X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדי חדשות 13 מאיימים לפתוח בשביתה כללית שבמסגרתה לא תשודר מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ העובדים מוחים על הכוונה לפטר כשליש ממצבת העובדים של חברת החדשות רשת: מעשה ביריוני וחסר אחריות
▪  ▪  ▪
מגישת המהדורה המרכזית, תמר איש שלום [צילום: מן הטלוויזיה]

עובדי חדשות 13 הודיעו (יום א', 21.6.20) כי אם לא יושגו הסכמות בינם לבין הנהלת רשת עד ליום חמישי הקרוב, הם יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן.
  
כ-200 מעובדי חדשות 13 הצביעו פה אחד בעד המתווה שגיבש ועד העובדים בסכסוך עם "רשת", לפיו הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת עד יום חמישי הקרוב. אם עד אז לא יושגו הסכמות - תפרוץ בחברה שביתה כללית, לראשונה בתולדותיה, כולל המהדורה המרכזית.
בדיון התבשרו העובדים כי על פי התכנית של ״רשת״, מס׳ המפוטרים המעודכן עומד כיום על 105 (כ-33%) - מכל מחלקות החברה ובכל רמות השכר והוותק. התכנית כוללת את הורדת כל רצועות האקטואליה שמפיקה ״חדשות 13״, למעט המהדורה המרכזית (שתתקצר משמעותית) ומבזקים המשולבים בתכנית הבוקר. על פי ההסכם הקיבוצי, בעוד שבועיים תסתיים תקופת החסינות שבלמה עד כה את נסיונות הפיטורים, והחברה תוכל לשלוח מכתבי זימון לשימועים.
הפרשן הכלכלי וחבר ועד העובדים, מתן חודורוב, אמר כי מבחינה משפטית ניתן היה לשבות כבר היום. "נוכח גרירת הרגליים במו״מ יש לכך גם הצדקה, ובכל זאת אנחנו רוצים להציע - כפי שנהגנו תמיד - חלון הזדמנויות אחרון להידברות: על צמצום משמעותי בהיקף הפיטורים, על חזרה של רצועות האקטואליה שהוסטו לחברות הפקה מתחרות, על תקופת חסינות ארוכה שתיתן שקט לעשייה העיתונאית החשובה של כולנו ביום שאחרי הקיצוצים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להוריד משידור את מהדורת החדשות המרכזית, אך אם הנהלת ׳רשת׳ תמשיך לפרש בגרות כחולשה - לא יהיה מכך מנוס״, אמר.
מהנהלת רשת נמסר כי החלטת ועד העובדים בראשות מתן חודרוב על שביתה כללית החל מיום חמישי במידה ועד אז לא יושג הסכם עם ההנהלה היא מעשה ביריוני וחסר אחריות כלפי חדשות 13 וציבור הצופים. "ועד העובדים גורר את החברה לתהום ומסכן במהלכיו את המשך קיום הערוץ ואת המשך קיומה של חברת החדשות. הנהלת החברה לא תיכנע לסחטנות זו. הועד יישא באחריות ישירה לקריסת הערוץ אם חלילה תתרחש ולגדיעת מקור פרנסתם של מאות עובדים", לשון תגובת רשת.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום: מהדורת חדשות 13 לא תשודר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שיהיה לתקופה ארוכה ובהצלחה ל"ת
יאקי  |  21/06/20 21:42
2
חחח, איום...?
¯\_(ツ)_/¯  |  21/06/20 23:12
3
רק ייעשו טובה לציבור !!! ל"ת
שייסגרו לעד  |  22/06/20 11:25
4
בבקשה
לא לפייסבוק  |  23/06/20 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
רועי אורן
צריך לקוות שחברת "רשת 13" תשרוד את המשבר הזה, אך גם אם לא שהעובדים יזכו לכל התנאים הסוציאליים שהם זכאים להם על-פי חוק
עידן יוסף
כל עורכי הווידאו נטשו את המשמרת לפני המהדורה המרכזית בעקבות כוונה לפטר 15 מהם ו-17 מפיקים/צלמים    המהדורה הסתיימה מוקדם מהרגיל וכללה כתבות בשידור חוזר    הנהלת רשת 13 מאיימת: "הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו בהתאמה למידת הנזק שהוועד יחולל"
יואב יצחק
הגמול הכפול של דרוקר בערוץ 13    דרוקר מקבל מרשת ומחברת החדשות של ערוץ 13 גמול כולל (ברוטו) העולה על 100 אלף ש"ח לחודש - פי כמה וכמה ממרבית העובדים בערוץ זה    למרות זאת, הוא מוצג בתקשורת כנציג הבלתי רשמי של העובדים וכמי שעומד בחוד-החנית מול בעל השליטה, המיליארדר לן בלווטניק, שפועל, כביכול, משיקולים זרים, בדרישותיו לקיצוצים
עידן יוסף
רשת הודיעה לעובדי חברת החדשות כי שכרם יקוצץ לנוכח העיצומים    ועד העובדים: ערב חג השבועות, המנכ"ל אבי בן טל מהלך אימים על מאות עובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות שנבנתה ב-18 שנה של מאמץ אדיר    הפחתות שכר ייתקלו בפנייה דחופה לביה"ד לעבודה
עידן יוסף
בעידכון לעובדים נמסר: ״לא ניתן מחד-גיסא להפקיע רצועות מחברת החדשות בטענה שהיא 'לא יעילה', ומאידך-גיסא להמשיך להתבסס ללא תשלום על תוצרי העבודה של עובדיה כדי ‘לחסוך כסף׳ לחברה האם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il