X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצעת החוק הפכה לממשלתית

השרים אישרו אי-הפללת צרכני קנביס

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעות החוק של ח"כ שרן השכל ושל ח"כ רם שפע לאי-הפללה ביום רביעי ההצעות יעלו להצבעה בקריאה טרומית צוות בינמשרדי בראשות משרד המשפטים יגבש הצעת חוק ממשלתית בנושא
▪  ▪  ▪
ח"כ שרן השכל. בדרך להסדרה [צילום: דוברות]
אי הפללה - כן, הסדרה - בעייתית. השר פרץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לייעד כספי המס למטרות חברתיות. השרה לוי אבקסיס [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הצעת החוק של ח״כ שרן השכל להסדרת צריכת הקנביס לשימוש עצמי אושרה (יום א', 21.6.20) בוועדת השרים לענייני חקיקה וצפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.
הוועדה החליטה כי אחרי אישורה של הצעת החוק בקריאה טרומית, ימתינו מציעי החוק להמלצות ולהצעת חוק ממשלתית, שיגובשו בסיוע של צוות בינמשרדי שיוביל משרד המשפטים אשר יובאו לדיון בוועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק תוחזר לוועדת השרים לפני הכנתה לקריאה ראשונה, תוכפף ותוצמד להצעת החוק הממשלתית בנושא.
בהמשך להצהרת הליכוד וכחול לבן לפני שבועיים, ח"כ השכל, יחד עם ח״כ רם שפע (כחול לבן), תוביל את המהלך לאי-הפללה של צרכני קנביס לשימוש עצמי בהליך החקיקה.
השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי הקנביס הוא סם מסוכן והצביע נגד הצעת חוק אי-הפללה של צרכני קנביס, נציג ש״ס השר יעקב אביטן נעדר מהדיון. השר רפי פרץ הביע חשש מפני זליגת שימוש של בני נוער בקנביס. פרץ הצביע בוועדה בעד הצעת החוק של ח"כ השכל לאי הפללה משום שסבר שאי אפשר שעל כל טעות של נער ייפתח תיק פלילי שיהרוס לו את החיים. אך עם זאת, התנגד לחוק הלגליזציה של ח״כ רם שפע המציע חקיקה דומה להולנד. "דרשתי לוודא שהמדינה לא מפקירה את בני הנוער לעולם של סמים, זה מתחיל במריחואנה ונגמר בסמים קשים יותר. אפשר וצריך ויש לנו חובה להקל על חולים הזקוקים לקנביס רפואי אבל על המדינה לבנות מנגנון שלא יאפשר זליגה לבני נוער. לאור דרישתי החוק יחזור לדיון בוועדת השרים לפני קריאה ראשונה בכדי לוודא שמירה על הדור הצעיר ובניית מנגנוני הגנה", ציין.
״היום, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, מתחיל באופן רשמי הליך החקיקה שלי, שיוביל לאסדרת שוק הקנביס בארץ", כתבה ח"כ השכל בפייסבוק. לדבריה, אחרי 5 שנים של מאבק, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שלי לאי-הפללה והיא תעלה להצבעה ביום רביעי במליאת הכנסת. "הדרך לכאן הייתה לא פשוטה ומלאה במאבקים פוליטיים ותקשורתיים רבים, אך לבסוף הנחישות וההתמדה השתלמה. גאה להביא בשורה למעל למיליון צרכני קנביס ועשרות אלפי חולים", ציינה.
ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, התייחס לאישור ההצעות בוועדת השרים וציין כי צוות בין-משרדי בהובלת משרד המשפטים יתכנס בקרוב ויגבש הצעת חוק ממשלתית מקיפה ואחראית בנושא, שמותאמת לישראל.
מלבד משרד המשפטים יהיו חברים בצוות הבינמשרדי גם אנשי המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי, אשר ממונה על פעילות הרשות ללוחמה באלימות, בסמים ובאלכוהול. בסביבת השרה לחיזוק ולקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, ציינו כי יש לקדם את המתווה החשוב להסדרת שוק הקנביס ולאי-הפללה בחקיקה ממשלתית שתבחן באופן מקצועי ומעמיק את הנושא. זאת, משום שהצעות החוק הפרטיות שהוגשו היום מתייחסות לחלק קטן מאוד בתוך התהליך השלם, ולא ניתן יהיה להעביר את החוקים מבלי לבצע פעולות משלימות הנוגעות לכלל המשרדים.
בסביבת השרה לוי-אבקסיס ציינו שיש לטפל בהיבטים החברתיים הרבים שנובעים מהסדרת השימוש בקנביס ובהם בצורך למנוע זליגה של שימוש בני נוער בסמים, מניעה של התמכרות לבני נוער. לשיטתה, יש לייעד את הכסף שייכנס לקופת המדינה ממיסוי הקאנביס למטרות חברתיות, שבראשן תהיה מניעה, הסברה וטיפול במפגעים חברתיים.
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ברכה על החלטת ועדת השרים לקידום רפורמת האי הפללה. "אין שום סיבה הגיונית. שבשנת 2020 צרכני קנביס ייחשבו לעבריינים. כשהתחלנו את המאבק הזה קראו לנו בשמות גנאי ולגלגו עלינו, אבל כמו כל מאבק צודק - כשלא מוותרים ולא מפחדים בסוף גם מנצחים. היום הוא צעד חשוב בדרך לניצחון״, ציינה.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
+ח"כ שטרית: לחזק את ההאחזויות
00:58 22/06/20  |  עידן יוסף

חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) נועדה עם ראש מועצת גוש-עציון, שלמה נאמן, וסיירה עם חברי ״ציר 60״ באזור. בתום הסיור הודיעה: "אני מתנגדת בכל תוקף להקמת מדינת טרור בלב הארץ. נועדתי היום זכיתי לעבור בדרך בה הלכו אבותינו ולחזות מגובה ההר בנופי הארץ נפרשים לנגד עיניי. בצער רב ראיתי כיצד הפלשתינים משתלטים על חלקים נרחבים מהשטח. הגיע הזמן לחזק את ההאחזות בארצנו ולהחיל ריבונות ביהודה ושומרון".

+השרים בעד הודעה ללקוח בטרם סירוב לקבל צ'ק
23:13 21/06/20  |  עידן יוסף

ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת החוק שהגישו חברי הכנסת של דגל התורה, כי הבנק יודיע ללקוח כי ההמחאה שמסר נידונה לסירוב, ותינתן בידו שהות של יום עסקים אחד על-מנת שיוכל להפקיד כסף בחשבונו לשם פירעון ההמחאה. אופן ומועד ההתראה ייקבעו על-ידי השר, וייעשו בצורה שתבטיח קבלת התראות בדרך המהירה והנגישה ביותר לבעל חשבון הבנק.
באמצעות החלת חובות אלו ניתן יהיה למזער את נזקיהם של בעלי חשבונות בנק פרטיים ועסקיים מההשלכות של המחאות החוזרות ללא הודעה מוקדמת, ובכך לחזק את יכולת הציבור לנהל את חשבונותיו בצורה ראויה.

+לפיד הפסיד את לוגו כחול-לבן לגנץ
21:24 21/06/20  |  איתמר לוין

חוסן לישראל בראשות בני גנץ רשאית להשתמש בסמליל (לוגו) "כחול לבן" לאחר פירוק השותפות עם יש עתיד בראשות יאיר לפיד. כך קובע (יום א', 21.6.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יונה אטדגי, בדחותו את תביעת יש עתיד. אטדגי אומר כי ההסכם בין המפלגות לא עסק בנושא הלוגו, ובוודאי שלא בנושא השימוש בו לאחר סיום שיתוף הפעולה ביניהן - ולכן אין עילה חוזית למנוע את השימוש בידי חוסן לישראל.
עוד אומר אטדגי כי השימוש שעושה חוסן לישראל בלוגו הוא סביר, ואין מקום לכך שבית המשפט יידרש לטענתה של יש עתיד ולפיה הסמל המשותף היה חלק מן ההתחייבות שלא להיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו. גם הטענה לפיה השימוש בלוגו יטעה את הציבור לחשוב שחוסן לישראל היא ממשיכת דרכה של כחול לבן היא פוליטית ואינה עניין לבית המשפט. יש עתיד חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל.

+פורסמו שמות "הח"כים הנורווגיים" של יהדות התורה
20:28 21/06/20  |  עידן יוסף

יהדות התורה פרסמה את שלושת חברי הרשימה שייכנסו לכנסת כחברים - יצחק פינדרוס, אליהו חסיד ואליהו ברוכי- במסגרת החוק הנורווגי. הם נכנסים במקומם של מאיר פרוש, יעקב ליצמן ואורי מקלב שיתפטרו מחברותם בכנסת וימשיכו לכהן בממשלה. יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, אמר כי הדבר "יהווה מכפיל כוח ליהדות החרדית במאבקיה החשובים על קדשי ישראל ועולם התורה".

+תנאים מפליגים לראש הממשלה החליפי‎
19:38 21/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסמך שנשלח מתוארות ההטבות שמהן ייהנה רה"מ החליפי • בין היתר, אוצר המדינה יישא בהוצאות מעון רה"מ החליפי וכן בהוצאות שדרוג הרכב שהמדינה תעניק לרשותו‎  ▪  נתניהו מבקש הטבות מס במאות אלפי שקלים‎  ▪  גנץ בעקבות הפרסום: מוותר על מעון חליפי והוצאות כלכלת משפחתי‎, אך לא על שכר זהה לנתניהו

גנץ ונתניהו בישיבת הממשלה [צילום: מארק ישראל סלם]
+אושר בוועדה: חובת הודעה ללקוח טרם סירוב שיק
15:40 21/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מוצע כי הבנק יודיע ללקוח כי השיק שמסר נידון לסירוב, ותינתן בידו שהות של יום עסקים אחד על-מנת שיוכל להפקיד כסף בחשבונו לשם פירעון השיק. אופן ומועד ההתראה ייקבעו על-ידי השר

[צילום: פלאש 90]
+מחר יושבעו 7 ח"כים חדשים לכנסת ה-23
15:09 21/06/20  |  מירב ארד

מחר יושבעו 7 ח"כים חדשים לכנסת ה-23, במסגרת החוק הנורווגי. אלה שמות:
- יוראי להב הרצנו (יש עתיד); תהלה פרידמן (כח"ל); עינב קבאלה (כח"ל); הילה שי וזאן (כח"ל); מיכל קוטלר וונש (כח"ל); יצחק פינדרוס (יהדות"ה); מיכאל בוסו (ש"ס)/

+השרים בעד הצעת חוק למניעת הגירה מעכו לנהריה
15:01 21/06/20  |  מירב ארד

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בפה אחד את הצעת החוק של ח"כ מיכל שיר (הליכוד) ושורת חברי כנסת לתקן את אפליית המס כלפי העיר עכו ולהשוות אותה להטבת המס בעיר הסמוכה נהריה. מוצע בה להעניק ליישובים מעורבים הקלה בשיעור של 5% זיכוי במס נוספים, ותוספת לתקרת ההכנסה בגובה של 72,000 שקלים חדשים. הצעת החוק תעלה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית, בתמיכת הקואליציה.

+סיעת יש עתיד-תל"ם: להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא פרשת הצוללות
14:59 21/06/20  |  מירב ארד

ביוזמת סיעת יש עתיד תל"ם, ביום רביעי הקרוב (24.6.20), תידרש כנסת ישראל להצביע על הקמת ועדת חקירה פרלמנטארית בנושא פרשת הצוללות ורכש כלי השיט. ח"כ משה (בוגי) יעלון מסר: ״גנץ ואשכנזי, אתם מכירים את פרשת נתניהו ורכש כלי השייט ממספנת ׳טיסנקרופ׳, כשבני דודיו נהנים כספית מכל עסקה. אתם מכירים את שערוריית האישור שנתן נתניהו לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים, מאחורי גבנו. אתם הסכמתם שזו פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה. אתם הודעתם שהפרשה הזו מחייבת הקמת וועדת חקירה ממלכתית. איפה אתם עכשיו? הפרשה הזו מחייבת חקירה עד תום. לא ננוח ולא נשקוט עד שהאמת תצא לאור, והאורוות ינוקו״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים אישרו אי-הפללת צרכני קנביס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
רינה מצליח זומנה לשימוע אצל מנכ"ל חברת החדשות לאחר שאמרה בשידור: ״מצביעי נתניהו מתראיינים ואומרים - גם הוא יאנוס את הבת שלי אצביע לו״    נתניהו: "שנאה חולנית מפי מי שמתיימרת להיות עיתונאית"
עידן יוסף
שאול מרידור קורא לכנסת לפעול בזמן פגרת הקיץ על-מנת לאשר את תקציב המדינה לשנת 2020 ובהמשך תקציב נפרד לשנת 2021    אין הסכמה בין נתניהו לגנץ בעניין תקציב חד-שנתי
עידן יוסף
עיון בהצעת החוק חושף עובדה מביכה: תמר זנדברג מציעה להגביל את פעילות המוניות, שכיום אינן מוגבלות בשבת, וכן יש בה ויתור על הדרישה להפעיל את רכבת ישראל בשבת
עידן יוסף
זנדברג: תחבורה ציבורית בשבת חיונית כמו בתי חולים בשבת    סגן שרת התחבורה: הערכים הם לפני הבילויים. ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס-קוו על זכות הקיום שלנו בארץ
אימאן ח'טיב יאסין
נאום הבכורה של חברת הכנסת בישיבת ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il