X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטוסים חדשים שצורכים פחות דס"ל [צילום: איציק וולף]
אוסישקין. "מנפגעי הקורונה המשמעותיים" [צילום: סיון פרג']
חברת התעופה אל-על סיימה את שנת 2019 בהפסד של 60 מיליון דולר - העמקת ההפסד בשיעור של 14% לעומת שנת 2018 90% מעובדי החברה הוצאו לחל"ת מנכ"ל אל-על: צעדי ההתייעלות לא יספיקו ללא תמיכת ממשלת ישראל
▪  ▪  ▪

חברת התעופה אל-על פרסמה (יום ה', 14.5.20) את דוחותיה הכספיים לשנת 2019, הכוללים הערת עסק חי בעקבות המשבר הכלכלי החמור שאליו נקלעה החברה בשל מגפת הקורונה.
"החברה מקיימת משא-ומתן עם מלווים ועם האוצר לקבלת הלוואה בסך של כ-400 מיליון דולר, מגובה במרביתה בערבות המדינה. היות שקיימת אי-וודאות בקשר להשלמת קבלת הסיוע, שהינו חיוני על-מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות המשבר בשלב זה, להערכת החברה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי", נכתב בהודעת אל-על.
על-פי ההודעה, יותר מ-90% מעובדי החברה נמצאים כרגע בחופשה ללא תשלום בשל המשבר, וההנהלה והדירקטוריון הודיעו על הפחתת שכר בשיעור של 20%.
הפסדי חברת התעופה אל-על בשנת 2019 העמיקו ב-14% ועמדו על סכום של 60 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 52 מיליון דולר בשנת 2018. נתונים אלה צפויים להחריף בשל השבתת ענף התעופה החל מהרבעון הראשון של 2020, בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה. השבתה אשר טרם הסתיימה.
ההכנסות אל-על מהפעלה גדלו בשנת 2019 בכ-1.7% ועמדו על כ-2.18 מיליארד דולר. מספר הנוסעים שהטיסה החברה גדל ב-4%. תזרים המזומנים שייצרה החברה מפעילות שוטפת בשנת 2019 גדל גם הוא ועמד על 294 מיליון דולר, לעומת 91 מיליון דולר ב-2018.
הכנסות אל-על ממטען ירדו בכ-13 מיליון דולר בשל קיטון בכמות המטען המוטס וירידה בתשואה לטון-ק"מ בשל חולשה בשוק המטענים בעולם ובשל התחרות הקשה. השפעה שלילית של שערי החליפין תרמה אף היא לירידה בהכנסות ממטען.
מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין, טען כי אל על היא אחת הנפגעות המשמעותיות ביותר במשק הישראלי ממשבר נגיף הקורונה. "לכן, פנינו לממשלת ישראל על-מנת לסייע לאל על כפי שעשו מרבית מדינות העולם. בחודשיים האחרונים פועלת הנהלת החברה מסביב לשעון כדי ליישם שורת צעדים תפעוליים ופיננסיים שמטרתם לצמצם את הוצאות החברה, לשמר את נזילותה ולאפשר לה לפעול", אמר.
לדברי אוסישקין, הנהלת אל-על נאלצה להשבית את פעילותה העיקרית של החברה, הטסת נוסעים, לאור הנחיות הממשלה ואנו מפעילים את מטוסי הנוסעים רחבי הגוף יחד עם מטוס המטען בפעילות מטענים ענפה. "גיבשנו תוכנית התייעלות שתאפשר לחברה לפעול בשנים הקרובות ולשוב לרווחיות - אך צעדים אלה לא יספיקו ללא תמיכתה של ממשלת ישראל", טען.

תאריך:  14/05/2020   |   עודכן:  14/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על פרסמה הערת עסק חי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיסגרו
עודד הנודד  |  14/05/20 14:05
2
צריך לומר את כל האמת
לא מצטער  |  14/05/20 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שיעור הנשים מקרב הנרשמים החדשים כדורשי העבודה במשבר הקורונה עומד על 55.7%    55.4% מהתביעות לקבלת דמי אבטלה הוגשו על-ידי נשים    ב-15 השנים האחרונות שיעור הנשים מקרב מקבלי דמי האבטלה היה גבוה משיעור הגברים
יצחק דנון
העורכת והמגישה של התוכנית "זה מגיע לכם" טוענת שפוטרה כדי להרתיע עובדים אחרים מלפעול נגד העברתם מתל אביב לירושלים, וכי השימוע שנערך לה היה טקס ריק מתוכן
יצחק דנון
חברת יינון תכנון ייעוץ ומחקר תובעת 7.7 מיליון שקל, בטענה שהמועצה המקומית מסרבת לשלם לה תמורת עבודה נוספת בתכנון שכונת יערית בת 1,200 הדירות
איילת פישביין
עמותת שומרי הבית דורשת מהמשרד לאיכות הסביבה להוציא צו מינהלי להפסקת עבודתה של אסדת הגז לויתן בגלל אירועים תכופים של פליטת מזהמים מלווים בהפעלת לפיד. מאז תחילת פעולתה באמצע ינואר נרשמו באסדה 26 אירועים חריגים של פליטת מזהמים. המשרד לאיכות הסביבה מרגיע "לא נשקפת סכנה לציבור"
איציק וולף
התבקש מרה"מ לוותר לאחר שפורסם כי ימונה לשר לענייני ירושלים מורשת, משימות לאומיות ופרויקטים לאומיים    הסיבה - השר מיועד לשר מהליכוד    בנט שמע על מינוי פרץ מהפרסומים בעיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il