X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעה בסך 12 מיליון שקל:

"מעוז סייע לתרמית של טפירו"

מפרק חברת ט.ב של חיליק טפירו תובע את הכלכלן, בטענה שלא בדק האם הקבוצה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה ללקוחותיה וששימש כגורם מרכזי במשיכת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים בחודשים האחרונים לקיומה
▪  ▪  ▪
מעוז. טען שלא ידע [צילום: פלאש 90]

הכלכלן שלמה מעוז סייע לחיליק טפירו בביצוע מעשי מרמה במיליוני שקלים בחברת ט.ב מתקדמים בכספים (לימים - חברת קרן אור). כך טוען מפרק החברה, עו"ד ליאור מזור, בתביעה בסך 12.4 מיליון שקל נגד מעוז שהגיש (יום ד', 10.6.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מעוז הוא אחד הכלכלנים הידועים בארץ ושימש ככלכלן הראשי של ט.ב בחודשים האחרונים לקיומה, בתחילת 2014. ט.ב הייתה בשליטתו של טפירו ועסקה בהשקעות בפרויקטים של תמ"א 38. הרעיון מאחורי פעילותה היה נטילת הלוואות ממשקיעים, העברת הכספים לפרויקטים והחזרת ההלוואות מכספי הפרויקטים. לדברי מזור, בפועל הגיעו ט.ב והחברות-האחיות שלה למצב בו הריבית שהיה עליהן לשלם הייתה גבוהה מזו שהבטיחו למשקיעים ושאותה שקללו בחישוביהן.
באפריל 2014 אסרה רשות ניירות ערך על החברה לגייס משקיעים, בקובעה שמדובר בפעילות המחייבת תשקיף, והיא קרסה. טפירו ושותפו לשעבר, עו"ד אמיר בירמן, מואשמים בעבירות מרמה וגניבה, כאשר לטענת המדינה הם נטלו לכיסיהם כספים שגייסו מן הציבור. מזור מדווח, כי התיק נגד השניים מצוי לאחר שלב הסיכומים.
בנוגע לחלקו של מעוז נאמר בתביעה, כי בינואר 2012 פיטרה אותו חברת אקסלנס-נשואה מתפקידו ככלכלן הראשי שלה, בשל התבטאות בוטה שלו על-רקע המחאה החברתית. הוא עבר לתפקיד הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פלטינום, שהיה בבעלות עמי סגל (שגם לו מיוחסים מעשי מרמה נרחבים), אשר קרס ובסוף 2013 עבר לבעלותו של טפירו. מינואר 2014 שימש מעוז ככלכלן הראשי של קבוצת טפירו, תמורת 35,000 שקל לחודש ובונוס של 100,000 שקל בכל רבעון בו הגיוס מן הציבור יעלה על 30 מיליון שקל.
מזור טוען, כי הצטרפותו של מעוז לקבוצת טפירו הייתה בעלת חשיבות רבה מבחינת יכולתה לגייס כספים מהציבור. אחד מתפקידיו המרכזיים היה להופיע בתקשורת ובכך לנצל את מעמדו ופרסומו למטרה זו, שכן הללו יצרו את הרושם שניתן לסמוך על הקבוצה. לדברי מזור, הצטרפותו של מעוז אפשרה לטפירו להרחיב משמעותית את מעגל לקוחותיו, ולגייס גם משקיעים מן הציבור שיזרימו 100,000-50,000 שקל בלבד כל אחד.
מזור מצטט פרסומות של ט.ב מאותה תקופה, בהן הופיעה תמונתו של מעוז לצד ההבטחה לתשואות של 10% בהשקעה לשנה ושל 23% בהשקעות לשנתיים וזאת ללא כל סיכון. חלק מן המשקיעים אף שוחחו עם מעוז לפני שהזרימו את כספם לידי טפירו. באותם חודשים הסתכמו השקעות הציבור ב-35.5 מיליון שקל. מעוז אומנם דרש בפברואר 2014 מטפירו להסיר את תמונתו מהפרסומות, אך דבר לא נעשה והוא לא עמד על דרישתו - שלדעת מזור הייתה מן השפה ולחוץ בלבד.
מזור מצטט מתוך עדותו של מעוז במשפטם של טפירו ובירמן, בה טען שלא ידע דבר על פעילותן של החברות האחרות בקבוצה, ואומר שהדבר אינו סביר בעליל. לטענתו, מעוז כלל לא התעניין במילוי חובותיו המקצועיות כלפי הקבוצה ולא בדק האם היא יכולה לעמוד בהתחייבויותיה, אלא עסק רק בהעמדת מצגי שווא בפני הציבור ובגיוס השקעות שהוא עצמו נהנה מהן. אולם מאחר שמעמדו של מעוז והתייצבותו הגלויה לצד החברה גרמו לחלק מן המשקיעים להשקיע - ולאבד - בה את כספם, הרי שלטענת מזור עליו לשאת בנזקיהם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ענבל בית-הלחמי ריבן ויואב הריס, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  10/06/2020   |   עודכן:  10/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה מעוז
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מתשובת שר הבינוי והשיכון לשאילתה שהגיש ח"כ משה ארבל, עולה כי המשרד מעריך שמשבר הקורונה הביא לדחייה של עד שלושה חודשים בממוצע באתרי הבנייה    המשרד מציע לקבוע מנגנון של מתן ארכה של כ-40 יום בקשר לדירות אשר מועד המסירה שלהן נקבע בין 18 במרס לסוף השנה במטרה לנטרל מחלוקות בין הרוכשים ליזמים
אביתר בן-צדף
שדה התעופה בבסיס האוויר היל ביוטה הושבת מפעילות לאחר שמטוס אף-35 מטייסת קרב 388 של חיל-האוויר האמריקני שבר כן-נסע קדמי בנחיתתו ביום שלישי בבוקר    הטייס חילץ את עצמו, ונשלח לביקורת רפואית    זו התאונה השנייה למטוס החמקן תוך פחות מחודש
מירב ארד
נציג משרד התיירות: "הכנסת הירדנים נמצא במו"מ מול האוצר". הוסיף: "משרד התיירות מרוצה מנתוני ההזמנות לקיץ"    יו"ר הוועדה: "לאשר את תוכנית "עיר ירוקה" שתאפשר להחזיר את אילת לשגרה"
יפעת גדות
העדויות הראשונות מסוגן נמצאו באתר הנטופי שבמערת הנחל בכרמל    "ייתכן שבעזרת השיטה שפיתחנו נוכל למצוא עדויות קדומות עוד יותר", אומר הד"ר ראובן ישורון, מעורכי המחקר
עידן יוסף
מצטרפת לערי גוש-דן שכבר הודיעו על החזרת השירות לפעילות בסוף-השבוע הקרוב    בעיריית ת"א אומרים כי בהמשך הקיץ יצטרפו עיריות נוספות ל"נעים בסופ"ש"    הקווים הפיראטיים של האגודות השיתופיות לא מחדשים בינתיים פעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il