X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמנון שוורץ. התבטאויות [צילום: יח"צ]
"סכסוך ההולך ומחריף" [צילום: יח"צ]
תביעה שהגיש המנכ"ל המשותף חושפת:

מאבק קשה במשפחת שוורץ השולטת בעמינח

רוני שוורץ ודודו אמנון שוורץ משמשים כמנכ"לים משותפים שלושת ילדיו של אמנון חברים בדירקטוריון, כמו גם שני אחיו של רוני אמנון מחזיק ב-50% ממניות החברה, ורוני ואחיו ביתרה רוני טוען שכל יתר הדירקטורים, כולל אחיו, שותפים בטיוח ממצאי הבדיקה שנערכה בעקבות תלונה על הטרדה מינית מילולית מצידו של אמנון
▪  ▪  ▪

מאבק קשה בין בני משפחת שוורץ, השולטת בחברת המזרונים והמיטות עמינח, נחשף בתביעה שהגיש המנכ"ל המשותף רוני שוורץ נגד בני משפחתו שהם יתר הדירקטורים ובעלי המניות בחברה. בתביעה טוען רוני, כי הדירקטוריון טייח חקירה של תלונה נגד המנכ"ל, דודו אמנון שוורץ, בדבר הטרדה מינית מילולית.
עמינח הוקמה לפני 60 שנה בידי אברהם שוורץ המנוח, אביו של רוני ואחיו של אמנון. רוני, אחיו זיו שוורץ ואחותו שירי שוורץ מחזיקים כל אחד בשישית ממניות עמינח וכולם דירקטורים בחברה. אמנון מחזיק ב-50% מן המניות, והוא מינה את שלושת ילדיו לדירקטורים לצידו: אורון שוורץ, טלי שוורץ-דינס ומיה שוורץ-לאופר. דירקטורית נוספת מטעם אמנון היא אסתרי גיל-עז רן.
רוני אומר כי לאחר פטירת אביו "התגלע סכסוך (ההולך ומחריף) בין רוני לבין אמנון, על-רקע תפיסות עולם שונות, תפיסות עשייה שונות ובעיקר תפיסות שונות ביחס לעתידה של עמינח וצרכיה המשתנים. לדאבון הלב, סכסוך זה אף שיסע ופילג בין רוני לבין אֶחיו, אשר מטעמים עסקיים ולאור הבטחות שונות שקיבלו, שאין זה המקום לפרטם, דבקים באינטרסים של אמנון לבדו".
כאמור, התביעה - שהוגשה (16.6.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב - מתמקדת בטענה להטרדה מינית מילולית מצידו של אמנון, אותה הגישה ביולי שעבר עובדת בחברה. חודש לאחר מכן החליט הדירקטוריון למנות את השופטת בדימוס דינה אפרתי לבדוק את התלונה. על-פי התביעה, אפרתי קבעה, כי האמירות וההתבטאויות שיוחסו לאמנון - כנראה גם כלפי עובדות נוספות - אינן מהוות הטרדה מינית, אם כי הן "חמורות ואינן ראויות, לרבות נוכח מעמדו של הנילון בחברה". אפרתי המליצה שהדירקטוריון ימנה ועדה עצמאית ליישם את הסיכום שהגישה.
לטענת רוני, בפברואר השנה החליט הדירקטוריון להעביר את הדוח של אפרתי לעיונו של עו"ד אביתר קנולר, היועץ המשפטי החיצוני של עמינח. קנולר אמר באותה ישיבה, כי יש להביא לאישור הדירקטוריון כל פעולה שתידרש בעקבות הדוח, וכי הדירקטוריון לא יוכל להאציל לאיש סמכות זו. אלא שבפועל, בסוף אותו חודש הודיע קנולר, כי לא יעביר את דוח אפרתי לעיון הדירקטוריון ואף הכתיב לדירקטוריון אלו המלצות של אפרתי ליישם וכיצד. הוא אף כתב: "החלטתי בשם החברה, כי החברה תאמץ את המלצות הממונה [אפרתי] ותפעל ליישומן".
בתחילת חודש מארס דרש רוני מקנולר לבטל את החלטתו ולהעביר את דוח אפרתי לדירקטוריון בתוך 48 שעות. למחרת - הוא אומר בתביעתו - התכנס הדירקטוריון והחליט לאשר בדיעבד את מהלכיו של קנולר. מאחר שאמנון וילדיו לא יכלו להשתתף בהצבעה, הם הסמיכו את גיל-עז רן - שכזכור מונתה בידי שוורץ - להצביע בשמם, והיא תמכה בהחלטה המוצעת. רוני מתאר התנהלות זו כ"ניסיון לטאטא מתחת לשטיח ולצאת ידי חובה בעשיית המינימום ואף למטה מכך" וזאת מתוך שיקולים זרים.
רוני מבקש מבית המשפט לבטל את ההחלטה שהכשירה את פעולותיו של קנולר, לקבוע שהוא אינו יכול לפעול במקום הדירקטוריון ולקבוע שיש להעמיד את דוח אפרתי לרשות הדירקטוריון כדי שיוכל לפעול בהתאם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד צבי בר-נתן, מאיה נוסבאום-רפפורט וסתיו אלפישר, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

ת"א 39132-06-20, רוני שוורץ נ' אביתר קנולר ואח' / כתב תביעה
מנכ"ל משותף בעמינח חושף סכסוך קשה במשפחה השולטת בחברה וטוען לטיוח תלונה על הטרדה מינית מצד המנכ"ל המשותף האחר
תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק קשה במשפחת שוורץ השולטת בעמינח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת: סילבי גנסיה הגישה תביעת סרק במטרה לסחוט כספים מן המדינה, התנצלה וביקשה לחזור לעבודה - ואז ביצעה שוב מעשים של פגיעה בפרטיות ולשון הרע
מירב ארד
לדברי נתניהו, "זה תלוי בכך שנצליח לשמור על המגפה בשליטה"    העדיפות הראשונה - להחזיר את התיירות מישראל ליוון ולקפריסין וההפך    שר התיירות: "השלב הראשון יהיה מאמץ משותף לפתיחת נתיבי התעופה בין שתי המדינות"
מירב ארד
פרופ' חגי לוין הזהיר: "לשכות הבריאות בקריסה"    מנכ"ל קופ"ח כללית: הקורונה עלתה לנו מיליארד שקל    מנכ"לית קופ"ח מאוחדת נכנסה לבידוד לאחר שנחשפה לחולה קורונה מאומת    בתי ספר בנתניה ובדרום הארץ נסגרו    614 תלמידים במערכת החינוך חולים בקורונה
איתמר לוין
החברה ביצעה בתחילת 2015 עשרות מקרים של הטעיית לקוחות: לא אמרה שישלמו תמורת הטאבלטים שקיבלו, לא חשפה שישנם מסלולים זולים יותר ולא אפשרה לעיין בחוזה לפני חתימתו
איתמר לוין
ביקורת חריפה של בית המשפט על פרץ וינקלר, שהיה מנהל הכספים של יכין-חק"ל כאשר הייתה בשליטתו של סמי שמעון, ועל עו"ד אילן אורלי, שהיה מן המטפלים בענייניו    חויבו להחזיר לאנג'לה שמעון, אלמנתו של איל הנדל"ן, למעלה מ-800,000 שקל שהעביר וינקלר לאילן - המסייע לו במאבקו לקבל מניות בקבוצה - בלא ידיעתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il