X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
במפתיע, הודיע חיל הים על מבצע הצוללות, שמיקומן אמור להיות חשאי במבצע משתתפות כל הצוללות האמריקניות באוקיינוס השקט משימתן - להפגין בפני סין ובפני רוסיה, שלארצות-הברית יש כוח גמיש ובלתי-צפוי, והיא מוכנה להגן על אינטרסיה ועל חופש התנועה בהתאם לחוק הבין-לאומי ספינות אמריקניות נשלחו לשיט הפגנתי בים סין הדרומי ובים סין המזרחי סין הגיבה באומרה, כי השיט האמריקני היה פרובוקציה מכוונת, שפגעה בביטחון האזור
▪  ▪  ▪

חיל הים האמריקני הוציא החודש במפתיע את כל צוללותיו, שמוצבות במערב האוקיינוס השקט, לים כחלק ממשימה להפגין בפני סין את הדרישה האמריקנית לשיט חופשי באוקיינוס השקט ובאוקיינוס ההודי.
כנראה, שבע, או יותר, צוללות גרעיניות אמריקניות משתתפות במבצע - כולל ארבע צוללות, המוצבות בנמל גואם, הצוללת אלכסנדריה, המוצבת בסן דייגו, וכלי-שיט, המוצבים בהוואי.
המבצע נועד להפגין בפני סין ובפני רוסיה, שלארצות-הברית יש כוח גמיש ובלתי-צפוי, והיא מוכנה להגן על אינטרסיה ועל חופש התנועה בהתאם לחוק הבין-לאומי, אמר אדמירל בלייק קונוֶרס, מפקד כוחו הצוללות האמריקני באוקיינוס השקט, שמפקדתו בנמל פרל הרבור בהוואי.
חיל הים האמריקני מעוניין להוכיח כעת, שנגיף קורונה לא פגע בכשירותו אל מול סין, התובעת ריבונות על איים קטנים בים סין הדרומי, שהשתלטה עליהם, הקימה עליהם בסיסים, מסלולי נחיתה וביצורים, ומאיימת על השיט החופשי באזור.
כשחיל הים מפרסם את מיקום צוללותיו, האמורות להיות חמקניות, זה סימן שהוא מעוניין להציב בפני יריב עובדה. החיל פרסם את תמונת הצוללת אלכסנדריה, שיצאה בחמישה במאי מנמל אָפּרה בגואם.
"למרות הקורונה, אנחנו עדיין ממוקדים במשימותינו האסטרטגיות ברחבי העולם", אמר מארק אספר, שר ההגנה האמריקני, בחמישה במאי. לדבריו, יריבי ארצות-הברית מנסים לנצל את המגפה כדי לזכות ביתרונות אסטרטגיים. אספר האשים, שהמפלגה הקומוניסטית הסינית מנהלת מסע דיסאינפורמציה, כדי לטהר את סין מאשמת הפצת הווירוס COVID-19, ובמקביל פועל הצבא הסיני בתקיפות בים סין הדרומי נגד חיל הים הפיליפיני, איי̤ם להטביע ספינות-דיג ויטנאמיות, ומרתיע מדינות מפני חיפושי נפט וגז באזור.
בסוף אפריל עברה סיירת-הטילים האמריקנית באנקר היל באיי ספארטלי, והמשחתת האמריקנית בארי הפליגה פעמיים במצר טאיוואן, וחלפה על פני איי פאראסל, שסין תובעת ריבונות עליהם, כדי להפגין את תביעת ארצות-הברית לחופש שיט בנתיבים הבין-לאומיים. סין הגיבה באומרה, כי השיט האמריקני היה פרובוקציה מכוונת, שפגעה בביטחון האזור.
כיוון שנושאת-המטוסים רוזוולט הושבתה בנמל גואם, שלחה מפקדת הצי האמריקני באוקיינוס השקט ספינות אחרות לים סין הדרומי, כולל הספינה ללוחמת חופים גבריאל גיפורדס. המשחתת רפאל פֶּרלאטה נשלחה לים סין המזרחי, והמשחתת מק-קמבל חצתה את מצרי טאיוואן.

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנה מול סין: צוללות אמריקניות נשלחו לים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הבדיקה תבחן האם עובדי הבולשת היו מעורבים בהתנהגות בלתי-הולמת במהלך חקירת פלין, ותציע שיפורים במדיניות הבולשת ובנוהליה    מוקדם יותר החודש פעל משרד המשפטים לבטל את המשפט הפלילי, שהגיש נגד פלין, בבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה    השופט טרם החליט בעניין
איציק וולף
בדיקה שערכה חברת נובל אנרג'י העלתה כי הגדלת הלהבה באסדת לוויתן נגרמה כתוצאה מתקלה בגלאי הגז שהפעילה התרעה בגין חשד לדליפה ונוהל חירום    "מדובר בהתרעת שווא, הפקת הגז תתחדש בשעות הקרובות"
איתמר לוין
חובותיה מסתכמים ב-17 מיליארד דולר ואין לה יכולת לעמוד בתשלומים השוטפים    מקווה שתקופת חסותו של בית המשפט תאפשר לה להתארגן מחדש - ורוב האנליסטים מעריכים שתעמוד במשימה זו    אוויס, חברת השכרת הרכב השנייה בגודלה בעולם, מצויה במצב טוב בהרבה
איציק וולף
השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואמיר אוחנה הודיעו כי יגיעו מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים לתמיכה בנתניהו    "אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו"
איציק וולף
שר החינוך, שהיה הנפגע המרכזי בפרשת הרפז כשבוטל מינויו לרמטכ"ל, טוען כי התקשורת משתוקקת לראות את נתניהו על ספסל הנאשמים אך מנסה להסיר מסדר היום את חשיפת שיחות מנדלבליט ואשכנזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il