X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ברומזו לטורקיה, ביקר הנשיא טראמפ את האפשרות, שעקב שיבוש ביחסי ארצות-הברית עם מדינה זרה, לא יסופקו החלקים, שמיוצרים באותה המדינה, וייצור מטוס-הקרב ייעצר דבריו הנם במסגרת מדיניותו להעביר ייצור לארצות-הברית, כדי להעסיק עוד ועוד אמריקנים
▪  ▪  ▪
מטוס F-35 [צילום: AP]

ייתכן, שנייצר את כל רכיבי המטוס אף-35 בארצות-הברית - אמר הנשיא דונלד טראמפ בראיון לרשת הטלוויזיה פוקס. הנשיא אמר זאת בתשובה לשאלה אודות האפשרות לתמרץ יצרנים אמריקניים, כדי שייצרו יותר חלקים למטוס החמקן במקום להסתמך על ספקים ברחבי העולם.
טראמפ ביקר את האפשרות, שעקב שיבוש ביחסי ארצות-הברית עם מדינה זרה, לא יסופקו החלקים, שמיוצרים באותה המדינה, וייצור מטוס-הקרב ייעצר. "זה מטורף", אמר הנשיא, "עלינו לייצר הכל בארצות-הברית".
נראה, כי הנשיא התכוון להשתתפות טורקיה במיזם אף-35, שבוטלה אשתקד לאחר שרכשה מערכות נ"מ ברוסיה. חברות טורקיות מייצרות עד עתה כאלף חלקים למטוס. הפנטגון אמור להוציא השנה את היצרניות הטורקיות מרשימת הספקים.
הנשיא לא הבהיר האם ילחץ על הפנטגון ועל חברת לוקהיד מרטין, יצרנית אף-35, להסתמך אך ורק על יצרניות אמריקניות. מציאת קבלן-משנה ואישורו הנה תהליך ארוך, שיעלה מאות מיליוני דולרים. מעריכים, כי כניסת יצרן חדש תארך שנה ויותר.
דברי טראמפ הנם במסגרת מדיניותו להעביר ייצור לארצות-הברית, כדי להעסיק עוד ועוד אמריקנים. אולם למיזם אף-35 יש ממד בינלאומי, ובייסודו השתתפו שמונה מדינות מחוץ לארצות-הברית: בריטניה, הולנד, איטליה, טורקיה, אוסטרליה, נורווגיה, דנמרק וקנדה (שלא התחייבה לרכוש מטוסים). בנוסף, לקוחות זרים, שהתחייבו לקנות את המטוס הנם: יפן, ישראל, קוריאה הדרומית ובלגיה. ארצות-הברית הזמינה בתחילת השנה את פולין לרכוש את המטוס, ואישרה את מכירתו לסינגפור.
בחודש אוקטובר הזמין הפנטגון מלוקהיד מרטין את הסדרות 14-12 של המטוס (סך-הכל 478 מטוסים) תמורת 34 מיליארדי דולר - עבור הכוחות המזוינים האמריקניים ועבור לקוחות זרים. ייצור הסדרות הללו יכול להיתקל בבעיה עם קבלני-המשנה הטורקיים.
ראוי לציין, כי ברכש מערכות-נשק גדולות ויקרות - ובעיקר, מטוסים - נהוג ייצור גומלין, שמועבר למדינה הרוכשת, ומכבה חלק מעלות הרכש.

תאריך:  17/05/2020   |   עודכן:  17/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ רומז: יצרנים זרים יוצאו מספקי החלקים למטוס אף-35
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הפיקוד מחפש מחליף לצי המתיישן של מסוקים בלק הוק ושל המסוקים הקלים ליטל ברד    המסוק העתידי של הצבא מתאים לצורכי הפיקוד, ויש להסבו למבצעים מיוחדים
איציק וולף
שותפות רציו נמצאת במגעים לקבלת הלוואה של עד 650 מיליון דולר, אשר תשמש למימון מחדש של הלוואה קיימת    ההלוואה - לתקופה של שבע שנים עם 'גרייס' של שלוש שנים
איציק וולף
השר גלנט סרב אמש להצעת נתניהו לכהונה כשר האנרגיה בחצי קדנציה וכשר התחבורה בחצי השני של הקדנציה    "מקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו"
איציק וולף
גמליאל כיהנה בשנים האחרונות כשרה לשוויון חברתי    תחליף את השר זאב אלקין במשרד להגנת הסביבה    "עלינו לקדם תהליכים שיובילו לשגשוג ואיכות חיים טובה יותר. משבר האקלים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר לאנושות, ועלינו לשים אותו בראש סדר העדיפות"
איציק וולף
ראש הממשלה הציע לשר יואב גלנט להתמנות לשר האנרגיה למחצית הראשונה של כהונת ממשלת החילופים    במחצית השנייה יכהן כשר התחבורה וכחבר הקבינט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il