X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת החוץ הנורווגית [צילום: קרולין קסטר/AP]
חינוך פלשתיני [צילום: המרכז לחקר מדיניות המזה"ת]
שרת החוץ הנורווגית הודיעה על הקפאת מימון מעל 50% מכספי הסיוע למשרד החינוך הפלשתיני לשנת 2020 - שהם 55 מיליון כתר נורווגי - עקב הסתה בספרי לימוד הפרלמנט הגדיר את תוכנית הלימודים הפלשתינית "הרסנית לתהליך השלום"
▪  ▪  ▪

שרת החוץ הנורווגית, אינה מארי אריקסן-סוריידה, הודיעה (יום ה', 4.6.20) באופן חסר תקדים שבהמשך להמלצת הקואליציה מדצמבר האחרון, החליטה ממשלת נורווגיה להקפיא מעל ל-50% מכספי הסיוע שהיא צפויה להעביר למשרד החינוך הפלשתיני לשנת 2020. אריקסן הוסיפה, שהפשרת הכספים תהיה תלויה ביכולת של הרשות הפלשתינית להוכיח כי בוצעו תיקונים בספרי הלימוד שלה. זו הפעם הראשונה שנורווגיה מקפיאה כספי סיוע כלשהם לרשות הפלשתינית.
ההודעה באה בעקבות הוראת הפרלמנט הנורווגי בדצמבר 2019, להקפיא מימון למשרד החינוך הפלשתיני עד שתבוצע רפורמה בספרי הלימוד. הוראת הפרלמנט ציטטה את הדוח "האמין" של מכון המחקר IMPACT-se בנושא ההסתה בחינוך הפלשתיני בעקבות קמפיין של המכון מול משרד החוץ, הפרלמנט והתקשורת הנורווגית. הפרלמנט הגדיר את תוכנית הלימודים הפלשתינית "הרסנית לתהליך השלום".
החלטה תשפיע ישירות על 55 מיליון כתר נורווגי, שנורווגיה התחייבה לתרום השנה ישירות למשרד החינוך הפלשתיני. ההחלטה עוקבת אחר הצהרת הגינוי הרשמית שהעביר הפרלמנט של האיחוד האירופי בחודש שעבר על ההסתה בספרי הלימוד הפלשתינים החדשים.
שרת החוץ אריקסן-סוריידה ציינה שממשלת נורווגיה העלתה את הנושא בפגישה עם שר החינוך הפלשתיני ב-21 במאי, ובפגישה שלה עם ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד שתייה ב-20 בפברואר, שבה הדגישה את עמדתה של ממשלת נורווגיה כי "עלולות להיות השלכות תקציביות על הסיוע הנורווגי העתידי אם לא יבוצעו שיפורים בתוכנית הלימודים של בתי הספר", וש"התמיכה הכלכלית עלולה להיפסק אם לא ייראו שינויים חיוביים בתוכנית הלימודים הפלשתינית בתוך זמן סביר".
ההכרזה מגיעה בעקבות קמפיין מדיני-תקשורתי רחב היקף של מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se בנורווגיה, שחשף בתדרוכים למשרד החוץ הנורווגי, לחברי פרלמנט נורווגים מכל מפלגות הקואליציה ובפני התקשורת הנורווגית מחקר המציג ההקצנה והרדיקליזציה שעברו תכני ספרי הלימוד הפלשתינים החדשים. לראשונה, נמחקו כל ההסכמים ושיחות השלום עם ישראל מאז אוסלו והוכנסו במקומם תכנים רבים יותר המקדמים מוות, ג'יהאד, אלימות ושנאת האחר אפילו במתמטיקה ובמדעים.
בשנה האחרונה, כחלק מקמפיין רחב היקף של מכון IMPACT-se, תכני ספרי הלימוד הפלשתינים החדשים עלו לסדר היום העולמי. בחודש שעבר, הפרלמנט של האיחוד האירופי העביר החלטת גינוי רשמית חסרת תקדים על ההסתה בפרי הלימוד הפלשתינים ועל כשלון הרשות הפלשתינית במניעת הסתה זו.
במרס השנה, הודיעה ממשלת בריטניה כי היא "מודאגת מאוד מההאשמות להסתה בספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית", בנאום של השר לענייני המזרח התיכון ג'יימס קלוורלי ובתגובה לשאילתה פרלמנטרית בנושא.
בדצמבר האחרון, ועדת החוץ של הקונגרס האמריקני הצביעה פה אחד בעד חקיקה דו-מפלגתית ביוזמת חבר קונגרס דמוקרטי הדורשת לחייב את הממשל לפרסם דוח שנתי פומבי על תכני הלימוד הפלשתינים.
באוגוסט אשתקד, האו"ם, בהחלטה תקדימית, פרסם דוח המגנה את תכני ההסתה הפלשתינים ודרש להסירם.
באפריל 2019, פדריקה מוגריני הצהירה שהאיחוד האירופי יבצע חקירה רשמית מטעמו לבדיקת הימצאות הסתה בספרי לימוד.

תאריך:  04/06/2020   |   עודכן:  04/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נורווגיה מקפיאה את הסיוע לחינוך הפלשתיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקפאה
שמ  |  5/06/20 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש המועצה האזורית שומרון מבקש להחיל את הריבונות הישראלית גם על הר עיבל הסמוך לשכם    "הבסיס הערכי לאחיזתנו בארץ הוא מקומות כמו הר עיבל, הר גריזים, שילה, מערת המכפלה. מזבח יהשע בן נון הוא עדות כמעט יחידה לכניסת עם ישראל לארצו. מדינת ישראל לא יכולה לוותר עליו"
איתן קלינסקי
חובה להעמיד לדין ולהוציא משורות צה"ל מפקד המעיד, כי "לוחמי הצוות שלו הרגישו צורך לנקום בערבים..."    חובה לסלק מצה"ל - אם זה נכון - שקצין אמר: "הרגשתי שאני צריך לתת להם להתפרק"
איציק וולף
הרשות הפלשתינית מסרבת לקבל מאות מיליוני שקלים שישראל הייתה אמורה להעביר לה בגין המיסים שנגבו בחודש מאי    בכיר הרשות, חוסיין א-שייח: מדובר בנגזרת של ההחלטה על ביטול ההסכמים
איציק וולף
ראש הממשלה גינה את דברי יו"ר מועצת יש"ע שהביע פקפוק בהתאמת האינטרסים של הנשיא האמריקנים לאינטרסים הביטחוניים הישראלים    "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה"    גם יו"ר הכנסת וחברי הכנסת בנט ושקד פרסמו גינוי
מרדכי ליפמן
ישראל מיישמת, הלכה למעשה, "ריבונות זוחלת", מאז 1967, בפועל, שעל אחר שעל, בהתמדה ושיטתיות, על שטחי הגדה והגולן    כך יושבו למעלה מ-500,000 יהודים בשטחי הגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il