X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ' משיב לטענות הליכוד:

"לנתניהו יש דפוס קבוע של הונאה"

מסביר: "נתניהו מבטל את הצו שמונע מהבנקים ברש"פ לשלם משכורות למחבלים ואז שולח את שלמה קרעי ליזום על זה דיון בכנסת כדי לעשות רעשים. מביך ולא אמין"
▪  ▪  ▪
סמוטריץ'. נתניהו רצה אותנו באופזיציה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

"מאז אתמול הליכוד מריץ איזה ספין לפיו אנחנו מנענו אתמול דיון בוועדת החוץ והביטחון על שטחי סי ביהודה ושומרון כי הגשנו מאות הסתייגויות לחוק שנדון קודם לכן בוועדה" - תוקף ח"כ בצלאל סמוטריץ' ועונה לטענות הליכוד.
עוד מוסיף סמוטריץ: "הרשו לי לגחך על הניסיון להציג אותנו כמי שפוגעים בהתיישבות. אנחנו לא זקוקים לאישור מאף אחד על נאמנותנו לארץ ישראל ולהתיישבות ועל החתירה שלנו לקידומה בכל האמצעים שעומדים לרשותנו. כשבליכוד עוד ליקקו את פצעי הגירוש מגוש-קטיף וצפון השומרון שהוביל יו"ר מפלגתם הבלתי מעורער, הייתה לי הזכות להיות בין מקימי תנועת רגבים שהייתה הראשונה להציף את החידלון של יו"ר מפלגה אחר מהליכוד, נתניהו, אל מול ההשתלטות המאסיבית הזו של הערבים על שטחי סי."
"יש כאן כבר דפוס פעולה קבוע של הונאה. נתניהו מאפשר לערבים להשתלט על שטחי סי ואז שולח את קרעי ליזום דיונים על זה בכנסת כדי שנחשוב שזה חשוב לליכוד. נתניהו מבטל את הצו שחוקק בתקופת בנט ומונע מהבנקים ברש"פ לשלם משכורות למחבלים ואז, שוב, שולח את קרעי ליזום על זה דיון בכנסת כדי לעשות, שוב, רעשים של כאילו. נתניהו מפקיר את תיק המשפטים בידי ניסנקורן והשמאל ואז שולח את קרעי להגיש לו שאילתות ולתקוף אותו במליאה כדי לטשטש את המעשה החמור הזה שלו. זה מביך ולא אמין".
אנחנו באופוזיציה כי נתניהו רצה שנהיה שם
ומכאן מסביר ח"כ סמוטריץ' מה שקרה אתמול בוועדת חוץ וביטחון. ומקדים לומר כמה מילים על כלי העבודה הפרלמנטריים של האופוזיציה:
"באופן טבעי הקואליציה נהנית מרוב בכנסת ושולטת בה ביד רמה. היא קובעת איזה חוקים עולים ואיזה לא, איזה חוקים יעברו ואיזה לא, איזה תיקונים יכנסו לחוקים במסגרת דיוני הוועדות ואיזה לא. ההחלטה איזה הצעות לסדר יעלו לדיון במליאה מתקבלת בנשיאות הכנסת, שבה הקואליציה נהנית מרוב של חמישה מול ארבעה. שאילתות של חברי כנסת לשרים מאושרות על-ידי יו"ר הכנסת, שכידוע מגיע אף הוא מהקואליציה. וכן הלאה."
"מול זה ניצבת האופוזיציה עם מעט מאוד כלים. היא יכולה וצריכה לאתגר את הממשלה במישור הציבורי ויש לה גם כמה כלים פרלמנטריים שנועדו ללחוץ על הקואליציה ולהביא אותה לסוג של מו"מ איתה במטרה להגיע להסכמות, שבהן גם האופוזיציה תיקח חלק בעבודת הכנסת ותשפיע".
"אחד הכלים המרכזיים האלה הוא "הפיליבסטר" הידוע. היכולת של האופוזיציה למשוך זמן בדיונים במליאה ובוועדות, לשבש את עבודת הקואליציה, להתיש את חבריה, ולייצר להם מוטיבציה לנסות ולהגיע להבנות במגוון דברים. זה אולי נראה לא טוב ממבט ראשון מבחוץ, אנחנו לא רגילים לזה כי הרבה שנים היינו בקואליציה והיו לנו בידיים כלים אחרים להשפיע, אבל זה כלי אפקטיבי שקיים בכנסת ישראל מאז ומעולם, והביא לאופוזיציה מכל הצדדים לא מעט הישגים".
"עכשיו תראו, אנחנו באופוזיציה כי נתניהו רצה שנהיה שם, וכזכור לא ניהל איתנו מו"מ רציני על-כניסה לקואליציה. אנחנו עובדים קשה כדי לשרת אתכם ולקדם את מה שחשוב לכם גם מהעמדה הזו. לפעמים זה נראה אולי קטנוני ומגוחך, אבל תאמינו לי שזה עובד. הקואליציה רוצה לתפקד ביעילות ולהעביר חוקים רבים. השרים צריכים לעבוד במשרדיהם ודי קשה להם לעשות את זה אחרי לילות חוזרים ונשנים של דיונים מתישים במליאה ללא שינה. ככל שלקואליציה יהיה קשה יותר לתפקד כך תהיה לה מוטיבציה לבוא לקראתנו, לדבר איתנו ולהגיע איתנו לפשרות והסכמות. על חוקים שחשובים לנו, על תיקונים חשובים בחוקים שהממשלה מביאה, על תקציבים, ובכלל, על התנהלות הגונה של הכנסת. וכשהכנסת מתנהלת כמו מרכז ליכוד ורומסת את האופוזיציה אין גם דרך אחרת".
"אנחנו אשמים גם בסדרי העדיפות העקומים של הקואליציה"
אתמול נקבע דיון בוועדת החוץ והביטחון על ההפקרות בשטחי סי ועל מעמדם של השטחים האלה בתוכנית טראמפ אחרי החלת הריבונות.
בנט, שמשמש חבר הוועדה מטעם ימינה, ביקש מיו"ר הוועדה לקבוע דיון נוסף על ביטול הצו שהזכרתי קודם שנועד למנוע העברת משכורות למשפחות המחבלים. ח"כ האוזר סירב ובכדי ללחוץ עליו הגיש בנט מאות הסתייגויות לחוק שנדון באותה העת בוועדה. הגשת ההסתייגויות תוקעת את עבודת הוועדה, מקרקעת את חבריה לשעות רבות בכנסת ופוגעת בתוכניות אחרות שהיו להם, וגוררת סיבוב נוסף כזה גם כשהחוק יעלה להצבעה במליאה.
האוזר החליט להפוך את הדיון החשוב על שטחי סי לבן ערובה והודיע שהוא יבטל אותו אם בנט לא ימחק את ההסתייגויות. באותה המידה האוזר יכול היה לקיים את הדיון ולחזור אח"כ לדיון בחוק, הוא יכול היה לקבוע את הדיון על שטח סי להיום או מחר או לזמן קרוב אחר, והוא יכול היה לעשות את הדבר היותר פשוט שעושים במקרים כאלה - לצאת עם בנט לחמש דקות לחדר צדדי, לסכם על מועד לדיון החשוב על הצו של משכורות המחבלים ולהמשיך את סדר היום כמתוכנן. האוזר הוא שהחליט לבטל את הדיון על שטחי סי, והוא והקואליציה שהוא חלק ממנה אשמים בכך.
עכשיו תראו, אומרים לי שהדיון בחוק שעלה אתמול היה חייב להסתיים עד הלילה כי התוקף שלו פג היום. נו שויין, עכשיו אנחנו אשמים גם בסדרי העדיפות העקומים של הקואליציה, שהחליטה שיותר חשוב לה לעסוק בפוליטיקה ולהשקיע ביום שני חמש שעות במליאה בדיון בחוק הנורווגי במקום לקדם, למשל, את החוק החשוב הזה של וועדת החוץ והביטחון... לא אנחנו חיכינו לרגע האחרון עם החוק הזה, וכאמור אפשר היה גם לסיים את החוק הזה וגם לקיים את הדיון החשוב על שטחי סי, לו רק הקואליציה הייתה מסכימה לקיים דיון בזמן הקרוב גם בצו משכורות המחבלים.
הקואליציה החליטה לסרב לקיים את הדיון בצו משכורות המחבלים, היא שהחליטה לבחור החלופה של ביטול הדיון על שטחי סי, ואליה אתם צריכים תבוא בטענות.
נמשיך להיות אופוזיציה נחושה ואחראית ולשמור על ארץ ישראל וההתיישבות, ואם לקואליציה קשה עם זה, שיתמודדו".

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
+שרי התיירות, התרבות, החקלאות והשר במשרד הביטחון יתפטרו
14:21 17/06/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, סיכם עם השרים חילי טרופר, יזהר שי, אלון שוסטר, אסף זמיר ומיכאל ביטון, על התפטרותם מהכנסת בעקבות כניסתו לתוקף של החוק הנורווגי. בעקבות התפטרות השרים, יכנסו לכנסת ארבע חברות כנסת חדשות שסיכמו את הצטרפותן לכחול לבן - מיכל קוטלר וונש (שערקה מתל"ם של יעלון), עינב קאבלה, תהלה פרידמן (שערקה מיש עתיד) והילה שי. היום קיים גנץ פגישה ראשונה עם חברות הכנסת המיועדות ובירך אותן על הצטרפותן הצפויה.

[צילום: נעם מושקוביץ']
[צילום: נעם מושקוביץ']

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לנתניהו יש דפוס קבוע של הונאה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדפוס הקבוע של ההונאה זה מאפיי
בבר  |  17/06/20 14:19
2
}}}דתיים וחרדים = ההונאה.
רובם לא בצהל.  |  17/06/20 16:50
3
מה לא בסדר?
פלג א  |  17/06/20 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עידן יוסף
בהמשך הערב ימשכו הדיונים על בקשתו של נתניהו לשנות את ההסכם עם גנץ ולתת לו עוד בטחונות מול התערבות בג"ץ בהסכם הקואליציוני    השניים חלוקים בנושאים המדיניים והפוליטיים    ועדת הכנסת הפעילה את סעיף 98 לתקנון הכנסת על סדרי הדיון במליאה
יוסי דר
בני גנץ איננו מסתפק באאודי 8 ובשאר אביזרי רעש וצלצולים, אלא פולש במפגיע למגרשו של ראש הממשלה ונוטל משם סמכויות לעצמו - ללא כל בסיס בחוק
עידן יוסף
יו"ר הליכוד דורש מיו"ר כחול לבן חוק שישאיר אותו בתפקיד רה"מ אם בג"ץ יתערב בהסכם    החשש בליכוד מפני התערבות בהסכם הקואליציוני, שתפרק למעשה את ממשלת הרוטציה, הולך וגובר    ההסכם בין המפלגות קובע שאם הממשלה תפוזר - גנץ ימונה לראש ממשלת המעבר    התיקון שדורש נתניהו: גם אם הממשלה תתפרק בגלל התערבות בג"ץ, אשאר ראש הממשלה
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה את מינוי חגי רזניק לתפקיד מנכ"ל המשרד לקידום קהילתי    בתוך כשבועיים צפויות לעבור אל המשרד סמכויות מהמשרד לביטחון פנים    רזניק: מרגיש זהות מוחלטת בין ערכיי האישיים לבין הערכים שהמשרד מקדם
מירב ארד
פינס החל את דרכו במשרד האוצר לפני כ-13 שנים ומילא מגוון תפקידים באגף התקציבים. בין השאר כיהן כסגן הממונה על התקציבים לתחומים החברתיים כחינוך, בריאות, רווחה ותעסוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il