X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולפן חדשות 13. קבוצת ווטסאפ פנימית [צילום: מן הטלוויזיה]
מחאת העובדים. דרישה להשבת מלוא הסכומים
אולפן חדשות 13. קבוצת ווטסאפ פנימית [צילום: מן הטלוויזיה]
"שי" לחג מערוץ 13: שכר עובדי החדשות יקוצץ
רשת הודיעה לעובדי חברת החדשות כי שכרם יקוצץ לנוכח העיצומים ועד העובדים: ערב חג השבועות, המנכ"ל אבי בן טל מהלך אימים על מאות עובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות שנבנתה ב-18 שנה של מאמץ אדיר הפחתות שכר ייתקלו בפנייה דחופה לביה"ד לעבודה

ארכיון חדשות 13 לא יספק חומרים לחברת האם
עידן יוסף
בעידכון לעובדים נמסר: ״לא ניתן מחד-גיסא להפקיע רצועות מחברת החדשות בטענה שהיא 'לא יעילה', ומאידך-גיסא להמשיך להתבסס ללא תשלום על תוצרי העבודה של עובדיה כדי ‘לחסוך כסף׳ לחברה האם"
לרשימה המלאה

ברקע העיצומים בחדשות 13, שבמסגרתם נמנעים בין היתר עובדי חברת החדשות להעביר עידכונים בקבוצת ווטסאפ המשותפת להם ולרשת ונמנעים ממסירת חומרים חדשותיים וארכיוניים לחברה האם, הודיעה הנהלת רשת לעובדים כי לא יקבלו את שכרם המלא, ובמקום שכר רגיל יקבלו שכר ראוי, כלשונם.
בתגובה, הוציא ועד חדשות 13 מכתב תגובה, שבו נטען כי מדובר בניסיון לאיים על העובדים בהפחתות שכר. במסר שהופץ לעובדים נאמר:
״חלקכם קיבלו בשעה האחרונה, ערב חג השבועות, הודעה מאיימת מהנהלת החברה...במכתב נטען, באופן מגוחך, כי הכתיבה בקבוצה שבה חברים כל עובדי חברת החדשות (לרבות מנהליה הבכירים) מהווה 'עבודה חלקית', שבגינה יש לשלם לכאורה תמורה מופחתת, על-אף שלכולם ברור כי שידורי 'חדשות 13' כלל לא נפגעו בעקבות המהלך. המסר נשלח הן לכתבים שאחראים על העברת המידע, והן לעובדים שבסה"כ קוראים אותו - כשבפועל, כולם המשיכו לבצע את עבודתם הרגילה.
״יובהר מיד: מדובר בניסיון בזוי (אך צפוי) של בכירי רשת בראשות המנכ"ל, אבי בן טל, להלך אימים על מאות העובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות שנבנתה ב-18 שנה של מאמץ אדיר. 
״מעסיקים רבים במשק נקטו עבר איומים דומים, כשניסו להרתיע עובדים מפני עמידה על זכויותיהם, במטרה לפורר את החזית האחידה של העובדים ולכרסם בנחישותם. גם הפעם, הנקמנות הקטנונית של בכירי רשת העומדים מאחורי המהלך - לא תצלח!
״הודענו להנהלה כי הפחתות שכר, ככל שיבוצעו, ייתקלו בפנייה דחופה לביה"ד לעבודה כדי שיבלום את דורסנותה של רשת - בדיוק כפי שעשה בעבר. לא נחתום על הסכם שלא יכלול השבה מלאה של מלוא הסכומים, ככל שינוכו משכר העובדים, כפי שמקובל במשק. במקרה הצורך נפעיל את קרן השביתה של ארגון העיתונאים, המיועדת לפיצוי עובדים על ניכויי שכר ככל שיבוצעו.
״האיומים בהפחתות שכר בלתי חוקיות והניסיון להעניש עובדים על צעדים מידתיים, שנועדו לפגוע כמה שפחות בעבודה הסדירה בחברה, מעבירים את המסר שכנראה אין מנוס מהחרפה של הצעדים, ועל הפרטים המלאים נעדכן בקרוב.
״למרות ה'שי לחג' שחילק ערוץ 13 לעובדיו, הניסיונות לזרוע פחד ופילוג בחברת החדשות ייכשלו כקודמיהם. כולנו מבינים זאת, ומקווים שגם לבכירי 'רשת' יפול האסימון - לפני שיוליכו את החברה היגון שאולה״, לשון המכתב.
דור דנינו ממחלקת הדיגיטל צייץ בטוויטר: "אז אחרי ששלחו לחל״ת 8 עובדים מתוך 14 במחלקת הדיגיטל שבה אני עובד, בלי כוונה להחזיר אותם, ואחרי שעבדנו בחודשיים האחרונים במחסור בעורכים ובתת תנאים בתקופת הקורונה המאוד עמוסה, הודיעו לנו שיקצצו בשכרנו".
הכתב הכלכלי מתן חודורוב צייץ: "בכל פעם שבה נדמה כי רשת גירדה את תחתית החבית, היא מידרדרת לשפל חדש באלימות הכלכלית כלפי עיתונאים הנאבקים נגד חיסול חברת החדשות. הפעם: ״שי לחג״ שקיבלנו היום על העברת מידע חדשותי בקבוצת ווטסאפ פנימית, הכוללת את כל עובדי החברה ומנהליה, ללא אנשי ״רשת״. גם זו דרך לאחל חג שבועות שמח".

תאריך:  28/05/2020   |   עודכן:  28/05/2020
+ארכיון חדשות 13 לא יספק חומרים לחברת האם
14:18 28/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעידכון לעובדים נמסר: ״לא ניתן מחד-גיסא להפקיע רצועות מחברת החדשות בטענה שהיא 'לא יעילה', ומאידך-גיסא להמשיך להתבסס ללא תשלום על תוצרי העבודה של עובדיה כדי ‘לחסוך כסף׳ לחברה האם"

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שי" לחג מערוץ 13: שכר עובדי החדשות יקוצץ
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יפה מאוד! חג שמח P-:
הגלשנית  |  28/05/20 18:30
2
יפה מאוד! חג שמח P-:
הגלשנית  |  28/05/20 18:30
3
יפה מאוד! חג שמח P-:
הגלשנית  |  28/05/20 18:31
4
הציבור נהנה מהקטטה האלימה  ל"ת
יאקי  |  28/05/20 18:38
5
הפעם אין מעקה לנפילה ,מחכה  ל"ת
יאקי  |  28/05/20 20:47
6
"אין שמחה כמו שמחה לאיד"
מדמוני אסף  |  29/05/20 05:14
7
מצלמה 13 מחעדת כנופייה באולפן ל"ת
יאקי  |  29/05/20 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
עידן יוסף
בכירי חדשות 13 וארגון העיתונאים טוענים כי העברת סיקור פתיתת משפט נתניהו לידי חברת הפקה חיצונית אסור ויש לעשותו רק באמצעות עובדי חדשות 13
עידן יוסף
ברקע הכוונה לפטר שליש מעובדי חברת החדשות וביטול תוכניות האקטואליה, מסרבים עובדי חדשות 13 לשתף פעולה עם רשת 13    ברשת 13 מעוניינים לסקר את פתיחת משפט נתניהו באמצעות חברה חיצונית, אך העיתונאים טוענים שהדבר מנוגד לרשיון שניתן מהרשות השנייה
עידן יוסף
ארגון העיתונאים עתר לבית הדין לעבודה בטענה כי ההנהלה פועלת בניגוד להסכם הקיבוצי, ומרוקנת מתוכן את ההתחייבות לתת לכלל עובדי חברת החדשות ביטחון תעסוקתי לכל הפחות עד 1 ביולי
עידן יוסף
דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ רשת 13 אינו רשאי לפטר עובדים לנוכח ההסכם הקיבוצי    מנגד, אם יחליט מחר לקצץ עשרות אחוזים בתקציב חברת החדשות, באופן שיפר את רשיון השידור, עשויה להישלל מחדשות 13 הזכות לשדר חדשות
עידן יוסף
עיתונאי החברה לא ישתתפו בתוכניות הבוקר ורצועת אחר-הצהריים ולא יקדמו את תוכניות ״רשת״    דירקטוריון רשת צפוי להתכנס ביום שישי לאשר הפחתה של עשרות אחוזים מהתקציב ולפטר עשרות עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il