X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לוטננט-ג'נרל ג'ימס ל' טרי, שפיקד על הקורפוס בשנים 2012-2011, מפקד עליו שוב לאחר שהוחזר מפרישתו מפקדת הקורפוס נמצאת בבסיס פורט נוקס, קנטקי, ויש לה מפקדה קדמית באירופה
▪  ▪  ▪
פועלים מחדש [צילום: AP]

מפקדת קורפוס 5 האמריקני הופעלה מחדש בצבא האמריקני, כדי לחזק את הפיקוד ואת השליטה בכוחותיו ביבשת. כך הודיע הצבא בשבוע שעבר. קורפוס הנה עוצבה, המאגדת כוחות משלוש דיוויזיות, לפחות.
לוטננט-ג'נרל ג'ימס ל' טרי יפקד על הקורפוס ממפקדתו בבסיס פורט נוקס בקנטקי, שכוללת 635 חיילים וקצינים. יש לה מפקדה קדמית באירופה, שמונה מאתיים איש, שישרתו בה בסבבים. טרם נמסר היכן תמוקם המפקדה הקדמית.
קורפוס 5 הוקם בשנת 1918 לצורכי מלחמת העולם הראשונה, ונסגר. במלחמת העולם השנייה הופעל שוב עד שנסגר בשנת 2013 במסגרת קיצוצים בצבא האמריקני באירופה, ועתה נוצר צורך להפעילו מחדש. הוא יתאם בין הכוחות האמריקניים לבין כוחות נאטו.
גנרל טרי, בן 63, הנו צנחן בהכשרתו, פרש מהצבא בסוף שנת 2015 לאחר שהיה מפקד כוחות הצבא האמריקני בפיקוד המרכזי, מפקד קורפוס 5 (ובאותו הזמן גם פיקד על הכוחות האמריקניים באפגניסטן) ומפקד הדיוויזיה ההררית 10.
הוא התגייס לצבא בשנת 1978, כשסיים את לימודיו בקולג' של צפון ג'ורג'יה. שירת כמפקד בדיוויזיית החי"ר 3 ובדיוויזיה המוטסת 101. אחר כך היה סגן-מפקד גדוד בדיוויזיה ההררית 10, וסגן-מפקד גדוד הביטחון של האו"ם בקוריאה. היה סגן-מפקד המרכז המשותף ללוחמה בפיקוד הכוחות המשותפים בנורפולק, וירג'יניה, וקצין המבצעים של כוחות הקרקע בפיקוד המרכזי האמריקני. פיקד על חטיבה בדיוויזיית החי"ר 25 בהוואי, על קבוצת המבצעים של המרכז המשותף לאימוני כוננות, סגן-מפקד הדיוויזיה ההררית 10, והיה סגן-מפקד בכוח המשימה 76 באפגניסטן. בשנים 2011-2009 פיקד על הדיוויזיה ההררית 10, שהפכרה לכוח משימה 10 באפגניסטן. אחר כך פיקד על קורפוס 5 ועל ארמיה 7 באירופה. קורפוס 5 הועבר לאפגניסטן למשך שנה.
לגנרל טרי יש תואר ראשון בשיווק ובניהול מהקולג' של צפון ג'ורג'יה, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת וֶבסטר ותואר שני באסטרטגיה של ביטחון לאומי מהאוניברסיטה לביטחון לאומי (NDU). הוא בוגר מכללת הצבא לפיקוד ולמטה והקולג' הלאומי למלחמה.

תאריך:  25/05/2020   |   עודכן:  25/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בסוף נובמבר 2019 פוטר שר חיל-הים, וממלא-מקומו התפטר בתחילת חודש אפריל    אדמירל ברייטווייט הוכשר כטייס בחיל-הים, ושירת בחיל 27 שנים
אביתר בן-צדף
היורה, אדם אלסאהלי, תושב קורפוס כריסטי שבדרום-מזרח טקסס, חוסל על-ידי ימאית מכוח האבטחה של הבסיס    הבולשת הפדרלית חוקרת את התבטאויותיו ברשתות החברתיות    החיפושים העלו, כי היורה תמך באנשי דת קיצוניים באיסלאם ובג'יהאדיסטים    הבולשת הפדרלית שיבחה את אנשי האבטחה של הבסיס, שהצילו חיי אדם בפעולתם המהירה והנחושה נגד אלסאהלי
מחלקה ראשונה
איך בדיוק זה מתבצע? המטופל מאושפז בביתו והצוות מטפל בו באמצעות אפליקציה ייחודית 24 שעות ביממה    מטופלת: "זה יותר טוב מטיפול פנים אל פנים"
מירב ארד
הם נורו מיד בפלג גופם התחתון ונוטרלו    אין נפגעים לכוחותינו
איציק וולף
הנהלת איילון ביטוח הודיעה על הקפאת 50 תקנים של משרות - כולל משרות ניהוליות - ועל התחייבות שלא לאייש את המשרות עד לסוף 2020    החיסכון הצפוי מכלל הצעדים שנקטה החברה מאז פרוץ משבר הקורונה - כ-30 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il