הרווח הנקי של חברת אלקטרה צריכה זינק ברבעון הראשון של שנת 2020 בכ-69.2% לכ-27.3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע מהגידול ברווח התפעולי וכן מירידה בהוצאות מימון, נטו, בגין הכנסה חד פעמית ממימוש אופציית רכש (CALL) בחברה נכדה ומירידה בהוצאות מימון במגזר תקשורת סלולרית.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2020 עלו בכ-4.4% לכ-643 מיליון שקל לעומת כ-615.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול במחזור המכירות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במגזר תקשורת סלולרית.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2020 עלה בכ-8.4% לכ-173.7 מיליון שקל (כ-27% מההכנסות), לעומת כ-160.2 מיליון שקל (כ-26% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי מקורה במגזר מוצרי צריכה חשמליים, במגזר קמעונאות חשמל ובמגזר תקשורת סלולרית.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2020 עלה בכ-23.3% לכ-45 מיליון שקל לעומת כ-36.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל אלקטרה צריכה, צביקה שווימר, טען כי השיפור בתוצאות הרבעון הוא המשך ישיר לצעדים בהם נקטה החברה במהלך השנה האחרונה, ובהם השקת סדרות מזגנים חדשות בטכנולוגיות מתקדמות, שידרוג ערוצי המכירות של המוצרים המיובאים, חיזוק מכירות מוצרי החשמל באתר האינטרנט של החברה והעמקת החדירה של המותג הפרטי 'אלקטרה' שזוכה כיום לפופולריות גדולה אצל הצרכן הישראלי.
לדבריו, התוצאות החיוביות בולטות במיוחד על רקע אירועי הקורונה, כאשר למרות פרק הזמן שבו חנויות החשמל שלנו היו סגורות, נרשמה עלייה במכירות של מגזר קמעונאות החשמל, וזאת בזכות עלייה של מאות אחוזים שנרשמה באתר האינטרנט של החברה.
"לקראת סוף חודש אפריל, נפתחו מחדש חנויות "
מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק", ואנו עדים כיום להיקפי פעילות גבוהים ומשביעי רצון בחנויות, הדומה להיקפי המכירות טרום אירועי הקורונה, לצד המשך הפעילות הערה באתר האינטרנט. מגמה זו, לצד הביקושים הגוברים למזגנים בתקופה זו, בשל התחממות מזג האוויר בישראל, מקנה לנו בטחון רב לגבי ביצועינו העסקיים בהמשך השנה", ציין. עוד הוסיף כי החברה ממשיכה בפיתוח מערכות חימום מתקדמות לשוק האירופאי, כאשר לאחרונה חתמה על מזכר הבנות עם לקוח אסטרטגי מהמובילים באירופה בתחום החימום הביתי, במהלך שמהווה, לדבריו, "פריצת דרך עסקית משמעותית לקראת הרחבת פעילות הייצוא של אלקטרה".