חברת התקשורת סלקום סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2020 בהפסד של 43 מיליון שקלים. זאת, בהשוואה להפסד של 16 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2019.
ההכנסות של סלקום ברבעון הראשון של שנת 2020 ירדו ב-3.9% והסתכמו ב-892 מיליון שקלים בהשוואה ל-928 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 16% בהכנסות מציוד, שקוזזה בחלקה על-ידי עלייה של 0.6% בהכנסות משירותים.
תוצאות סלקום ברבעון הראשון משקפות את ההשפעות השליליות של מגיפת נגיף הקורונה
על שירותי הנדידה של החברה ומכירת ציוד קצה ללקוחות וכן על תיק ההשקעות של החברה שרשם הפסד של 37 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי של החברה לא הושפע מנגיף הקורונה.
סלקום צופה כי שירותי הנדידה שלה ימשיכו להיות מושפעים באופן מהותי לרעה ממגיפת הקורונה במהלך שנת 2020 וכי מכירות ציוד הקצה ללקוחות ימשיכו להיות מושפעות באופן מהותי לרעה ממגיפת נגיף הקורונה במהלך הרבעון השני של 2020 ולאחר מכן אם כל עוד המגבלות בקשר לנגיף הקורונה קיימות ומשפיעות על מכירות ועל המשק כולו.
מצבת מנויי ה
סלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון של השנה עמדה על כ-2.747 מיליון מנויים. במהלך הרבעון הראשון גדלה מצבת המנויים של החברה בכ-3,000 מנויי סלולר נטו.
מצבת המנויים של סלקום בתחום תשתית האינטרנט גדלה בכ-1,000 בתי אב נטו, ומצבת המנויים של החברה בתחום הטלוויזיה קטנה בכ-12,000 מנויים נטו. מן החברה נמסר כי הקיטון במצבת מנויים בתחום הטלוויזיה נבעה משינוי שיטת הספירה. "מתחילת רבעון זה שינתה החברה את אופן ספירת מנויי הטלוויזיה באופן שמנויים המחזיקים באפליקציית light tv cellcom יכללו במצבה רק מעת הפעלת השירות. החברה החילה את השינוי רטרואקטיבית ועקב כך מחקה ממצבת הלקוחות הפעילים שלה כ-14,000 מנויים", נמסר בדיווח שהגישה סלקום לבורסה.