X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פלמור. "ניטלו סמכויותיה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אוחנה. סירב למנות ממלא מקום [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
המנכ"ל לשעבר אומרת לראשונה בפה מלא

פלמור: אוחנה הדיח אותי ממשרד המשפטים

מגדירה את הפסקת כהונתה במילה "פיטורים" - למרות שביולי שעבר הציגה זאת כפרישה על-פי בקשתו של השר דאז טוענת שאוחנה מנע ממנה להשתתף בדיונים על הרפורמה בלימודי ראיית החשבון, למרות שהיא הובילה אותה
▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, אומרת לראשונה שהודחה מתפקידה בידי השר דאז, אמיר אוחנה - כיום השר לביטחון פנים. לדברי פלמור, אוחנה אף מנע ממנה להשתתף בדיונים בנושא הרפורמה בלימודי ראיית החשבון, למרות שמדובר היה ברפורמה שהיא יזמה והובילה.
פלמור שימשה כמנכ"ל מאז שנת 2014, תחת השרות ציפי לבני ואיילת שקד, במינוי מקצועי לאחר למעלה מ-20 שנות עבודה במשרד המשפטים. אוחנה הודיע לה ביולי שעבר, ימים אחדים לאחר כניסתו לתפקיד, שאין לו אמון בה וביקש ממנה לסיים את תפקידה. כלפי חוץ שידרו השניים, כאילו פלמור פרשה במענה לבקשתו של אוחנה - שביקש למנות במקומה את מקורבו, אופיר כהן. בסופו של דבר נבלם המינוי והממונה על חדלות פרעון, סיגל יעקבי, מכהנת מאז ספטמבר שעבר כממלאת-מקום המנכ"ל.
פלמור פנתה (יום א', 7.6.20) לוועדה למתן היתרים שליד בית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לקצר את תקופת הצינון שלה - ואגב כך חשפה את שהתחולל מאחורי הקלעים בנושא הדחתה. פלמור אומרת כי אוחנה ביקש ממנה לסיים את תפקידה לאלתר וכי הדבר התפרש כ"הדחה" (המרכאות במקור); היא אינה סותרת פרשנות זו.
ב-31.7.19 כתבה פלמור מזכר המשקף את הסיכומים בינה לבין אוחנה, כולל הסכמה על טקס פרידה שבוע לאחר מכן ותזכורת לכך שעל אוחנה להחליט לפרסם מכרז לתפקיד מנהל אגף התקציבים במשרד. החלטה כזו, מסבירה פלמור, נמצאת בסמכות המנכ"ל - אך "ניטלו מן המבקשת סמכויותיה לעשות פעולה שגרתית מעין זו". עוד סוכם איתה, שהיא תבצע חפיפה של שלושה שבועות עם כהן ותשתתף ביומיים האחרונים של "פורום משפיעים".
ב-7.8.19 התקיים טקס הפרידה, אך מאחר שבג"ץ מנע מינוי מנכ"ל חדש - יצאה פלמור לחופשה כדי להיות זמינה לנושאים טכניים בהם תידרש חתימתה. בניגוד למקובל, מדגישה פלמור, אוחנה סירב למנות לה ממלא-מקום לתקופת החופשה. ב-25.8.19 היא חזרה למשרד כדי שלא לבזבז ימי חופשה, אם כי הודיעה לבג"ץ שלא תישאר בתפקידה גם אם ייקבע שהחלפתה הייתה בלתי חוקית. עד למינויה של יעקבי כממלאת מקומה, היא לא נטלה חלק בעבודת המשרד, למעט השתתפות בכנסים ואירועים שנקבעו מראש ועוד שתי ישיבות.
"במהלך תקופה זו התקיימו בלשכת השר דיונים על השלמת הרפורמה בלימודי ראיית חשבון, רפורמה אותה יזמה והובילה המבקשת בתפקידה כיו"ר מועצת רואי חשבון, והיא הורחקה מדיונים אלה כביטוי לעמדת השר כי למעשה סיימה את תפקידה במשרד", ממשיכה פלמור. לאחר מינויה של יעקבי, התקיימה ביניהן חפיפה פורמלית בת שלושה שבועות, במהלכם נפגשו השתיים פעמיים מחוץ למשרד המשפטים.
פלמור מבקשת - בהסכמת נציבות שירות המדינה - לקבוע שהיא סיימה בפועל את תפקידה ביום בו התקיים טקס הפרידה. היא מעוניינת לשמש כיועצת עצמאית לחברת הייעוץ הארגוני לוטם, תפקיד במסגרתו תלווה תהליכים ארגוניים, הנהלות וצוותים. פלמור אומרת כי פגשה באקראי את מייסד החברה, עופר לוי, בינואר השנה וקיבלה ממנו הצעת תעסוקה בחודש מארס.
פלמור מציינת, כי בתקופת כהונתה במשרד המשפטים זכתה לוטם במכרזים של המשרד בהיקף של למעלה מ-2 מיליון שקל, ללא כל מעורבות שלה או של לשכתה (למעט חתימה על החוזה עימה לפני שנה וחצי). היא עצמה השתתפה בכמה מן האירועים שארגנה לוטם עבור המשרד, ובארגון תוכניות להן היה ממשק לאלו של לוטם. חברה זו גם ארגנה את "תוכנית משפיעים" אותה ליוותה פלמור, אך היא עצמה לא עבדה מול לוטם.
בנימוקים לקבלת הבקשה אומרת פלמור בין היתר, כי היא הייתה בפועל בצינון פנימי מאז הדחתה בידי אוחנה. למעשה, היא טוענת, נכפה עליה להמשיך בתפקידה חודש וחצי, בשל העתירה לבג"ץ בעקבות פיטוריה "ובשל נסיונו של השר למנות מנכ"ל בתקופת בחירות וממשלת מעבר שלא מתוך שירות המדינה". בחודש שעבר מונתה פלמור לאחת מ-20 חברות מועצת התוכן שהקימה פייסבוק - ערכאת הערעור של החברה שתדון בפניות משתמשים על הסרת תכנים.

תאריך:  07/06/2020   |   עודכן:  07/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלמור: אוחנה הדיח אותי ממשרד המשפטים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
והמנדלבליט שלך
גולש 100  |  7/06/20 18:17
 
- העובדות שציינת אינן נכונות
ירושלמי  |  8/06/20 11:38
2
מה חדש? עשה מה שזכותו לעשות... ל"ת
כתבה מיותרת  |  7/06/20 19:48
3
החלפת מנכ"ל אינה הדחה
שאול א.  |  9/06/20 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
החברה תקבל הלוואה של 250 מיליון דולר, תנפיק מניות ב-150 מיליון דולר והחברה תרכוש את אלו שלא ירכוש הציבור    מציעה נוהל שימנע ממנה התערבות בניהול החברה אם תולאם
מירב ארד
המודל, המבוסס על בינה מלאכותית, חוזה את הסטטוס הרפואי של החולים ופותח ע"י מדענים מתחום הלווינים והטילים בהתבסס על מידע בענן של המרכז הרפואי שיבא
איתמר לוין, יצחק דנון
בעלי קבוצת מרחב טוען, כי הבנק החל במיזם של גביית ריביות פיגורים מופרזות, תוך ניצול מחלתו הקשה באמצע 2016 - ומאז הוא מונע מכירת וילה משועבדת, כדי שיוכל להמשיך ולגבות ריביות אלו
איציק וולף
ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית להצטרף לארצות הברית ולהטיל מחדש עיצומים משתקים על אירן    "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של אירן להתבסס צבאית בגבולותינו"
עידן יוסף
הממשלה אישרה את מינויו של עופר מלכה למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים    מלכה, איש מערכת הביטחון ובעל עבר עשיר בשירות הציבורי, במגזר העסקי ואפילו במוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il