X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהג מונית בן 71 ביצע עבירות מין בחולת אלצהיימר בת 81 המחוזי גזר עליו שישה חודשי מאסר בפועל; אלרון החמיר את העונש ל-15 חודשים, לאחר שהמחוזי התעלם מכך שהאיש הורשע בביצוע שתי עבירות
▪  ▪  ▪
עבירות בעת הנסיעות [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]

בית המשפט העליון החמיר (יום א', 31.5.20) פי 2.5 את העונש שגזר בית המשפט המחוזי בירושלים על אדם שביצע עבירות מין בקשישה חולת אלצהיימר. בעוד המחוזי גזר עליו שישה חודשי מאסר בפועל, פסק השופט יוסף אלרון שהאיש ירצה 15 חודשי מאסר - ואף הדגיש שגם עונש זה קל, משום שערכאת הערעור איננה ממצה את הדין.
העבריין הוא נהג מונית יליד 1945, אשר הסיע שלוש פעמים בשבוע את הקשישה (ילידת 1935) ממרכז לחולי אלצהיימר אל ביתה. בשני מקרים בנובמבר 2016 הוא שכנע את הקשישה לבצע בו פעולות מיניות, ונקבע שהוא ניצל את חולשתה והורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה בחסר ישע (השופטים אלי אברבנאל, יורם נועם ורבקה פרידמן-פלדמן). המחוזי גזר עליו עונש בתחתית המתחם שקבע, תוך התחשבות בגילו ומצבו הרפואי.
אלרון דחה את ערעורו של העבריין על הרשעתו, באומרו שאין מקום להתערב בממצאי העובדה של המחוזי. אלרון מעיר, כי הימנעות המשטרה מביצוע בדיקה נפשית למתלוננת מיד לאחר הגשת התלונה, הייתה מחדל חקירתי חמור - אך לא כזה שפגע בהגנתו של הנאשם בצורה המצדיקה את זיכויו. מחדל נוסף היה בכך שהיא תושאלה במשטרה שלא על-פי סדרי הדין הנוגעים לתשאול בעלי מוגבלויות - אך גם מחדל זה אינו פוגם בחוקיותה של החקירה.
בקבלו את הערעור על קולת העונש מזכיר אלרון, כי "חברה מתוקנת נמדדת ביחסה לזקנים, לחלשים ולחסרי ישע". לדבריו, "חומרת העבירות ופגיעתן הקשה בערכים המוגנים של שמירה על גופו וכבודו של אדם, ובמיוחד קשישים חסרי ישע, מחייבת דווקא ענישה מרתיעה במיוחד, אשר תבטא את הסלידה החברתית מהמעשים". העונש על העבירה בה הורשע האיש הוא שבע שנות מאסר והמחוקק קבע עונש מינימום של 21 חודשים. המחוזי צדק באומרו, כי ניתן לחלק את עונש המינימום בין ענישה בפועל (שישה חודשים) לבין ענישה על תנאי (15 חודשים) כפי שעשה.
טעותו של המחוזי, ממשיך אלרון, הייתה בהתעלמותו מכך שהאיש ביצע שתי עבירות, דבר "המשנה את התמונה העונשית". למרות גילו של האיש ומצבו הבריאותי, קבע כאמור אלרון שעונשו יעמוד על 15 חודשים. "אף עונש זה אינו הולם דיו את המעשים החמורים בהם הורשע המערער, ומן הראוי היה להטיל עליו עונש חמור ממנו; אך כלל נקוט בידינו כי אין ערכאת הערעור נוהגת למצות את הדין עם המערער", הוא מדגיש.
השופטים ענת ברון ואלכס שטיין הסכימו עם אלרון. את המערער ייצגו עוה"ד שני פוגודה ונועה זעירא, ואת המדינה - עו"ד דגנית כהן-ויליאמס.

תאריך:  31/05/2020   |   עודכן:  31/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון החמיר פי 2.5 בעונש שגזר המחוזי בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רווחי רשת יוחננוף עמדו על 30.4 מיליון שקל    ההכנסות ברבעון הגיעו ל-756.6 מיליון שקל - עלייה של 12.8%
איציק וולף
מכירות רשת השיווק ויקטורי עברו ברבעון הראשון את חצי מיליארד השקלים ועמדו על 566 מיליון שקל - זינוק של 38.1%    הרווח הנקי עמד על 14.5 מיליון שקל    החברה הכריזה על דיבידנד בהיקף של 10 מיליון שקל
איתמר לוין, יצחק דנון
שופט הפירוקים המוביל קובע, כי גם חברות שנקלעו לשיטתן לקשיים זמניים בשל הקורונה - חייבות לפעול לפי המסלול המקובל של הליכי חדלות פרעון, כולל אפשרות של החלפת ההנהלה ואובדן השליטה    המסלול המהיר המאפשר רק פריסה מחדש של החוב, מיועד רק לחברות אחזקה ולא לחברות תפעוליות
מירב ארד
הצמח מעולם לא תועד בשטח ישראל ונמצא במהלך סיור במזרח גוש-עציון    שייך למשפחת הנוריתיים, לה נציגים רבים בישראל והסוג ״בר דרבן״ קרוי כך על-שם ה״דרבן״ - אותו איבר מאורך שנמצא בחלק העליון של הצמח
איציק וולף
מליאת הכנסת החלה לדון על החוק הנורווגי    ח"כ יאיר גולן: איך נבחר ציבור שדרכו דרך ישרה והגונה יכול לתמוך במה שמונח פה לנגד עינינו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il