ייתכן, שנייצר את כל רכיבי המטוס אף-35 בארצות-הברית - אמר הנשיא
דונלד טראמפ בראיון לרשת הטלוויזיה פוקס. הנשיא אמר זאת בתשובה לשאלה אודות האפשרות לתמרץ יצרנים אמריקניים, כדי שייצרו יותר חלקים למטוס החמקן במקום להסתמך על ספקים ברחבי העולם.
טראמפ ביקר את האפשרות, שעקב שיבוש ביחסי ארצות-הברית עם מדינה זרה, לא יסופקו החלקים, שמיוצרים באותה המדינה, וייצור מטוס-הקרב ייעצר. "זה מטורף", אמר הנשיא, "עלינו לייצר הכל בארצות-הברית".
נראה, כי הנשיא התכוון להשתתפות טורקיה במיזם אף-35, שבוטלה אשתקד לאחר שרכשה מערכות נ"מ ברוסיה. חברות טורקיות מייצרות עד עתה כאלף חלקים למטוס. הפנטגון אמור להוציא השנה את היצרניות הטורקיות מרשימת הספקים.
הנשיא לא הבהיר האם ילחץ על הפנטגון ועל חברת לוקהיד מרטין, יצרנית אף-35, להסתמך אך ורק על יצרניות אמריקניות. מציאת קבלן-משנה ואישורו הנה תהליך ארוך, שיעלה מאות מיליוני דולרים. מעריכים, כי כניסת יצרן חדש תארך שנה ויותר.
דברי טראמפ הנם במסגרת מדיניותו להעביר ייצור לארצות-הברית, כדי להעסיק עוד ועוד אמריקנים. אולם למיזם אף-35 יש ממד בינלאומי, ובייסודו השתתפו שמונה מדינות מחוץ לארצות-הברית: בריטניה, הולנד, איטליה, טורקיה, אוסטרליה, נורווגיה, דנמרק וקנדה (שלא התחייבה לרכוש מטוסים). בנוסף, לקוחות זרים, שהתחייבו לקנות את המטוס הנם: יפן, ישראל,
קוריאה הדרומית ובלגיה. ארצות-הברית הזמינה בתחילת השנה את פולין לרכוש את המטוס, ואישרה את מכירתו לסינגפור.
בחודש אוקטובר הזמין הפנטגון מלוקהיד מרטין את הסדרות 14-12 של המטוס (סך-הכל 478 מטוסים) תמורת 34 מיליארדי דולר - עבור הכוחות המזוינים האמריקניים ועבור לקוחות זרים. ייצור הסדרות הללו יכול להיתקל בבעיה עם קבלני-המשנה הטורקיים.
ראוי לציין, כי ברכש מערכות-נשק גדולות ויקרות - ובעיקר, מטוסים - נהוג ייצור גומלין, שמועבר למדינה הרוכשת, ומכבה חלק מעלות הרכש.