X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח מרכז המידע והידע למאבק בקורונה מזהיר כי ישראל נכנסת לגל תחלואה השונה מקודמו במאפייניו - אך לא פחות בחומרתו עוד נכתב כי אם לא יינקטו צעדים, בעוד כחודש מספר הנדבקים היומי יחצה את האלף, ויהיו מאות רבות של מקרי מוות איגוד רופאי הציבור סבור שחלק מהנתונים בו סותרים, ישנים ובעיקר שמדובר במסמך שנפלו בו "שגיאות עובדתיות קשות"
▪  ▪  ▪
שוק רמלה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

ביקורת חריפה מאוד על הדוח שפרסם במהלך השבת (20.6.20) מרכז המידע למערכה בקורונה המזהיר כי בימים אלה נכנסת ישראל לגל תחלואה שני בקורונה - המחייב נקיטת צעדים מיידיים לצמצום השלכותיו. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הפרופסור חגי לוין, אמר כי הדוח מכיל שגיאות עובדתיות קשות. "נראה כאילו מישהו סימן מראש את המטרה והתאים לה את הנתונים. התמודדות מיטבית עם מגפה מחייבת מקצועיות ושקיפות. שני מרכיבים אלו חסרים בדוח. דוחות לא מקצועיים מסוג זה פוגעים לא רק במוכנות לפנדמיה אלא גם באמון הציבור. אני מעריך מאוד את היכולות המצוינות של חיילי אמ"ן, שחלקם אף חברים אישיים שלי מתקופת השירות הצבאי. אבל בדומה לשימוש הלא ראוי בכלי השב"כ כך השימוש באמ"ן למטרות בריאות הציבור, ללא בקרה מקצועית אפידמיולוגית, עלול גם לפגוע, לצערי הרב, באמון באמ"ן ובצה"ל".
להערכת מרכז המידע והידע, מצב העניינים הנוכחי עלול להוביל להחלטות כבדות משקל - בהן חידוש הסגר הכולל - וניתן להימנע מכך רק אם יינקטו צעדים מתונים בימים הקרובים.
לוין אף מתח ביקורת על חוסר השקיפות בפרסום הדוחות ואמר: "לא מקצועי ולא רציני, שיוצאים דוחות אפידמיולוגים מאמ"ן שאף איש לא חתום עליהם, קל וחומר שאף איש מקצוע מהתחום הרלוונטי לכך, היינו מתחום מדעי האפידמיולוגיה ובריאות הציבור. חוסר השקיפות בלתי מתקבל על הדעת. יש מרכז ידע שהוא לא שקוף, ולכאורה לפי הצהרתו אין שם בכלל מומחים באפידמיולוגיה או בריאות הציבור. הניתוח עצמו הוא לעיתים לא מקצועי, ולפעמים שגוי. לדוגמה, בדוח האחרון אין התייחסות דיפרנציאלית לפיזור התחלואה בארץ, ואין קשר ממשי בין הממצאים להמלצות. מעבר לכל זה, מונעים מגופים אחרים - שיש להם את הידע המקצועי - נגישות למידע. לא נורא שנותנים לחיילי אגף המודיעין (המצוינים כשלעצמם) נגישות למידע בריאותי. אבל חמור מאוד שמונעים מהאפידמיולוגים במרכז הלאומי לבקרת מחלות ומרופאי המחוזות גישה לנתונים הגולמיים".
בדוח נכתב כי הגל השני שונה במאפייניו מהגל הראשון, אך לא פחות ממנו בחומרתו. אם לא יינקטו פעולות כלשהן, מזהיר, וקצב הגידול הנוכחי בנדבקים לא יקטן באופן משמעותי, בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יחצה את האלף ומספר מקרי המוות הכולל יעמוד על מאות רבות.
על-פי המסמך, מצבנו טוב יותר לעומת הגל הראשון מבחינת מערכת הבריאות שערוכה יותר בהיבטים של ידע, פרוטוקולי טיפול וטיפולים תרופתיים. אלה יסייעו בהנמכת היקף התמותה כתוצאה מהנגיף. בנוסף, חל שינוי בגילי הנדבקים - דבר המשפיע על שיעור החולים במצב קשה בקרבם. בחודשים מרס ואפריל כ-13% מהחולים היו מעל גיל 65, ובחודשים מאי ויוני השיעור ירד ל-8.7%.
לעומת זאת, בגל התחלואה הקודם חלק משמעותי מהחולים החדשים נבע מחזרת ישראלים מחו"ל - אוכלוסייה שבמידה רבה הייתה נוחה יותר לזיהוי והכלה. בגל התחלואה הנוכחי מקור ההדבקה הוא בתוך הקהילה, ולכן קשה יותר להשתלט עליו. בנוסף, ההתנהגות הציבורית - אי-עטיית מסכות ושמירה על ריחוק חברתי - והן ההקלות, צפויים להאיץ את העלייה בנדבקים.
הפרופסור נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון, הצטרף לביקורת: "יושבים שם חיילים וקצינים, שבכל יום מחליטים האם לעשות סקירה בינלאומית, או ניתוח אחר. זו הגדלת הראש שלהם. הם אנשים יצירתיים מאוד עם כוונות טובות. הם תופסים נושא ולומדים אותו, ומוציאים דוח. יכול להיות שיש ראש ענף שמסתכל על זה, אבל לא בטוח בכלל שיש גורם רפואי מקצועי שבודק אותם. המסמך שפורסם הוא מסמך אסטרטגי עם המון משמעויות שנוגע לליבת העניין, ולא ייתכן שהוא יצא מבלי שמישהו מקצועי עבר עליו. זה סתם מייצר רעש והמולה.
הוא תהה מדוע חיילים הם אלו שאמונים על ניתוחים הנוגעים למגפה. "לא הם צריכים לעשות את זה. במקום לחזק את האגף לאפידמיולוגיה, האגף לבקרת מחלות וגופי המקצוע המשמעותיים, מי שממלא את החלל הם גופים כאלו. יש עכשיו חילופי דורות; המנכ"ל משה בר סימן טוב עזב, הפרשה של המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו מייצרת רעש במערכת, והמנכ"ל החדש חזי לוי רק בהתחלה שלו, ויוצר לעצמו עכשיו את שיטות העבודה. משרד הבריאות מתקשה להרים את ראשו מעל המים ולחשוב קדימה, בגלל כל הלחץ וחילופי הדורות. לתוך החלל הזה נכנסים גופים שמההתחלה לא היו צריכים להיות שם. לאורך כל הדרך, מההתחלה, לא היה גורם אינטגרטיבי. התוצאה, בסופו של דבר, מעלה שאלות מקצועיות", דברי דוידוביץ'.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
+רבני שכונות וישובים יוכרו כעובדים חריגים במקרה חירום.
13:50 21/06/20  |  מירב ארד

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה (יום א') בהארכת התקנות לשעת חירום בשל משבר הקורונה. הוועדה דנה בהמשך ההגבלות על המעבידים והעובדים המועסקים בשעת חירום. בעקבות בקשתו של ח"כ אופיר סופר (ימינה) רבני שכונות וישובים יוכרו על ידי המדינה כעובדים חיוניים במקרה חירום. כזכור, בפרוץ משבר הקורונה חלק מהרבנים הוצאו לחל״ת על ידי בשל תקנות החירום. ח״כ אופיר סופר: ״רבני השכונות והישובים הם עובדים חיוניים המשמשים בתפקידי מפתח בשעות משבר ולכן דרשתי להחריג אותם בתקנות החירום. לשמחתי יו״ר הוועדה ח״כ חיים כץ נענה לבקשתי, מהיום רבני שכונות וישובים הממלאים תפקידי מפתח בשכונות ובישובים- יעבדו בצורה סדירה למען הקהילות שבראשם הם עומדים״

+מדינות ארה"ב בהתרסקות פיננסית
13:05 21/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הגרעון המצטבר יגיע בשנתיים הקרובות לפחות ל-125 מיליארד דולר, והן ייאלצו לבצע קיצוץ עמוק בבריאות ורווחה דווקא בזמן המשבר - מדווח אקונומיסט

מצב הקורונה בארה"ב, 20.6.20 / CNN
ניו אורלינס. הכנסות לואיזינה ירדו ב-43%[צילום: קווין מק'גייל, AP]
+נתניהו: אם לא נקפיד - הסגר יחזור
12:00 21/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי אם לא תהיה הקפדה על ההנחיות - יביאו אזרחי ישראל על עצמם את החזרת הסגרים הכפויים  ▪  "כל התחזיות שקיבלתי במהלך סוף השבוע היו קשות"

נתניהו. עלייה תלולה בתחלואה [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+פרשה טראגית
11:55 21/06/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - פשע מלחמה, יקר וחיוני, אווירת סוף קורס, שופט כמחנך, יודע משהו, חלום רטוב ושלטים מוזרים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו  ▪  שבוע טוב וחודש טוב

הפגזתה והעלאתה באש של אוניית האצ"ל "אלטלנה" [צילום: לע"מ]
+מסיכה של אכיפה
09:16 21/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני  ▪  כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות

"ערוכה בכוחות מתוגברים" [צילום: משטרת ישראל]
+תגבור לכוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגיות
00:52 21/06/20  |  עידן יוסף

בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, משרד הבריאות יתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגית בכל לשכות הבריאות במדינה. שר הבריאות הקצה תקציב ייעודי לקליטת 300 מתגברים שיסייעו לאחיות האפידמיולוגיות לקצר את זמני החקירות במטרה לזרז את קטיעת שרשרת ההדבקה. הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה המקצועיים עם הצוותים יחלו כבר בשבוע הקרוב.
אדלשטיין: "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה. נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך. יחד עם זאת מוטלת אחריות על הציבור להקשיב להנחיות - עטיית מסכה, ריחוק והיגיינה. אלו כללים קריטיים להגנה על אזרחי ישראל ולמניעת החזרה לסגר".

+שישה מעובדי עצרת הבחירות של טראמפ נדבקו בקורונה
23:36 20/06/20  |  עידן יוסף

‏שישה מעובדי צוות מסע הפרסום של דונלד טראמפ שעבדו על עצרת הבחירות היום בטולסה נדבקו בקורונה.

+294 נדבקים ביממה האחרונה
22:31 20/06/20  |  עידן יוסף

התפרצות ה‏קורונה בישראל: 294 מקרי הידבקות נוספים ביממה האחרונה, מניין המתים עלה ל-305.

תמונת מצב עדכנית

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דוח 'הגל השני' - לא רציני"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קטונתי מלקבוע אם הדוח טוב ....
קובגר  |  21/06/20 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
רועי שולמן
הקורונה היא המשבר העולמי הגדול הראשון המתחולל בעידן הפייק ניוז והפוסט-אמת    הקהילה המדעית לא תמיד ידעה כיצד להעביר את המידע לציבור, התקשורת חסרה ידע בסיסי ורבים מצאו את ה"עובדות" הנוחות להם    קיימת חשיבות בהשבת האמון המדינה, המדע והתקשורת
ד"ר עוזי רובין
ההתמודדות עם הקורונה דומה להתמודדות עם אתגרים ביטחוניים - וגם שונה ממנה בהיבטים חשובים    הלקחים העיקריים נוגעים לנכונותו ויכולתו של הציבור לשאת בנטל, בעיקר במחיר הכלכלי של המשבר: עד כמה חשוב להסביר לו את המצב כדי לשכנע אותו לציית להנחיות המגבילות
איציק וולף
הממשלה אישרה במישאל טלפוני לקיים החל מהערב מופעי תרבות בפני 250 צופים    רכישת הכרטיסים תיעשה מראש בלבד ולאורך כל זמן המופע יעטו הצופים מסכות
איתמר לוין
קיבל את בקשת המדינה והורה לחברי ארגון המורים להמשיך את הלימודים בחטיבות הביניים עד 1 ביולי    לא תוארך שנת הלימודים בכיתות י'    צפויה הארכה דומה בגנים ובבתי הספר היסודיים
איציק וולף
שר הבריאות הורה לתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בחקירות נדבקי הקורונה בכל לשכות הבריאות בישראל    "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה להתמודדות עם העלייה בתחלואה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il