, האמונה על ניהול תקציבי המשרד, על ניהול פרויקטים ועל ניהול יחידת הרכש, ואף משמשת יו"ר ועדת המכרזים המשרדית ומורשית חתימה. מבחינה זו, אומר אנגלמן, משרד רה"מ הוא ייחודי. על-רקע זה, נוהל הבקרה במעונות ראש הממשלה לא יושם במלואו: מנהלת אגף התקציבים שימשה הן גורם מתפעל, ישירות מול אב הבית, והן גורם מאשר, בהיותה אחראית לתחום הרכש.
ועוד בתחום ניהול משרדי הממשלה: בחודש יוני 2013 אימצה הממשלה את דוח ועדת הרפורמה לשיפור מנגנוני ההון האנושי בשירות המדינה, שהמלצותיו העיקריות עסקו במיסוד תהליכי תכנון ההון האנושי בגופים הממשלתיים; במעבר מניהול מרכזי על-ידי נש"ם לביזור סמכויות בקרב הגופים הממשלתיים ובהגברת הגמישות הניהולית שלהם ועצמאותם התפקודית; ובהסבת נש"ם לגוף המתמקד בהתוויית מדיניות ובבקרה על הגופים הממשלתיים. אולם קובע אנגלמן, נש"ם יישמה עד כה את הרפורמה בהיקף חלקי, בלא מעקב סדור אחר ביצוע המשימות ובלי לוודא שהן הושלמו בהתאם ללוח זמנים לביצוען.
הנציבות טרם האצילה סמכויות בתחום הפרט לקליטת עובדים ולהארכת תקופת השירות מעבר לגיל פרישת חובה ל-26% מההגופים הממשלתיים. לגבי כמחצית מהגופים הממשלתיים (לא כולל מערכת הבריאות) שנש"ם האצילה להם סמכות לקליטת עובדים, הצעד למעשה הוא חלקי בלבד. הנציבות טרם האצילה סמכויות בתחום התקן ל-77% מהגופים הממשלתיים, והאצילה שבוצעה היא טכנית ומוגבלת במידה ניכרת יחסית לנדרש; היא אינה חלה על סמכות מרכזית ומהותית - אישור תנאי הסף לאיוש המשרות הבכירות בשירות המדינה.