X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים

לאור פנייתו של חבר ועדת הכספים, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ובתמיכתו של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הודיע יוגב גרדוס סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר במהלך דיון בוועדה כי משרד האוצר יקצה סכום של 50 מיליון ש״ח לטובת סיוע לעמותות שנפגעו ממשבר הקורונה ולא נכנסו לאמות המידה לתמיכה עד כה.
בנוסף סיכמו גפני וסמוטריץ׳ לקיים בקרוב דיון בוועדה על אמות המידה לסיוע לעמותות וכן על התיקונים הנדרשים בתוכניות התמיכה במועסקים במשק כך שיחולו גם על אגודות שיתופיות במסגרת חוק עידוד תעסוקה.

תאריך:  01/06/2020   |   עודכן:  01/06/2020
+האוזר נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון
00:44 02/06/20  |  עידן יוסף

מליאת ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחת את המלצת הוועדה המסדרת לבחור בח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וליו"ר ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן.
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיע לברך: "ברכות גדולות, לאיש הנכון במקום הנכון. ועדת החוץ והביטחון היא מקום מדהים, עם הרבה מאוד יכולת חשובה להיחשף לדברים הכי עמוקים בביטחון ישראל וביחסי החוץ שלה בזמן אמת, ולתת זווית ראייה אחרת. חשיבה זו מחוץ לקופסה, מחוץ למערכות המבוקרות, היא חיונית ובעלת תרומה גדולה לביטחון ישראל ולמעמדה בעולם. להבדיל מכל ועדות הכנסת האחרות, שעוסקות בבקרה על עבודת הממשלה בנושאים גלויים, הוועדה הזו היא העין הפקוחה היחידה שרואה את הדברים שאינם גלויים, ובעניין הזה אתה שליח של אזרחי ישראל".
"הוועדה תעסוק מטבע הדברים גם בסוגיית מהלך החלת הריבונות, שאני מקווה שאכן יקרה, ובהיבט הזה אני חושב שלא במקרה, מתוך אמון אישי רחב מאוד של כל מרכיבי הממשלה והקואליציה הנוכחית, כולם נתנו בך אמון אישי להוביל את המהלך החשוב הזה מכיוון הכנסת. אין לי ספק שתעשה את זה בצורה הכי טובה ועניינית שיכולה להיות. מאחל לך המון הצלחה, ושתביא את הידע והניסיון הרחבים שלך לתוך המערכת".
האוזר: "ביקשתי להיות יו"ר ועדת חו"ב, זו אינה ברירת מחדל ואני גאה על כך. התפקיד שהוטל עליי הוא תפקיד מקצועי שנועד לשנות מציאות לטובה. בראייה היסטורית, אנו נמצאים היום בסופו של הרבעון השלישי של המאה הראשונה לעצמאות ישראל. אנו עדיין 'דור מייסדים' ומצויים בעיצומה של בניית תשתית למפעל "חידוש הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל".
אלו הם זמנים של משבר אמון עמוק בין המערכות והממסדים לבין עצמם; ובין הציבור למערכת הפוליטית - תפקידנו, בוועדת החוץ וביטחון, הוא לשקם ככל האפשר אמון זה. כיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון בכוונתי לתת ביטוי לביטחון הלאומי במובנו הרחב; לצד הגנרלים צריך גם אזרחים שמגיעים מדיסציפלינות שונות ובעלי זווית ראייה שונה".
בוועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן יהיו חברים אבי דיכטר (הליכוד), גדעון סער (הליכוד), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ומשה יעלון (תל"ם).

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה
23:50 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר במליאת הכנסת ברוב של 64 תומכים מול 38 מתנגדים  ▪  ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ נעדרו מההצבעה  ▪  שקד: שאלתי את אחד השרים האם באמת יהיה משרד לענייני משרדים קטנים אז הוא אמר לי 'לפנות לשר לענייני שמות מוזרים'

לוח ההצבעה
+החוק הנורווגי מבטיח הוצאות קשר לבוחר גם לסגני שרים שהתפטרו
23:27 01/06/20  |  עידן יוסף

לפי החוק הנורווגי שנידון בכנסת, בדרך לאישור בקריאה ראשונה, המדינה תשלם תקציב הוצאות קשר עם הבוחר - גם לסגני שרים שיתפטרו מהכנסת. המשמעות: עשרות אלפי שקלים בשנה לכל סגן שר (חדשות 12).

+הכנסת אישרה הקמת משרדי ממשלה חדשים
20:03 01/06/20  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.6.20) את הודעת הממשלה בדבר החלטה על הקמתם של המשרדים הבאים:
  • משרד ראש הממשלה החלופי, שעליו יהיה ממונה ראש הממשלה החלופי.
  • משרד משאבי המים.
  • משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה.
  • המשרד לחיזוק וקידום קהילתי.
  • משרד ההתיישבות.
כמו כן אישרה המליאה את הודעת הממשלה בדבר החלטתה על מינויי השרים על פי הפירוט הבא:
  • השר זאב אלקין מונה לתפקיד שר משאבי המים ובנוסף גם לתפקיד שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה.
  • השרה אורלי לוי אבקסיס מונתה לשרה לחיזוק וקידום קהילתי.
56 חברי כנסת תמכו בהודעה, ו-27 התנגדו לה.

+חיים כץ שב ונבחר לראשות ועדת העבודה
19:04 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כץ לאחר הבחירה בו: "כשחזרתי לכנסת היה ברור לי שאם אני רוצה לעשות משהו משמעותי ולתרום לאוכלוסיות המוחלשות, אני חייב לחזור לשולחן הוועדה. פניתי ליו"ר הכנסת ואמרתי לו שזה הדבר היחיד שאני רוצה"

כץ. קידום חברתי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+הצמיחה השלילית תגיע לכ-5%
18:12 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה הרחבת תוכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד שקל  ▪  לדרישת חברי הוועדה אמות המידה לחלוקת חצי מיליארד שקל למעסיקים שלא פיטרו עובדיהם, שיאושרו במסגרת החוק לעידוד החזרת עובדים לעבודה, ידרשו את אישור ועדת הכספים

גפני. חוק ייעודי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ברק: חוק הסמכויות יביא למרי אזרחי
17:37 01/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי חוק שיסמיך שוטרים להיכנס ללא צו לבתי אזרחים יעורר מרי אזרחי  ▪  "מי שינסה להכניס שוטרים ללא צו אל בתי אזרחים יגמור עם מרי אזרחי. מי שינסה למנוע הפגנות בצווי חירום יגמור עם מרי אזרחי"

[צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
+22 אלף פנו לאיחוד משפחות; כמחציתם אושרו
16:25 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה המשותפת ממליצה להאריך את תוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל בשנה נוספת  ▪  מרכז עדאלה: "לא יכול להיות שחוק דרקוני, גורף וגזעני כזה יישאר בספר החוקים כחוק זמני במשך 17 שנים ברציפות"

[צילום אילוסטרציה: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+בנט: נחליט כשנדע האם זו ריבונות או פלשתין
16:25 01/06/20  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הסיעה: הנשיא טראמפ הוכיח עצמו כחבר ענק של מדינת ישראל, בשלל פעולות כולל העברת השגרירות לירושלים ובהכרה ברמת הגולן ובירושלים. על כך תודתנו הגדולה. החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי, אך הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ארצנו היא אסון קיומי".
"איננו מכירים עדיין את פרטי התוכנית והמפה — האם זה ריבונות או פלשתין. אנחנו פועלים להשפיע ולהביא להחלת ריבונות טובה, כזו שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו. ברגע שהמפה והתוכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".
יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, שהוזמן כאורח הסיעה אמר: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר 'לא תודה' לתוכנית טראמפ ולמדינה פלשתינית, וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר: לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

ישיבת הסיעה
+לפיד: הממשלה לוקחת כסף מילדים עניים
14:51 01/06/20  |  עידן יוסף

‏יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד בישיבת הסיעה על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה: "3.6 מיליון שקל זה לקחת אוכל מילדים עניים. קיצצו 4.3 מיליון מתקציב משרד הבריאות כדי לממן את לשכת גנץ. קיצצו 3.2 מיליון מתקציב התעסוקה בשביל המשרד לקהילות לא קיימות של לוי-אבקסיס".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוספת של 50 מיליון ש"ח לעמותות שנפגעו מהקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
מליאת הכנסת החלה לדון על החוק הנורווגי    ח"כ יאיר גולן: איך נבחר ציבור שדרכו דרך ישרה והגונה יכול לתמוך במה שמונח פה לנגד עינינו?
מירב ארד
הוועדה המסדרת בכנסת אישרה את הרכבן והן ישובו לפעול בהקדם    ח"כ יאיר לפיד מונה לראש האופוזיציה
מירב ארד
לאחר שנדחתה ההצבעה - המליאה התכנסה להצביע על החוק שיכניס לכנסת 12 חברי כנסת חדשים במקום שרים שיתפטרו מתפקידם    ח"כ שפע: "לחוק הזה יש תכלית אחת מהותית והיא לחזק את משכן הכנסת"    לפיד: "מישהו אצלכם בממשלת המנותקים זוכר מאיפה מגיע הכסף? זה כסף של אנשים עובדים"
עידן יוסף
ועדת המשנה למודיעין אישרה לממשלה המשך שימוש בכלי של השב"כ עד 16.6 - במקרים פרטניים וייחודיים בלבד    השב"כ מעוניין לצמצם את העיכוב ומשרד הבריאות מעוניין בהגברה, כדי לקטוע שרשראות הדבקה גם בזמן של תחלואה נמוכה    "שני חולים ביום שמאותרים ע"י השב"כ, האם זה באמת מצדיק את השימוש בכלי?"
מירב ארד
באגף החשב הכללי הצביעו על החקיקה שאמורה לתת תוספת תקציבית להקמת הקרן לעסקים בסיכון, וציינו כי "לפי הקצב הנוכחי שמבוסס על כל אחד מהבנקים, יש לנו עוד 5 מיליארד שקלים, אנחנו נערכים לקראת תום הכסף, שלערכתנו זה יהיה בעוד 17 - 18 ימים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il