X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיפורי הברית החדשה [צילום: מן הטלוויזיה]
יהודייה ש"ראתה את האור" [צילום: מן הטלוויזיה]
קטע משידורי הערוץ המסיונרי בעברית
המרת דת בערוצי הכבלים של הוט

נשקלת התליית רשיון ערוץ המסיון

ערוץ "שלנו" המשודר בהוט כתב בבקשת השידור שלו שמדובר בשידורים המיועדים לאוכלוסייה הנוצרית, אולם בפועל התברר כי הערוץ משדר בעברית ומנסה לשדל יהודים להמיר את דתם מועצת הכבלים מבקשת להגיש לה שוב את הבקשה לשידור, ובינתיים השידור נמשך
▪  ▪  ▪

תביעה: תכנים מסיונריים לילדים ב-youtube
יצחק דנון
התובע טוען שהאתר משלב פרסומות של אתר מיסיונרי בין שירי הילדים ובכך פוגע בפרטיותם ומפר את החוק האוסר לנסות להמיר את דתו של קטין
לרשימה המלאה

אלעזר לוין
"מסיונרים מנסים לצוד נפשות בין החיילים"

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, אשר ביטון, פנה (יום ב', 11.5.20) לחברת הוט, והודיע לה כי הוא שוקל להתלות את האישור שניתן ל"ערוץ שלנו", ערוץ נוצרי-מיסיונרי המשדר בעברית, בשל אי-התאמה בין הבקשה להעלאת הערוץ שהוגשה למועצה לבין תכניו המשודרים בפועל.
בבקשה נטען כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית בעוד בפועל נראה כי הערוץ מבקש לפנות ליהודים ולשכנע אותם כי ישו הוא המשיח, וכי הם יכולים להאמין בכך ו"להישאר יהודים". ביטון אומר כי מדובר בשינוי מהותי בערוץ, ואם הדברים היו נמסרים מראש כל הטיפול בבקשה לאישור שידור הערוץ היה שונה. על כן נשקלת התליית האישור שניתן, וזאת עד לקבלת פרטים נוספים שייבחנו לעומק, ככל שמנהלי הערוץ יבקשו בכל זאת להמשיך לשדר באותו אופן.
הערוץ, שנקרא בעבר GOD TV, שידר בשנים 2017-2016 בהוט בשפה האנגלית, והסרת הערוץ אז נעשתה ביוזמת הוט. הערוץ אושר לשידור שוב בשנת 2019, אך הוט בחרה שלא לחדש את שידוריו. במרס השנה, פנתה הוט וביקשה אישור מחודש לערוץ, תוך שנכתב במסמך האיפיון שליווה את הבקשה כי שידוריו מיועדים לאוכלוסייה הנוצרית ולא חל בעניין זה שינוי מהותי בין הערוץ, שכעת נקרא "ערוץ שלנו", לבין GOD TV ששודר בעבר בפיקוח המועצה.
בין היתר מנסיבות אלה ניתן להוט אישור לשדר את הערוץ, אך לאחר שהחלו שידורי הערוץ הובא לידיעת יו"ר המועצה סרטון של מנכ"ל ונשיא הערוץ, שבו מוסבר כי בניגוד לאופן בו הוצג הערוץ, מדובר בערוץ אחר לחלוטין המבקש "לפנות דווקא לעם היהודי בישראל ולהביא את בשורתו של ישו לבתים, לחיים וללבבות של העם היהודי". מנכ"ל ונשיא הערוץ הדגיש בדבריו כי הרצון הוא שהיהודים יקבלו בחזרה את ישו "אך הם לא יוכלו לעשות כן אם הם לא ישמעו על כך - וכי הערוץ הוא שיביא לישראל את הבשורה של ישו המשיח" (בתרגום מאנגלית).
גם אגף הפיקוח של המועצה הסיק כי השידורים הקיימים בערוץ אינם תואמים את מסמך אפיון הערוץ כפי שהוגש למועצה טרם תחילת השידורים. במסמך האפיון נרשם כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית, אך צפייה בשידורים מלמדת אחרת. לדברי ביטון, למועצה לא ניתנה ההזדמנות לערוך את כל הבדיקות הנדרשות.
יו"ר המועצה הדגיש במכתבו להוט כי הוא אינו מביע כל עמדה לגבי ערוץ שכזה מאחר שלא זה הערוץ שהתבקש, ולכן ממילא זה גם לא הערוץ שנבחן ואושר לשידור. הוא הוסיף כי אינו קובע כי בהכרח לא היה ניתן אישור להעלות ערוץ שכזה אלא ש"היה מקום לקבל פירוט על אודות התוכניות שמבקשות להביא את בשורתו של ישו ליהודים והאם הן עומדות בהוראת כל דין. כידוע, בישראל, קיימים איסורים לגבי המרת דת בתנאים מסוימים וכן נגד פגיעה ברגשות דת".
עוד הוסבר כי למועצה לא ניתנה הזדמנות לערוך את כל הבחינות הנדרשות ולהחליט בעניין העלאת הערוץ כפי סמכותה מאחר שהערוץ הוצג כערוץ המיועד לאוכלוסייה הנוצרית, ונראה לכאורה כי מדובר בערוץ אחר בתכלית שטרם שודר מסוגו בארץ. על כן, יש מקום להביאו לדיון מחדש בפני מליאת המועצה.
בנסיבות אלה כולן, החליט להודיע להוט שהוא שוקל להתלות את האישור שניתן על ידו כך שהערוץ יורד משידור, אך יתאפשר להוט לעדכן את הבקשה להעלאת הערוץ, כולל עידכון אפיונו של הערוץ, והבקשה תובא בפני מליאת המועצה. עם זאת, ביטון הבהיר כי טרם החלטה בדבר התליית אישור הערוץ, הוט והערוץ יוכלו להעלות טיעונים בכתב בעניין. בינתיים ממשיך הערוץ לשדר.
במועצה לשידורי כבלים ולווין מדגישים כי במסגרת חופש הביטוי והפולחן, המועצה שומרת לאורך שנים על הפלורליזם בשידורים ומאפשרת שידור של תכני דת (לכל הדתות) וזאת תחת מדיניות המועצה, ואכן משודרים כיום ערוצי דת נוצריים אחרים התואמים את האישורים שניתנו. לדבריה, היא תמשיך לשמור על חופש השידור ועל אפשרויות הבחירה לצופים תחת הכללים הרלוונטיים ותוך שמירה על ציבור המנויים.
בשבוע שעבר אמר שר התקשורת, דוד אמסלם: "אנחנו לא נאפשר לשום ערוץ מסיונרי לפעול במדינת ישראל, בשום זמן ובשום מצב. חשוב לציין שמועצת הכבלים והלווין היא גוף עצמאי וסוברני לקבל החלטות משלו, אולם מרגע שנודע לי המקרה פניתי בעניין מיד ליו"ר מועצת הכבלים והלווין, שיפתחו בחקירה מעמיקה ומקיפה בנושא, וידאגו ששום ערוץ לא יפר את תנאי רישיונו, ושאם אכן הערוץ המדובר עוסק במסיונריות, הוא יוסר לאלתר. לכאורה מדובר במחדל, וכשר התקשורת של מדינת ישראל, לא אתן יד להשפעה בלתי הוגנת של שידורי דת על צופים במדינת ישראל".

תאריך:  12/05/2020   |   עודכן:  12/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשקלת התליית רשיון ערוץ המסיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il