X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכך דחה שר האוצר את בקשת שר החקלאות אלון שוסטר להחזיר את המכסים ולבטל את הפטורים בשוק החמאה "בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה"
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

+ שר החקלאות: להחזיר מכס יבוא חמאה
שר האוצר ישראל כ"ץ (ליכוד) אישר (יום ה', 21.5.20) את המשך הייבוא והתחרות בענף החלב. בכך דחה את בקשתו של שר החקלאות אלון שוסטר (כחו"ל) להחזיר את המכסים ולבטל את הפטורים בשוק החמאה.
"‏החלטתי להמשיך את הפחתת המכס על יבוא חמאה מחו״ל ולהמשיך את התחרות בענף החלב במטרה להביא להוזלת המוצרים", כתב כ"ץ. "כפי שפעלתי למען אזרחי ישראל ברפורמת השמיים הפתוחים, שביצעתי למרות ההתנגדויות הרבות, בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה".

תאריך:  21/05/2020   |   עודכן:  21/05/2020
שר החקלאות: להחזיר מכס יבוא חמאה

שר החקלאות שוסטר. נכנס השבוע לתפקיד [צילום: עודד כרמי]
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, פנה לשר האוצר, ישראל כ"ץ, בבקשה לבחון מחדש הטלת מכסי ייבוא על החמאה. זאת, במטרה לחסום את הייבוא החופשי של חמאה לישראל, שהביא לירידה חדה במחירי החמאה לצרכנים באופן שפגע ביכולת התחרות של יצאני החמאה המקומיים.
"קודמך בתפקיד חתם על צו תעריף המכס והפטורים ומס הקנייה על טובין המעניק פטור ממכס לייבוא חמאה ללא מגבלה כמותית. זאת, לאחר שהסתמך בין השאר על מכתבו של מנכ"ל משרדי מתאריך 31 בדצמבר 2019 ובו מדגיש המנכ"ל, שלמה בן אליהו, כי הוא תומך בהצעה לביטול המכס על יבוא החמאה לישראל מהנימוק שכאשר יש קונפליקט בין טובת החקלאים לבין טובת הצרכנים - טובת הצרכנים עדיפה", ציין שוסטר במכתבו.
לדבריו, עמדתו שונה מעמדת מנכ"ל משרד החקלאות. "אני שותף לעמדתם של חלק מגורמי המקצוע הבכירים במשרד וסבור כי יש חלופות ראויות לפתיחה הגורפת, חלופות שתאפשרנה צריכה סדירה של תוצרת מקומית, איכותית, במחיר סביר", כתב. עוד טען כי הצו שהוצא על-ידי שר האוצר הקודם, משה כחלון, הוא בלתי מידתי ועלול להסב נזקים לא סבירים לצרכנים, למשק החלב ולתכנון הענף.
"מכיוון שידוע לי כי הסמכות להחלטות בנושא מכס הינה באחריותך הבלעדית, ומכיוון שקיימות חלופות ראויות לפתיחה הגורפת של הייבוא, אני מבקש שתנחה את גורמי המקצוע במשרדך לדון בנושא זה מחדש עם גורמי המקצוע במשרדי", לשון המכתב.
ח"כ מתן כהנא (ימינה) כתב בתגובה: "לכבוד שבועות, שר החקלאות שוסטר החליט להעניק שי לחג למקורביו יצרני החמאה על חשבון אזרחי ישראל. השר מבקש לבטל את הפטור על מכסים ולהחזיר את ההגבלות על יבוא, דבר שבהכרח ייקר את החמאה. מקווה שהצטיידתם בחמאה כי המחסור בדרך..."
שוסטר השיב: "מתן, ידידי, אענה בענייניות. הודעתי כבר כי המדיניות שלי היא שייבוא תוצרת יתבצע אל מול מחסור מיידי, ולאחר בחינת החלופות האחרות. כך אני עושה. אינני פונדמנטליסט. בעניין החמאה יש חלופות ששומרות על הייצור המקומי ללא חשש למחסור. לגבי המחירים - מה שמקפיץ אותם הוא הייבוא הבלתי מפוקח".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ אישר את המשך יבוא החמאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרסומת בעיתון דבר שר החקלאות ל"ת
יאקי  |  22/05/20 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בצה"ל מזהים עלייה בהתגרויות מצד ארגון הטרור ליד גדר הגבול    בכר בצבא על המציאות בגבול הצפוני: האפשרות שחיזבאללה ינקום על פעולות המיוחסות לישראל בזירה - מטרידה    דחיקת אירן מסוריה יוצרת הזדמנות
איתמר לוין
השחקנית תישלח לחודשיים מאסר ותשלם קנס של 150,000 דולר    בעלה, המעצב מוסימו ג'ינולי, ירצה חמישה חודשים וישלם 250,000 דולר    שילמו שוחד של 500,000 דולר כדי לקדם את קבלת בנותיהן לאוניברסיטת דרום קרוליינה
איציק וולף
כתוצאה מהתפתחויות בשוק הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה היו לחברת החשמל באופן חריג הכנסות מימון חד-פעמיות בסך של 533 מיליון שקל לעומת הוצאות של כ-599 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד    הוצאות הריבית ירדו ל-332 מיליון שקל    ירידה של 27% בעלות צריכת הדלקים כתוצאה מירידה במחירי הפחם ומרכישת הגז הטבעי    עלייה של כ-31% ברכישת חשמל מיצרנים פרטיים
יצחק דנון
בני זוג תובעים 7 מיליון שקל מהחברות שהקימו את הפרויקט, מהאדריכלית גל נאור - בתו של יצחק תשובה - ומעו"ד גד חלד, בטענה שקיבלו דירת ארבעה חדרים שהוסבה לחמישה
יצחק דנון
מרטין גלט תובע 4.8 מיליון שקל ממארק סטיין, שותפו במלון הבוטיק רויאל וויו, אשר ביטל את ההסכם לפיו ירכוש את מניותיו של גלט בחברה המשותפת בנימוק שהקורונה סיכלה אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il