X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון היוצא מאשים את ראש הממשלה בהשמטת החלת הריבונות הישראלית - שהייתה גולת הכותרת של קמפיין הליכוד - מקווי היסוד של ממשלתו החדשה "נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו" "נתניהו צריך מצפן ערכי-לאומי לידו, הוא לא בז לחרדים כי הם לא מאתגרים אותו"
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. מאתגרים את נתניהו [צילום: בן דורי/פלאש 90]

יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, פרסם הודעה ובה הצהיר כי מפלגתו הולכת לאופוזיציה ותשרת משם את הציבור "בלב שלם", כלשונו.
"שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום. ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהייתה עמוד השידרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית", כתב בנט בהודעתו.
לדבריו, הריבונות שהייתה גולת הכותרת של קמפיין הבחירות של נתניהו, נמחקה כליל מקווי היסוד של הממשלה.
"מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת. מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה. אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. נאבקתי למנוע שחרור מחבלים ישראלים. נתניהו כעס, אך הצלחנו. מנענו. לא שתקתי בקבינט במהלך צוק איתן כשהסבירו לנו ש"מנהרות הטרור לא יופעלו. זה טקטי". נתניהו זעם, אך ברוך ה', מנענו פיגוע "יום הכיפורים" בעוטף עזה. לא שתקתי כשחשבתי שחייבים להגדיל את היקף הבדיקות ולהקים מלוניות לחולים בקורונה. הוא הרעים את קולו, אך הצלחנו. נלחמתי מולו כאשר רצה להעניק תושבות לאלפי מסתננים בלתי חוקיים (מתווה האו"ם). הוא כעס, אך מנענו את האסון", האשים.
לדבריו, נתניהו, שהאשים את בנט עשרות פעמים בכנסי מערכת הבחירות שלו בכך שיתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם.
"לימינה לא היה מקום. לא ביקשנו שררה, ביקשנו להשפיע. ביקשתי מראש הממשלה ליטול על עצמי את משרד הבריאות ואת בניית מערך חירום לאומי נגד מגיפות, כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף, וכדי שהפעם לא נצטרך לפגוע אנושות בפרנסה של מעל מיליון ישראלים", ציין. לדברי בנט, התכוון להיכנס בכל מאודו ובכל כוחו לתיק הבריאות שאין בו תהילה ושהוא לבטח פחות יוקרתי מהביטחון או החוץ.
"ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אליי. כך גם סמוטריץ, שהוא לכל הדעות שר תחבורה מעולה, ביקש להמשיך לפעול במשרדו. ראש הממשלה סרב. ראש הממשלה תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים", טען.
בנט הוסיף כי הוא אני מכבד את ראש הממשלה נתניהו וכי יש לנתניהו זכויות רבות, אך הוא זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו.
"כשאין לידו עמוד שדרה לאומי חזק, קורים הדברים הרעים - מסירות שטחים, התקפלות מוחלטת בפני מערכת המשפט, הפקרת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית, מינוי מאות שופטים אקטיביסטים, חולשה מול חמאס, חולשה מול ההסתדרות, התקפלות מול המסתננים הבלתי חוקיים (מתווה האו"ם) ועוד. וא זקוק למצפן לאומי חזק, אך לא ממש אוהב שיש כזה. לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו", טען.
בנט הוסיף כי נתניהו אף פעם לא בז לחרדים כי הם לא מנסים להשפיע עליו בנושאים הללו וכי הם לא מאתגרים אותו.
"לכן אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם. כדי להשפיע. אנחנו נהיה הבית של המחנה הלאומי (דתי וחילוני כאחד) האמיתי, הכלכלי, השורשי, החופשי, הגאה, הישר, המקדש את הדרך על פני האיש. יחד עם חבריי הנפלאים בסיעה נמשיך בדיוק במשימתנו - לעשות טוב לעם שלנו. נהיה ימין ענייני וישר-דרך.
נבקר כשצריך, נתמוך כשצריך", ציין.
יו"ר ימינה הוסיף כי מדינת ישראל נכנסה למשבר כלכלי עצום, שהביא לפיטורין ולאובדן פרנסה של כמעט מיליון ישראלים.
"זה הזמן לתעוזה. למהלכים אמיצים. אם נתניהו יבצע רפורמות הכרחיות לשחרור הכלכלה ולא ייכנע לעסקני ההסתדרות של ניסנקורן ועמיר פרץ, אם יחולל רפורמות אמיצות במערכת המשפט ולא יבלום את כל המהלכים כפי שעשה עד כה, אם ימנע את מסירת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית כפי שצפוי על-ידי עמיר פרץ שקיבל את האחריות לכך, אם יחיל ריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון כפי שהבטיח - נעניק לו גיבוי מלא", הצהיר.

תאריך:  14/05/2020   |   עודכן:  14/05/2020
+מיקי זוהר יהיה יו"ר הקואליציה, ומועמד לשר בהמשך
21:25 14/05/20  |  עידן יוסף

ח"כ מיקי זוהר ימונה ליו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד למשך שנה וחצי, ואח"כ יהיה המועמד הראשון בתור לתפקיד שר. אם לא יתפנה עבורו כיסא בממשלה הוא יהיה יו"ר ועדת החוקה.

+שאשא ביטון לתפקיד יו"ר ועדת הקורונה
20:56 14/05/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השרה יפעת שאשא ביטון לתפקיד יו״ר ועדת הקורונה בכנסת. היא תחליף בתפקיד את ח"כ עפר שלח (יש עתיד).

+גנץ השלים את סבב השיבוצים בכחול לבן
20:23 14/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ שישמש כראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, השלים את סבב שיבוץ המינויים במפלגתו. ישמשו כשרים: גבי אשכנזי (החוץ); אבי ניסנקורן (המשפטים); יועז הנדל (התקשורת), חילי טרופר (התרבות והספורט), אורית פרקש (עניינים אסטרטגיים), מירב כהן (שוויון חברתי וגמלאים), אסף זמיר (התיירות), יזהר שי (המדע), עומר ינקלביץ' (התפוצות), פנינה תמנו שטה (העלייה והקליטה), אלון שוסטר (החקלאות), מיכאל ביטון (שר במשרד הביטחון האחראי על הנושאים האזרחיים), צביקה האוזר- יו"ר ועדת החוץ והביטחון.
ישמשו כראשי ועדות: איתן גינזבורג (כנסת), רם שפע (החינוך), מיקי חיימוביץ' (הפנים והגנת הסביבה).

+כסיף אמר שנתניהו אחראי לרצח עם והוצא מדיון
19:26 14/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, הוציא מדיון הוועדה את ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), לאחר שאמר כי ראש הממשלה נתניהו אחראי לרצח עם, פסיכופרט ופושע נמלט שיש להכניס לכלא.

+ח"כ רם שפע ימונה ליו"ר ועדת החינוך
19:19 14/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש עם ח"כ רם שפע. גנץ עדכן אותו כי החליט למנות אותו ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, לקראת הרכבת הקואליציה הצפויה.

+ח"כ אחמד טיבי יוצג כמועמד לתפקיד יו"ר הכנסת
17:00 14/05/20  |  איציק וולף

סיעת הרשימה המשותפת החליטה להציב מועמד מטעמה ליו׳ר הכנסת בהצבעה שתתקיים הערב במליאה. הסיעה החליטה כי ח"כ אחמד טיבי, ותיק חברי הכנסת ברשימה ויו״ר הסיעה, הוא המועמד לתפקיד.
״זו אמירה פוליטית שלנו, אין אופוזיציה הומוגנית ויש לנו ולציבור שלנו ייחוד ועמדה פוליטית השונה מעמדות שאר מפלגות האופוזיציה״, נכתב בהודעה של המשותפת", ציינה הרשימה המשותפת בהודעתה. עוד הוסיפה כי אל מול ממשלת הסיפוח וחוק הלאום יש להציג אלטרנטיבה רעיונית מול ההדרה והאפליה הניכרים בכל התחומים לרבות בתכנית היציאה ממשבר הקורונה.
"הרשימה המשותפת תהיה חוד החנית במאבק זה נגד ממשלת נתניהו החמישית ותהיה קול לכל נפגעי הממשלה הזו.ועל כן מועמדה ליור הכנסת הוא המועמד הטוב ביותר למימוש עקרונות אלה״, לשון ההודעה.

+ח"כ חיימוביץ תכהן כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה
11:34 14/05/20  |  איציק וולף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש (יום ה', 14.5.20) עם ח"כ מיקי חיימוביץ. גנץ הציע לחיימוביץ' מספר תפקידים של שרה בכירה. חיימוביץ' בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים לליבה ולפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך.
חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

[צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+יו"ר ועדת העבודה והרווחה: ח"כ חיים כץ
09:11 14/05/20  |  איציק וולף

שר הרווחה לשעבר, ח"כ חיים כץ, ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-23. מדובר בתפקיד שאותו מילא במשך שש שנים בעבר. בתקופת כהונתו כיו"ר הוועדה, זכתה הוועדה לתואר שיאנית החקיקה החברתית עם למעלה מ-180 חוקים שעברו בקריאה שנייה ושלישית.
כצעד ראשון לקדנציה, יקדם שתי הצעות חוק פרטיות מטעמו; מתן דמי אבטלה לעצמאים בהתאם למחזור השנתי והעלאת קצבת הבטחת הכנסה בגיל זקנה.
"אני חוזר לנהל את הוועדה הכי חשובה לחיים עצמם. נפעל לשיפור איכות השירותים בבריאות והרווחה ולחיזוק רשת הביטחון לציבור העובדים והגמלאים. יש לפנינו עבודה רבה ונכונו לנו עוד אתגרים מורכבים לצלוח, נעשה זאת בתבונה, ברגישות ובנחישות לטובת אזרחי ואזרחיות ישראל", אמר כץ הבוקר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: הולכים לאופוזיציה בלב שלם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טימטום לשמו
יוסי מ.  |  14/05/20 10:34
2
זו נסיגה מ-70 %
שמואל א'  |  14/05/20 11:28
3
כבר היסטוריה ,כותרת אחרת  ל"ת
יאקי  |  18/05/20 08:15
4
כבר היסטוריה ,כותרת אחרת  ל"ת
יאקי  |  18/05/20 08:15
5
כבר היסטוריה ,כותרת אחרת  ל"ת
יאקי  |  18/05/20 08:15
6
בנט האדיוט לא המליץ על ביבי  ל"ת
עלעל  |  18/05/20 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
גנץ כיהן 50 ימים כיו"ר הכנסת והתפטר לקראת מינויו הצפוי של השר יריב לוין לתפקיד    השר לוין התפטר מן הממשלה לקראת מינויו ביום חמישי ליו"ר הכנסת
איציק וולף
גורם בכיר במפלגת ימינה טוען שמינוי יולי אדלשטיין לשר הבריאות הוא חלק מהאסטרטגיה של נתניהו לחיסול הברית של הליכוד עם הציונות הדתית
איציק וולף
השר לביטחון פנים טוען כי מאז שנת 2009 כיהן כשר בשני משרדים במקביל וכי סיכם עם ראש הממשלה על חיזוק הדרג המקצועי במשלחת הישראלית לאו"ם
איציק וולף
יו"ר הכנסת לשעבר, שטען לפי מספר שבועות שהוא מעוניין אך ורק בכס היו"ר ולא במשרה מיניסטריאלית, יכהן כשר הבריאות, כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני וכממלא-מקום יו"ר קבינט הקורונה    "בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים"
מירב ארד
כך נחשף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות    הקיצור: מ-26 ל-21 שעות במחלקות ילדים ופנימית    יו"ר הוועדה עאידה תומא-סלימאן: "בגלל יבוש הרפואה הציבורית, חסרים תקנים - והנטל נופל על המתמחים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il