X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו לאחר מחלה קשה העיתונאי ואיש התקשורת אורי אלוני
▪  ▪  ▪
אורי אלוני [צילום: באדיבות המשפחה]
אורי אלוני, צילום מהאלבום המשפחתי [צילום: באדיבות המשפחה]

חבים לו תודה
לא מעט אמנים ובהם: צביקה פיק, גבי שושן, בועז שרעבי, אבי טולדנו, יגאל בשן, עוזי פוקס, אילנית, עפרה חזה, אריק סיני, ועוד חבים ל"להיטון" את הפופולריות והזינוק בקריירה שלהם.

אלוני היה בסוף שנות ה-60 ממקימי השבועון המיתולוגי "להיטון" ושימש עורכו הראשי. הוא נחשב לאחד העיתונאים המשפיעים ביותר על תרבות הפופ בישראל. בשנות ה-70 היה שדר ועורך תוכניות בגלי צה"ל. אלוני היה כוכב שעשועוני ערוץ 1 והשתתף בשעשועונים "זה הסוד שלי" "תשע בריבוע" ו"שחק אותה".
אורי אלוני תולדות חייו
אלוני נולד ב-1 בספטמבר 1940 בתל אביב, בנם של אליעזר-ליפא ורחל אינלגר. היה לו אח אחד בשם יצחק. בשבוע הולדתו הפציצו מטוסים איטלקיים את תל אביב וכמה פצצות נפלו לא רחוק מביתו. המשפחה התגוררה בהתחלה ברחוב העבודה בתל אביב. בהמשך עברה לרחוב מיכ"ל במרכז תל אביב. אורי למד תחילה בבית ספר החשמונאים בתל אביב ואחר כך בבית ספר הכרמל ברחוב צבי שפירא, כתה אחת מתחת לכיתתו של שמעון מזרחי יו"ר קבוצת מכבי תל אביב. בהיותו נער עברה משפחתו של אלוני להתגורר באזור הסינרמה בתל אביב.
את הקריירה העיתונאית שלו החל ככתב נוער בעיתון "מעריב לנוער". הוא נושא בתעודת כתב נוער מס' 1 של מעריב לנוער. ב-1958 התגייס לצה"ל ושירת בחיל מודיעין. היה ברור לו עוד מגיל צעיר מאוד שהוא רוצה לעסוק בעיתונאות, ולאחר שהשתחרר מצה"ל, פנה לשבועון העולם הזה ביקש להתקבל ככתב, והתקבל לדבריו מיד. אלוני שימש כתב ב"העולם הזה" במשך כ-4-3 שנים ולאחר מכן עבר לעבוד ככתב בסוכנות החדשות עתי"ם ("עיתונות ישראלית מאוגדת").
באמצע שנות ה-60 כתב אלוני בעיתון לאשה מדור קבוע בשם "עושה הלהיטים", שעסק במוזיקה ישראלית ומוזיקת פופ עולמית. המדור הפך חיש מהר לפופולרי מאד. בתחילת 1967 נשא לאשה את ג'ין קושניר. השניים יצאו לאנגליה והתגוררו בה תקופת מה. כאן נולד בנם גיל. בעת שהותו באנגליה נמנה אלוני עם שדרני השידור העברי של ה-BBC, ששידרו בעברית בעיקר למאזינים בישראל. בין אנשי צוות התוכנית היו גם יעקב אחימאיר, מיכאל אלמז, נסים קיוויתי ונוספים.
ממייסדי שבועון הפופ "להיטון"
בספטמבר 1969 יסד עם העיתונאי דוד פז את שבועון הפופ "להיטון". אורי סיפר לימים כי הם חיפשו שם מתאים, ופנו לאהוד מנור ולרבקה מיכאלי, שהציעו, כל אחד בנפרד, את השם להיטון, משורש המילה להיט, שאותה כידוע הגתה קודם לכן רבקה מיכאלי. אורי שימש עורך ראשי ופז עורך בפועל. בתחילה יצא העיתון פעם בשבועיים. חיש מהר זכה להצלחה ופופולריות ותוך חודשים ספורים הפך לשבועון.
מאוחר יותר רכש להיטון את השבועון לענייני קולנוע "עולם הקולנוע", ושמו שונה ל" להיטון עולם הקולנוע". עד הופעת העיתון "להיטון" מיעטה העיתונות הישראלית הכתובה לסקר זמרי פופ ישראלים, וראתה בזמר ומוסיקת ה"פופ", נחותה משהו. "להיטון" נתן לזמרי הפופ ולמעריציהם במה תקשורתית. גיליונותיו כללו סיקור נרחב של הופעות זמרי פופ ישראלים, ראיונות עימם ועוד. "להיטון" שילב בתמונות השער צילומי זמרים ולגיליונות צורפו לעיתים קרובות פוסטרים "בגודל טבעי" של זמרים מפורסמים.
ראוי לציין כי באותם שנים לחובבי פופ לא הייתה שום דרך למצוא מידע בתחום. "להיטון" היה למעשה המקור היחיד, שפרסם מדי שבוע מידע על מוזיקת הפופ. "להיטון" היה חלוץ סיקור מוזיקת הפופ בארץ וחולל במהלך שנות ה-70 מהפכה של ממש בעיתונות הבידור והמוזיקה הפופולרית בישראל. לא מעט אמנים ובהם: צביקה פיק, גבי שושן, בועז שרעבי, אבי טולדנו, יגאל בשן, עוזי פוקס, אילנית, עפרה חזה, אריק סיני, ועוד חבים ל"להיטון" את הפופולריות והזינוק בקריירה שלהם. אגב ל"להיטון" היו מעט כתבים, וחלק ניכר מהכתבות נכתבו על-ידי אורי אלוני ודוד פז בשמות עט שונים כמו אורי אביטל ועוד.
במסגרת עבודתו כעיתונאי נקלע אורי אלוני ב-1970 לעימות עם במאי הצגת "שיער" פיטר גרלנד, לאחר שאורי צילם את אחד השחקנים בחזרה למחזמר שנערכה בקולנוע הדר בגבעתיים. הבמאי גרלנד, לטענת אורי, לקח ממנו בכח את המצלמה, החרים והשחית את הסרט. אורי הגיש נגד גרלנד תביעת נזיקין ובקשה למתן צו עיכוב יציאה של הבמאי מהארץ.
עורך ומגיש בגלי צה"ל
אורי שימש עורך ראשי ב"להיטון" כשלוש שנים וחצי עד שנות ה70 המוקדמות, ולאחר מלחמת יום הכיפורים הצטרף לצוות תחנת השידור גלי צה"ל כאזרח עובד צה"ל ושידר שם תוכניות שונות. בין השאר שידר וערך יחד עם נוספים בסופי שבוע את התוכנית 'גלגלי צה"ל' ובה הושמעו דיווחים ממוקד המשטרה ומן המסוק המשטרתי על הנעשה בדרכים ובצמתים.
תוכנית זו הייתה למעשה ראשיתה של תחנת גלגל"צ. תוכנית נוספת שהגיש אלוני הייתה "טענות ומענים" יחד עם גדעון רייכר, המנסה לעזור לאזרח ביחסיו עם גופים מוסדות ורשויות. כמו-כן הגיש את מצעד הפזמונים הלועזי בגלי צה"ל.
בשנות ה-70 וה-80 הופיע אורי אלוני בצוות של שעשועוני טלוויזיה בישראל, ובהם "זה הסוד שלי", "תשע בריבוע", ו"שחק אותה" ששודרו בערוץ הטלוויזיה הישראלית והפך להיות מוכר בבתים רבים בישראל.
"ערב חיים שכאלה"
לפני כ-10 שנים, בהגיעו לגיל 70, נערכה לכבודו אירוע במתכונת "חיים שכאלה" שערך והנחה עורך תוכניות הזמר, יורם סימן טוב. בין המשתתפים בערב משה טימור, הזמרת אילנית אמנים, חברים מכרים וכמובן בני המשפחה. בסיום הערב הוקרנה שקופית בנוסח "להתראות ביום הולדת ה-80". אורי אלוני כבר לא יזכה לכך וחבל.
הותיר אחריו ארבעה ילדים. שלושה מרעייתו הראשונה גין (קושניר) ובן אחד מרעייתו השנייה אשת החינוך אורה שיינרמן. אורה, מורה, עסקה במשך שנים בהכנת תלמידים לבגרות ופסיכומטרי.

תאריך:  17/05/2020   |   עודכן:  17/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת איש התקשורת אורי אלוני בגיל 79
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יפעת גדות
עלה לישראל בשנת 1960 ומלמד בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה מאז שנת 1989    במשך שנים כיהן פרופ' רנצר פעמיים כראש החוג לאמנות
עידן יוסף
שימש במשך שנים רבות כראש ישיבת ההסדר "ברכת משה" שבמעלה אדומים    התמחה במשנת הרמב"ם ובמתמטיקה    למרות שלא היה מתלמידי הרבנים קוק וסולובייצ'יק היה מהבולטים ברבנים הדתיים לאומיים
יפעת גדות
לנו הוא תומך ותיק של איחוד הצלה שתרם לארגון שני אופנועי אמבולנס שמשמשים להצלת חיים בישראל    עוד השתתפו במופע: ליאור סושרד, אדם קנטור, דודו אהרון ורונה לי שמעון
אלי אלון
כמעט ללא פרסום בתקשורת, בשקט, רחוק מאור הזרקורים הלכה לעולמה (22.4.20) בביתה בתל אביב הרקדנית והמורה למחול יונה לוי-סייפן והיא בת 77 במותה    בשנות ה-60 הייתה מרקדניות המחול הבולטות בארץ הופיעה בעולם, וזכתה לפרסים ולתשואות    ב-1962 נבחרה לאחד מהתפקידים הראשיים בסרט "מרקו פולו" לצד אלן דלון
עידן יוסף
אמני ישראל מדליקים נר זיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה    התאחדו לסרטון לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בשיתוף מיזם "אלה האחים שלי" של גלי צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il