X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החמרת האמצעים נגד הפרת הוראות הבריאות

הקנס על מסכה יעלה ב-150%

קבינט הקורונה מחמיר את ההגבלות והמשטרה הודיעה שתגביר את האכיפה ביממה החולפת חולקו 1,555 דוחות לאנשים שלא עטו מסכה המשטרה קיבלה רשות לסגור כל עסק שיפר את ההנחיות
▪  ▪  ▪
רחוב יפו בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שרי קבינט הקורונה דנו (יום ב', 22.6.20) בצעדים המעשיים הנדרשים בטווח המיידי כדי לאפשר האטה בקצב התחלואה ומניעת הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים. בחדשות 12 דווח כי מסתמן שהקנס על אי-עטיית מסכה יעלה מ-200 ל-500 שקל, כבר ממחר בבוקר. עוד אושר: עסקים שיפרו הנחיות - ייסגרו; יוקם מטה אכיפה במשרד לביטחון הפנים; פקחי הרשויות המקומיות יוסמכו לתת דוחות; ההחלטה על האיכון הסלולרי - תידון בישיבת הממשלה הקרובה. לשרים הוצג החשש, שלפי קצב ההדבקה, ייתכן שעוד היום נגיע ל-400 נדבקים חדשים.
בחדשות 13 דווח כי ‏ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בישיבת הקבינט כי קיים חשש, שחידוש השימוש באמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה יביא לחשיפת היכולות של הכלי הטכנולוגי בו נעשה שימוש, כך לפי גורם שהשתתף בישיבה.
משתתפם אחרים אמרו כי השרים עמיר פרץ, יזהר שי ואבי ניסנקורן הביעו התנגדות לחידוש השימוש באמצעי השב"כ בעיתוי הנוכחי, וציינו כי התחלואה לא הגיעה לנקודת קיצון שמחייבת זאת. הם ציינו שקידום החקיקה תחייב חשיפה של הכלי הטכנולוגי של השב"כ.
‏נתניהו מצידו הביע תמיכה בחידוש השימוש באמצעי השב"כ ואמר כי אינו סבור שהדבר יביא לחשיפת היכולת הטכנולוגית. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר שהוא חושש גם כן מחשיפת היכולת הטכנולוגית, אך ציין כי הוא יתמוך בחידוש השימוש באמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה "בבוא העת".
שר המודיעין אלי כהן, שמונה לנהל את פיתוח יישומון "מגן 2", מתנגד בשלב זה לחידוש השימוש באיכוני השב"כ. כהן אימץ את עמדת ראש השב"כ וסבור כי כל עוד המשק נמצא במצב של שגרת קורונה ניתן להסתפק באמצעים הקיימים ולהמתין לסיום הפיתוח של "מגן 2". עם זאת, במשרד המודיעין מודעים לחסרונות של "מגן 2", בין היתר משום שלא ניתן יהיה לכפות על הציבור את השימוש בו. ההערכה היא שרק כשליש מהציבור, לכל היותר, יעשו שימוש בו, כאשר יושלם הפיתוח. זאת בניגוד לאיכוני השב"כ, שכל אזרחי המדינה בעלי טלפון סלולרי חשופים להם, בין אם ירצו ובין אם לא.
ראש השב"כ, נדב ארגמן, שב וביקש היום מהשרים, שלא להשתמש בארגון לצורך האיכונים. מנגד, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, צבי האוזר, יכנס מחר את הוועדה כדי לבדוק האם יש חלופות מעשיות לכלים של שב"כ. האוזר הודיע אמש כי למרות הבעייתיות שבדבר, "אם לא תוצג חלופה אזרחית זמינה עד סוף החודש כפי שהובטח, אפעל לחוקק חוק המסדיר את השימוש באיכוני השב"כ חרף הבעייתיות בעניין. אסור לאבד שליטה על המצב. חובה עלינו להציל חיי אדם ולמנוע קריסה כלכלית של המשק".
‏במהלך ישיבת קבינט הקורונה הוחלט לא לחזור להפעיל את אמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה בשלב זה אלא להעביר את הדיון בנושא למליאת הממשלה ביום ראשון הקרוב ולא לקדם את החוק לכנסת עד אז. שר שהשתתף בישיבה אמר שעד יום ראשון ייבחן המשך העלייה בהיקף התחלואה.
ברקע נתוני העלייה בהיקף התחלואה ברחבי הארץ, קיים מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הערכת מצב מיוחדת עם מפקדי המחוזות וראשי אגפים במשטרה, בנושא המשך פעילות המשטרה והגברת האכיפה המשטרתית לבלימת התפשטות הנגיף.
בתוך כך, המשטרה נערכת בימים אלו להקמת מנהלת תיאום של אכיפת תקנות הקורונה בהתאם להנחיות הדרג המדיני. מ״מ המפכ״ל הנחה כי לצד היערכות להקמת מנהלת ארצית, בשלב זה בכל מחוז משטרתי ברחבי הארץ יפעל כוח משימה בכל שעות היממה הכולל עשרות שוטרים לצד מפקחים שיופעלו בהתאם לצרכים ולהערכות המצב שיתקיימו ברמה המחוזית.
במהלך הדיון הנחה כהן כי מיקוד האכיפה המשטרתי יתבצע בהתאם לצרכים הלאומיים בעיקר במרחב הציבורי ובפרט בנוגע להגבלות הבאות שנקבעו בתקנות:
  • חובת עטיית מסיכת פנים במרחב הציבורי.
  • מניעת התקהלויות אסורות.
  • פעילות של בתי עסק בניגוד לתקנות.
  • ביצוע בקרות ואכיפת הפרות הנוגעות לחובת הבידוד והדיווח.
האכיפה המשטרתית בהקשר של בתי עסק, קניונים, אולמות אירועים וכיו״ב, תבוצע במשולב עם אכיפה בנושא רישוי עסקים, תוך מיקוד במוקדי הפרות חריגות. בית עסק שלא יעמוד בתנאים שיקבעו ויחרוג מהתקנות יהיה חשוף לקנסות וצו סגירת העסק כפוף לשימוע.
לצד המשך פעילות הסברה לציבור והכוונת התנהגות האוכלוסייה, הנחה מ״מ המפכ״ל להגביר את פעילות האכיפה של התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם, לבצע אותה בכל מקום שנדרש באופן יזום ומגיב ולהמשיך בהפעלת שיקול הדעת של מפקדים ושוטרים בתכנון הפעילות וביצועה כדי לצמצם את כמות הנדבקים תוך פגיעה מזערית ככל שניתן בשגרת החיים המורכבת בצל הקורונה.
לצד זאת, הדגיש מ״מ המפכ״ל את חשיבות המשך הרציפות התפקודית והפעילות המבצעית המשטרתית השוטפת.
מאז תחילת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה לפני כשלושה חודשים ועד היום ניתנו ע״י המשטרה 75,652 דו״חות. ביממה החולפת ניתנו ע״י המשטרה 1,583 דו״חות, כשרובם המוחלט (1,555) בגין אי-עטיית מסיכה במרחב הציבורי - המספר הגבוה ביותר מאז כניסת ההוראה בנושא המסיכות לתוקפה.

תאריך:  22/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
+אושרה הארכת מגבלות מספר העובדים לצמצום הקורונה
19:18 22/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הארכה של 45 ימים לתוקף תקנות שעת חירום הקובעות הגבלה של מספר העובדים שרשאים לשהות בבית עסק שאינו עומד בתנאי התו הסגול

[צילום: איתמר לוין]
+טכנולוגיית המעקב אחר קורונה תידון בוועדת חוץ וביטחון
15:20 22/06/20  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון תדון מחר על פיתוח אמצעים טכנולוגים למעקב אחר תחלואה בנגיף הקורונה. הוועדה תשמע סקירה על פעילות המשרד לענייני מודיעין במהלך החודש האחרון, מאז קבלת המנדט לתכלול פתרון חלופי ל'כלי' של שב"כ. לאחר מכן תבקש הוועדה לשמוע עדכון על תהליך בחינת חלופות "אזרחיות" ליכולות שב"כ, לרבות "מגן 2", מאז הדיון שקיימה ועדת המשנה למודיעין ביום 26.05.20.
הוועדה מבקשת בעדכון זה פירוט סטאטוס הפיתוח של כל חלופה, התקציב וכוח האדם שהושקע בפיתוחה, זמינותה, יתרונותיה וחסרונותיה ביחס ל'כלי' של שב"כ. חלקו האחרון של הדיון יוקדש להתייחסות מומחים מארגוני החברה האזרחית ולהתייחסויות חברי הוועדה.

+ההמלצה בקבינט: להערך לתרחיש 125 אלף חולים
14:27 22/06/20  |  עידן יוסף

תרחיש הייחוס של משרד הביטחון שאושר על ידי שר הביטחון, בני גנץ, והוצג על ידי ממלא מקום ראש רח"ל, אל"מ (מיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לתרחיש חמור-סביר:
  • עד 2,500 מונשמים
  • 7,500 מאושפזים
  • 125,000 חולים
  • מאות רבות של מתים
התרחיש מתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. אין מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה.

+חברי הכנסת לא הצליחו לרכך תקנות הקורונה
14:24 22/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המקומות שפעילותם נאסרה הם: דיסקוטק, פארק מים, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, וכן מקום לעריכת מופעים וירידים

ועדת הקורונה. כל הקלה או החמרה תצטרך לקבל את אישור הוועדה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
הסתייגויות הח"כים נדחו [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+אפוקליפסה עכשיו
13:38 22/06/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

אפילו מבט חטוף במניפסט האימים שהונח בפתחנו ובנחשול המידע שנשפך לעברנו מכיוון מיניסטריון הבריאות, מטיל ספק גדול במהימנותו וביושר הכוונות של כותביו יהיו אשר יהיו  ▪  במילים אחרות מתגנבת תחושה שמישהו עובד עלינו  ▪  שיותר משמשרד הבריאות שקוף אנחנו שקופים בעיניו

מפחידים אך הציבור [צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
המקומות שפעילותם נאסרה הם: דיסקוטק, פארק מים, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, וכן מקום לעריכת מופעים וירידים
דוד ארגז
אפילו מבט חטוף במניפסט האימים שהונח בפתחנו ובנחשול המידע שנשפך לעברנו מכיוון מיניסטריון הבריאות, מטיל ספק גדול במהימנותו וביושר הכוונות של כותביו יהיו אשר יהיו    במילים אחרות מתגנבת תחושה שמישהו עובד עלינו    שיותר משמשרד הבריאות שקוף אנחנו שקופים בעיניו
מירב ארד
רה"מ אמר את הדברים בעקבות הדלפת ההקלטות מדיונים בקבינט הקורונה    צפוי להביע את תמיכתו בהחזרת איכוני השב"כ, בעוד שבכחול לבן יתנגדו למהלך    דוח מרכז המידע מגלה: ההדבקה בישובי נחל עירון - על-ידי חולים מאזורים אחרים בארץ
איתמר לוין
למרות התחזיות למגיפה קטלנית והתרגילים שנערכו לקראתה, ארה"ב ספגה 2 מיליון חולים ו-110,000 מתים בקורונה    ההצעות לקראת העתיד: להשתמש בצורה נכונה בגופים הקיימים, להקים מרכז חיזוי ממשלתי-אקדמי, לא להטיל על הצבא משימות אזרחיות, לשפר את היחסים עם סין, להפעיל את קהילת המודיעין ולהאיץ את פיתוח ערכות הבדיקה, התרופה והחיסון
עידן יוסף
בדיון של המל"ל בהשתתפות רה"מ הוחלט לשקול גם גבייה מיידית של הקנסות    מתגברים הקולות הקוראים לחזור לאיכון מצד שב"כ    היום יתכנס קבינט הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il