X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
קובע שאין לאפשר להגיש צילום של ערבות בנקאית - אפילו אם הוא בצבע ובאיכות גבוהה ברק-ארז: הגשת צילום פוגעת בשוויון בין המתמודדים ותסרבל את עבודת ועדת המכרזים
▪  ▪  ▪
ברק-ארז. גישה מחמירה [צילום: הרשות השופטת]

במכרזים חובה לצרף ערבות בנקאית מקורית, וצירוף של צילום שלה - אפילו הוא בצבע ובאיכות גבוהה - יביא לפסילת ההצעה. כך קובעת (יום ג', 26.5.20) שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז.
ברק-ארז מציינת, כי נקודת המוצא היא הגישה המחמירה בדיני מכרזים, ולפיה יש לעמוד על כל תג בתנאיהם - כדי להבטיח הן את השוויון בין המתמודדים והן את היעילות בפעילות המזמין. המצאת הערבות המקורית היא חלק מהשמירה על השוויון, בשל החשש שאם המציע מגיש צילום ושומר בידיו את ההעתק - יהיה לו קל יותר לבטל את הערבות בין הגשת ההצעות לבין פתיחתן. לא הוכח שהבנקים דורשים הסכמה בכתב של המוטב בערבות (דהיינו: מזמין העבודה) כדי לבטל אותה, ובשל החשיבות הרבה שלה - אין מקום להיכנס לספק.
עוד אומרת ברק-ארז, כי מסקנתה במקרה הספציפי עולה בקנה אחד גם עם לשון המכרז. המציעים נדרשו להגיש ערבות בנקאית, ובהמשך - לצרף אותה להצעותיהם. פשט הלשון מלמד, כי הדרישות מתייחסות לערבות המקורית ולא לצילום שלה. במכרז גם נקבע, כי הערבות תוחזר במישרין לבנק אם המציע לא יזכה במכרז, וברק-ארז מעירה, כי קשה להניח שהבנק יסכים לקבל צילום ולא את הערבות המקורית.
שיקול נוסף עליו עומדת ברק-ארז הוא יעילות עבודתה של ועדת המכרזים. לדבריה, מתן אפשרות להגיש צילום של הערבות, יסבך את עבודת הוועדה ויחייב אותה לדון בשאלות רבות: האם לסמוך על הצילום? האם לבקש את המקור? כיצד יידרש המציע להוכיח שאין המדובר בקנוניה? שאלות אלו ודומותיהן יעכבו את ההכרזה על הזוכה ואת ביצוע העבודה.
המשנה לנשיאה חנן מלצר הסכים עם ברק-ארז. השופט יוסף אלרון סבר בדעת מיעוט, כי ניתן להכשיר את צילום הערבות במקרים בהם ועדת המכרזים מגיעה למסקנה, שהדבר אינו מעניק לאותו מגיש יתרון על פני מתחריו ושהוא אינו מקשה על מימוש הערבות במקרה הצורך. במקרים בהם אין חשש כזה, אומר אלרון, הרי שפסילת ההצעה רק בשל הבעיה בערבות נגועה בשרירותיות.
בית המשפט העליון קיבל ברוב דעות את הערעורים על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט עודד שחם) להכשיר צילום של ערבות שהגישה חברת בן-ארי תל-רם פרויקטים במכרז של עיריית ירושלים לאחזקה ושיקום של גשרים, מנהרות ומבני דרך ברחבי העיר. הערעורים הוגשו בידי עיריית ירושלים וחברות גילי ויואל עזריה, גלנור בינוי ופיתוח ואמיר-אלעד שהתמודדו גם הן במכרז.
בן-ארי חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. את העירייה ייצגו עוה"ד אוהד בשארי, אשר עמרם, רועי אביסר ומור חסון-סגיר; את החברות ייצגו עוה"ד ליאור מימון, לינה מחולה, שרון כרמלי ויהונתן פודים; ואת בן-ארי - עוה"ד אמתי נדר ותהילה מור.

תאריך:  26/05/2020   |   עודכן:  26/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: במכרזים תוגש ערבות מקורית בלבד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עבר
רוני ש.  |  26/05/20 21:42
2
עבר
רוני ש.  |  26/05/20 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מדעני המכון הביולוגי הישראלי בחנו נגזרות של שתי תרופות שפותחו לטיפול במחלת הגושה בניסיון למציאת טיפול תרופתי יעיל לקורונה    הטיפול הוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק
איתמר לוין
המורה החרדית מואשמת באוסטרליה ב-74 עבירות מין בתלמידותיה    הליכי ההסגרה נפתחו בשנת 2014 והוקפאו לאחר שנקבע שהיא אינה כשירה לעמוד לדין    פאנל המומחים קבע: לייפר מעמידה פנים שאינה שפויה    לייפר צפויה לערער לבית המשפט העליון
מירב ארד
החברה שיווקה סל שירותים משותף הכולל את שירותי ספק האינטרנט הוט-נט לצד שירותי תשתית האינטרנט של הוט טלקום בניגוד להוראות רישיונה
יצחק דנון
קרסו מתחם בצלאל וצ.מ.ח המרמן תובעות מעיריית תל אביב 5 מיליון שקל, בטענה לגביית יתר של היטלי פיתוח כתנאי להיתרי הבנייה
מירב ארד
במכתבו מבהיר השר כי יש לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם, לרבות שימוש בפוליגרף/פלטי שיחות או כל אמצעי אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il