X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. קיבל אישור [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
חיות. עתירות נוספות [צילום: פלאש 90]
בג"ץ אומר שאין עילה משפטית למנוע מנתניהו, בעקבות כתב האישום נגדו, לעמוד בראש הממשלה - וזאת לצד חומרת האישומים והקושי המעשי הנגזר מכהונתו במקביל למשפטו קובע שקיימים קשיים ניכרים בהסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן, אך הזמן לביקורת שיפוטית עליו הוא לאחר אישור החקיקה ולאחר שהסעיפים יבוצעו בפועל משמעות פסק הדין: הממשלה תצא לדרך - ובג"ץ ידון במקביל בשיטה הדו-ראשית, בחלוקת ראשות הוועדות בכנסת ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים
▪  ▪  ▪

בנימין נתניהו יכול לעמוד בראש ממשלת האחדות - קובע פה אחד (יום ד', 6.5.20) בית המשפט העליון. בג"ץ גם דחה את העתירות נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן, אם כי הבהיר שניתן יהיה לדון בהן לאחר שתושלם החקיקה הנוגעת ליישומו. משמעות פסק הדין היא, כי הממשלה תוכל לצאת לדרך - ובמקביל ידון בג"ץ לגופן בעתירות נגד ליבת ההסכם להקמתה, ובראשה המבנה הדו-ראשי, הגבלת כהונת הכנסת לשלוש שנים, חלוקת התפקידים בכנסת והרכב הוועדה לבחירת שופטים.
פסק הדין ניתן בידי הנשיאה אסתר חיות ובהסכמת עשרת השופטים הבאים בבית המשפט העליון מבחינת הוותק: המשנה לנשיאה חנן מלצר השופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ. בשל לוח הזמנים הקצר, פסק הדין כולל בשלב זה רק את ההכרעה ואת עיקרי הנימוקים, שכאמור נכתבו בידי חיות, בעוד הנימוקים המלאים יתפרסמו בהמשך.
בג"ץ קובע, כי בהתאם לתנאי הכשירות הקבועים בחוק, כתב אישום התלוי ועומד נגד חבר כנסת אינו מונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה עליו ואת מינויו לעמוד בראשה. עם זאת, משוכת הכשירות איננה סוף פסוק וכי ככל שהדבר נוגע לתפקידים ציבוריים - נקבע זה מכבר בפסיקה העקרון ולפיו "כשירות לחוד ושיקול דעת לחוד", כפי שנפסק בעבר למשל בכל הנוגע למינוי שרים (הלכת דרעי-פנחסי).
כפי שרמזו במהלך הדיון, השופטים אומרים שרק חברי הכנסת - אשר יודיעו לנשיא ראובן ריבלין במי בחרו - מפעילים כעת שיקול מהותי. לנשיא אין שיקול דעת בשלב זה של ההליך, וממילא ההתערבות בשיקול דעתו בכלל היא מצומצמת לנוכח מעמדו הממלכתי. כמו-כן, לא ניתן מבחינה משפטית למנוע מן המועמד הנבחר לקבל על עצמו את התפקיד, אם כי ראוי שמבחינה ציבורית "בהחלט ראוי שיעמדו לנגד עיניו של כל נושא משרה שלטונית שיקולים הנוגעים לטוהר המידות ולהשלכות שיש לכהונתו בתפקיד על אמון הציבור בנבחריו ובמוסדות השלטון".
חיות אומרת: "ההחלטה לבקש מנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת פלוני, היא החלטה הכרוכה בהפעלת שיקול דעת פוליטי רחב. היא נועדה לתרגם את דין הבוחר לכדי תמיכה באחד מחברי הכנסת לתפקיד ראש הממשלה וזאת באמצעות רוב מתוך חברי הכנסת התומכים בבקשה. עניין זה מצוי בלב ליבו של ההליך הדמוקרטי. התערבות חיצונית בהליך זה, יש בה משום פגיעה מהותית בעקרון הכרעת הרוב העומד בבסיס שיטת המשטר שלנו".
מן המהות הפוליטית של החלטה זו, כך נקבע, נגזר גם היקפה המצומצם ביותר של הביקורת השיפוטית שניתן להפעיל לגביה, המוגבלת למצבים חריגים ונדירים ביותר ולנסיבות קיצוניות בלבד, שהמקרה הנוכחי אינו נמנה עליהם. חיות אומרת כי מינויו של ראש הממשלה שונה מבחירתם של ראשי ערים - אותה פסל בית המשפט כאשר היו תלויים ועומדים נגדם כתבי אישום - וזאת משום שהריסון מול הכנסת הוא גדול במיוחד, ומשום שהחוק מאפשר במפורש למועצת העיר להדיח את ראש העירייה בשל התנהגות שאינה הולמת, סמכות שאין לכנסת.
בית המשפט ציין, כי רשם בפניו את הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולפיה כהונתו של נתניהו כראש ממשלה תהיה כפופה להסדר ניגוד עניינים שייערך עימו, אשר יקבע "מגבלות בקשר למילוי תפקידו בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק". בא-כוחו של נתניהו, מיכאל ראבילו, אישר זאת בדיון. מדובר בעיקר בכך שנתניהו לא יתערב בבחירת המפכ"ל ופרקליט המדינה.
חיות מדגישה: "המסקנה המשפטית שאליה הגענו, אין בה כדי להמעיט מחומרת האישומים התלויים ועומדים נגד ח"כ נתניהו בעבירות על טוהר המידות, ומהקושי הנגזר מכהונה של ראש ממשלה הנאשם בפלילים. אולם תוצאה זו היא פועל יוצא של הדין, ומשאמרנו זאת - נאמר גם שחזקת החפות עומדת לו. תפקידו של בית המשפט מוגבל לבחינת עילות הביקורת השיפוטית הקבועות בדין. על כן, כאשר נמנע בית המשפט מהתערבות במינוי כזה או אחר, אין ללמוד מכך אלא זאת – שההחלטה על המינוי אינה בניגוד לדין".
בנוגע להסכם הקואליציוני מזכירה חיות, כי ההתערבות בהסכם כזה צריכה להיעשות באיפוק רב, וכי התערבות כזו אפשרית אם יש בו סעיף בלתי חוקי, או סעיף הנוגד את תקנת הציבור ופוגע בערכי היסוד שבבסיס השיטה המשפטית בישראל. ההסכם הנוכחי הוא חריג גם בהשוואה להסכמים קואליציוניים מן העבר שנדונו בבית המשפט, מציינת חיות. אולם, אף שהוא מעורר "קשיים משפטיים לא מבוטלים", לעת הזו אין מקום להתערב באיזה מסעיפיו, בין היתר בהינתן התיקונים וההבהרות שמסרו הסיעות והליכוד במהלך הדיון ובהודעתם אחריו.
בנוגע להוראות בהסכם הקואליציוני העוסקות בחקיקה עתידית - נפסק, כי בית המשפט אינו מתערב בהליכי חקיקה בטרם הושלמו, בין אם הם בעיצומם או שטרם באו לעולם. לפיכך, לא נמצא מקום להידרש להוראות בהסכם הקואליציוני העוסקות בחקיקה עתידית, וזאת מבלי שהדבר ייחשב כמתן הכשר להוראות המנויות שם, "אשר חלקן לפחות מעוררות על פני הדברים קשיים לא מבוטלים".
באשר להוראות ההסכם, שעניינן התחייבויות המצריכות קיום הליכים פנים-פרלמנטריים, אומר בג"ץ, כי הסיעות הודיעו שקווי היסוד של הממשלה לכל תקופת כהונתה יוצגו לפני השבעתה, כדרישת חוק יסוד הכנסת. זאת, בניגוד לכוונה המקורית ולפיה בשלב זה יוצגו רק קווי היסוד הנוגעים למאבק בקורונה. בנוגע להקפאת חקיקה לשישה חודשים והגבלת מינויים בתקופה זו, הרי שגם כאן מסתפק בג"ץ בהבהרות של שתי המפלגות: החקיקה לא תוקפא וניתן יהיה לקדם מינויים דחופים גם בתקופת החירום. בג"ץ מדגיש, כי ניתן יהיה לבדוק בזמן אמת חריגות בתחומים אלו.
בג"ץ מציין, כי קיים קושי לא-מבוטל בסעיף בהסכם המגביל את האופוזיציה לראשות ועדת ביקורת המדינה בלבד, לעומת ראשות של שתיים-שלוש ועדות נוספות בעבר. קושי דומה קיים בהסכמה לפיה שני נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים יהיו אנשי הקואליציה. אולם, מאחר שסעיפים אלו טרם יושמו - עדיין אין מקום לביקורת שיפוטית עליהם.
עקרון הפרשנות המקיימת הוחל גם לגבי ההוראות בהסכם, הנוגעות למינויים למועצות ולתאגידים שאינם חברות ממשלתיות. בג"ץ קיבל בהקשר זה את פרשנותו של מנדלבליט, לפיה הוראות אלו כפופות לחוק ולפסיקה בעניין מינויים בשירות הציבורי ולאיסור על שקילת שיקולים פוליטיים במסגרת מינויים אלה. עם זאת, גם בהקשר זה נקבע, כי ככל שתתעורר סוגיה ספציפית הנוגעת ליישומה של ההוראה, ייבחנו הדברים בשעתם ולגופם.
לסיכום קובעת חיות: מדובר ב"בהסכם קואליציוני חריג, שחלק מהוראותיו מעוררות קשיים לא מבוטלים. כך לדוגמה, ההסכמות בעניין החוק הנורווגי המדלג, אם יוחלט להוציאן אל הפועל, הן מוקשות ביותר נוכח היותן שינוי רטרואקטיבי של כללי המשחק ושל הזכות לבחור ולהיבחר. כך גם השחיקה במעמדה של האופוזיציה בישראל. עם זאת, טרם בשלה העת לבחון טענות אלה".

בג"ץ 2592/20, התנועה לאיכות השלטון נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / פס"ד (תמצית נימוקים)
דחיית העתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן
תאריך:  06/05/2020   |   עודכן:  06/05/2020
+לפיד: מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך
11:17 07/05/20  |  איציק וולף

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף את שותפיו עד לא מכבר מכחול לבן וציין שבני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. "מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך", צייץ בחשבון הטוויטר.

+ח"כ אבו שחאדה: גנץ נתן גיבוי מוחלט למושחת מבלפור
11:13 07/05/20  |  איציק וולף

ח״כ סמי אבו שחאדה אמר בעקבות אישור חוק יסוד הממשלה בקריאה השניה והשלישית כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נותן גיבוי מלא למושחת מבלפור ותורם את חלקו בקידום השחיתות.
"הקמת ממשלת נתניהו החמישית תמשיך את הכיבוש, הדיכוי והאפליה. אנו נמשיך להוביל את המאבק למען שיוויון וצדק לכל האזרחים. ממשלת קומבינת גנץ נתניהו לא תהיה שונה ממשלות נתניהו האחרות״, טען.

+הכנסת אישרה סופית את חוק הרוטציה
10:35 07/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תיקון חוק יסוד: הממשלה אושר ברוב מוחץ של 72 תומכים מול 36 מתנגדים  ▪  נתניהו צפוי לקבל היום לידיו את המנדט להקמת הממשלה ה-35  ▪  על-פי הסיכום בינו לבין גנץ - הממשלה החדשה תושבע ביום רביעי הבא

המשך הדיונים על ההסתייגויות [צילום: ערוץ הכנסת]
נתניהו. יקבל היום את המנדט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גנץ. ראש ממשלה מאמצע הקדנציה [צילום: אלעד מלכה]
+נתניהו ניצח בנקודות - בסיבוב הראשון
09:17 07/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בנימין נתניהו קיבל את מבוקשו ויעמוד בראש ממשלת האחדות - אבל עם כוכבית: זה בעייתי מבחינה ציבורית ובעייתי מבחינה תפקודית  ▪  המאבק המשפטי על ההסכם הקואליציוני יתחדש בימים הקרובים ויתמקד בכמה סעיפים בו, היוצרים משטר דו-ראשי כמעט-רודני  ▪  טוב יעשו נתניהו וגנץ אם יפנימו את דברי השופטים וימחקו את החלקים האנטי-דמוקרטיים שבהסכם  ▪  אם לא יעשו זאת - בית המשפט העליון יהיה חייב להתערב

החלשה חסרת תקדים של האופוזיציה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
בצדק לא התערבו - ובצדק יתערבו [צילום: הרשות השופטת]
+דיוני ההסתייגויות יתחדשו במליאה בשעה 9:00
08:21 07/05/20  |  איציק וולף

הוועדה המסדרת של הכנסת החליטה כי דיון המליאה יתחדש מחר בשעה 9:00, עם המשך ההצבעה על הסתייגויות לחוק יסוד הממשלה.
לרשות קבוצה ב' (האופוזיציה המיועדת) עד 400 התסייגויות, ולרשות קבוצה א' (הקואליציה המיועדת) עד 20. ההצבעות השמיות יתקיימו על-פי מה שנותר לצדדים מהסיכום המקורי.

+השר סמוטריץ': פסק הדין - אקטיביזם היפר אקטיבי
00:43 07/05/20  |  איציק וולף

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, טען כי פסק הדין של בג"ץ שניתן הערב ביחס לאפשרות הרכבת הממשלה על ידי נתניהו הוא אקטיביזם היפר-אקטיבי, והכל פה אחד בקונצנזוס של 11 שופטים.
"שיקול הדעת של חברי הכנסת שפיט. "מושגית" אפשר לפסול מועמד שקיבל מנדט מהעם מלקבל את המנדט. בג"ץ יתערב בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. במילים פשוטות: ההסכם שנתניהו חתם עליו לא שווה את הנייר שהוא חתום עליו ולמעשה נתניהו מכר את הוועדה לבחירת שופטים לניסנקורן ולשמאל. בג"ץ הולך להתערב בחוקי יסוד (בנורווגי ואולי עוד). הלכת פנחסי בעינה עומדת למרות שהכנסת תיקנה את חוק היסוד בצורה מפורשת לאחר שניתנה", טען.

+יו"ר מרצ: אסור לראות בפסיקה הכשר לכהונת ראש ממשלה מושחת
00:03 07/05/20  |  איציק וולף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי יש לכבד את החלטת בית המשפט העליון, אך הוסיף שאסור לראות בפסיקה הזו הכשר מוסרי לכהונת ראש ממשלה מושחת.
"השופטים הדגישו את הקושי המוסרי ואת הבעיה העמוקה בהמשך כהונת נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מגיע לנו שלטון נקי משחיתות, וראש ממשלה שעוסק בניהול המדינה ולא בהימלטות מהדין. את החוק יש לשנות כך שלא יהיה ניתן להטיל את המנדט על נאשם בפלילים, וכי אדם כזה לא יוכל לכהן כראש ממשלה״, אמר.

+שקד: טוב שבית המשפט נמנע מלהתערב
23:36 06/05/20  |  איציק וולף

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, טענה כי בית המשפט עשה טוב בכך שלא התערב בתהליך הפוליטי.
"הטענות שעלו בעתירה הזו הן טענות שהופכות את התהליך הפוליטי לתהליך משפטי, וטוב שבית המשפט נמנע מלהתערב. הטלת המנדט על רה״מ הוא שיאו של תהליך פוליטי מובהק שמממש את בחירת העם", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

+נתניהו וגנץ סיכמו: הממשלה תושבע ברביעי הבא
23:18 06/05/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו״ר כחול לבן, יו"ר הכנסת בני גנץ, סיכמו על הקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא, 13.5.20. זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה.

+נמשכו כל הסתייגויות האופוזיציה על הצעת חוק ממשלת החילופים
22:25 06/05/20  |  איציק וולף

חברי האופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות שהוגשו על הצעת חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים. חברי כנסת ביקשו הפסקה ומנגד אחרים מבקשים הצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אסתר חיות / Esther Hayut  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ורג' קרא / George Kara  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דוד מינץ / David Mintz  דפנה ברק-ארז / Daphne Barak-Erez  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חנן מלצר / Hanan Melcer  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק עמית / Issac Amit  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל ראבילו /  "  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מני מזוז / Meni Mazuz  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניגוד עניינים  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסים ואטורי  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  ענת ברון / Anat Baron  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו יכול לעמוד בראש ממשלת האחדות; ההסכם הקואליציוני ייבחן לאחר החקיקה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם בג"צ החליט לא "להתאבד"
אקטואלי  |  7/05/20 00:14
2
פה אחד ידעו כבודם ממפלגת הבג''
קורןנאוה טבריה  |  7/05/20 06:45
3
יפול דבר
מגיב100  |  7/05/20 07:49
4
הרכב פוליטי מושחת
אבי כהן  |  7/05/20 07:59
5
שלטון העם חוזר או צעד טקטי?
באום  |  7/05/20 08:36
6
שיקולים פוליטיים
משה מיכאל  |  7/05/20 09:07
7
מיהו המחוקק? הבג"ץ !!!!
יאיר ל  |  7/05/20 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
האופוזיציה הודיעה לנשיאות הכנסת כי היא מושכת את כל ההסתייגויות שהגישה על הצעת חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים ודורשת לערוך הצבעה מיידית בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק    המהלך - בניסיון להפתיע את הקואליציה המסתמנת של נתניהו וגנץ
עידן יוסף
‏השר סמוטריץ' שאל במליאה את ח"כ אוסמה סעדי: מה שם המשפחה שלך? סעדי? המשפחה שלך בכלל מסעודיה
איתמר לוין
הליכוד וכחול-לבן הודיעו, כי מינויים בכירים יוכלו להתבצע על-פי החוק והפסיקה גם בחודשים הראשונים לכהונתה של הממשלה, וכי הכנסת תוכל לחוקק - אם כי תינתן עדיפות לחוקים הנוגעים לקורונה    מבהירות שהקמת הממשלה אינה תלויה בחוק הנורבגי המדלג ומבטיחות שקווי היסוד יתפרסמו לפני השבעת הממשלה
מירב ארד
המליאה דנה בחוקי הרוטציה לקראת ההצבעה מחר בקריאה שנייה ושלישית    ח"כ גינזבורג: שתי הצעות החוק מבקשות לייצב את שיטת המשטר של ישראל"    ח"כ הורוביץ: "החוק מעוות את רצון הבוחר. זו ממשלה של עיריקם וגנבי דעת"    לפיד: "חגיגה מושחת של ג'ובים בחסות הקורונה"
מירב ארד
תוקף את ההסכם הקואליציוני: "זו לא ממשלה, זו לשכת תעסוקה. פה יבנו את השולחן הגדול בתולדות ממשלות ישראל. זו מהות החוק שמונח פה היום לפניכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il