X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' אמיר ירון הציג בפני הממשלה את עמדת בנק ישראל ביחס להרחבת התקציב לצורך הוצאה לפועל של צעדי סיוע כלכליים "עלות התוכניות האלה, לצד אובדן ההכנסות ממסים בשל הפגיעה בפעילות הכלכלית, צפויה להגדיל את הגירעון לרמות שלא היכרנו שנים רבות"
▪  ▪  ▪
פרופ' אמיר ירון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, התריע מפני הגדלת הגירעון לרמות היסטוריות וקרא לממשלה להכריז באופן מהיר על פרטי תוכנית כזו או אחרת ליציאה מן המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. את הדברים אמר (יום א', 24.5.20) בישיבת הממשלה שעסקה, בין היתר, בתוספת התקציבית הנוגעת לאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה.
"תוספת התקציב הנידונה היום כוללת מספר רכיבים חשובים, ובמיוחד: מענק לתמרוץ החזרה לתעסוקה של עובדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו במהלך המשבר, הקמת קרן שתספק אשראי עם ערבות מדינה משמעותית לענפים שנפגעו בצורה קשה במיוחד מתחילת המשבר, והרחבת קרנות האשראי האחרות בערבות המדינה. העלות של הרכיבים האלה – שמסתכמת ביותר מ-10 מיליארדי שקלים - היא חלק ניכר מהחבילה הכוללת, וחשוב שהם יוכרזו ויופעלו במהירות", אמר ירון.
לדבריו, הפעלת העסקים והאצת מהלכים לצמצום האבטלה הם חלק חשוב מאסטרטגיית היציאה מההסגר, וככל שהעובדים יחזרו מהר יותר לעבודה כך יקטן הסיכון שפגיעת הקורונה במשק תתמשך. "ישנם מספר מודלים וברור כי אף אחד מהם לא חף מחסרונות, ודאי לאור אי-הוודאות הגבוהה בה המשק מצוי. לכן, גם אם יש השגות על פרטי מודל כזה או אחר הדבר החשוב ביותר בעת הנוכחית הוא מהירות הביצוע והפחתת אי-הוודאות – יש להכריז מיידית על פרטי התוכנית, ולהפעילה בהקדם גם אם העיצוב אינו מושלם. הסיכויים שהמודל שייושם יצליח לתרום לתעסוקה יעלו ככל שהוא יוכרז ויופעל מהר יותר".
נגיד בנק ישראל הוסיף כי התוכנית הנוכחית מצטרפת לתוכנית הסיוע הקודמת שאישרה הממשלה בהיקף תקציבי של כ-50 מיליארד שקל, כולל הגידול בדמי האבטלה בגין המשבר. "עלות התוכניות האלה, לצד אובדן ההכנסות ממסים בשל הפגיעה בפעילות הכלכלית, צפויה להגדיל את הגירעון לרמות שלא היכרנו שנים רבות, ולהעלות בשיעור ניכר את יחס החוב לתוצר. בנק ישראל קרא בשנים האחרונות להקפיד על רמה גירעון נמוכה שתאפשר ייצוב והפחתה מתמשכים של יחס החוב לתוצר, אך המשבר יצר מציאות חדשה בה נכון להגדיל באופן זמני את הגירעון והחוב כדי למנוע נזק מתמשך לכלכלה בגין הפגיעה במשקי הבית ובשרידות העסקים. הרחבת ההוצאה התקציבית בשלב הנוכחי מסייעת להאצת היציאה מהמשבר, ולכן בנק ישראל תומך באישורה ויישומה. לצד זאת אנו סבורים כי לאחר אישור התוכנית יהיה נכון לנהוג בזהירות ולהימנע לזמן מה מהרחבה תקציבית נוספת, עד שיושלם יישומם של הצעדים שכבר אושרו ותתבהר מידת השפעתם", אמר.
ביחס לתקציב 2021 שהעבודה עליו החלה אמר נגיד בנק ישראל כי מכיוון שהתקציב יגיע לדיון בפני השרים בחודשיים הקרובים, בתקופה בה יש פגיעה עמוקה בפעילות המשק, ואי-ודאות גדולה לגבי החזרה לפעילות והפוטנציאל לגל שני של הקורונה, לכן חשוב כי עד שניתן יהיה לומר בוודאות שחזרנו לתוואי צמיחה ולפעילות ברמה נאותה תימנע הממשלה מלהפעיל כלים פיסקאליים מצמצמים שעלולים לפגוע בהתאוששות המשק.
"עם זאת חשוב להבין כי אנו מצויים ברמת גירעון גבוהה, ולכן כאשר הצמיחה תתבסס עלינו להניע תהליך של צמצום הגרעון המבני ושמירה על מדיניות פיסקאלית אחראית כך שתתאפשר הפחתה מהירה ומתמידה של יחס החוב לתוצר. התזמון לביצוע השינוי בכיוון המדיניות תלוי בהתפתחויות בחודשים הקרובים, וייתכן שתהליך אישור תקציב 2022 המתוכנן לתחילת שנת 2021 עשוי להיות נקודה מתאימה לתחילת תהליך כזה", אמר.

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
+עוזר בגנים פרטיים בי-ם נמצא נשא קורונה; 30 ילדים נשלחו לבידוד
23:47 24/05/20  |  איציק וולף

עוזר למלמד בגנים פרטיים בירושלים התגלה כנשא קורונה. מעיריית ירושלים נמסר האיש פונה לבידוד וכי לאחר בדיקת משרד החינוך והבריאות הוחלט לשלוח לבידוד קרוב ל-30 ילדים שהיו במחיצתו בשתי קבוצות נפרדות.
"הילדים ישהו בבידוד עד יום ראשון. אנשי צוות נוספים שהיו בקרבתו, גם נשלחו לבידוד", נמסר מעיריית ירושלים. עוד נמסר כי האיש חבש מסיכה כל זמן שהותו בכיתה, על-פי הכללים.

+כ-400 בני אדם נדגמו במתחם "היבדק וסע" ברחובות
20:23 24/05/20  |  עידן יוסף

מגן דוד אדום הפעיל מתחם "היבדק וסע" נייד, סמוך לספורטק ולשכונה ההולנדית ברחובות, לבקשת משרד הבריאות ובשיתוף העירייה. זאת, לאור גילוי בדיקה חיובית לנגיף הקורונה במוסד חינוכי בעיר.
מפתיחת המתחם בשעה 9:00, נדגמו יותר מארבע מאות בני אדם, אשר זומנו מראש לביצוע הבדיקה. בשבוע האחרון נדגמו 13,498 בני אדם, בהם 10,951 דיירים ואנשי צוות בבתי אבות.

+תל אביב מובילה במספר הנדבקים החדשים
19:45 24/05/20  |  עידן יוסף

היום נוספו 10 חולי קורונה חדשים והחלימו 33. איש לא מת. מספר החולים הנדבקים הגבוה ביותר הוא בתל אביב - שבעה.

+האחריות על רכש הציוד לקורונה עוברת מהמוסד למשרד הבריאות
19:37 24/05/20  |  עידן יוסף

המוסד מחזיר את האחריות לרכש הציוד נגד קורונה למשרד הבריאות. רה"מ נתניהו נפגש עם ראש המוסד יוסי כהן, שהוביל את חמ"ל הרכש המשותף, והודה לו: "אנחנו כרגע מעבירים את הלפיד, אנחנו לא יודעים מה ילד יום, אנחנו לא יודעים מה ילד חודש. כיוון שרכשתם את הניסיון, תיזכרו אותו, ייתכן שנידרש לכך שוב". כהן אמר: "אנחנו בעצם במערכה של למעלה מחודשיים וחצי - נערכנו על-פי הוראתך לסייע למדינת ישראל בכל העולם של הרכש וההצטיידות, ומעבר לכך בכל הגבולות שאתה מכיר. ביום שלישי אנחנו מוסרים את הפיקוד על החמ״ל ועל כל האירוע הזה לידיהם האמונות של משרד הבריאות".

+הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני
18:36 24/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75% מערב חג השבועות  ▪  עדיין אין בשורות באשר להפעלתם מחדש של קווים שהושבתו  ▪  מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברשיון הרכב  ▪  מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"סין התחשלה דרך קשיים וסבל"
18:36 24/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שי מנסה להחזיר את סין לסדר היום שלפני המגיפה, תוך נקיטת צעדים למניעת גל שני שלה - ושכתוב ההיסטוריה כדי להעלים את הטעויות שלו בתחילת המשבר, כותב ניו-יורק טיימס

יחסי סין והמערב על רקע הקורונה, 20.5.20 / BBC
שי בוועידת המפלגה בשבוע שעבר [צילום: AP]
+אושרה הגדלת תכנית הסיוע ב-14 מיליארד שקל
17:48 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרחבת התכנית כוללת תכנית חדשה בהיקף של 6 מיליארד שקל שתכלול מענקים שתכליתם תמרוץ להחזרת עובדים על מנת להוריד במהירות את שיעור האבטלה במשק.

[צילום: רונן זבולון/AP]
+הנהלת חשבונות, קורונה
14:51 24/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני כה שמח שהסתפחתי אליהם ולא להיסטרים  ▪  ברור שגם הם רצו טיפול, סגר למבוגרים, מסיכות, בדיקות, מכונות הנשמה  ▪  אבל לא להרוס את כל המשק הלאומי ולא לגרום למותם של חולים במחלות אחרות

להודות בטעות [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להכריז מהר על צעדי סיוע בתעסוקה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
דן מרגלית
אני כה שמח שהסתפחתי אליהם ולא להיסטרים    ברור שגם הם רצו טיפול, סגר למבוגרים, מסיכות, בדיקות, מכונות הנשמה    אבל לא להרוס את כל המשק הלאומי ולא לגרום למותם של חולים במחלות אחרות
איתמר לוין
אלו המתנגדים באופן עקרוני לחיסונים פועלים כעת במשותף עם הדורשים לבטל את מגבלות הקורונה, מדווח וושינגטון פוסט    ההסברים ההגיוניים של הממשל נופלים על אוזניים ערלות
ארי בוסל
הנגיף בשלו, נהנה מקבלת הפנים ומהאפשרויות הטמונות בשהיה אצל בני האדם והוא לא עומד לעזוב בקרוב    בעוד אנחנו עסוקים בשלנו, המתים, החולים, המסוגרים בבתיהם, העסקים הקורסים והסכנות העתידיות לכלכלה, מדינות בעולם לא הפסיקו את שאיפות השתלטותן על העולם
אבי נחמני
תתפלאו לשמוע, במערך החירום גם אנחנו היינו    עובדי הרווחה והעובדים הסוציאליים    אלה שנוהגים לומר עליהם שעושים עבודת קודש    גם לנו היה חלק ותרומה במערך החירום
איתמר לוין
טיימס מדווח: ג'ונסון הורה להכין תוכניות שמטרתן להשתחרר מן התלות בייבוא מסין בשורה של תחומים החיוניים לביטחון הלאומי של בריטניה, ובראשן התרופות - שכמעט כולן מיובאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il