X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתקפה חריפה דקות לפני תחילת המשפט

נתניהו: תופרים לי תיק

דורש לשדר בשידור חי את כל משפטו ולפרסם מסמכים שלטענתו מלמדים על הקנוניה נגדו תוהה האם "הקלטות שמוסתרות בכספות" גרמו למנדלבליט לחתום על כתב האישום נגדו "תוצאות הבחירות - הבעת אי-אמון עצומה בהם"
▪  ▪  ▪
"רצו להפיל את הליכוד ואותי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנסים לבצע הפיכה שלטונית
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת פתיחת משפטו. בית המשפט המחוזי בירושלים, 24 במאי 2020
לרשימה המלאה

מנדלבליט: ניסיון מופרך
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מגיב (יום א', 24.5.20) על דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם פתיחת משפטו:
"התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר - באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד. ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים. אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל. נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

בהצהרה חריפה במיוחד שמסר עם כניסתו לבית המשפט המחוזי בירושלים (יום א', 24.5.20) טען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הפרקליטות והמשטרה תפרו לו תיקים. הוא דרש לשדר בשידור חי את כל משפטו ולפרסם שורה של מסמכים שלדבריו מלמדים על הקנוניה נגדו.
נתניהו טען, כי "בכל מאות שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש כתב אישום על סיקור אוהד, שבכלל לא היה. דווקא נגדי הוגש כתב אישום, בעוד אני ומשפחתי מושמצים ללא הרף". הוא האשים, כי "גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם".
נתניהו הוסיף: "חבורת 'לא ביבי' התערבה פעמיים במערכות הבחירות. הם היו בטוחים שהליכוד ואני נתרסק", אמר בהתייחסו לעיתוי פרסום כתב החשדות ולאחר מכן לעיתוי הגשת כתב האישום. "והנה שוב הם התערבו בבחירות האחרונות במה שאמור היה להיות מכת מוות. הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה היום כראש הממשלה". לדבריו, תוצאות הבחירות מהוות הבעת אמון עצומה בו - ו"הבעת אי-אמון עצומה בהם". נתניהו טען, כי המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, "העביר מיליונים מכספי משלמי המיסים ליועץ התקשורת שלו, שעבר עבירה פלילית" - וכעת מטיף לו על טוהר המידות.
נתניהו דרש לשדר בשידור חי את כל הדיונים במשפטו, כדי שהציבור "ישמע את כל האמת ולא דרך כתבי החצר של הפרקליטות"; יצוין, כי החוק אינו מאפשר שידור שכזה. הוא גם דרש לפרסם מסמך שלדבריו שיגר בשנת 2015 משרד המשפטים למבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, ובו קבע שלא נפל פגם בפעולותיו בנושא בזק - אחד מיסודות כתב האישום נגדו בפרשה 4000. עוד דרש נתניהו לפרסם "את התמלילים של החקירות בהן השתמשו באמצעים עברייניים", ובעיקר את מה שלטענתו היווה איומים על אחד מעדי המדינה.
נתניהו המשיך ותקף את אביחי מנדלבליט, אותו מינה למזכיר ממשלתו ותמך במינויו ליועץ המשפטי: "איך גיבה היועץ המשפטי את כל המהלכים הפסולים נגדי? איך חתם על כתב אישום מופרך? האם יש לו מה להסתיר? האם אלו הקלטות שמוסתרות בכספות? אני דורש לפרסם אותן ולהסיר את כל צווי איסור הפרסום, כי אם הציבור יידע את כל האמת - כל התיקים הללו יתפוררו".
נתניהו דיבר כאשר מאחוריו עומדים כמה מבכירי הליכוד, שהגיעו כדי לתמוך בו: השרים ישראל כ"ץ, יואב גלנט, מירי רגב, אמיר אוחנה ודודו אמסלם; חברי הכנסת ניר ברקת, מאי גולן ואסנת מארק. מחוץ לבית המשפט מתנהלות הפגנות סוערות של תומכי נתניהו ומתנגדיו, לאחר הפגנות דומות ליד בית ראש הממשלה.

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: תופרים לי תיק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי צודק 100%
דניאל פריידנברג  |  24/05/20 20:27
2
ההדלפות הפליליות היו בשידור
יאיר ל  |  24/05/20 21:47
3
,לא היה כלום ' כי היה הרבה מאו
חפטליהו פסטולקין   |  25/05/20 00:31
4
אין אמון בשופטים ובלוין
שונסי גנצינר  |  26/05/20 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סניגוריו של נתניהו מעריכים שיהיו מוכנים לשלב ההוכחות במארס-אפריל בשנה הבאה    כל הסניגורים מבקשים לקבוע דיון תזכורת בעוד חודשיים-שלושה כדי שיוכלו להעריך מתי ניתן יהיה להתחיל את שמיעת הראיות    התביעה מבקשת לקבוע כבר כעת את מועד תחילת ההוכחות    ישיבת תזכורת: ב-19 ביולי
מירב ארד
המשטרה פרסה מחסומים ונערכה בכוחות מוגברים סביב בית המשפט המחוזי בירושלים    תומכי ומתנגדי נתניהו מפגינים מחוץ לבית המשפט המחוזי וסמוך למעון רה"מ
מירב ארד
הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ירדה מסדר היום    נתניהו הכריז על הקצאה של 200 מיליון שקלים להשקעה בירושלים    גנץ בישיבת הממשלה: "לפעול שהאחדות תתרחב ושהפיוס ייגבר"
מירב ארד
יו"ר האופייזציה, ח"כ לפיד: "הצטרפות שרים לנתניהו לבית המשפט - חרפה לאומית"    בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים החלו מפגינים משני צידי המתרס להניף שלטים
איציק וולף
מגה אור השקעות רכשה 50% בקרקע בשטח של 160 דונם בבית שמש וצפויה להקים במקום, יחד עם המוכר, פרויקט להשכרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il