X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד השיכון החליט: הקיבוץ העירוני בית ישראל בגילה, בהנהגת הרב הושע בן שלום המכונה האדמו"ר מגילה, לא יפונה מעשרות דירות הדיור הציבורי שהוא מחזיק, בגלל חוסר כדאיות כלכלית.
▪  ▪  ▪
הקיבוץ העירוני בית ישראל [צילום: האתר הרשמי]

משרד השיכון החליט לא לפנות את הקיבוץ העירוני בית ישראל בהנהגת הרב הושע בן שלום "האדמו"ר מגילה", מ62 דירות הדיור הציבור שהוקצו לו בשכונת גילה בירושלים. זאת בניגוד לעמדת מבקר המדינה וחוות דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ שמדובר בהקצאה לא חוקית. הנימוק להחלטת אי-הפינוי שנתן אלעזר במברגר המנכ"ל הזמני של משרד הבינוי והשיכון לאגודה לזכויות האזרח: חוסר כדאיות כלכלית. לטענתו, פינוי הדירות, שיפוצן ואיכלוסן בזכאי הדיור הציבורי יעלה הרבה כסף והתועלת שתצמח מכך לזכאי הדיור הציבורי תהיה מעטה, היות שתוך שנתיים שלוש כל המתחם עתיד להיהרס בגלל תוכנית ההתחדשות העירונית בגילה.
לא כדאי להשקיע בשביל "שנתיים-שלוש בלבד"
המנכ"ל במברגר הודיע על החלטתו להימנע מפינוי לרעות שאער מהאגודה לזכויות האזרח, במענה לפנייתה בדבר אי-החוקיות של מסירת דירות הדיור הציבורי לגופים שאינם נמנים עם זכאי הדיור הציבורי, כפי שפורסם בNews1. לדבריו משרד השיכון מקבל את עמדת מבקר המדינה והפרקליטות שיש לפנות את הדירות עם זאת, הוא טוען שאין טעם לבצע את הפינוי בגלל פרויקט ההתחדשות העירונית בגילה שעתיד להערכתו לצאת לדרך בעוד כשנתיים - שלוש, שאז חברי הקיבוץ ייאלמו לפנות את דירותיהם בין כה וכה. ולכן רק כשיסתיים פרויקט ההתחדשות יוכלו שכאי הדיור הציבורי ליהנות מהדירות. במברגר מדגיש "יש לקחת בחשבון כי קודם איכלוס הדירות בזכאים, ידרש שיפוצן לאיכלוס חוזר בהתאם לחוק, בהשקעה כספית לא מבוטלת וזאת לצורך איכלוסן למשך תקופה של שנתיים או שלוש שנים בלבד". בהמשך כותב במברגר: ן "לאחר בחינת מכלול השיקולים בנושא זה, לרבות יעילות ההקצאה של הדיור הציבורי ושימוש מיטבי בנכסים לטובת אוכלוסיית הממתינים" הוחלט לא לפנות את הדירות באופן מיידי ולא לאכלסן בזכאים.
הקורונה אשמה
באשר לפינוי עשרות דירות הדיור הציבורי שהוקצו לקיבוץ ראשית בקריית מנחם, בהנהגת ירמיהו פרידמן בן שלום אחיו של הרב הושע בן שלום האדמו"ר מגילה, הודיע במברגר כי למרות החלטה מפורשת של הוועדה שדנה בנושא לפתוח בפינוי הדרגתי של הדירות, משרד השיכון לא נערך לפינוי בגלל הקורונה.
יצויין כי גרירת הרגליים של משרד השיכון הביאה לכך שמאז פורסם דוח מבקר המדינה ב2013 שהורה להשיב למאגר הדיור הציבורי את 110 דירות הדיור הציבורי שהוקצו לשני הקיבוצים העירוניים בירושלים, הושבו ככל הידוע רק 6 דירות.
תגובות
"חשד לאינטרסים זרים"
רעות שאער מנהלת פניות הציבור באגודה לזכויות האזרח: "תשובת משרד השיכון לפנייתנו מעוררת תמיהה רבה במקרה הטוב וחשד כבד לאינטרסים זרים במקרה הרע. לא ברור מי ומה עומדים מאחורי הקצאת למעלה ממאה דירות לקיבוצים העירוניים במקום לאוכלוסיות הנזקקות הזכאיות לדיור ציבורי, ומהם האינטרסים שעומדים בבסיס ההחלטה. ניכר שמשהו בקבלת ההחלטות בעניין הזה לא מתנהל בשקיפות ובצורה הוגנת. משרד השיכון והבינוי מודע היטב לבעייתיות ולביקורת אבל בכל פעם מוצא דרך להאריך את הבדיקות ולהוסיף בירורים. נזכיר כי מדובר בהקצאה לא חוקית, שתחילתה בשנות התשעים, וכי דוח הביקורת החמור של מבקר המדינה בעניין הוא משנת 2013, ולמרות התחייבויות והכרזות של מקבלי ההחלטות כמעט דבר לא נעשה. הפעם התירוץ הוא פרויקט התחדשות עירונית שכלל לא ידוע אם יאושר, ויאוכלס על-פי הערכה אופטימית רק בעוד עשור.
לכשש מאות משפחות זכאיות שזקוקות לדיור ציבורי בירושלים אין את הזמן הזה להמתין, ודאי לא בתקופה זו כשרבים כל כך קורסים כלכלית. האטימות במענה משרד השיכון לכל הטענות הללו מדהימה, ולא פחות מדהימה היכולת לגרור רגלים לאורך שנים.
אנחנו לא מוותרים, וממשיכים במאבק שפעילי הדיור הציבורי מנהלים כבר שנים רבות. פנינו לוועדה לביקורת המדינה בדרישה לקיים דיון בנושא בדחיפות".
עזות מצח
דני גיגי, פורום הדיור הציבורי בארגון 121: "החלטת משרד השיכון היא עזות מצח!. משרד השיכון שאמור לדאוג לדירות לממתינים לדיור ציבורי, מודיע שגם החוק וגם הממתינים יוכפפו שוב לאינטרסים כלכליים צרים. האמירה שלא משתלם לפנות את הקיבוץ העירוני למען דיירים שיגורו בהן שנתיים-שלוש היא חוסר התחשבות במקרה הרע ועיוורון במקרה הטוב. יש אנשים ששנתיים בדיור הציבורי יכולות להציל אותם ואת ילדיהם מחרפת רעב וחיים ברחוב. כל גורמי החקיקה וכל שומרי הסף התריעו על החזקת הדירות בידי הקיבוץ העירוני. הזוי שמשרד השיכון בוחר להתעלם מהחוק ״רק לשנתיים-שלוש״. ברור לנו שמדובר בעוד תעלול לשמר את הכוח של הקיבוץ העירוני ואנחנו נחושים להמשיך במאבק עד להחזרת הדירות הציבוריות לזכאים להן".

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל גולף הודיע על כוונתו לפרוש, אך טרם נקבע מועד סיום ההעסקה שלו    שווי השוק של גולף ממשיך לרדת ועומד על 68.4 מיליון שקל
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה תדון בשתי הצעות חוק העוסקות באי הפללת צרכני קנביס    הצעתה של ח"כ שרן השכל מבקשת לקבוע שכל אדם מעל גיל 21 יורשה להחזיק בסם לשימוש עצמי במשקל של עד 50 גרם    החזקה של כמות גדולה ביותר תוביל לקנס של 2,000 שקל
איתמר לוין
אישה מסרבת מזה שנה לקבל גט ועומדת בסירובה למרות שורה של צעדים שננקטו נגדה    בית הדין הרבני קבע שתשלם למדינה קנס יומי שהחל ב-150 שקל ויגיע ל-220 שקל    חיות ביטלה את הפחתת הכתובה שקבע בית הדין
עידן יוסף
דוח מרכז המידע והידע למאבק בקורונה מזהיר כי ישראל נכנסת לגל תחלואה השונה מקודמו במאפייניו - אך לא פחות בחומרתו    עוד נכתב כי אם לא יינקטו צעדים, בעוד כחודש מספר הנדבקים היומי יחצה את האלף, ויהיו מאות רבות של מקרי מוות    איגוד רופאי הציבור סבור שחלק מהנתונים בו סותרים, ישנים ובעיקר שמדובר במסמך שנפלו בו "שגיאות עובדתיות קשות"
עידן יוסף
גופתו של הלוחם הנעדר אותרה בשטח אימונים סמוך לבסיס שיזפון לאחר כיומיים של חיפושים    אין חשד לאירוע טרור    המשטרה הצבאית חוקרת את נסיבות האירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il