חיטוי האוטובוסים המשמשים את מערכת החינוך את מערכת הביטחון ותעשיות שונות, הנעשה על-ידי חברות ההסעות בין נסיעה לנסיעה כאמצעי הגנה מפני התפשטות נגיף הקורונה, צפוי להיות מופסק ביום ראשון הקרוב, כך הודיע (יום ה', 21.5.20) ארגון חברות ההסעה בישראל במכתב ששלח לשר הבריאות, יולי אדלשטיין. לטענת ראשי הארגון, בשל חוסר תקצוב לא יוכלו חברות ההיסעים להמשיך ולחטא את האוטובוסים בין קו לקו.
חברות ההיסעים מסיעות מדי יום 1.2 מיליון אזרחים בישראל ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. בחברות כ-22 אלף כלי רכב וכ-30 אלף עובדים. על-פי הנחיית משרד הבריאות יש לחטא את האוטובוס בין מסלול למסלול, אולם בשל מחסור בתקציבים חלה עלות הניקיון המורכבת משעות העבודה של הנהג והצטיידות בתכשירי ניקוי על חברות ההיסעים עצמן.
בשל מצבן הקשה של החברות אשר ספגו פגיעה כלכלית אדירה בתקופה הקורונה וממשיכות להיפגע גם בימים אלו, הודיע ארגון חברות ההסעה בישראל המסיע מדי יום 1.2 מיליון אזרחים לשר הבריאות כי אין ביכולתו להמשיך ולשאת בנטל הכלכלי הכבד, זאת כשבמקביל טרם זכו חברות ההיסעים לכל מענה מצד הממשלה במטרה לפתור את מצוקתן הקשה.
"למרות המכה הקשה שספגו חברות ההיסעים, לא רק שאין אף גורם שבא לחלץ אותנו, אלא שרק ממשיכים להטיל עלינו דרישות נוספות. לבעלי החברות אין איך לשלם עבור שעות הניקיון של הנהגים וההצטיידות בחומרי ניקיון אשר עלותם מגיעה לאלפי שקלים לחודש לכל אוטובוס", טען יו"ר הארגון, ניסים סרוסי. לדבריו, על שרת התחבורה
מירי רגב להבין כי קריסה של ענף ההסעות היא קריסה של המשק כולו. "אל תהיי חתומה על הקריסה של הענף", אמר.